Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 24 kwietnia 2013

Nowa KIA CEED SW-test z początku kwietnia 9,10 04 2013

Po ostatniej wizycie w Salonie Carserwis S A i przypadkowym spotkaniu z Przedstawicielem Panem Danielem, postanowiłem dopisać następne uwagi dotyczące amatorskiej oceny użytkownika aut KIA CEED. Do przedstawienia nowych recenzji zdopingowała mnie również lektura bieżących prasowych doniesień o znacznie zwyżkującej sprzedaży modelu KIA CEED w Europie. Jak poprzednio zwróciłem uwagę, Nowa KIA CEED SW, różni się znacznie od wersji z roku modelowego 2008. Otrzymała przede wszystkim nowy silnik 1,6 GDI 135 KM. Znacznie zmieniono sylwetkę auta, głównie przód oraz stylizowane reflektory. Konstruktor, dzięki poprawieniu wielu elementów bezpieczeństwa, uzyskał najwyższą ocenę w testach NCAP 5 gwiazdek. O bezpieczeństwie chcę teraz napisać. Najważniejszy jest
człowiek, kierowca, pasażer, pieszy i dziecko. Jak doniosły artykuły prasowe, badanie bezpieczeństwa,
wymagało zniszczenia kilku aut, ale sukces jest doniosły. Do biernego bezpieczeństwa zaliczyłbym trzypunktowe pasy bezwładnościowe z pirotechnicznymi napinaczami  z regulascją wysokości mocowania.
       Auto podobnie jak poprzednia wersja posiada 6 poduszek powietrznych, ABS z podziałem sił hamowania oraz asystentem hamowania awaryjnego. Awaryjne, gwałtowne hamowanie jest natychmiast
sygnalizowane samoczynnym włączeniem świateł "awaryjnych". Elektronika w tym aucie jest wszechobecna,
zastosowano na pokładzie system multimedialny sprzężony przez bluetooth z dowolnym  telefonem gsm
       Odtwarzacz radio CD MP3 i przyłącza AUX oraz i-Pod, bardzo przydatne w codziennym użytkowaniu. Pomagają całkowicie wyeliminować przewożenie w aucie i odtwarzanie CD.
        Bardzo mocno zintegrowana elektronika w KIA CEED wymaga przyzwyczajenia się do obsługi wielu
przycisków na kole kierownicy /21 różnych funkcji/. Czytelność opisów i dostęp do regulacji  bardzo dobry
zarówno na panelu multimedialnym jak i w desce rozdzielczej, sterowania dwustrefowej klimatyzacji automatycznej poprawne i niezawodne.
         Dalsze moje  uwagi na temat testu przedstawię wkrótce.
Greg101 Grzegorz T, Warszawa

piątek, 19 kwietnia 2013

Nowa KIA CEED SW 1,6 135 KM Eleganckie auto użytkowe, do pracy i na wakacje

Miałem w dniach 9 i 10 kwietnia 2013 możliwość, skorzystania z wielogodzinnych jazd testowych, najnowszym modelem producenta ze Słowacji /fabryka w Żylinie/ KIA CEED SW.Auto zostało
użyczone przez CARSERWIS przy ul. Połczyńskiej 33. Zgodnie z wcześniej uzgodnionymi warunkami,
Pan Daniel Dmoch, daniel.dmoch@carservis.pl, udzielił mi pełnomocnictwa i instrukcji do przeprowadzenia
jazd testowych. Zaznaczam, że moje kontakty z Przedstawicielami Carserwisu, są długoletnie i na bieżąco
jestem użytkownikiem samochodu KIA CEED SW w pierwszej wersji z roku modelowego 2008.
       Samochód, otrzymany do testów, to zupełnie inny technologicznie zaawaansowany produkt.
Statystyki sprzedaży samochodów potwierdzają popularność koreańskiej /słowackiej/ firmy. Zasłużone
4-te miejsce w ilości nowo-rejestrowanych w I kwartale  aut, zajmuje KIA. Skoda i Toyota w tej statystyce
zanotowały duże spadki -4,7% i -2,9%. KIA osiąga wzrost rejestrowanych aut 30,2 % /dotyczy I kwartału/
        Wrażenia z jazdy próbnej, pozytywne i poniżej przedstawiam wszelkie uwagi.
Pachnące nowością auto z przebiegiem 52 km, przezentuje się elegancko, zajmując pozycję przy kierownicy
nie czułem emocji, na co dzień podróżuję starszą siostrą Nowej CEED SW.
         Wszelkie czynności regulacyjne, fotel, kierownica lusterka, wykonuje się intuicyjnie. Nie było potrzeby
zaglądania do obszernej instrukcji obsługi auta, posiadałem wypożyczoną książkę obsługi auta.
Ustawienie ulubionych programów radiowych  i odczyt wskazań z wielofunkcyjnego wyświetlacza nie sprawia również żadnych kłopotów.
          Samochód jest inny, różnicę  zauważyłem już po pierwszych kilku minutach jazdy. Dynamika i przyspieszenia na poszczególnych biegach jest zdecydowanie większa. Posiadane przeze mnie auto
ma 13 KM mniej i 5-cio biegową skrzynię manualną.
           Testowany CEED to 1,6 ccm i 135 KM z 6-cio biegową przekładnią i silnikiem GDI.
Wnętrze samochodu, starannie wykończone, bez ekstrawagancji, dobrze dobrana tapicerka siedzeń, eleganckie wstawki metalizowane w desce sterowania. Fotel kierowcy z dobrą ergonomią, łatwy do ustawienia mechanizm podnoszenia i nachylenia oparcia. Bardzo dobre trzymanie boczne, nie mam żadnych
zastrzeżeń do pozycji kierowcy, widoczność bardzo dobra. Lusterka regulowane elektrycznie i również
elektrycznie składane. Podnośniki 4-ech szyb elektryczne, sprawnie działające z automatyką. Oczywiście centralny zamek, z wielofunkcyjnym pilotem i zdalnym sterowaniem alarmu. Wspomaganie elektryczne, bardzo sprawne, degresywne /usztywnia się przy większej prędkości podróżnej/ Kierownica wielofukcyjna,
ustawiana w dwóch płaszczyznach.  Przypominam, że elektryczne wspomaganie kierownicy KIA stosuje
w wielu innych pojazdach, m. in. w testowanej przeze mnie KIA Picanto.
       Podstawione do testu auto miało pakiet bogato wypsażony "L",klimatyzację automatyczną i dwustrefową, ABS, układ trzymania trakcji, asystent hamowania z sygnalizacją światłami awaryjnymi, komputer pokładowy z wyświetlaczem wielofunkcyjnym, radio z CD i MP3 oraz przyłącze multimedialne do i-Poda i  Aux. Na pokładzie funkcjonował również system bluetooth do rozmów tel. GSM.
       We wzbogaconej wersji wyposażenia "XL" na pokładzie auta znajduje się czytelny ekran, dotykowy TFT, LCD.
Ten wariant zawiera również ksenonowe światła przednie oraz  światła do jazdy dziennej w technice LCD.
       KIA CEED-SW, eleganckie, nowoczesne auto, przyjazne i bezpieczne zasługuje na zainteresowanie. Polecam ten samochód, wysoko oceniany w testach bezpieczeństwa, wszystkim użytkownikom. Jak wcześniej wspomniałem użytkuję od dłuższego czasu
poprzedni model kombi KIA CEED, niezawodny i bardzo przyjazny dla użytkowniika.
Greg101    Grzegorz T. Warszawa
grzegorzto@op.pl

środa, 17 kwietnia 2013

Wygodny, ekonomiczny samochodzik Picanto

Kwiecień 2013, miesiącem znakomitych jazd testowych, dla kilku modeli samochodów osobowych  KIA.
        Miałem okazję i niewątpliwą przyjemność skorzystania z samodzielnych jazd dwoma, bardzo różnymi pojazdami znanej marki
na rynku Europy i Polski, KIA.
        Dzięki uprzejmości Pana Daniela Dmocha z Carserwisu Połczyńska 33 w Warszawie, jeździłem najpierw CEED-em SW,
najnowszą wersją benzynową z silnikiem 135 KM /test z dni 9 - 10/04/2013, następnie Picanto 998 ccm z motorem 69 KM.
        Opiszę krótko wszelkie cechy dla obu aut. Ponieważ test Picanto jeszcze trwa, najpierw charakterystyka małego miejskiego
auta.

        Picanto w wersji wyposażeniowej "L" posiada bardzo bogaty pakiet, niezbędny dla przeciętnego kierowcy. Mogę określić
nawet oferta jest bogatsza niż u wielu innych producentów aut.
        Standard podstawionego dla mnie samochodu, posiada elektryczne wspomaganie kierownicy, jak w większości KIA, ABS,
elektryczne podnośniki 4 szyb,wielofunkcyjną regulowaną kierownicę, fotel kierowcy ustawiany do góry, radio CD MP3 i przyłącze
do i-Pod-a Aux i gniazdo USB.
         Samochód ma oczywiście wielozadaniowy komputer pokładowy z dużym, czytelnym wyświetlaczem. Komputer auta sterowany
dwoma procesorami 16-bitowymi.  Zaskakująco łatwa obsługa wszelkich regulacji i ustawień, nie wymaga żadnych instrukcji obsługi.
         Wnętrze jest dosyć przestronne i przyjazne dla kierowcy, radio stereo brzmi poprawnie. Miejsce zainstalowania głośników
frontowych tuż pod szybą czołową, trochę niefortunne. Ale tą uwagę skierowałbym tylko do producenta!. Bardzo sprawna klimatyzacja
manualna, przydała się już przy temperaturze zewnętrznej 14 st. szybko przewietrza wnętrze, stojącego w słońcu autka.
          Najwięcej uwagi należy poświęcić silnikowi KAPPA 3-cyl. jednostka napędowa to wspólny produkt KIA i HYUNDAY-a.
Bardzo zwarta lekka konstrukcja, ważąca tylko 94 kg, "odchudzona" przez zastosowanie specjalnej konstrukcji tłoków i odpowiednich
materiałow lekkich. Jak wcześniej wspomniałem, za optymalne multiwtryskowe zasilenie  paliwowe silnika odpowiada komputer
 z dwoma procesorami. Motor ma rozrząd wykonany z napędem na bezobsługowym łańcuchu. Porównanie z innymi małymi miejskimi
autami, wypada bardzo korzystnie. Przed kilku laty jeździłem 3-cyl. Swiftem /Suzuki/. To był zupełnie inny "świat" można określić
w pozytywnym znaczeniu "przepaść technologiczna".
         Podczas jazd testowych udało się osiągnąć, chwilowe zużycie paliwa, poniżej 4 l/100 km. Auto nie wymaga droższej benzyny,
zachowuje dynamikę i przy spokojnej jeżdzie mieszanej, częsćiowo poza miejskiej, średnie zużyie jest poniżej 5,5 l/100 km.
         Dosyć często nalezy zmieniać biegi w 5-stopniowej manualnej skrzyni, biegi wyższe sygnalizowane są na konsolecie środkowej,
strzałką przypominacza .   Jak widać na załączonych fotografiach, użytkowałem autko w kolorze karoserii Alice Blue. Najbardziej 
atrakcyjny i polecany przeze mnie jest kolor Lemon Grass /Metallic/
Grzegorz T.
Warszawa   daniel.dmoch@carservis.pl
                    Picanto 998 ccm 69 KM