Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 26 września 2014

Cactus C4 NIEPOWTARZALNY CROSSOVER CITROENA

Niespotykanie ciekawy crossover Citroen C4 Cactus

      23 września w towarzystwie Pani Doradcy Handlowego z Salonu Puławska, Firmowego Citroena
  Polska, przeprowadziłem krótki test drogowy nowego, bardzo ciekawego samochodu.

 Auto pachnące nowością z przebiegiem nieco ponad 2660 km, wzbudza ogromne zainteresowanie, ciekawym  "opakowaniem"
karoserii. Poliuretanowe poduszki oraz wykończenie zderzaków,
wymienne produkowane są w różnych ciekawych kolorach.
     Wygodne wnętrze zachęca użytkownika do jazdy, nie miałem
żadnych trudności z ustawieniem fotela i przygotowaniem do jazdy.
Należy podkreślić na szczególnie nowatorski projekt tapicerki i deski rozdzielczej. Kanapa z tyłu, bez dzielenia siedzeń oraz brak mechanizmów podnoszenia szyb z tyłu, umożliwiła zmniejszenie wagi auta o 200 kg, porównując z tradycyjnym C4.
Wnętrze jest bardzo dobrze zorganizowane, zawiera dosyć nowatorskie wstawki i skromne upiększenia. Niespotykanie ciekawy jest schowek z prawej strony deski, stylizowany na starą walizę.

konsoleta Cactus
Dla wygody obsługi wszelkich urządzeń pokładowych, zastosowano dwa ekrany LCD. Podstawowe regulacje wykonuje
się na dotykowym tablecie z dużym ekranem, centralnie założonym
w konsoli. Pomiędzy siedzeniami z przodu znajduje się wygodny
składany podłokietnik. Pojazd prowadzony w czasie testu, posiadał
3-cylindrowy nowy motor benzynowy Pure-tech o pojemności 1,2
i mocy 82 KM. Ciche wnętrze i spokojna praca silnika oraz dobrze zestrojone zawieszenie, przypadło mi od razu do gustu.
Zainteresowałem się możliwością zmiany opakowania nadwozia
poduchy zewnętrzne można wymienić po pewnym czasie, jeżeli
zostaną zniszczone przez nieuważnych sąsiadów parkujących zbyt blisko naszego auta. Elektronika
i system multimedialny, działa perfekcyjnie. sterowania przy kierownicy i połączenia bluetooth dla
rozmów telefonicznych, podwyższają walory użytkowe tego pojazdu.
       Gratulacje należą się również Pani Doradcy Handlowego, biorącej udział w teście, za fachowość
i dużą wiedzę na temat Citroena Cactus, odpowiadała dzielnie na moje szczegółowe pytania techniczne.
       Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością, precyzją wykonania i stylem samochodu.citroen.polska@citroen.com
Polecam wielu niezdecydowanym, aby poważnie zastanowili się nad zakupem nowego Citroena.
                                            cdn. grzegorzto@op.pl  +  citroen.polska@citroen.com

środa, 24 września 2014

NISSAN Leaf 100 % elektryczny samochód


Test elektrycznego auta Nissan Leaf

Na zaproszenie przedstawiciela salonu Zaborowski Sp. z O.O. mogłem wykonać krótki test auta
             w pełni elektrycznego. Jazda próbna przeprowadzona została 18.09.2014 w warunkach średniego ruchu miejskiego.  Wrażenie z prowadzenia niesamowite. Pojazdem kieruje się podobnie jak
każdym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.
Producentem jest fabryka w Wielkiej Brytanii. Wyposażony w dużą ilość elektroniki, ułatwiającej
użytkowanie oraz zapewniającej bezpieczeństwo. Zaskoczony zostałem pewnymi, nowościami
technicznymi.
Samochód porusza się z dużą dynamiką, dzięki elektrycznemu silnikowi 80kW,
 odpowiadającemu 109 kM.  Cisza panująca w kabinie nie jest taka bezwzględna jak na przykład w sali odsłuchu akustycznych urządzeń wyższej klasy.
Zawieszenie pojazdu nie dostarcza dodatkowych dźwięków, jest odpowiednio zestrojone.
Tapicerka wnętrza, podobno jeden rodzaj dla aut sprowadzonych do kraju, oferowana jest tylko w ciemnym kolorze. Fotele sa wygodne i dostępne z regulacją wysokości dla kierowcy i pasażera.
 
     Pierwsze wrażenie, przy zajmowaniu pozycji za kierownicą, sympatyczne, przyjazne wnętrze
bez udziwnień i zbędnych ozdóbek w postaci drewnianych wypełnień i chromów. Uruchomienie
nie wymaga specjalnych skomplikowanych czynności, bez użycia kluczyka stacyjki. Hamulec postojowy, uruchamiany elektrycznie. Zmiana biegów w automatycznej skrzyni, wykonywana jest
dźwignią przypominającą komputerowy manipulator, odbywa się bez trudności.
     Przeprowadzony test wykazał, że nawet mało doświadczony miłośnik motoryzacji, poradzi sobie
z prowadzeniem tego nowoczesnego i unikalnego auta. Z danych technicznych wynika, że samochód
powinien być doładowywany, systematycznie, co najmniej do 80% napełnienia pakietowych baterii.
     Duży i czytelny wskaźnik pokazuje ilość energii w procentach, baterie doładowywane są również
w czasie jazdy przez system rekuperyzacji, na przykład przy łagodnym zwalnianiu  i hamowaniu,
przed skrzyżowaniami. Duża waga Nissana Leaf, ogranicza trochę ładowność jego bagażnika do ok.
350 kg. Rozłożony bardzo równomiernie pakiet 48 ogniw baterii, usprawnia trzymanie się drogi
na nierównościach i na luku drogi. Oczywiście do zasilenia instrumentów pokładowych auta, użyto
również tradycyjnego akumulatora, standardowo ładowanego.
     Podkreślam, że opinie o małym zasięgu aut elektrycznych /190 km/ przy spokojnym użytkowaniu,
nie powinny wpłynąć na zainteresowanie tym nowoczesnym samochodem.
     Ładowanie baterii może odbywać się z sieci ładowarek szybkich, rozmieszczonych w wielu punktach handlowych, bezpłatnie. W wyposażeniu jest również ładowarka, umożliwiająca powolne uzupełnianie energii z zasilania domowego. Salony oferują  ładowarki szybkie jako wyposażenie dodatkowe.
     Polecam gorąco zapoznanie z tym zgrabnym i przyjaznym autem Nissana.  
Nissan Leaf        grzegorzto@op.pl
                                                              http://serwmotoelektroniki.blogspot.com


środa, 10 września 2014

Peugeot 308 SW test 24-godzinny

308 SW auto idealne dla rodziny i małego biznesu

        150-konnym PEUGEOTEM 308 SW z silnikiem 2.0 HDI,
wykonałem test dwudniowy pod koniec lipca 2014.
prezentuje się elegancko i zachęca użytkownika do jazdy. Wyposażenie bardzo bogate dodaje walorów użytkowych. Podkreślić należy, że testowałem 308-SW przez wiele godzin, poznając jego
wnętrze i pokazując w środowisku zawodowym, dzięki uprzejmości Pana Pawła W. z salonu Peugeot
Polska z Radzymińskiej 112/114 w Warszawie.       pawel.wojcik@ext.mpsa.com
     Poniżej przedstawiam zalety poznanego  auta.
1. dynamiczny motor 2.0 blue HDI 150 KM, 2. bardzo bogate wyposażenie bezpieczeństwa, 3. reflektory wykonane w technice full led, 4. czujniki parkowania przednie i tylne, 5.wspomaganie
elektryczne kierownicy, 6. tempomat z ogranicznikiem prędkości, 7. akustycznie znakomicie izolowana przednia szyba, 8. wszystkie szyby sterowane elektrycznie, 9. sterowanie i podgrzewanie
oraz elektryczne składanie lusterek bocznych, 10. klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, 11. fotele
przednie regulowane na wysokość, również dla pasażera, 12. dla wersji kombi składanie tylnej kanapy z bagażnika, dające płaski przedział bagażowy ogromnej pojemności. 13. bagażnik standardowo pow. 556 dm, do poziomu zasuwanej rolety, 14. wyposażenie allure ma w standardzie
czytelny duży /9,7"/ dotykowy ekran multimedialny. 15. sterowanie radiem również z kierownicy,
skórzanej trójramiennej, 16. ruchome systemy mocowania bagażu w postaci aluminiowych szyn,
17. komputer pokładowy i czytelne wskaźniki o sportowym kształcie w desce rozdzielczej, 18. nawigacja satelitarna, wymagająca dopłaty do ceny standardu, działająca perfekcyjnie, aktualna mapa. 19. felgi aluminiowe, dodające elegancji wielkości do 18". 20. fotele sportowe, wygodne i odpowiednio twarde.
308 SW
eleganckie proste wykończenie
    Peugeot 308 otrzymał w marcu tego roku tytuł "samochodu roku", decyzją dziennikarzy z 22 krajów Europy.     grzegorzto@op.pl