Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

czwartek, 30 kwietnia 2015

Czy musimy płacić za nieprawidłowo oznakowane miejsca parkingowe w strefach płatnego parkowania ?

Według najnowszego rozporządzenia Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki  Morskiej, nie możemy ponosić kosztów parkowania,na miejscach nieprawidłowo oznakowanych.

Rozporządzenie wnosi nowe obowiązujące od 14.02.2014, wymagania oznakowania, według nowelizacji pkt 5.2.50. Punkt 5 ogłoszony w Dz. U. Nr220 poz. 2181 w zał. 2 do rozporządzenia przedstawia prawidłowe, bezwzględnie wymagane oznakowanie.  Rozporządzenie Min. Transportu Bud i Gosp. Morskiej Załącznik nr 2 do rozporządzenia określa jak oznakowanie powinno wyglądać.

     W wielu Polskich miastach oznakowanie miejsc płatnego parkowania jest nieprawidłowe! Nowelizacja Rozporządzenia o znaku j.w. nakazuje wymaganie znaków pionowych i poziomych dla miejsc parkowania w strefach płatnego parkowania. Należy przed pozostawieniem samochodu, obejrzeć, czy zostawiamy pojazd w odpowiednio oznakowanym miejscu? Wzór prawidłowo wykonanego,  tym samym płatnego miejsca jest w wyżej cytowanej ustawie. Oceniam, że ok 40% miejsc w Warszawie, pomimo ustawionych parkometrów, nie należy traktować jako miejsca odpłatnego. Przypominam o wnikliwej ocenie miejsca, musi być wyznaczone znakami poziomymi i liniami na podłożu oraz pionowym znakiem strefa parkowania płatnego.  Oznakowanie pionowe realizowane jest za pomocą znaku D44. Linie oraz wyznaczone stanowiska parkowania /prawidłowe/ podaje przykład umieszczony w zał.2 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych z 24.01.2015, Dz.U. 2013 poz. 891. Reasumując nie należy wnosić opłat za parkowanie w mieście przy niepełnym oznakowaniu miejsc parkowania. Definicja znaków poziomych, o których mowa w Rozporządzeniu wyraźnie określa, to linie oznaczające stanowiska, symbole dla osób niepełnosprawnych lub koperty. Zatoka brukowana oznaczona liniami z innego koloru kostki nie stanowi prawidłowo oznaczonego miejsca strefy płatnego parkowania.  Dla informacji wszystkich kierowców podaję podstawę prawną: Rozporządzenie Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Przykłady braku odpowiedniego oznakowania opisywane są w artykułach dotyczących nagannego postępowania Strażników Miejskich z Namysłowa i Opola. Patrz artykuły Gazety Wyborczej. Polecam moje uwagi pod rozwagę i oczekuję komentarzy. Kancelarie Prawne z całej Polski stoją na stanowisku dochodzenia praw kierowców na zasadach trybu odwoławczego, koniecznie wyjaśniajmy i walczmy z wyłudzeniem niesłusznie pobieranych opłat parkingowych. W kilku miastach opłaty pobiera się nawet bez postawienie parkometrów. Dla zobrazowania obecnej nieprawidłowej sytuacji, proszę o zapoznanie się z artykułem, zamieszczonym na forum Namysłów nieprzyjazny mieszkańcom



                           cdn. grzegorzto@op.pl      http://serwmotoelektroniki.blogspot.com



Nowy crossover KIA Soul po modernizacji w 2014 roku

Wrażenia z jazdy testowej c.d.

                                                      KIA Soul po modernizacji
 Crossover Kii został zmodernizowany po trzech latach od rozpoczęcia sprzedaży w Polsce. Nowe auto poznaje się po nowym
kształcie reflektorów z wbudowanymi żarówkami LED. Posiada również nowe zderzaki. Modernizacja objęła między innymi
 odmłodzenie wyglądu karoserii, wprowadzono nowe kolory
prezentowany na moich fotografiach, popularnie nazwany kolor, to
"piekielna czerwień", odświeżono wzory obręczy kół, całkowicie
zmieniono deskę rozdzielczą. dodano bogatsze wersje.Wyposażenie skonfigurowano w trzech wariantach M,L, XL.
  W czasie jazd testowych korzystałem z wyposażenia L.
Wariant XL posiada dodatkowo automatyczną klimatyzację, 18 calowe alufelgi, wskaźniki z kolorowym wyswietlaczem, kamerę
cofania, bezkluczykowe uruchamianie silnika, elektrycznie składane lusterka boczne.
       Moje spostrzeżenia wykazują podstawowe zalety auta:
       1. przestronne i funkcjonalne wnętrze
       2. szeroka możliwość personalizacji karoserii
       3. długa lista opcji dodatkowego wyposażenia                    
        4. stylistyka linii nadwozia i wnętrza
        5. przyzwoity, dynamiczny silnik 132 konny z 6-biegową      
            manualną skrzynią.
        6. maksymalna ocena 5 gwiazdek w testach zderzeniowych.
            Polecam ten niepowtarzalny, ciekawy pojazd.
                                             grzegorzto@op.pl

        autor: Grzegorz Tomasiewicz http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

czwartek, 23 kwietnia 2015

Nowe auto KIA SOUL 1,6 132 kM z motorem GDI


KIA Soul została udostępniona 22 kwietnia 2015 z salonu Carserwis przy Połczyńskiej 33 w Warszawie.
KIA Soul 2015  
Samochód został całkowicie zmodernizowany, posiada nową sylwetkę z wieloma modnymi elementami wykończenia oraz nowoczesne wyposażenie wnętrza. Zaliczany do 10-ciu najpopularniejszych crossoverów w Polsce, znacznie odbiega wyglądem od innych aut średniej klasy.
Na pochwałę zasługuje przedstawiciel Salonu Carserwis, Pan Daniel D. za instrukcje i przekazanie
wszelkich szczegółowych informacji o tym bardzo ciekawym i atrakcyjnym samochodzie.
Auto Soul, zaliczone zostało do samochodów miejskich, niesłusznie ponieważ posiada wszelkie zalety  do użytkowania w każdym terenie. Najmocniejszą stroną nowej konstrukcji jest bardzo sprawna 6-biegowa skrzynia biegów, dynamiczny silnik, pojemny bagażnik.


Eleganckie wykończenie wnętrza podkreślone przez wysokiej jakości dodatki i elementy dekoracyjne, zachęca użytkownika do
"zaprzyjaźnienia" się z pojazdem. KIA Soul zwraca na siebie uwagę nietypowym kształtem nadwozia oraz zestawieniem kolorystycznym wstawek zewnętrznych karoserii. Mój kontakt z testowanym samochodem, pozytywnie oceniam z perspektywy, opiniowanych innych crossoverów. KIA wykonała bardzo elegancką modernizację, znanej wersji sprzedawanych w Polsce aut.
Dla potwierdzenia nowych rozwiązań należy podkreślić:  duże i
czytelne wyświetlacze, nowe reflektory główne z ledowymi światłami do jazdy dziennej oraz czytelny ekran zestawu multimedialnego z kamerą cofania. Pakiet
dostępnych wyposażeń, dla wersji testowanej "L" może być jeszcze wzbogacony o nawigację z dopłatą.

silnik 1,6 GDI 132 kM
Podczas przeprowadzonego testu samochód miał umiarkowany apetyt na paliwo. Przy spokojnej jeździe chwilowe zużycie benzyny
wskazywane za pośrednictwem komputera pokładowego wyniosło,
poniżej 7l/100km. Bagażnik o pojemności 354 litry, swobodnie
wystarcza do codziennego użytkowania pojazdu i oceniam, że
wystarczy również na wakacyjne podróże.
                                  cdn.             grzegorzto@op.pl
                                            + daniel.dmoch@carservis.pl
                                                                                              http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

wtorek, 7 kwietnia 2015

Nissan Juke 2015 sportowy crossover po liftingu

3 kwietnia 2015 miałem możliwość wykonania testu nowym Nissanem Juke z salonu Zaborowski Sp. z OO, przy Puławskiej 276 w Warszawie.





 Nissan Juke 2015 1,6 115 kM Auto po liftingu prezentuje się bardzo dobrze, zmieniono wygląd zewnętrzny, poprzez dodanie listew upiększających oraz ramek, wokół świateł przednich. Posiada ledowe światła do jazdy dziennej. Wewnątrz lakierowane wstawki w różnych kolorach, dodają wrażenie weselszego wykończenia.
Egzemplarz testowany miał  wstawki lakierowane w kolorze białym. Tapicerka i elementy deski rozdzielczej, precyzyjnie wykonane, bez zbędnych ekstrawagancji. Samochód z 6-cio biegową skrzynią biegów, ma dość dużą dynamikę
 i prowadzi się lekko bez konieczności kontrowania kierownicą. Test przeprowadzałem przy silnym wietrze na przedmieściach Warszawy. Dzięki uprzejmości Pana Dariusza F. poznałem szczegóły wyposażenia oraz możliwości uzupełnienia
wersji w postaci pakietów. Karoseria z zewnątrz ma wyraźne przetłoczenia i bardzo mocno podkreślone błotniki przednie, dające wrażenie silnej sylwetki. Wyposażenie kabiny w elektroniczny ekran dotykowy oraz nawigację z kamerą cofania, łatwe do obsługi.
Bardzo mi się podoba wysoko umieszczony drążek zmiany biegów,
 skrzynia 6-biegowa pracuje poprawnie, przełożenia dość krótkie,
pozwalają uzyskać osczędne parametry jazdy. Nie przekraczające 7 l/100 km. Bagażnik dla tej wersji auta 350 litrów, wystarczający.
Przyspieszenie 10,8 /0-100 km/h/ również jest zadowalające. Układ
kierowniczy wspomagany jest elektrycznie, zawieszenie niezależne
kolumny MacPherson oraz tylna belka skrętna. Auto bardzo ładnie
zachowuje się na ciasnych zakrętach i nie powoduje żadnych emocji
przy poruszaniu się po znacznie gorszych drogach gruntowych.
Nie zaobserwowałem nadmiernych odgłosów przy poruszaniu się
po betonowych płytach roboczych na dojeździe do nowego budynku supermarketu. Kabina poprawnie wyciszona, widoczność do tyłu trochę ograniczona,  dlatego warto jest korzystać z kamery cofania, uruchamianej przyciskiem obok wyświetlacza wielofunkcyjnego.
                        cdn.                     grzegorzto@op.pl
                                                   dariusz@zaborowski.com.pl

piątek, 3 kwietnia 2015

Suzuki VITARA najnowszy crossover 2015

                                                             Suzuki Vitara 1,6 120 kM 4 x 4
 30 marca 2015 dzięki uprzejmości salonu Bemo Motors, przeprowadziłem test drogowy najnowszą Vitarą z napędem 4x4,
silnikiem 1,6 VVT, wyposażoną w 5-biegową skrzynię manualną.
Motor o mocy 120 kM, dynamiczny i oszczędny, bardzo dobrze
spełnia wymagania kierującego. Przy spokojnej mieszanej jeździe
apetyt na benzynę,  wynosi 5,3 l/100km.
  Auto wzbudza zainteresowanie swoją nowoczesną i wyrazistą sylwetką. Wyposażenie premium X-led, posiada wszelkie udogodnienia dla użytkownika, zarówno z zakresu bezpieczeństwa,
jak i komfortu. Deska rozdzielcza z dużym wielofunkcyjnym wyświetlaczem ledowym, ma również kamerę cofania i system nawigacji.
Pod czujnym okiem przedstawiciela salonu Pana Artura Cz. mogłem sprawdzić znakomite zalety napędu allgrip /4x4/ oraz właściwości sportowe crossovera. Próba na placu manewrów amatorskiego
off-roadu wykazała również jak znakomity i zwrotny jest ten samochód. Przy większych prędkościach i gwałtownych zakrętach, auto trzyma się podłoża, nie zauważyłem nadmiernego kołysania karoserii i drgań zawieszenia.Przyjemność jazdy po nierównościach i dziurach jest tak
duża jak po gładkim asfalcie.  Wygodną pozycję kierowcy zapewnia właściwa regulacja fotela oraz skuteczna regulacja koła kierownicy, dwupłaszczyznowa.
 Elegancja i precyzyjne wykończenie  doskonałe. Położenie regulacji i pokręteł rozmieszczone prawidłowo, nie stwarza
 żadnych trudności w obsłudze auta.      Personalizacja Vitary opracowana została na najwyższym poziomie. Zamawiający otrzymuje precyzyjne propozycje, zastosowanych i możliwych wersji stylizacji wnętrza.Katalog pokazuje jakie przewidywane są indywidualne rozwiązania. Podobne  możliwości doboru nakładek i listew,  można wybrać w konfiguracji z zewnątrz. Precyzyjne opracowanie katalogu akcesoriów, stanowi ofertę dodatkowego wyposażenia. Do upiększenia i indywidualnego wyglądu oferowane są felgi w 6 różnych wzorach, wykonane z lekkich stopów.  We wnętrzu zastosowano wstawki kolorowe wokół zegarów i pod drążkiem zmiany biegów. Także wkładka metalizowana na gałce zmiany biegów, może być koloru nadwozia samochodu.
                                                      Eleganckie i wysmakowane upiększenia stosowane w
nowej Vitarze są perfekcyjnie zaprojektowane i wykonane. Do        projektu  należy dodać wysokie walory użytkowe tego samochodu.
Pojemny bagażnik i wielopoziomowa podłoga oraz organizer i siatka mocująca,
 to pdstawowe zalety przestrzeni bagażowej nowej Vitary
Jak w wielu nowoczesnych crossoverach, Vitara posiada wszystkie
niezbędne systemy bezpieczeństwa. Do podstawowego wyposażenia
należą również, system wspomagania zjazdu ze wzniesienia /HDC/
oraz system wspomagania ruszania na wzniesienu /HHC/.
Elektronika pokładowa została wykonana w oparciu o  system multimedialny z radiem 4 x 50 W regulacje  z koła kierownicy.        Pakiet z kamerą cofania i  nawigacją ustawiany jest dotykowo, na                                                        panelu lcd.



                                        cdn.      grzegorzto@op.pl
                                                 +  www.suzuki.pl

czwartek, 2 kwietnia 2015

Limuzyna Skoda Superb 4x4 z automatyczną skrzynią biegów



 27 marca testowałem Skodę Superb 170 kM 4X4 AUTOMAT.
Auto zostało podstawione w kompletacji wyposażenia platinum z bardzo eleganckim wnętrzem i mocnym turbodieslem.
  Zauważyłem wielką dbałość o precyzję wykończenia wnętrza oraz
znakomitą sylwetkę karoserii kombi. Samochód został zaopatrzony
we wszelkie możliwe systemy bezpieczeństwa i niezbędna elektronikę. Skórzana tapicerka łączona z alcantarą, bardzo wygodna
i praktyczna, podkreśla klasę i przeznaczenie auta dla biznesmena.
SKODA Superb combi to nowoczesne porządne i dopracowane z detalami auto do codziennego użytku i prowadzenia działalności gospodarczej. Bagażnik ogromny, pojemności 633 litry, pozwala
na bezpieczny załadunek niezbędnego towaru. Załadunek ułatwia
elektryczne sterowanie klapy bagażnika.
   Dynamiczny silnik 2,0 rozpędza do 100 km/h w 9,8 sek, auto o masie 1489 kg. Skrzynia biegów automatyczna pracuje bez zarzutu.
Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, dodatkowym wygodnym elementem jest przeszklony dach z przysłoną przeciwsłoneczną.
Polecam to wygodne i bardzo praktyczne auto, szczególnie dla firm,
flotowych, pracujących w terenie. Apetyt na paliwo maksymalnie
do 6,8 litrów na 100 km, przy użytkowaniu w mieście, średnie zużycie paliwa  5,7 w cyklu mieszanym.
                              grzegorzto@op.pl  +  gpichur@polmotauto.com.pl