Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

niedziela, 28 czerwca 2015

Nowa AVENSIS zmodernizowane auto Toyoty z silnikiem BMW 2.0 143 kM




II część wrażeń z testu drogowego w Warszawie         Test został przeprowadzony przeze mnie dzięki uprzejmości Pana Wojtka K. z Salonu Chodzeń Czerniakowska.

Samochód o długości 4820 i masie własnej 1490 kg, rozpędza się w 9,5 sek do 100 km/godz. Jeździłem wersją Touring  Sports z wyposażeniem Prestige, motor 16 zaworowy D4D /diesel/ z rozrządem łańcuchowym common rail z wtryskami elektromagnetycznymi osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min. Prędkość maksymalna 220 km/godz. W zmodernizowanej wersji Avensisa zawieszenie wykonano na kolumnach MacPhersona a tył z podwójnym wahaczem. Nowoczesna Toyota posiada system wczesnego reagowania w przypadku
ryzyka zderzenia. Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznaje znaki drogowe, szczególnie ważne ostrzega o przekroczeniu dozwolonej prędkości, automatycznie włącza światła drogowe, sterowane kamerą, rozpoznającą pojazdy jadące z przeciwka oraz ocenia, czy nasze światła długie nie oślepiają pojazdów z przodu? Toyota w celu ułatwienia użytkowania auta, wprowadziła kilka nowych funkcji w oprogramowaniu nawigacji, między innymi podawany komunikat o nadmiernym ruchu na zaplanowanym odcinku trasy oraz           drogi alternatywnego objazdu. Wszelkie informacje wyświetlane są na ogromnym 8" ekranie dotykowym LCD, pokazuje również obraz w wersji 3D. Do ekranu załączone są również systemy multimedialne auta, możliwości sprzężenia z USB oraz gniazdo AUX IN dla innych źródeł sygnałów audio. Na desce rozdzielczej Avensisa, między zegarami zamontowano kolorowy wyświetlacz, pokazujący informacje o stanie paliwa i zasięgu auta.Tapicerka samochodu,           precyzyjnie i elegancko uszyta ze skóry, łączonej z alcantarą. Skóra jest również na boczkach drzwi. W wyposażeniu komfortowego pakietu, znajduje się bardzo skuteczna, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, elektryczne 4 szyby i szklany dach z żaluzją przeciwsłoneczną. W
tylnej kanapie, dzielonej i składanej jest otwór do przewożenia długich przedmiotów. Fotele są podgrzewane i regulowane elektrycznie, posiadają pamięć ustawienia. Podgrzewane są również lusterka zewnętrzne z regulacją i składaniem                elektrycznym. Avensis ma kilka innych ciekawych rozwiązań: czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, samoczynnie uruchamiający światła, reflektory Pure Led, wspomaganie awaryjnego           hamowania, system asystenta ruszania pod wzniesienia, przyciemniane lusterko wewnętrzne wsteczne, 7 poduszek  powietrznych, system  "inteligentny kluczyk". Zastosowanie funkcji start-stop pozwala na znaczne zmniejszenie zużycia oleju napędowego. katalogowo wynosi 4,5 l/100 km poza miastem.

                                                         grzegorzto@op.pl   + www.czerniakowska.chodzen.pl

tapicerka skórzana Avensis

piątek, 26 czerwca 2015

NOWA AVENSIS 2,0 143 kM diesel z motorem D4D BMW

Od Chodzenia do jeżdżenia Toyotą Avensis, wykonałem  test miejski w dniu 25 czerwca 2015 z użyczeniem auta z salonu Czerniakowska 102. Samochód fabrycznie zmodernizowany ukazał się w czerwcu w sprzedaży. Znakomite warunki jazdy i wyposażenie w najwyższym pakiecie prestige kwalifikują Avensisa do klasy wyższej. Jedyny diesel pochodzi z konstrukcji BMW, dostarcza mocy 143 kM i przyspiesza w 9,5 sek do 100 km/godz. Dynamiczny motor jest oszczędny i w polączeniu z 6-biegową skrzynią manualną, sprawia bardzo dużą przyjemność z jazdy. Test przeprowadziłem głównie w mieście, podczas godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego i sprawność przejazdu zawdzięczam bardzo dokładnie działającej nawigacji z dużym ekranem LCD, wskazującej alternatywne drogi objazdu "korków". Informacje pokazywane są w formie czasu opóźnienia oraz długości drogi objazdu. Komfortowe wyposażenie wnętrza, wszystkie systemy bezpieczeństwa i multimedialny panel dotykowy, dopełniają nowoczesną konstrukcję auta.                                       

           autor przy kierownicy


Porównanie z innymi modelami TOYOTY wypada na korzyść Avensisa. Imponujący bagażnik o wielkości 543 litrów oraz płaska podłoga, po złożeniu tylnych siedzeń podwyższa wartości użytkowe pojazdu. Perfekcyjnie wykonana elektronika multimedialna i łatwość obsługi to mało spotykana zaleta w wielu innych wspólczesnych samochodach. Dla informacji zainteresowanych, instrukcja auta elektrycznego miała ok. 1000 stron tekstu do przestudiowania.

 

cdn. grzegorzto@op.pl    + www.czerniakowska.chodzen.pl

wtorek, 23 czerwca 2015

NISSAN Leaf elektryczny, ekologiczny samochód osobowy.


Druga część wrażeń z jazdy testowej autem 100% elektrycznym.
Nissan 100% elektryczny 109 kM

Podróżowałem z pasażerami Andrzejem T i Ryszardem K. doświadczonymi kierowcami, 18 czerwca 2015, na trasach tranzytowych i podmiejskich. Ocena komfortu i ciszy w kabinie najwyższa, wynika z zastosowanych rozwiązań technicznych, produkowanego w Wielkiej Brytanii pojazdu. Drugi dzień użytkowania poświęciłem na większe poznanie szczegółowych zasad obsługi. Po konsultacjach z przedstawicielem salonu Panem Piotrem S. rozpocząłem sprawdzenie jazd w trybie ECO. Nietypowy i oszczędny pojazd został przeze mnie zaprezentowany w środowisku aktywnych zawodowo handlowców oraz pracowników firm prywatnych w Łomiankach. Opinia o niezwykłym napędzie i walorach użytkowych jest bezwzględnie pozytywna. Niepokój wzbudza  zasięg auta na jednym pełnym naładowaniu. Wiadomość, że można doładowywać ze zwykłej sieci 230V niestety nie przekonuje sceptyków. Elektryczny samochód Nissana ma znacznie więcej zalet i tylko jedną nieznaczną niedoskonałość, zbyt krótki dystans przejazdu. Bardzo dobre pakiety akumulatorów litowo-jonowych mają trwałość teoretycznie gwarantowaną na 10 lat. Cały pojazd posiada 5-letnią gwarancję producenta. Futurystyczna sylwetka i komfortowe wyposażenie, przeważają  nad niewielkimi mankamentami. Polecam ten przyjazny i oszczędny samochód. Przejechałem 303 km i nie odczuwałem żadnego dyskomfortu podróży, wiadomo, że pojazd ma wiele technicznych nowinek i obsługa jego bardzo odbiega od samochodów spalinowych. Potwierdza się reguła o czytaniu instrukcji obsługi i przygotowaniu technicznym do prowadzenia innego niż popularne auta. Przyszłość motoryzacji została skierowana na rozwiązania inne, bardziej ekologiczne źródła energii. Dla uzasadnienia teorii dodam, że koszt ok. 7 PLN za energię elektryczną dla przejechania 100 km w trybie ECO, jest realny a niewymierne są właściwości ekologiczne, wynikające z zastosowania tego czystego rodzaju napędu.
                    

grzegorzto@op.pl        www.zaborowski.com.pl

autor za kierownicą, czasowo ładowanego Nissana Leaf
ładowanie odbywa się w Stacji Orlen w Błoniu z sieci
230V. Korzystaliśmy dzięki uprzejmości Pana Grzegorza
ze stacji 703, przy ul. Sochaczewskiej.

niedziela, 21 czerwca 2015

Nissan Leaf, test drogowy pojazdu elektrycznego

Testowany pojazd elektryczny udostępnił Nissan Polska, Salon Zaborowski z ul. Puławskiej 276 w Warszawie. Dzięki PR Manager Pani Dorocie P. uzyskałem możliwość odbycia jazd próbnych w warunkach poza miastem ze sprawdzeniem zasięgu użytkowania 100% elektrycznego auta.
Samochód posiada jeden motor asynchroniczny prądu zmiennego o mocy 109 kM. Wielką zaletą jest uzyskanie stałego momentu obrotowego w pełnym zakresie prędkości podróżowania. Maksymalny moment obrotowy wynosi 254 Nm. Obroty silnika do 10500. Auto w Polsce sprzedawane jest w wersji bardzo bogato wyposażonej. Do komfortowego kompletu należy bardzo skuteczna automatyczna klimatyzacja, dobrze wyprofilowane i wygodne fotele oraz system inteligentnego kluczyka, otwieranie i uruchomienie auta przyciskami. Podgrzewana skórzana kierownica i podgrzewane fotele.
Elektryczne auto podczas uzupełniania energii z szybkiej ładowarki przed salonem, pobiera duży prąd w pierwszych minutach ładowania. Wieczorne ładowanie poprzedniego dnia po
40 minutach miało 90%- zaopatrzenia energii w akumulatorach. Leaf zbudowany został w futurystyczny sposób, uwagę zwracają reflektory przednie, nosek z zamknięciem przyłączy do ładowania oraz lampy tylne, wykonane w technice jednolitego klosza. Zewnętrzne klamki chromowane i czarne lusterka, podkreślają styl. Zastosowano 16-calowe stalowe felgi z oponami
205/55R. Systemy bezpieczeństwa auta: ABS z układem hamowania EBD, 6 poduszek powietrznych,  bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, blokady dziecięce na tylnych drzwiach, VSP dźwiękowy system ostrzegania pieszych, automatyczna blokada kabla ładowania. Samochód posiada system inteligentnego kluczyka i przycisk start/stop. Dla podwyższenia komfortu użytkowania istnieje możliwość  podgrzewania lub chłodzenia wnętrza ustawienia na czas. Sterowanie systemem audio odbywa  się z poziomu kierownicy. Kierownica jest skórzana i podgrzewana. Podgrzewane są również fotele z przodu i z tyłu. Do napędu i gromadzenia energii służy akumulator litowo-jonowy 24 kWh. Silnik elektryczny 80 kW uzyskuje moc 109 kM. Laminowany akumulator podstawowy o napięciu 360 V, 48 modułów ma 192 ogniwa. Do podstawowego wyposażenia należy ładowarka 3,6 kW /8 godzinna/ podłączana do sieci domowej, przy korzystaniu np. z drugiej taryfy, koszt przejechania 100 km wynosi 7 PLN. Samochód ma bagażnik o pojemności 370 litrów, dopuszczalna masa całkowita 1945 kg. Masa auta 1511 kg. Przyspieszenie 0-100 km/godz. osiąga w 11,5 sek. Na fotografiach przedstawiam szybką ładowarkę o dużej mocy, pozwalającą bezpłatnie uzupełnić 100 % energii. Charakterystyczna jest cecha ładowarek dużej mocy, umożliwiająca precyzyjne ustawienie czasu ładowania i kontrolowanie prądu oraz przebiegu naładowania w procentach. Auto przyjazne i ciche, nie wydziela żadnych spalin nie truje środowiska, zachowuje wszelkie zalety dynamiki i maksymalnego momentu obrotowego w całym zakresie prędkości 0 - 10500 obrotów. Nissan Leaf nie potrzebuje rozrusznika nie ma chłodnicy silnika, oczywiście żadnego rozrządu, pasków i elementów ulegających zużyciu. Unikalny system rekuperacji dostarcza doładowania akumulatorów w czasie hamowania i w momencie zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia.                                                     grzegorzto@op.pl     www.zaborowski.com.pl      cdn.

 

 

środa, 17 czerwca 2015

Nowe hybrydowe autko Toyota Yaris już w sprzedaży.


Dalszy ciąg wrażeń z jazdy testowej w dniu 16 czerwca 2015.

Drugą część wrażeń z jazdy testowej hybrydą, przeznaczam na przekazanie większej ilości parametrów technicznych i  zestawów pakietów dodatkowego wyposażenia Yarisa.
Motor benzynowy o pojemności 1497 cm, dostarcza mocy 75
kM przy 4800 obrotów/min. Silnik wykonano w technice 16-
zaworowej z dwoma wałkami rozrządu. Ciekawostką jest konstrukcja rozruchu, auto nie posiada klasycznego rozrusznika i sprzęgła. Skrzynia automatyczna przcuje bardzo
płynnie i bez tzw. "dziur"przy wybieraniu przełożenia napędu
Następnym nowym rozwiązaniem technicznym jest system odzyskiwania energii na zasadzie rekuperacji. Korzystałem w czasie testu głównie
z trybu jazdy "eco" i obserwowałem, jak samoczynnie Yaris ładuje swoje baterie. Może traci na dynamice, przy starcie spod świateł, zdarzały się wyprzedzania przez małe Citroeny i Fordy, ale coś za coś.
Uważam Toyotę Yaris za idealne auto na dojazdy do pracy,
również wyjazdy weekendowe. Bagażnik 285 litrów raczej ogranicza pakowanie większych walizek, dłuższa podróż wakacyjna wtedy jest możliwa z bagażem we wnętrzu. 
Bardzo dobrze funkcjonuje w Yarisie nawigacja, nie miałem żadnych zastrzeżeń do wskazań
miejsca postoju w terenie, który nie jest oznakowany na mapie. Na fotografii poniżej znajduje się lokalizacja Salonu Chodzeń, przyjaznego dla klienta i obsługiwanego przez fachową załogę.  Do niewątpliwych zalet należy również, zastosowana skuteczna i sprawna, łatwa w obsłudze, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Katalog przedstawiony przez Salon, zawiera kilka nowych, niżej wycenionych pakietów doposażenia. Znajduję tu: ozdobny zestaw, nazwany Black z 16" felgami czarnymi polerowanymi, światła dzienne led-owe i tylne oraz stop wykonane w technice LED. Przyciemniane szyby oraz listwa okienna Piano Black. Cenę tego pakietu zmieniono na 1900 PLN, przy dotychczasowej 5900 PLN. Proponowany jest również pakiet Safety o wartości 2500 PLN, główne zalety dotyczą bezpieczeństwa: układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne włączanie świateł drogowych i czujnik
deszczu, uruchamiający wycieraczki szyb. Toyota Yaris wyposażona jest również w kamerę
cofania z bardzo dużą i dobrą czytelnością obrazu. Dla podwyższenia indywidualnego designu auta sprzedawane są również doposażenia w postaci pakietów: Pakiet City zawiera właśnie kamerę cofania, przednie lampy przeciwmgielne oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne, koszt pakietu 500 PLN, obniżony z dotychczasowej ceny 1900. W żadnej innej
firmie tak niskiej ceny na kamerę cofania nie znalazłem. Niską cenę mają również eleganckie aluminiowe felgi, sprzedawane razem ze światłami głównymi projektorowymi, 
koszt tego zestawu 2000-2500 PLN. Na zamówienie również oferowana jest skórzana dwukolorowa tapicerka z elementami w kolorze czerwonym lub brązowym.  Polecam to ciekawe i oszczędne autko, "zaprzyjaźniłem" się z nim w bardzo krótkim czasie miejskiej przejażdżki 16 czerwca, ulicami Warszawy i bliskich okolic. Z podziękowaniem grzegorzto@op.pl                    www.czerniakowska.chodzen.pl

pozycja bazy:

Toyota CHODZEŃ                       Czerniakowska 102

wtorek, 16 czerwca 2015

Nowa hybrydowa TOYOTA YARIS test miejski 16 czerwca 2015

   

Nową Toyotą Yaris z napędem hybrydowym przeprowadziłem testową jazdę 16.06.2015.  Samochód do testowania, otrzymałem ze znanego salonu Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Auto bardzo bogato wyposażone i z nowoczesnym napędem hybrydowym, spełnia wymagania najnowszej normy czystości spalin. Zaskakuje ciszą panującą w kabinie i przestronnym wnętrzem. Kokpit uporządkowany i zawierający niezbędne regulacje, bez upiększeń w postaci chromów i fortepianowej czerni. Materiały wykończeniowe dobrej jakości.  Tapicerka i kształt foteli oraz regulacje pozycji przy kierownicy spełniają oczekiwania użytkownika. Pojazd z obu napędów uzyskuje moc 100 kM. Zastosowano motor benzynowy 1,5 litrowy 16 zaworowy DOHC 75-konny oraz elektryczny 45 kW. Baterie do napędu elektrycznego, na zasadzie rekuperacji,  są ładowane podczas hamowania silnikiem lub przy dojazdach do skrzyżowań, praktycznie w każdej sytuacji, po zdjęciu nogi z pedału gazu. Producent gwarantuje 10-letni okres poprawnego działania baterii. Na wielką pochwałę zasługuje układ przeniesienia napędu z automatyczną skrzynią biegów oraz z czytelną sygnalizacją trybu jazdy ECO. Kierujący ma stałą informację na dużym ekranie LCD,  graficznie i w bardzo czytelny sposób, proces odzyskiwania energii jest pokazany na ekranie.         funkcja monitora energii
ekran z wyświetleniem monitora energii
nawigacja Toyoty Yaris


napęd elektryczny Yaris 45 kW


grzegorzto@op.pl     www.toyota.pl     http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

              cdn.

wtorek, 9 czerwca 2015

LEON Cupra 280 sportowe tradycje Seata poparte niespotykanymi osiągami auta

Seat Leon Cupra 280 rok modelowy 2016, produkowany w 2015 roku trafił już do salonów.     cd. opinii na temat niezwykłego SEATA           Moc i dynamika rasowego, sportowego auta

Nowoczesnym i dynamicznym autem Cupra 280 odbywałem jazdę testową 1 czerwca w Warszawie.  Dziękując za udział i udostępnienie samochodu, Sylwestrowi N. pracownikowi Carsed-u, składam gratulacje za obszerne informacje i rzeczowe
odpowiedzi na moje wątpliwości.  Większość zainstalowanych systemów bezpieczeństwa jest mi znana z innych popularnych w Polsce samochodów. Poniżej zajmę się rozwiązaniami nowatorskimi, zaskakującymi dla mnie w tej wersji Seata.  1.Zastosowany motor benzynowy 2,0 TSI o mocy 280 kM z podwójnym wtryskiem. 2. Elementy wykończenia karoserii, sportowe fotele kubełkowe, listwy progowe zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym. 3. Bardzo duże felgi 19" i niskoprofilowe opony. 4. Elegancja wykończenia wnętrza i porządne materiały plastikowe miękkie, przyjemne. 5. Przesuwany wygodny podłokietnik między przednimi fotelami. 6. Asystent świateł drogowych. 7. System rozpoznawania zmęczenia kierowcy z sygnalizacją na
wyświetlaczu. 8. Wielofunkcyjny wyświetlacz dotykowy dla panela multimedialnego. 9, Adaptacyjny tempomat. 10. System ostrzegania o zbliżaniu się do pojazdu poprzedzającego z możliwością zachowania bezpiecznego odstępu. 11. Adaptacyjny regulowany system zawieszenia auta, usportowiony i zapewniający bezpieczne  utrzymanie toru jazdy.
  12. Bezstopniowa 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów. 13. Zgodnie z nowymi warunkami dla wszystkich modeli Seata, gwarancja 4-letnia z limitem do 120 tyś. km. /dla pierwszych 2 lat bez limitu km/.
14. Pojemność bagażnika po rozłożeniu tylnych siedzeń 1470 litrów, uzyskujemy płaską podłogę. 15. Elektronika prosta w obsłudze i wszelkie regulacje łatwo dostępne i czytelne. 16.Wskaźnik średniego zużycia paliwa dla zatrzymanego na postoju auta wyskalowany w l/h
 /skrzynia w poz. P/   17. Czytelnie i poprawnie wykonany katalog, dopełnia atrakcyjną ofertę sprzedaży Seata w salonie Carsed, przy ul. Łopuszańskiej 72 w Warszawie. 
                          Seat Leon Cupra 280          grzegorzto@op.pl    +  sylwester.nogaj@carsed.pl






                                       http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

poniedziałek, 1 czerwca 2015

SEAT LEON CUPRA 280 kM test z 01.06.2015

 Leonem Cupra, wykonałem test w południe 01.06.2015 w ruchu miejskim i   obwodnicy Warszawy. Auto udostępnił salon CARSED przy ul. Łopuszańskiej 72 w Warszawie.



tapicerka dwukolorowa opcjonalnie
Samochód usportowiony,           dynamiczny i elegancki wzbudza zainteresowanie użytkownika, wersja kombi, idealna do prowadzenia działalności gospodarczej, do wykorzystania
również jako pojazd rodzinny. Produkcja 2015 r., zupełnie odmienny od dotychczas spotykanych w Polsce  Leonów. Karoseria ma wyostrzone krawędzie, zgodne z nowym trendem.
Prowadzi się doskonale, dynamiczna reakcja napędu, pomimo zastosowania automatycznej skrzyni 6-stopniowej, jest nieporównywalna z innymi usportowionymi samochodami.
Przyjemność kierowania jest ogromna, tapicerka i regulacje fotela kierowcy jak w aucie z segmentu premium. Większość regulacji i ustawień w zasięgu ręki, obsługa intuicyjna. Mocną stroną auta jest
prawidłowe wyciszenie kabiny i dobre zestrojenie podwozia. Zaskakująca jest praca selektora trybu  pracy zawieszenia.
Auto w pozycji comfort, na 19" kołach i z niskoprofilowymi oponami bardzo ładnie  pokonuje nierówności, nie zaobserwowałem kołysania i nadmiernych przechyleń w zakrętach.
Estetyka i elegancja wnętrza na najwyższym poziomie. Jedynym akcentem, dla mnie nie do zaakceptowania była ciemna kabina czarna skóra tapicerki i czarna podsufitka. Imponujący jest natomiast szklany panoramiczny dach, zamykany przeciwsłoneczną zaluzją, sterowaną elektrycznie.
                                 grzegorzto@op.pl   +   www.carsed.pl         Leon Cupra 2.0 TSI 280 kM
                                                                                                                     CDN.