Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 29 października 2014

Nowy Fiat 500 L Trekking, test 28 października

Nowy Fiat 500 L Trekking, został mi udostępniony do testu drogowego w dniu 28 października. Auto wygodne, duże wewnątrz i ładne zewnętrznie, wyposażone bardzo bogato, zasługuje na bardzo dobrą ocenę.
Fiat 500 L Trekking, to zupełnie nowy i wyróżniający się wieloma zaletami samochód.
    Test drogowy wykonałem w okolicach Warszawy, przy dość dużym ruchu na trasach wylotowych
z miasta. Dynamiczny, benzynowy silnik 1,4 o mocy 120 KM, daje poczucie bezpieczeństwa, 6-cio biegowa skrzynia manualna pracuje bardzo precyzyjnie. Lekko działające sprzęgło i sygnalizacja
podpowiadająca zmiany biegów, dodatkowo ułatwiają prowadzenie auta.
     Samochód z bardzo niewielkim przebiegiem, zapewnia odpowiedni komfort podróżowania. Wygodne fotele i ciekawa czarno-biała tapicerka, dodają elegancji dobrze "skrojonemu" wnętrzu.
     Skuteczna klimatyzacja i sprytnie zorganizowana deska rozdzielcza, pomaga w szybkim opanowaniu obsługi, panel obsługujący elektronikę wyposażenia, regulowany dotykowo.
     Pojazd testowany przeze mnie, miał wszelkie potrzebne elementy, zapewniające bezpieczeństwo
użytkowania. Zawieszenie w połączeniu z 17 calowymi kołami, pracuje poprawnie i w kabinie
panuje cisza. Bardzo wygodne jest sprzężenie panela multimedialnego z telefonem komórkowym, łączonym przez bluetooth. Estetyka wykończenia i użyte materiały we wnętrzu pojazdu, nie budzi żadnych zastrzeżeń. Szyku dodają wstawki z materiału błyszczącego w kolorze
fortepianowej czerni.
     Walory użytkowe poznałem również przez dokładne obejrzenie modularnego bagażnika, z możliwością ustalenia podłogi na dwóch różnych poziomach. Pojemność przestrzeni bagażnika 400 L jest wystarczająca. Polecam, samochód godny zainteresowania!
                                                                                      cdn.              grzegorzto@op.pl
  

niedziela, 26 października 2014

AYGO Nowa Toyota 1,0 3-cyl. 69 KM

 Toyota Aygo wersja X-cite, limitowana.
     W piątek 24 października skorzystałem z jazdy testowej nowym modelem Toyoty Aygo,
dzięki uprzejmości Pana Dyr. Wojciecha K. z salonu Toyota Chodzeń przy Czerniakowskiej 102.
 Autko z silnikiem  produkcji polskiej z Wałbrzycha, bardzo bogato
wyposażone przyjazne dla użytkownika, wyróżnia się niepowtarzalnym wyglądem oraz ekscytującą stylistyką wnętrza.
    Wersja limitowana X-Cite, występuje w jednym kolorze karoserii, posiada najbogatszą kompletację, łącznie z nawigacją.
automatyczną klimatyzacją i skórzaną tapicerką. Podgrzewany fotel
kierowcy oraz kierownica i wielokolorowe możliwe do zmiany
wyglądu, uzupełnienia w formie pakietów, dopełniają stylistykę
samochodu. Trzycylindrowy motor charakteryzuje się odpowiednią
dynamiką i umiarkowanym apetytem na paliwo.
Korzystałem z samochodu o bardzo małym przebiegu, oceniam jego walory bardzo pozytywnie i zachęcam do zainteresowania, nową ofertą Toyoty.  Zaskoczony zostałem również sprawnym
systemem multimedialnym, bezkluczykowym odpalaniem auta
oraz dobrze działającą kamerą cofania. Widoczność do tyłu jest
poprawna, pozycja kierowcy wygodna, dzięki porządnie wyprofilowanym fotelom. Fotel kierowcy posiada regulację w pozycji pionowej. Podgrzewanie fotela jest w wersji limitowanej
X-Cite, wyposażeniem standardowym.  grzegorzto@op.pl



 AYGO wersja X-Cite

czwartek, 23 października 2014

CITROEN C3 1,2 pure-tech 82 KM


CITROEN C3  auto nowoczesne, bardzo dobrze wyposażone, przyjazne dla użytkownika.  

       W środę 22 października uczestniczyłem w jazdach testowych nowiuteńkim C3. Auto udostępnił
zmodernizowany salon AVANTI, przy ul. Połczyńskiej 33 w Warszawie.
        Moje wrażenia z jazdy:1. zaskakująco cicho w kabinie w całym zakresie prędkości i przy próbie
na różnych drogach. 2. Prawidłowo pracująca 5-biegowa skrzynia manualna. 3. wygodne i przyjazne
wnętrze. 4. dynamiczny 3-cylindrowy motor o pojemności 1,2 i mocy 82 KM, benzynowy, wykazujący niskie chwilowe zużycie paliwa na komputerze pokładowym. 5. Znakomicie pracująca
klimatyzacja automatyczna, regulacje dostępne i czytelne, ciche nawiewy ogrzanego powietrza.
6. Test wykonany został w obecności przedstawiciela salonu, odpowiadającego na moje pytania
szczegółowe, rzeczowo i z dużą znajomością auta. 7. Byłem długoletnim użytkownikiem poprzedniego modelu C3 i z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, wszystkie drobne niedoskonałości pojazdu z 2006 roku, zostały skutecznie wyeliminowane. 8. Poprawiono design
nadwozia i bez większych "bajerów" upiększono wnętrze. 9. Wiele elementów nowych, podwyższa
bezpieczeństwo użytkowania tego miłego kompaktu. 10. Wbrew wszelkim opiniom, nie jest to
samochód wyłącznie "damski". 11. Wygodne wnętrze zostało dodatkowo rozświetlone wysoko oszklonym dachem, zaciemnianym przesuwaną ręcznie żaluzją. Takie rozwiązania znane są z innych
aut z produkcji francuskiego PSA. np. Peugeot 308 SW.
MOTOR 3- cylindrowy 1,2 pure-tech 82 KM, całkowicie nowy
i wystarczający do tej karoserii 5-drzwiowego samochodu.
        Pracuje równo bez oznak szarpnięcia lub niewyważenia.
Wystarczająco precyzyjna jest 5-biegowa skrzynia manualna i lekko pracujące sprzęgło. Auto z bardzo niewielkim przebiegiem
wzbudza moje zainteresowanie, do wykorzystania w małej
firmie usługowej.  
             

wtorek, 21 października 2014

WYMIANA kpl. klocki i tarcze w aucie KIA CEED SW

Auto z przebiegiem 109ooo km, wymagało zmiany tarcz hamulcowych i klocków w komplecie.  Zdecydowałem się na samodzielną wymianę, ponieważ najbliższe stacje obsługi
nie dysponowały wolnymi stanowiskami. Tarcze zostały zakupione w punkcie sprzedaży
w galerii Centrum Land w Warszawie przy Wałbrzyskiej. Tu szczerze należy pochwalić
kontakt ze sprzedawcą i informacje techniczne, uzyskane w miejscu odbioru części.
Stoisko, wyposażone i dobrze zorganizowane, mieści się w lokalu 183, przy Wałbrzyskiej 11.
przemek@ak-parts.pl otrzymałem również kartę rabatową na następny zakup.
  
 
foto: KIA Ceed
Samodzielne serwisowanie tego auta wykonałem w czasie ok. 1.5 godziny, korzystając z pomocy brata i używając podstawowych narzędzi, klucz 17 z grzechotką i kompresora do
usunięcia resztek pyłu z układu hamulcowego oraz korozji z tarcz. Tarcze wentylowane,
powinny mieć ok. 26 mm, natomiast zużyte nie przekraczały 17 mm.
       Skuteczność hamowania była jeszcze poprawna, lecz zdarzały się dosyć głośne chrobotania, przy powolnym i delikatnym używaniu hamulca.
       Jakość zakupionych części należy ocenić bardzo dobrze, klocki nie piszczą i wszelkie
niepożądane dźwięki, całkowicie zostały usunięte.
Zamieszczam rysunek, otrzymany wraz z częściami nabytymi w AK-Parts Sp. z O.O.
Grzegorz T.
 


czwartek, 16 października 2014

C1 całkiem nowe autko CITROENA

                     Nowe małe autko CITROEN C1, zwane "Cytruskiem"

Zostałem mile zaskoczony nową wersją popularnego auta CITROEN C1. Mogłem skorzystać z miejskiego testu, średnio zakorkowanego miasta, 15 października w samo południe w Warszawie.
                                                  Nowy C1 1,2 pure tech 82 KM 3 cyl.
       W przeprowadzeniu testu uczestniczyła Pani Kamila S. Doradca Handlowy z  Citroen
Polska Sp. z O.O. Firmowego Salonu z Puławskiej 338 w Warszawie. Duże brawa za wiadomości
na temat aut sprzedawanych w Salonie dla Pani Kamili.  Nie mam żadnych uwag do jakości
i elegancji wykończenia wnętrza autka.  C1 jest całkowicie nowym pojazdem i w niczym nie przypomina dawnej "blaszanej" wersji C1 z produkcji w czeskim Kolinie.
      Pojazd doposażony przez producenta w dużą ilość bardzo praktycznych urządzeń,  zaskakuje
ergonomicznym umieszczeniem regulacji i wyświetlacza w formie tabletu w desce rozdzielczej.
      Większość regulacji odbywa się w dotykowy sposób poprzez ekran wyświetlacza.
Skuteczność i prosta obsługa automatycznej klimatyzacji, jest następnym atutem autka. Rewelacyjne
fotele i regulacja siedzenia kierowcy do góry, dopełniają użytkowe zalety nowego C1.
Nowy C1   posiada duży ekran dotykowy
Test tego pojazdu w warunkach miejskich wskazuje na wiele zalet,
polecam wszystkim niezdecydowanym, potencjalnym kierowcom,
C1 znakomicie spełnia zadanie dodatkowego auta na dojazdy do
pracy, oszczędny motor 1,2 82 KM wykazuje dużą dynamikę,
pracuje płynnie w całym zakresie obrotów. Dla obniżenia masy
własnej pojazdu, wyeliminowano podnośniki szyb tylnych, karoseria jest czterodrzwiowa, szyby tylne uchylane przy pomocy
sprytnych zamków. Rewelacyjnie pracuje sprzęgło, obsługa skrzyni
5-cio biegowej nie sprawia żadnych trudności.
Odniosłem wrażenie, że "cytrusek" dostosował się do użytkownika, nie odwrotnie. Czytelność wskazań displeja pod kierownicą jest również bardzo dobra. Pokazuje się tam podpowiedź o koniecznej zmianie biegów.
  Jestem przekonany o celowości produkcji tego 3,5 m autka, wypełniającego lukę w segmencie samochodów klasy A.
        Z zewnątrz sylwetka C1 znacznie jest upiększona, zastosowane światła dzienne led-owe dodają szyku i elegancji.
Nie zauważyłem żadnych minusów w nowym produkcie Citroena.
Bardzo ważne jest modyfikowanie wersji dla klienta, przeprowadzona symulacja  dla przeciętnego odbiorcy, daje bardzo korzystną cenę, przekonany zostałem o celowości i praktycznych zaletach tego małego, bardzo dobrze skonfigurowanego i bezpiecznego auta
             grzegorzto@op.pl