Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 31 lipca 2015

AURIS nowy samochód Toyoty, rewelacyjne auto z hybrydowym napędem

Toyotą Auris produkowaną w Wlk. Brytanii odbywałem test drogowy 29 lipca.  

Auto w wersji bogatej Prestige udostępnił salon Toyota Chodzeń, przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Należy pochwalić obsługę salonu, doskonale zarządzanego przez Pana Wojtka K. Dyrektora Handlowego.

Testowane auto przewyższa wiele hybryd, współcześnie sprzedawanych w Europie. Producent postawił ogromny nacisk na bezpieczeństwo użytkownika, ergonomię i ekonomiczne walory samochodu. Auris jest nowością, pod każdym względem, ekologia i optymalizacja parametrów to jego główne zalety. Wzbudza zainteresowanie nowoczesną sylwetką, nowym designem, perfekcyjnym wykonaniem wnętrza. 
Czytelność i intuicyjna obsługa przyrządów pokładowych to ogromna zaleta pojazdu. 90-ty testowany przeze mnie pojazd, zaskakuje super pozytywnie, prowadzenie bez czytania instrukcji oraz zapoznawania się z autem, od wyjazdu spod Salonu, dostarcza wiele wrażeń.System informacyjny z dużym ekranem LCD, przekazuje tylko podstawowe dane, nie ma zbędnych upiększeń i niepotrzebnych funkcji. Przyznaję, że po ostatnim jeżdżeniu innymi autami, do Aurisa podszedłem z wielką ostrożnością. Dotychczas Avensis był moim optymalnym samochodem. Do czasu poznania Aurisa, miałem inne zdanie o produktach z alternatywnymi napędami. Na pewno hybrydy, pod każdym względem przewyższają inne samochody, szczególnie te czysto /100%/ elektryczne.
 Serce napędu Aurisa stanowi motor 60kW /80KM/,elektryczny i spalinowy 1,8 l, rzędowy, 4-cylindrowy z wielopunktowym wtryskiem 90KM. Właściwości użytkowe znakomicie ułatwia ogromny 600 litrowy bagażnik, jeździłem wersją kombi o długości karoserii 4595 mm. Auto ma skrzynię biegów automatyczną przełączaną małą dźwignią, umieszczoną na tunelu środkowym. Rewelacją jest znakomity biały perłowy kolor karoserii, zwracający uwagę na to eleganckie i przyjazne auto. Poniżej umieszczam foto dwóch pojazdów z napędem alternatywnym. Zdjęcie zostało zamieszczone za zgodą młodego miłośnika motoryzacji. 
    Dziękując za udostępnienie samochodu, polecam ten nowoczesny, bezpieczny i oszczędny pojazd.  CDN. 

                                             grzegorzto@op.pl

 

czwartek, 9 lipca 2015

Silniki TSI, FSI produkowane przez VOLKSWAGEN-a mają wady!


Kontynuacja tematu z dnia 08.07.2015 na temat wadliwych silników w popularnych samochodach. Silniki 1,4 TSI bardzo popularne w kraju, montowane głównie w produktach SKODY, często mają znaczne uszkodzenia: pękanie tłoków, wady układu rozrządu, przeskakiwanie łańcucha, wynikające ze złej pracy napinacza. Silniki takie montowane są w różnych wersjach mocy. Wymienię w jakich autach najczęściej: TSI 122-125 kM Audi A3, Seat Leon, Skoda Octawia I, Volkswagen Golf V, Golf VI, Volkswagen Scirocco i Tiguan.TSI o mocy 140 kM /kod:BMY stosowane również w Tiguanie i Golfie V. Silniki TSI 150 kM /kody:BWK, CAVA, CDGA, CAVF/ stosowane w Seacie Ibiza FR, Volkswagenie Tiguan i Volkswagenie PassatB7.TSI 160kM kod:CAVD zastosowano w Audi A3, Volkswagenie Golf-ie VI, Volkswagenie Scirocco. TSI 170kM kod: CAVE zastosowano w Skodzie Fabia RS, ma go również Volkswagen Polo GTI i SEAT Ibiza Cupra.      
                                                                                grzegorzto@op.pl







Seat Leon Cupra









nowa Skoda Fabia Combi









Skoda Yeti




środa, 8 lipca 2015

BENZYNOWE Silniki TSI produkcji Volkswagen-a mają ukryte wady


Do napisania postu o tematyce uciążliwych napraw nowoczesnego, bestselerowego silnika TSI, znanego z aut sprzedawanych w Polsce, przyczyniły się wypowiedzi fachowców z ASO oraz użytkowników samochodów pochodnych Volkswagena.

 

Niepokojący objaw rozpoczyna się głównie w samochodach o przebiegu ok. 100 tyś. km. Występuje wtedy gwałtowny wzrost zużycia oleju, dochodzący nawet do 1,5 litra na1000km. 
Wadliwe silniki można usprawnić, na koszt użytkownika, znane są elementy, wpływające na zużycie oleju, właściwie to powodujące spalanie oleju. Najważniejsze jest wczesne               diagnozowanie motoru, obserwacja poziomu oleju w misce           olejowej, powinna być prowadzona raz w tygodniu, dla dobra silnika, nie dopuszczając do poważnych awarii. Technologiczna i trwała naprawa, powinna zostać wykonana przez wymianę kompletu tłoków z pierścieniami i korbowodami. Ponieważ do starych tłoków i korbowodów nie pasują nowe pierścienie. Komplet naprawczy: tłoki z pierścieniami i korbowodami, to wydatek ok. 8000 PLN. Przyczyna bezpośrednia tkwi w wadliwym, zawieszającym się pierścieniu zgarniającym olej. Istnieją warsztaty serwisowe, poddające obróbce wyjęte z silnika tłoki, dostosowujące do zamontowania nowych pierścieni olejowych. Remont silnika polega wtedy na rozmontowaniu wszystkich tłoków i przetoczeniu, poszerzającym kanały do nowych pierścieni. Komplet                korbowodów i tłoków pozostaje w stanie fabrycznym. Dochodzi do tej usługi koszt robocizny. Wykonanie takiej usługi w ASO wycenia się na 20 tyś. PLN. Warsztat inny, solidnie naprawiający przeprowadzi taką naprawę za ok. 11 tyś. PLN. Należy tutaj zadać pytanie, dlaczego producent silników, nowoczesnych, Volkswagen nie przeprowadzi akcji serwisowej, bezpłatnie naprawiając wszystkie wadliwe egzemplarze aut? PROBLEM jest znany producentowi od wielu lat i jest ignorowany, prasa zachodnia zadaje pytania i jak dotychczas nie uzyskano wiążącej odpowiedzi. Apeluję do użytkowników tego typu silników, aby głośno i publicznie interweniowali u rzeczników Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tej coraz powszechniejszej, lekceważonej przez gwaranta sprawie. Do UOKiK można zgłosić się drogą internetową z opisem i kosztem naprawy, dokumentując faktycznie wadliwą konstrukcję silnika. Volkswagen twierdzi w bezczelny sposób, że takie usterki występują w nielicznych przypadkach!   Zainteresowanym polecam również artykuł z numeru 6 czerwcowego, Poradnika Auto Świat.      www.autoporadnik.pl

                                                                                      grzegorzto@op.pl

                                         Volkswagen TSI