Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

czwartek, 24 marca 2016

SEAT Toledo 110 KM nowoczesne, wygodne auto z ogromnym bagażnikiem


Toledo

SEATEM Toledo jeździłem 23 marca podczas krótkiego testu z salonu CARSED

 Wnętrze eleganckie, precyzyjnie wykończonej wersji "style", zachęca do poruszania się rodzinnym autem.
Obszerny bagażnik 550 l posiada siatki do mocowania drobnego bagażu, we wnęce ma dojazdowe 15" koło.Test wykonany z udziałem Pana Marcina G. Doradcy z CARSED-u przy Łopuszańskiej 72 w Warszawie, zobrazował jak udanym samochodem, nowej generacji jest Toledo budowane w Mlada Boleslaw na płycie podłogowej Skody Rapid. Całkowicie nowa konstrukcja, zachowująca cechy średniego auta rodzinnego, to wygodny kompakt z dużym wnętrzem i dobrymi parametrami napędu. Silnik benzynowy DOHC 16-zaworowy o mocy 110 KM, daje radę z rozpedzaniem w 9,8 sek do 100km/godz. Prędkość max. 199 km/godz. przy średnim zużyciu paliwa, 5,2 l/100 km w trybie mieszanym. Silnik jest 4-ro cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z 6-cio biegową skrzynią biegów.                                   

Duży i ustawny bagażnik dodaje cech użytkowych uniwersalnego auta. Konsoleta przednia, bez ekstrawagancji posiada wszelkie regulacje w zasięgu rąk kierowcy. Obsługa regulacji bez zastrzeżeń, intuicyjna. Toledo ma wygodne fotele z regulacją z przodu w górę,  oba fotele. Tylna kanapa składana z podłokietnikiem pośrodku, chowanym w oparciu. Auto o wymiarach 4482 dług. 1706 szer. i 1461 wys. jest
zwinne i sprawnie porusza się w ruchu miejskim. Zawieszenie standardowo Mc Phersony z przodu i belka skrętna z tyłu jest ciche i dość miękkie. Prowadzenie poprawne bez emocji, dobra widoczność do tyłu pomimo opadającej linii dachu. Mogłoby mieć większe lusterko wewnętrzne wsteczne, system wspomagania kierownicy, elektrohydrauliczny, poprawnie działający przy manewrowaniu. Wersja
"style" dość bogato wyposażona, na 16 calowych kołach aluminiowych, klimatronic oraz pakiet schowków na drobne akcesoria, uzupełniający zalety auta. Samochód jest całkowicie inny niż poprzednio sprzedawany Toledo w Polsce, zmiany pozytywne pod wpływem designerów z Czech widać w każdym szczególe. W zestawieniu z innymi kompaktami średniej klasy, Toledo to wysmakowana porządna maszyna zbliżona jakością do aut zachodnich, nie przypominająca pierwotnie robionych w Hiszpanii Seat-ów.

                                                 Grzegorz T.    marcin.glebocki@carsed.pl

                                                                       www.carsed.pl

VOLVO V90, S90 premiera w Warszawie 11 marca 2016

11 marca w Warszawie odbyła się premiera najnowszych aut Volvo S90 i V90

Premiera z bogatą oprawą artystyczną w scenerii świateł i głośnej muzyki, odbyła się wieczorem w Centrum Wystawienniczym przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie. Organizator importer Volvo zadbał o udział znakomitych gości oraz dynamiczny pokaz aut i obficie zaopatrzony bufet. Uczestnicy pokazu i prezenter Maciej Kurzajewski, zgodnie bardzo wysoko ocenili przedstawione auta. Do oglądania wnętrza ustawiały się kolejki ciekawskich. Zainteresowane szczególnie były eleganckie panie zachwycone linią nowych aut  
i ich precyzyjnym wykończeniem"skórzanego" wnętrza.
Wśród licznej grupy dziennikarzy, ogromne zainteresowanie  wzbudzała szczególnie atrakcyjna wersja kombi, obszerny i ustawny bagażnik to wielki atut samochodu. Zgodnie z tradycją firma dołożyła wszelkich starań w bezpieczeństwo użytkowania i ekologię. Podstawą konstrukcji prezentowanych aut jest całkowicie nowa płyta podłogowa zwana SPA, pozwalająca na modułową konstrukcję nowych innych aut, bez udziału kooperujących przedstawicieli innych producentów. Całkowicie 
zrezygnowano w Volvo z silników 5 i 6 cylindrowych, podstawowe silniki to 4-ro cylindrowe rzędowe 2 litrowe, później również o pojemności 1,5 l. Nie będzie  silników 3-cylindrowych. Najmocniejszy diesel D5 ma moc 225 KM, najsłabszy 150 KM. Dla benzynowych przewidziano moce od 250 do 320 KM. W przyszłości prawdopodobnie będzie również T8 o mocy 400 KM. Do napędu nowych aut stosowana jest hybryda, wspomagająca silniki spalinowe z turbiną, silnikiem 
elektrycznym, umożliwiającym zasięg do 50 km na jednym  ładowaniu baterii. Skrzynie biegów w hybrydzie są automatyczne 6-stopniowe, wersja topowa jest z 8-stopniowym automatem. Pomimo rewelacyjnej oprawy imprezy, pozostał niedosyt w 
postaci braku informacji technicznych i pominięciu formy pisemnej reklamy w postaci kolorowych folderów lub ulotek.  Według deklaracji przedstawicieli VOLVO, auta pokażą się w kraju w czerwcu bieżącego roku.      Limuzyna Volvo o długości 4,96 m zwraca uwagę nową linią nadwozia z opadającym dachem i bardzo mocnym tylnym słupkiem.                                        relacjonował: uczestnik prezentacji Grzegorz T przy udziale  Ryszarda K z Media Impact Polska Ringier Axel Springer.

sobota, 19 marca 2016

KIA SORENTO PORÓWNANIE z Mitsubishi Outlander


   Mitsubishi Outlander 2016 porównanie z KIA Sorento 2016.                

Outlander 2,2 diesel 150 KM z napędem 4x4





 

Porównanie rodzinnych SUV z napędem na 4 koła  rozpocząłem od testu drogowego wykonanego w mieścieterenie poza miejskim.   Testy przeprowadziłem w dniach 8 - 17 marca 2016. Oba auta charakteryzują się wielką przestrzenną kabiną pasażerską z 7-mioma miejscami, dwa fotele trzeciego rzędu umieszczono w podłodze przestrzeni bagażowej i bardzo łatwo podnoszone są do użytkowania. W Sorento dodatkowym atutem jest klimatyzacja dla tylnego rzędu miejsc z osobną regulacją nawiewu.       Silniki o pojemności 2,2 l mają moc: 150 KM Outlander i 200 KM Kia Sorento. Obie jednostki mają nowoczesną konstrukcją /turbodiesle/ .    Przyspieszenie: 11,6 sek. Outlander i 9,6 sek KIA do 100 km/h. Prędkość max: 190 km/h Outlander, 203 km/h KIA.    Średnie zużycie paliwa 5,8 l/100km Outlander, 6,7 l/100km KIA Sorento.   Wymiary nadwozia: długość/szer. wys. 4695/1810/1680 Outlander, 4780/1890/1685 KIA Sorento. Minimalny promień skrętu: 5,3 m Outlander, 5,54 KIA. Rozstaw osi: 2670 Outlander, 2780 KIA. Auta mają wielowahaczowe zawieszenie z tyłu oraz kolumny Mc Phersona z przodu. Wyposażone są w koła o felgach aluminiowych o średnicy 19" z szerokimi oponami 225-235/55/R19. Walory estetyczne podwyższają w obu SUV-ach, listwy chromowane oraz wykończenie wnętrza eleganckimi wstawkami w imitacji drewna lub czerni fortepianowej. Samochody są wysoko zawieszone i wsiadanie oraz wysiadanie ułatwia w Sorento zastosowany stopień zewnętrzny z prawej i lewej strony nadwozia.   
  


   czytelny obraz z kamery cofania KIA


Auta są super wyposażone Outlander w wersji Intense plus, Kia Sorento XL, doposażona o zestaw Navi system z radiem Infiniti, 10 głośnikami, szyberdachem i nawigacją. Kia ma ponadto ciekawy system programowania położenia foteli przednich z elektrycznym ustawianiem i odsuwaniem przy wsiadaniu oraz wysiadaniu z auta. Precyzyjne wykończenie i elegancja na podobnym poziomie, brak możliwości oceny skóry w Mitsubishi, ponieważ był wyposażony w fotele z pokryciem tradycyjnym materiałem. Fotele w KIA Sorento są dodatkowo wentylowane i podgrzewane z 3-st. regulacją. Zaznaczam, że pakiet wyposażenia KIA jest najdroższy z oferowanych a w Mitsubishi, to wersja jeden stopień tańsza. Jestem mile zaskoczony dbałością o bezpieczeństwo użytkowników aut i przemyślanym wyposażeniem oferowanym w poszczególnych grupach pakietów. Lakier metaliczny wymaga dopłaty: KIA 2500 zł, Outlander 2900 zł. Oba znakomicie zaprojektowane i elegancko wykończone samochody zasługują na zainteresowanie, jako samochody rodzinne, 7-mio miejscowe, bezpieczne i ładne.  Polecam wraz z przedstawicielami salonów: KIA Carserwis i Mitcar,   Grzegorz T.     grzegorzto@op.pl marcin.autowicz@carservis   daniel.dmoch@carservis.pl  andrzej.kalbarczyk@carservis.pl  sebastian.stalka@carservis.pl   agnieszka.truszkowska@mitcar.pl     maksymilian.gorski@mitcar.pl

            

                                                                                                            



czwartek, 17 marca 2016

Sorento rodzinny 7-miejscowy VAN produkcji KIA test 16 i 17 marca

Dużym SUV-em KIA Sorento podróżowałem, dzięki użyczeniu z salonu Carserwis SA w Warszawie. Udostępniono mi auto z wyposażeniem XL i elektrycznie sterowanym panoramicznym dachem, skórzaną tapicerką oraz fotelami ustawianymi elektrycznie z pamięcią ustawienia. KIA Sorento to mistrz przestronności i komfortu. Wszelkie systemy bezpieczeństwa i regulacje intuicyjnie dostępne kierowcy, nie sprawiają żadnych trudności przy obsłudze. Całkowicie nowy motor diesla o mocy 200 KM, połączony z 6-biegową skrzynią biegów, okazał się jednostką dynamiczną i cichą. Auto o masie własnej 1878 kg rozpędza się w 9,6 sek do 100 km/godz. Prędkość max. 203 km/godz. i max moment obrotowy 441 Nm dla obrotów 1750-2750.
Do elementów bezpieczeństwa stosowanych w Sorento, należą pakiet kamerowy oraz kamera cofania. Skrzynia automatyczna oraz napęd 4x4 to ogromne zalety auta. Jedną z ciekawych funkcji jest możliwość zmiany biegów, manualnie, zauważyłem jednak w tym trybie większe zużycie paliwa. Testowane auto zostało wyposażone w 19" koła z eleganckimi alufelgami oraz pełnowymiarowym kołem zapasowym pod podwoziem również z felgą aluminiową. Duży ekran dotykowy LCD i precyzyjna nawigacja z 7-mio letnią aktualizacją to następny prezent w wyposażeniu wnętrza.
Z zaskakujących "patentów" zauważyłem osłonę tylnego zderzaka, umieszczoną wraz z podłogą bagażnika, rozkładaną przy chowaniu bagażu. Auto o wymiarach dług.4780 mm, szer. 1890 mm oraz wys. 1685 mm wzbudza zainteresowanie wielu kierowców. Elegancka tapicerka ze skóry oraz podgrzewanie i wentylacja wszystkich foteli to dodatek komfortowy wyposażenia tej wersji. Bardzo przydatna jest również funkcja klimatyzacji z tyłu kabiny pasażerskiej, zwłaszcza przy użytkowanych fotelach 3-go rzędu. Pojemność bagażnika 605 litrów dla złożonych foteli 6 i 7. Fotele 3-go rzędu składają się w podłogę stanowiąc płaską przestrzeń bagażową. Całkowita pojemność przestrzeni bagażowej 1662 litry.
Wszystkie wersje Sorento oferowane są z nowoczesnymi silnikami diesla. Zawieszenie samochodu wielowahaczowe z tyłu i z Mc Phersonem z przodu, jest ciche i precyzyjnie wybiera nierówności drogowe. Samochód jest wysoko zawieszony i dla ułatwienia zajmowania miejsc wewnątrz zastosowano stopień po obu stronach karoserii. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest pakiet technologiczny, oferowany za
dopłatą w wysokości 9000 PLN, zawierający: system monitorowania otoczenia samochodu z kamerą 360 stopni, asystent samoczynnego parkowania, aktywny tempomat z możliwością regulacji utrzymania odległości od auta poprzedzającego, system samopoziomowania zawieszenia tylnego oraz akustyczny zestaw multimedialny z tunerem DAB i 7"dotykowym ekranem LCD. Koła 19" uzbrojone są w opony 235/55/R19. Dla bogatej wersji XL wyposażenie ma ponadto: bezkluczykowy system zapłonu, automatyczne otwieranie bagażnika, asystenta zmiany pasa ruchu z możliwością dezaktywacji, system rozpoznawania znaków drogowych /ograniczenie prędkości/ system monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, system monitorowania ruchu z tyłu auta. Na prawym i lewym nadkolu przy ustawionych fotelach 3-go rzędu znajdują się nawiewy klimatyzacji z regulacjami. 

 

Kia Sorento oferowana jest w 8-miu modnych kolorach karoserii.
Wnętrze pasażerskie dla 3, 4 i 5 pasażera to wygodna kanapa z możliwością regulacji nachylenia oparć.

 Czytelne zegary i wyświetlanie parametrów pomiędzy zegarami

Wygodne miejsce dla kierowcy z elektrycznie ustawianym fotelem z pamięcią ustawień oraz automatycznym odsuwaniem przy zajmowaniu miejsca oraz wysiadaniu z auta.

Nowoczesny i komfortowy samochód polecają:

marcin.autowicz@carservis.pl

daniel.dmoch@carservis.pl andrzej.kalbarczyk@carservis.pl    sebastian.stalka@carservis.pl      Grzegorz T.                              www.kia.com                                www.carserwis.pl

sobota, 12 marca 2016

Mitsubishi Outlander 2,2 D 150 KM c.d. testu drogowego


Japoński SUV OUTLANDER

Japoński SUV Outlander znakomicie spisuje się na różnych wyboistych drogach, dobrze prowadzi się na autostradach.Większość tras próbnych wykonuję w okolicach Warszawy i tuż pod miastem.  Stwierdziłem, że uniwersalny samochód japońskiego producenta, spełnia oczekiwania krajowych użytkowników. Mitsubishi Outlander,  nowoczesny, dynamiczny i oszczędny pojazd jest godnym następcą poprzedniej wersji. Zmieniono ok. 100 różnych rozwiązań technicznych, poprawiających bezpieczeństwo i komfort użytkownika. Całkowicie przeprojektowano wygląd zewnętrzny oraz wykończenie kabiny pasażerskiej.  Auto wzbudza zainteresowanie miłośników motoryzacji. Jego pozycja w sprzedaży SUV w Polsce jest czołowa, wygrywa również tabele popularności w Europie.  Najbardziej odpowiada mi funkcjonalne, obszerne wnętrze i atmosfera uporządkowanej kabiny auta. 

Użytkownicy nowego Outlandera nie mają żadnych zastrzeżeń do jakości i funkcjonalności i walorów samochodu japońskiego, perfekcyjnie przygotowanego do jazdy w warunkach polskich.  

Porównanie z przebojową jednostką KIĄ Sportage
przyłącze multimedialne na środkowej konsoli 

Aranżowanie wnętrza przez otwarcie trzeciego rzędu siedzeń, nie sprawia żadnych trudności, wsiadanie na miejsca 6 i 7 odbywa się po uchyleniu oparć tylnej kanapy. Zamieszczone fotografie pokazują jak rozwiązano otwieranie i dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Dużym atutem samochodu jest ogromny bagażnik z płaską podłogą. Umieszczone pod podwoziem koło zapasowe, stanowi dodatkowe wyposażenie ułatwiające eksploatację auta, przy powszechnej tendencji do stosowania zestawów naprawczych.    

bagażnik z płaską podłogą po zamknięciu trzeciego rzędu siedzeń

autor przy prowadzeniu auta testowanego



schowek na akcesoria, prawa strona w bagażniku




    CDN    Grzegorz T.      www.mitcar.pl
                mitcar@mitcar.pl  kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl


wtorek, 8 marca 2016

Mitsubishi Outlander 2,2 turbo diesel 150 KM z napędem 4 x 4

Jazda testowa Mitsubishi Outlanderem, użyczonym w MMC Car Poland Sp. z O.O Nowym autem 7-mio miejscowym Mitsubishi, obecnie przeprowadzam długotrwały test drogowy, na trasach szybkiego ruchu oraz w terenie w okolicach Warszawy.


Udostępniony samochód w wersji "intense plus", bogato wyposażony i wygodny z silnikiem diesla i napędem 4x4 z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów, ma wymiary: dług.4695 mm, szer.1810 mm i wys.1678 mm.- masa własna 1610 kg, uzyskuje przyspieszenie 11,6 do 100km/godz. 
moment obrotowy max 360Nm dla obrotów 1500 - 2700 i moc 150 KM.
Max. prędkość 190 km/godz. przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym 5,8 l/100km. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu tyłu i kolumnom Mc Phersona z przodu. Zbudowane zostało na 18" felgach z oponami o szerokości 225. W wyposażeniu bezpieczeństwa zastosowana została kamera cofania z dużym ekranem LCD. Światła przednie w technice Ledowej, również do jazdy dziennej. Czytelność i obsługa konsolety najwyższej jakości, intuicyjna, nie wymaga specjalnych instrukcji i nie sprawia żadnych trudności. Ustawienia foteli przednich, mechaniczne i precyzyjne. Aranżacja kabiny umożliwia ustawienie trzeciego rzędu siedzeń do przewożenia 7-miu osób. Fotele trzeciego rzędu składane są w podłodze bagażnika. Wyposażenie
zawiera w komplecie koło zapasowe pod podwoziem.Pojemność bagażnika 581 litrów, przy złożonym trzecim rzędzie foteli. Outlander, najlepiej sprzedający się SUV w ofercie Mitsubishi. Nowy obecnie testowany egzemplarz posiada ponad 100 technicznych zmian. Solidny, odważny wygląd i funkcjonalne wnętrze to atuty samochodu.
Konstrukcja została zmieniona celem poprawienia sztywności struktury nadwozia, udoskonalono podwozie i układ napędowy. Wnętrze zostało lepiej wyciszone i zmieniona jest stylizacja karoserii oraz deski rozdzielczej.



                      

Mitsubishi Outlander 2,2 150 KM i KIA Sportage GT Line 1,6  177KM 
 Grzegorz T.       agnieszka.truszkowska@mitcar.pl

                          http://www.mitcar.pl