Nowa Skoda OCTAVIA, test drogowy 18.08.2020
Technologicznie wysoko zaawansowaną Skodą, wykonałem jazdę testową, dzięki udostępnieniu w Salonie Auto Wimar przy Al. Jerozolimskich 249 A w Michałowicach.
Auto w premierowym wydaniu zostało wyposażone w silnik 1,5 TSI o mocy 150 KM z 6-cio biegową skrzynią manualną. Nowa Octavia w bazowym standardzie to koszt 104700 zł. Egzemplarz, próbowany przeze mnie, został doposażony pakietem za 19350 zł. Skoda to duże auto, wygodne i eleganckie. Wymiary zewnętrzne dł. x szer. x wys. 4689 mm x 1829 mm x 1486 mm. pojemność bagażnika 600 litrów, po złożeniu siedzeń 1555 litrów. Max. prędkość 230 km/h, przyspieszenie 8,2 sek./100 km/h, max. moment obr. 250 Nm/1500 - 3500 obr./min.
Bardzo bogate wyposażenie standardowe, zawiera: czołowe poduszki bezpieczeństwa, czujniki parkowania przód i tył, driver alert-system wykrywający zmęczenie kierowcy, elektrycznie składane lusterka boczne, automatycznie ściemniane lusterko kierowcy, kamerę cofania, front assist -kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania oraz collision avoidance assist. Kessy full- bezkluczykowy system obsługi samochodu. Virtual cockpit - cyfrowy zestaw wskazników, podgrzewane fotele z przodu, nawigację columbus z 10" ekranem dotykowym. smart link +, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system asystent utrzymania pasa ruchu.Jazda tym autem jest komfortowa, dynamiczna i bezpieczna. Pokonałem trasę różnymi drogami, praca nowoczesnego zawieszenie perfekcyjna, nie było nadmiernego kołysania i hałasu z podwozia. Kontrola nad regulacjami nawigacji, klimatyzacji oraz nagłośnienia, intuicyjna, ułatwia obsługę systemów pokładowych. Bardzo przydatna jest funkcja tempomatu z ustawieniem prędkości dopuszczalnej, także system przeziernego wskaznika na szybie przed kierującym, bardzo pomaga w bezpiecznym i zgodnym z przepisami ruchu drogowego, prowadzeniem auta. Nowa Octavia otrzymała dynamiczną sylwetkę, zwłaszcza w wersji liftback. W obszernym katalogu dodatkowego wyposażenia, polecam: zapasowe koło stalowe dojazdowe, podnośnik i klucz w cenie 600 zł. Także cennym dodatkiem jest system wyboru profilu jazdy Driving Mode Select w cenie 450 zł. Komfort i funkcjonalność to główne cechy najnowszej Octavii. W aucie zastosowano ergonomiczne fotele plus z elektrycznymi regulacjami położenia z pamięcią ustawień dla różnych kierowców.
Z podziękowaniem za udostępnienie auta do testu, polecam Salon Auto Wimar Centrum Sp. z OO przy Al. Jerozolimskich w Michałowicach k/Warszawy
Grzegorz T /grzegorzto@op.pl/
11 sierpnia przeprowadziłem test drogowy najnowszego Kadjara, dzięki udostępnieniu w ramach testu 365 dni, wyjechałem z Salonu Białowieska 10A 115-konnym autem z silnikiem diesla 1,5 AdBlue.Auto w wyposażeniu Intens, bardzo bogatym i eleganckim wykończeniu wnętrza, budzi zainteresowanie użytkowników. Przy okazji wizyty w Urzędzie Gminy i spotkania znajomych, zrobiłem prezentację i opowiedziałem o nowościach technicznych w obecnej wersji KADJARA. Podróżowałem dieslem z automatyczną skrzynią biegów. Komfortowe wnętrze oraz przyjazna elektronika i znakomita nawigacja, systemy bezpieczeństwa, to główne zalety.Korzystałem z wersji INTENS 1,5 diesel Ad Blue 115 KM z 7-mio biegową skrzynia automatyczną. Najnowsza wersja auta ma lekko urozmaicony wygląd, nowe wnętrze i nieco świeżości pod maską. Jest to najładniejszy SUV na rynku kompaktów. Najbardziej widoczne zmiany: nowy kształt reflektorów z przodu i z tyłu, osłona chłodnicy podkreślona urywanymi liniami poziomymi. Zintegrowane z lampami są kierunkowskazy. Najwięcej zmian nastąpiło we wnętrzu:fotele zostały wypełnione bardziej sprężystą pianką, regulacje fotela i kierownicy uzyskały większy zakres. Dołożono regulację podparcia lędzwiowego. Wnętrze jest bardziej przestronne bez wystającego tunelu środkowego, wykończenie miękkimi i przyjemnymi w dotyku materiałami.Panująca cisza we wnętrzu i poprawione nagłośnienie, dodaje komfortu użytkowania. Widoczność z miejsca kierowcy, znakomita
Bagażnik ma pojemność 472 litry, płaska powierzchnia podłogi, po rozłożeniu tylnych siedzeń daje 1478 litrów pojemności ładunkowej. Składanie tylnych foteli bardzo łatwe, jednym uchwytem od strony bagażnika.Sterowanie klimatyzacją bardzo wygodne i precyzyjne, auto ma również nawiew dla pasażerów tylnych siedzeń. Intuicyjna obsługa 7-mio calowego ekranu dotykowego R-LINK 2 z dużą czytelnością i szybką reakcją na dotyk. Precyzyjnie i płynnie działająca skrzynia EDC uprzyjemnia prowadzenie auta.
W sprzedaży pojawiły się nowe kolory nadwozia m.in. IRON BLUE.
Grzegorz T grzegorzto@op.pl przy udziale Pana Marka, pracownika Salonu Białowieska 10A marek.babinski@renault.warszawa.pl