Bardzo udany elektryczny crossover Peugeot e-2008
Peugeotem e-2008 podróżowałem dzięki użyczeniu z Salonu przy Al. Krakowskiej w Warszawie.
Otrzymałem na krótkie użytkowanie, auto bardzo bogato wyposażone z silnikiem 136 KM, bezstopniową skrzynią automatyczną i z naładowaną baterią trakcyjną, na 160 km zasięgu. W czasie jazdy zostałem mile zaskoczony dynamiką P-2008, 100 km/godz. osiąga po 9 sek. może poruszać się z max. prędkością do 150 km/godz. moment obr. wynosi 260 Nm. Katalogowo auto ma zasięg do 310 km, oczywiście uzależniony od techniki jazdy. Przy większej prędkości, zużycie energii wynosiło 22,3-29,4 kWh i automatycznie zasięg zmniejszył się do ok.120 km.
Auto zostało zbudowane na modularnej platformie e-CMP, wspólnej dla innych modeli grupy PSA /DS3 Crossback, Opel Corsa/. Bardzo funkcjonalne umocowanie baterii trakcyjnych, między
osiami, przednią i tylną nie zajmuje przestrzeni bagażnika, jednocześnie obniża środek ciężkości oraz znacznie poprawia własności trakcyjne. Bagażnik ma 434 litry. Wnętrze auta wykończone jest przyjemnymi i dobrej jakości materiałami. Fenomenalna deska rozdzielcza nowoczesna i zachowująca nowatorski styl.Regulacje wszystkich parametrów intuicyjne, wskazania przyrządów czytelne i jednoznaczne, duża ilość regulacji wykonywana jest z
poziomu ekranu dotykowego, umieszczonego centralnie w desce.
Zespół baterii trakcyjnych ma pojemność 50 kWh, ładowanie z szybkiej ładowarki do 80% trwa ok. 30 minut. Ze zwykłego gniazdka 230V pełne naładowanie osiągamy po ok. 16 godzinach. Koszt przejechania 100 km, teoretycznie wynosi 7 zł. Auto produkowane jest w 8-miu kolorach nadwozia w tym 3 kolorach specjalnych.
Plusy: -duży bagażnik, -akumulatory nie zajmują powierzchni wnętrza i bagażnika, -bardzo dobra dynamika, -stabilny układ jezdny, -ciekawe "kosmiczne" wnętrze. Minusy: -duża cena zakupu, -wysokie zużycie energii, -zasięg zwłaszcza przy niskich temperaturach otoczenia, daleko odbiegający od katalogowego, -nisko położona tylna kanapa, -powolnie działające multimedia.Dane techniczne:
- silnik elektryczny 136 KM
- prędkość max 150 km/godz.
- 0-100 km/godz. 9 sek.
- automatyczna skrzynia bezstopniowa
- masa własna 1548 kg
- dł./szer./wys. 4300x 1770x 1530 mm
- pojemność bagażnika 434 litry
-
Grzegorz T. przy udziale pracowników
Salonu Peugeot przy Al. Krakowskiej w Warszawie
Toyota Corolla 2.0 VVT-I E-CVT w wersji Comfort udostępniona do jazdy próbnej, przez Firmę Chodzeń przy Czerniakowskiej w WarszawieNowa Toyota to najładniejsze kombi na rynku w kraju. Typowy Japończyk nabrał oryginalnego charakteru nowoczesnego auta, uniwersalnego. Nareszcie uzyskano odpowiednio dużo miejsca na tylnej kanapie. Większy jest bagażnik, obecnie ma pojemność 581 litrów. Podwójna podłoga i wnęka na koło zapasowe, bagażnik posiada 2 haczyki do zawieszenia zakupów.
Wnętrze jest precyzyjnie wyposażone przy użyciu dobrej jakości materiałów.Przy kierownicy siedzi się wygodnie, zakres regulacji foteli i kierownicy, duży, widoczność bardzo dobra.
System audio, nawigacja, działające bardzo dobrze, brakuje tylko połączenia bezprzewodowego ze smartfonem Apple Car Play, połączenie przewodem działa poprawnie.
Dynamika auta wysoka, 100 km/godz. osiąga w 8,1 sek. Corolla wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo, zużycie w cyklu miejskim 5 l na 100km, na drodze ekspresowej przy 140 km/godz. ok. 4,7 l na 100 km.
Zalety: Atrakcyjne wnętrze, dobrze wyprofilowane fotele przednie, dobre trzymanie boczne foteli, dobre wykonanie i porządne materiały wnętrza. Duży zakres regulacji foteli i kierownicy dobre właściwości jezdne, atrakcyjna sylwetka karoserii. Sprawne systemy wspomagania kierowcy, dynamika i ekonomiczne walory silnika. Minusy: brak APPLE CAR PLAY i Android Auto, dość wysoka cena wersji 184 KM.Dane techniczne:
R4 hybryda, moc zespołu 184 KM, skrzynia biegów automatyczna bezstopniowa, zawieszenie: kolumny Mc Phersona, tył podwójne wahacze. Koła 225/40 R18,
masa własna 1370 1560 kg
długość 4650, szerokość 1790, wysokość 1435, rozstaw osi 2640,
pojemność zbiornika paliwa 43 litry,
przyspieszenie 8,1 do 100 km/godz.
prędkość max. 180 km/godz.
zużycie paliwa 4,7 - 5,6 l/100km.
ceny hybrydy ok. 105 900 zł
Grzegorz T. przy udziale pracowników Działu Sprzedaży Toyota Chodzeń