Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 6 lipca 2011

Testowa jazda autem Nowa Captiva Chevrolet

W ostatnich dniach czerwca 2011, zgodnie z umówieniem przeprowadziłem jazdę
próbną najnowszym terenowym autem Chevroleta.Test wykonany został dzięki uprzejmości AUTO POL z ul. Mangalia przy Sobieskiego w Warszawie. Bardzo mile zaskoczyła mnie komfortowa wersja wyposażenia i starannie wykończone wnętrze. Jazda przebiegała płynnie, pomimo tego, że na co dzień poruszam się samochodem z manualną skrzynią biegów i z silnikiem benzynowym. Wykonana
w warunkach dużego ruchu oraz częściowo na trasie wylotowej z miasta, próba
pozostawiła bardzo przyjemne wrażenie. Bardzo dobrze wyciszone wnętrze i elegancka skóra tapicerki dodaje komfortu użytkowania auta.Towarzyszący mi Szef Sprzedaży wykazał ogromną wiedzę o danym modelu i wszelkie moje pytania
szczegółowe zostały wnikliwie omówione. Mogę zarekomendować ten samochód nawet bardzo wymagającym użytkownikom. Ponadto stwierdziłem, że cena i kompletacja wyposażenia dorównują bardziej zaawansowanym konkurentom takim
jak KIA SPORTAGE, HUNDAY czy Toyota RAV 4. polecam ten samochód Grzegorz T. grzegorzto@op.pl

wtorek, 29 marca 2011

na czym polega obsługa techniczna samochodu

Przez pojęcie obsługa techniczna rozumie się planowo wykonywane czynności, których celem jest zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części pojazdu oraz utrzymanie pojazdu w gotowości technicznej do eksploatacji. Naprawa i wymiana części nie wchodzą w zakres obsługi technicznej. Celem obsługi technicznej jest umożliwienie osiągnięcia jak najlepszych wyników pracy samochodów przez uzyskanie:

- najwyższej gotowości technicznej

- najdłuższych przebiegów międzynaprawczych

- najniższych kosztów utrzymania pojazdu

- najdłuższego opłacalnego okresu użytkowania pojazdu

Przez pojęcie przegląd techniczny rozumie się czynności związane z ustaleniem stanu technicznego pojazdu (jego poszczególnych zespołów, podzespołów i mechanizmów). Przegląd techniczny wchodzi w skład obsługi technicznej lub też może być przeprowadzony poza obsługą techniczną, w celu sporządzania wniosku na naprawę zespołu,podzespołu lub pojazdu.

Obsługę techniczną samochodów należy wykonywać ściśle w zakresie i w terminie podanym w fabrycznej instrukcji obsługi, która jest dodawana do każdego samochodu przez wytwórnię. W razie braku fabrycznej instrukcji obsługi należy przyjąć ogólne wytyczne.

Rozróżnia się następujące rodzaje obsługi technicznej:

- obsługa zerowa przed sprzedażą somochodu

- obsługa codzienna

- obsługa okresowa

- obsługa w okresie docierania

Obsługa zerowa niedotyczy przeciętnego użytkownika pojazdu polega bowiem na usunięciu usterek, które ewentualnie mogły być nie zauważone przez kontrolę techniczną wytwórni, oraz tych usterek, które mogły powstać w czasie transportu pojazdu. Celem tej obsługi jest dostarczenie nabywcy w pełni sprawnego pojazdu.

http://wszystkomotoryzacja.blogspot.com



Podobał Ci się ten artykuł? Oceń na TAK lub NIE. 1

Dodaj do:



Zobacz również:
Przegląd techniczny
Piłeś? Weż kierowcę
Stan licznika a faktyczny przebieg samochodu
Prawdziwe spalanie Twojego samochodu
Jak skutecznie sprzedać samochód?
Liczba komentarzy: 1
Strona 1 z 1 Pokaż najnowsze komentarze na początku

Przemek L

czwartek, 17 marzec 2011 - 22:47

ciekawy artykuł:)
zapraszam do mnie
http://przemek-motocykle13.blogspot.com/
pozdrawiam.



Strona 1 z 1, znalezionych komentarzy 1

Dodaj komentarz:

Powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

Artykuł został przedrukowany na następujących stronach:
http://www.artiosamochodach.blogspot.com/ http://www.piotrekd526blogspot.com http://www.wszystkoosamochodac-pawel.blogspot.com http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=3600063310064867742 http://www.kaczy-mojsamochod.blogspot.com http://www.wszystkooautkach-nanek0077.blogspot.com http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=2989235380280002317 http://www.motoryzacjaczesiu.blogspot.com http://www.motodario.blogspot.com
» Autor

Waldemar Wrześniak
(Autor)

Publikacje: 1



» Podobne artykuły
Przegląd techniczny
Piłeś? Weż kierowcę
Stan licznika a faktyczny przebieg samochodu
Prawdziwe spalanie Twojego samochodu
Jak skutecznie sprzedać samochód?
Wypadek i co dalej?
Co sprawdzić przed kupnem samochodu?
Jak zarejestrować sprowadzony samochód?
Umowa kupna-sprzedaży samochodu - 5 praktycznych porad
Jak kupić auto za granicą?
» Redakcja kategoriiStrona redakcji Redakcja działu składa się z Opiekuna, Prowadzącego oraz Redaktorów. Osoby wchodzące w skład redakcji nadają kierunek i określają cele oraz standardy w dziale.
Krzysztof Piotr Kina (Prowadzący) Prowadzący – jest opiekunem działu z większymi możliwościami. Nadaje kierunek, wizje, cele działu. Ma możliwości i narzędzia do promocji w danym dziale.
Sponsorzy
Zostań sponsoremAdTaily.pl


» Najczęściej czytane w kategorii

czwartek, 24 marca 2011

nowa KIA Sportage, rewelacyjny samochód terenowy

Dzięki uprzejmości ASO przy ul. Połczyńskiej w Warszawie miałem okazję
wszechstronnie wypróbować auto w warunkach jazdy miejskiej i poza miastem.
Testowana KIA posiadała nowoczesny 16-zaworowy silnik benzynowy o poj 2.0
dynamiczny i bardzo żwawy napęd pomimo zastosowanej automatycznej, 6-cio biegowej skrzyni biegów.
Atrakcyjna sylwetka i dobre wykończenie wnętrza samochodu, są
dodatkowymi zaletami Sportage a. Eleganckie i wygodne fotele, łatwe do
ustawienia wielopłaszczyznowe regulacje poprawiają komfort jazdy. Fotele
mają bardzo dobre trzymanie boczne. Widoczność z miejsca kierowcy jest
prawidłowa, dla bezpieczeństwa jazdy do tyłu zastosowano również czujniki
cofania. Obsługa wentylacji i klimatyzacji dwustrefowej nie wymaga
szczegółowej instrukcji. Również jazda z sekwencyjnym przełączaniem biegów
nie przedstawia żadnych trudności. Najbardziej podobała mi się sygnalizacja
stylu "eco" na tablicy wskaźników. Świecąca na zielono sygnalizacja
potwierdzona była najmniejszym chwilowym zużyciem paliwa na komputerze.
Wrażenia z jazd oceniam pozytywnie i zachęcam użytkowników aut terenowych
do zainteresowania się nowym samochodem KIA. greg101
grzegorzto@op.pl

piątek, 4 marca 2011

uwagi użytkownika KIA CEED SW

Aktualnie jestem od dwóch lat użytkownikiem auta KIA CEED SW,122KM z silnikiem benzynowym.Pojazd ma 44000 km przebiegu. Jest to optymalny, dobrze
wyposażony samochód dla prowadzenia małej firmy. Posiada ogromny bagażnik 535 l. wyposażenie standardowe to klimatyzacja automatyczna, ABS, sześć airbagów, wspomaganie elektryczne kierownicy, wielofunkcyjne ustawienia kierownicy i fotela kierowcy.Ma bardzo dużo podręcznych schowków oraz siatkę do mocowania bagażu. Nowością jest również wyposażenie w złącze USB,
do komunikacji z fabrycznym systemem audio, 6 głośników. Dodatkowe gniazdo
USB pozwala na odtwarzanie muzyki z pamięci pendrive a lub podłączenie odtwarzaczy mp3, bądź komputera osobistego. System nagłośnienia auta sterowany jest z fabrycznego manipulatora umieszczonego w kierownicy.
Samochód jest praktycznie bezawaryjny, ciche wnętrze dodaje komfortu użytkowania. greg101www.serwismotoelektroniki.blogspot.com

środa, 2 marca 2011

instalacje w Citroenach

Na prawidłowe użytkowanie aut Citroen-a ogromny wpływ ma tzw. wiązka multipleksowa. Podczas moich zagranicznych podróży spotkała mnie kiedyś przygoda z uszkodzoną żarówką światła mijania H7. Ponieważ posiadałem polisę
assistance, próbowałem z niej skorzystać. Po wykonanych kilku rozmowach telefonicznych z przedstawicielem ubezpieczyciela w Polsce oraz pomocą drogową HAK /odpowiednik naszego PZM w Chorwacji/ otrzymałem info o możliwości holowania do stacji ASO do równowartości 70$ za transport.
Zdecydowałem się wykonać zmianę żarówki samodzielnie. Napotkałem trudności
i zakończyło się to rozprogramowaniem instalacji centralnego zamka. Centralka okazała się wrażliwa na dłuższe odłączenie akumulatora od instalacji pojazdu. Wymiana żarówek w wielu nowoczesnych pojazdach jest bardzo uciążliwa z powodu trudnego dostępu do reflektorów. W Citroenie Xsara wymagała wyjęcia akumulatora, wypięcia wiązki ABS-u lub rozmontowania
zbiornika płynu spryskiwacza. Konsultacje z ASO w kraju pomogły mi wymianę wykonać samodzielnie. greg101

poniedziałek, 28 lutego 2011

usterki w Citroenie C3 1.1 benzyna lata 2004-2011

Auto jest bardzo nisko awaryjne, zakupione od firmy CITROEN POLSKA z niewielkim przebiegiem i w roku I rejestracji. Posiadało gwarancję 2-letnią
producenta oraz dokupiłem 1 rok przedłużenia. Konserwacje i drobne naprawy, dokonywane są przeważnie w ASO z bardzo dobrym efektem. Stan obecny jest bardzo dobry. Przebieg niewielki, samochód używany na dojazdy do i z pracy
ma ok. 40000 km. Przez cały okres użytkowania prowadzony jest przez kobietę
i nigdy nie odmówił posłuszeństwa kierowcy. Jak już pisałem dosyć delikatna
jest w tym pojeździe elektronika, kilka wymian alternatora, mniej więcej co
rok, świadczy o słabej jakości tego podzespołu. Naprawa wykonywana przeważnie w ciągu jednej zmiany serwisu ASO, dosyć kosztowna, skuteczna.
Poważniejszą awarią była niesprawność komputera sterującego parametrami silnika. Tutaj należy pochwalić Citroen Polska, podjęto decyzję o nieodpłatnej wymianie podzespołu i od tamtej pory nie występują żadne niesprawności. Samochód jest idealny do krótkich podróży, wygodny, ekonomiczny i niezawodny. Wszelkie czynności bieżące aktualnie wykonuję samodzielnie. Na pochwałę zasługuje duża pojemność bagażnika 350 litrów, największa w segmencie B. greg 101

piątek, 25 lutego 2011

parktronik w autach osobowych i dostawczych

Wykonałem kilkadziesiąt różnych instalacji, zakładanych w samochodach osobowych, kilku dostawczych i stwierdziłem: 1. bardzo złą jakość czujników cofania produkcji azjatyckiej, sprzedawanych
w naszych hurtowniach i sklepach detalicznych. 2. Elektronika jest w 100 % dobrej jakości, usterki pojawiają się dopiero zimą i najczęściej przyczyną jest zamarzanie wody /wilgoci/ w obudowach nie szczelnych czujników instalowanych w zderzaku aut. 3. Częstą przyczyną niesprawności jest obniżone
napięcie w instalacji przy bardzo starym akumulatorze. Zwłaszcza w samochodach Citroen, towarzyszy
temu również utrudniony rozruch silnika. Instalacje tzw. multipleksowe bardzo czułe są na dodatkowe, urządzenia, gadżety instalowane poza wyposażeniem fabrycznym.

usterka wspomagania elektrycznego kierownicy Citroena C3


Auto C3 benzyna z silnikiem 1,1 po dłuższym postoju w mroźnych warunkach straciło wspomaganie.
Diagnozę rozpocząłem od zanalizowania poprawności doprowadzenia zasilania do silnika wspomagania, wiązki oraz konektory, zamocowane były prawidłowo. Według instrukcji sprawdziłem
bezpieczniki w kabinie /skrzynka z lewej strony pod kierownicą i tu należy ostrożnie odpiąć plastikowe uchwyty, odblokowujące obrotowy panel z bezpiecznikami. Bezpieczniki czujnika położenia kierownicy i zasilenia silnika elektrycznego wspomagania były dobre. Postanowiłem sprawdzić pod maską w pobliżu miejsca mocowania akumulatora,  tam jest drugi kpl. zabezpieczeń instalacji elektrycznej. Okazało się, że przyczyną niesprawności było lekkie skorodowanie, od wilgoci sprężyn kontaktowych bezpiecznika w obwodzie zasilania silnika wspomagającego kierownicę. Do oczyszczenia i konserwacji użyłem ogólnie dostępnego płynu w postaci aerozolu o nazwie kontakt. Od tamtej pory upłynęło ok. trzy mieś. i układ wspomagania pracuje bez zastrzeżeń. Dodatkową przyczyną tej niesprawności mógł być wadliwy alternator. Akumulator był słabo doładowany i alternator należało skontrolować.                     grzegorzto@op.pl      http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/