Hybrydowe napędy Toyoty, przodująca technika w popularnych samochodach osobowych


Na podstawie ostatnio przeprowadzonych jazd testowych, przekazuję główne zasady konstrukcji nowoczesnych aut hybrydowych w koncernie Toyoty. Auta najnowszej produkcji Toyoty zostały wyposażone w zintegrowane jednostki napędowe złożone z silnika spalinowego, przekładni rozdziału mocy i silnika elektrycznego. Najczęstszym rodzajem
napędu jest system szeregowo równoległy. Prius IV generacji to optymalne auto do codziennej jazdy w każdych warunkach. Testowane samochody uzyskały najmniejsze zużycie paliwa, przy poruszaniu się w mieście wynik 3,8 l/100 km. Przy zatłoczonych ulicach w godzinach szczytu praktycznie pracował tylko napęd elektryczny. Umiejętna jazda przy płynnym operowaniu hamulcami dała jeszcze większe doładowanie akumulatora trakcyjnego niż w trasie. Bardzo przydatne jest wtedy wskazanie wyświetlania rozdzielenia energii. Samochód ma w wyposażeniu wiele elementów asystujących i podwyższających bezpieczeństwo użytkowania. Komfort podróżowania uzyskano dzięki harmonijnej współpracy silnika spalinowego i elektrycznego. Zawieszenie auta to precyzja i nowoczesny układ wielowahaczowy. Duży bagażnik oraz przestronne wnętrze kwalifikuje samochód do grupy aut rodzinnych. Prius zwany jest Toyotą o dwóch sercach, szczerze uznaję to określenie i polecam hybrydową technikę Toyoty, stosowaną w popularnych, masowo produkowanych od 20 lat autach.
Grzegorz T. toyota.pl/prius +www.czerniakowska.chodzen.pl +salon@czerniakowska .chodzen.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz