testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
wtorek, 9 czerwca 2015
LEON Cupra 280 sportowe tradycje Seata poparte niespotykanymi osiągami auta
Nowoczesnym i dynamicznym autem Cupra 280 odbywałem jazdę testową 1 czerwca w Warszawie. Dziękując za udział i udostępnienie samochodu, Sylwestrowi N. pracownikowi Carsed-u, składam gratulacje za obszerne informacje i rzeczowe
poniedziałek, 1 czerwca 2015
SEAT LEON CUPRA 280 kM test z 01.06.2015
Leonem Cupra, wykonałem test w południe 01.06.2015 w ruchu miejskim i obwodnicy Warszawy. Auto udostępnił salon CARSED przy ul. Łopuszańskiej 72 w Warszawie.
tapicerka dwukolorowa opcjonalnie |
Prowadzi się doskonale, dynamiczna reakcja napędu, pomimo zastosowania automatycznej skrzyni 6-stopniowej, jest nieporównywalna z innymi usportowionymi samochodami.
Przyjemność kierowania jest ogromna, tapicerka i regulacje fotela kierowcy jak w aucie z segmentu premium. Większość regulacji i ustawień w zasięgu ręki, obsługa intuicyjna. Mocną stroną auta jest
prawidłowe wyciszenie kabiny i dobre zestrojenie podwozia. Zaskakująca jest praca selektora trybu pracy zawieszenia.
Estetyka i elegancja wnętrza na najwyższym poziomie. Jedynym akcentem, dla mnie nie do zaakceptowania była ciemna kabina czarna skóra tapicerki i czarna podsufitka. Imponujący jest natomiast szklany panoramiczny dach, zamykany przeciwsłoneczną zaluzją, sterowaną elektrycznie.
grzegorzto@op.pl + www.carsed.pl Leon Cupra 2.0 TSI 280 kM
CDN.
piątek, 29 maja 2015
LEXUS NX 300H nowatorskie rozwiązania techniczne
Wynikiem mojego testu drogowego z dnia 25 maja 2015 jest obecny artykuł na temat technicznych możliwości nowoczesnego auta hybrydowego. Wyjątkowe rozwiązania techniczne zostały wprowadzone celem podwyższenia atrakcyjności i podstawowych warunków ekonomicznego uzytkowania samochodu. Lexus NX 300H nie posiada rozrusznika, drogiego filtra cząstek stałych, tradycyjnego sprzęgła oraz paska rozrządu. Elementy te w tradycyjnym samochodzie ulegają regularnemu zużyciu i wymagają często kosztownego serwisowania. Także konstrukcja układu hamulcowego, nowa i trwała znacznie rzadziej podlega serwisowaniu, wymiana klocków i tarcz jest znacznie tańsza. Łatwość obsługi i rzetelne informacje o rodzaju napędu, wyświetlane na ekranie LCD w Lexusie stanowią priorytet w konstrukcji. Auto ma właściwie trzy silniki, spalinowy 2,5 l oraz dwa elektryczne, komputerowo sterowane współpracujące z automatyczną skrzynią biegów.
Akumulatory znajdują się pod tylną kanapą, nie wymagają doładowywania, nie przewidziano również konieczności ich wymiany. Koszty utrzymania NX 300H zostały zminimalizowane dzięki znakomitej i przemyślanej obsłudze serwisowej i wyeliminowaniu elementów ulegających zużyciu w czasie codziennej eksploatacji. Nie straciła przy tym dynamika i pewność prowadzenia oraz bezpieczeństwo użytkowników. Motor spalinowy uruchamiany jest tylko powyżej prędkości ponad 65 km/godz. przy dynamicznym stylu jazdy. Dla uśrednienia parametrów jazdy współpracuje z kierowcą selektor trybu jazdy, cztery nastawienia:Eco, Normal, Sport S i Sport S+. Rewelacją jest jazda w ustawieniu Eco, przy tym ustawieniu silnik spalinowy w mieście nie jest uruchamiany. Należy pochwalić przemyślane i znakomicie wykonane systemy bezpieczeństwa oraz ostrzegania o zbliżających sie pojazdach. Wyjątkowo solidne jest podwozie auta, posiadające układ korekcji sztywności zawieszenia. Samochód
wyposażono w układ kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy oraz wspomaganie ruszania pod górę. Przeprojektowana sylwetka auta pozwoliła na osiągnięcie doskonałej aerodynamiki i tym samym ograniczenie hałasu we wnętrzu. Nowością jest również aktywny tempomat, pozwalający utrzymywać samoczynnie, ustaloną przez kierowcę odległość od pojazdu poprzedzającego, aktywny tempomat działa w każdym zakresie prędkości i wraca do nastawienia stałego jeżeli przed kierowanym LEXUSEM nie ma innych pojazdów.
grzegorzto@op.pl + www.lexuswarszawa-pulawska.pl
czwartek, 28 maja 2015
Porównanie Jeep-a Renegade auto USA, wyprodukowane w Europie z Fiatem 500X
Dalsze relacje z testu drogowego, auta użyczonego przez Carserwis w Piasecznie.
25 maja odbyłem jazdę testową Jeepem Renegade. Celem tego testu było porównanie z produkowanym we włoszech crossoverem Fiat 500X, testowanym przeze mnie wcześniej. Oba pojazdy mają taką samą płytę podłogową. Różnica jest tylko w kształcie nadwozia i
gabarytach zewnętrznych obu aut. Sposób obsługi i wygoda jest identyczna w Renegade i w Fiacie 500X. Superprecyzyjna skrzynia automatyczna Fiata, dodaje komfortu użytkowania i umożliwia znaczne oszczędności paliwa.
wnętrze Fiata 500X
Sylwetka Fiata 500X znacznie bardziej rozpoznawalna na świecie. Należy jeszcze podkreślić, że jakość, precyzja wykończenia i napęd automatyczną skrzynia biegów w połączeniu w zestawieniu z 4 x 4 jest przebojem w ofercie włoskiego producenta.
Pewne rozwiązania są w obu autach podobne, do takich należy 3-stopniowy selektor trybu jazdy. Silnik 1,4 Multiair o mocy 140 kM, zastosowano w Renegade i Fiacie 500X. Wyposażenie w system
elektroniki pokładowej wprowadzono system ostrzegający o zbliżających się pojazdach oraz o zbyt małej odległości od pojazdu poprzedzającego. Elegancja i precyzyjne wykończenie wnętrza Fiata
500X oraz Jeep-a Renegade jest na najwyższym poziomie, na pochwałę zasługuje bogate wyposażenie wersji podstawowych.
grzegorzto@op.pl + krzysztof.stromecki@carservis.pl
serwmotoelektroniki.blogspot.com
wnętrze Jeep-a Renegade |
25 maja odbyłem jazdę testową Jeepem Renegade. Celem tego testu było porównanie z produkowanym we włoszech crossoverem Fiat 500X, testowanym przeze mnie wcześniej. Oba pojazdy mają taką samą płytę podłogową. Różnica jest tylko w kształcie nadwozia i
przeniesieniu napędu przy zastosowaniu 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów w Fiacie. Pod względem wyposażenia i parametrów technicznych oba samochody są porównywalne. Bogate komplety wyposażenia występują już w wersjach podstawowych. Zamieszczam fotografie dla zobrazowania niewielkich różnic w
Pewne rozwiązania są w obu autach podobne, do takich należy 3-stopniowy selektor trybu jazdy. Silnik 1,4 Multiair o mocy 140 kM, zastosowano w Renegade i Fiacie 500X. Wyposażenie w system
start-stop umożliwia dodatkowe oszczędności paliwa, również stosowane w obu samochodach. Dla konstrukcji Fiata i Jeep-a Renegade wprowadzono podobne systemy bezpieczeństwa. Do
500X oraz Jeep-a Renegade jest na najwyższym poziomie, na pochwałę zasługuje bogate wyposażenie wersji podstawowych.
grzegorzto@op.pl + krzysztof.stromecki@carservis.pl
serwmotoelektroniki.blogspot.com
środa, 27 maja 2015
NOWY JEEP RENEGADE, bezpieczne i wygodne auto
Nowym Jeepem Renegade odbyłem samodzielną jazdę 25 maja, dzięki użyczeniu pojazdu z Carserwisu Piaseczno.
Auto posiada wiele zalet i znakomite wyposażenie. Test odbywał się w średnim ruchu podmiejskim, na różnych nawierzchniach w okolicach Warszawy. Jeep Renegade testowany, ma silnik 1,4 benzynowy o mocy 140 kM, przyspiesza w 10,9 sek do 100 km/godz.
Charakteryzuje się dużą dynamiką oraz umiarkowanym zużyciem paliwa /6,0 l/100 km/. Przedstawię poniżej podstawowe wyposażenie auta: 1. elektrycznie sterowane szyby przód i tył. 2. zamek centralny, sterowany pilotem 3. bezkluczykowy zapłon motoru, system start-stop, 4. fotel kierowcy regulowany do góry + ustawienie podparcia lędźwiowego. 5. dzielona tylna kanapa w stosunku 40/20/40, 6. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, 7. lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie i podgrzewane. 8. ogranicznik prędkości sterowany przyciskami z koła kierownicy, 9. regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, 10. podłokietnik pomiędzy fotelami, przesuwany i ze schowkiem , 11. tylne czujniki parkowania, 12. ekran LCD dotykowy, 13. system multimedialny sterowany z kierownicy. Samochód był testowany przeze mnie w towarzystwie doświadczonego kierowcy-użytkownika Jeepa, Andrzeja Z.
Kolega również wyraził pozytywne zdanie na temat Renegade-a. Polecam ten bezpieczny i nowoczesny wielozadaniowy samochód. grzegorzto@op.pl + www.carserwis.pl
http://serwmotoelektroniki.blogspot.com
Auto w wyposażeniu dodatkowym posiadało ogrzewane fotele przednie, ogrzewanie kierownicy oraz adaptacyjny tempomat.
wtorek, 26 maja 2015
Lexus NX 300 h nowe auto hybrydowe
Hybrydowym nowym LEXUSEM NX300H podróżowałem 25 maja w czasie testu z salonu Chodzeń przy ul. Puławskiej 562 w Warszawie. Rewelacyjne i oszczędne auto, należące do klasy premium, porusza się w ciszy i spokojnej atmosferze. AUTO z elektrycznym silnikiem rozpoczyna jazdę za
pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Ruszanie płynne bez użycia rozrusznika i szarpnięcia. Wszechobecna elektronika, sygnalizuje rodzaj napędu, odzysk energii elektrycznej, połączony z ładowaniem akumulatora i przy dynamicznej jeździe, załączanie silnika benzynowego. Moc pojazdu 197 kM wystarczająco duża dla uzyskania dynamicznej jazdy. Silniki elektryczny i spalinowy 2,5 l z turbiną, współpracują ze sobą sterowane komputerowo, funkcje napędu sygnalizowane są na dużym LCD wyświetlaczu, deski rozdzielczej. Oszczędny motor benzynowy, zapewnia umiarkowane, średnie zużycie paliwa ok.5 l
Samochód jest komfortowo wyposażony wewnątrz i ma ciekawą, dynamiczną linię nadwozia z bardzo ładnymi światłami. Xenon i LED do dziennej jazdy. Dla podwyższenia wysokiej jakości i precyzji wykończenia tablica rozdzielcza Lexusa pokryta jest skórą.
Wygodną pozycję za kierownicą ułatwiają regulowane elektrycznie kubełkowe fotele oraz odsuwana samoczynnie kierownica, przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta. Samochód ma wszelkie systemy bezpieczeństwa, zamontowane nawet w wersji podstawowej, dla ułatwienia obsługi, również panel multimedialny z touch-padem do sterowania systemami audio oraz nawigacją. Bagażnik pojemności
kąta nachylenia. Konstrukcja auta posiada trzy tryby ustawienia selektora jazdy: eco, normal i sport, umożliwiające wybranie stylu jazdy, uzależnione od umiejętności i charakteru użytkownika. Obsługa i ustawienia lusterek jest intuicyjna, nie stwarza żadnych trudności, także bardzo wygodna elektryczna regulacja foteli z pamięcią. Auto ma 8 poduszek powietrznych oraz specjalnie wzmocnioną konstrukcję nadwozia.
Polecam ten samochód jako oszczędny i komfortowy pojazd wielozadaniowy, dla prowadzenia codziennego biznesu oraz na dłuższe rodzinne wyjazdy. Bardzo udana sylwetka zachęca do przyjemnej i ekonomicznej jazdy.
z podziękowaniem dla pracowników salonu Chodzeń Puławska, grzegorzto@op.pl LEXUS Warszawa-Puławska
http://serwmotoelektroniki.blogspot.com
czwartek, 21 maja 2015
Nowa Skoda Fabia rok mod. 2016 kombi
Nowa Fabia kombi
20 maja 2015 przeprowadziłem wspólnie z przedstawicielem Polmot-Auto SA Skoda Ursynów, Panem Tomaszem B. test drogowy
najnowszej Fabii Combi z silnikiem 1,4 TSI 110 kM.
Nowa Skoda FABIA, uzyskała całkowicie zmienioną karoserię i nowe rozwiązania techniczne. Testowany samochód, super wyposażony, przyjazny uzytkownikowi, okazał się dynamiczny i oszczędny. Fabia ma co prawda, trochę kanciaste wykończenia wnętrza, może sie podobać, jej design ulega obecnej modzie innych
Nowa Skoda Fabia Combi
20 maja 2015 przeprowadziłem wspólnie z przedstawicielem Polmot-Auto SA Skoda Ursynów, Panem Tomaszem B. test drogowy
najnowszej Fabii Combi z silnikiem 1,4 TSI 110 kM.
Nowa Skoda FABIA, uzyskała całkowicie zmienioną karoserię i nowe rozwiązania techniczne. Testowany samochód, super wyposażony, przyjazny uzytkownikowi, okazał się dynamiczny i oszczędny. Fabia ma co prawda, trochę kanciaste wykończenia wnętrza, może sie podobać, jej design ulega obecnej modzie innych
marek samochodowych. Zastosowane rozwiązania podwyższają komfort oraz bezpieczeństwo, wpływają również na oszczędności paliwa. Eleganckie i precyzyjnie wykonane wnętrze dodaje zalet Fabii. Samochód wielozadaniowy ma imponujący bagażnik o pojemności 530 litrów oraz płaską podłogę, po rozłożeniu tylnych siedzeń. Wnętrze wyposażone w niewielką ilość pokręteł i przycisków, ułatwia obsługę codziennemu użytkownikowi. Podoba się i zwraca uwagę nowoczesny wygląd auta. Tapicerka wygodna, fotele mają sportowy charakter, regulacjeprecyzyjne w dwóch płaszczyznach, ułatwiają ustawienie, fotel kierowcy i pasażera. Bardzo dobre podparcie pleców i trzymanie na zakrętach. Elektronika wszechobecna, obsługiwana przy pomocy dużego ekranu LCD, dotykowego. Samochód wyposażono w bardzo sprawny system multimedialny z radiem wysokiej jakości i łącznością bluetooth. Na pokładzie jest gniazdo USB i port ładowarki do mediów. Zapłon bezkluczykowy oraz system start-stop podwyższają komfort użytkowania. Po przeprowadzeniu testu otrzymałem od Pana Tomasza bardzo precyzyjną ofertę cenową oraz materiały techniczne, obrazujące obszerne wyposażenie i możliwości doposażenia auta. Należy podkreślić wzorową obsługę pracownika salonu na Ursynowie, Podczas testu zadałem ok. 59 pytań na temat parametrów i wyposażenia, moje wątpliwości zostały precyzyjnie wyjaśnione. Zaskoczyła mnie
cena nowej Fabii, wyposażenie obszerne i eleganckie wnętrze, salon oferuje w cenie 57630 PLN.
grzegorzto@op.pl + tbanas@polmotauto.com.pl
wnętrze nowej FABII COMBI |
Nowa Skoda Fabia Combi
Subskrybuj:
Posty (Atom)