testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
poniedziałek, 19 lutego 2018
piątek, 16 lutego 2018
Nowy Ford Kuga, przestronny i wygodny SUV 14 lutego, kierowany informacjami z reklamy w Newsweeku, przeprowadziłem jazdę próbną z udziałem Pana Artura K. z Salonu Auto Plaza przy Popularnej 70. Udostępnione auto z silnikiem 2,0 150KM robi bardzo dobre wrażenie, perfekcyjnym wykończeniem wnętrza i precyzyjnymi parametrami jezdnymi. Wnętrze jest znakomicie wyciszone, przy średnich prędkościach poniżej 80 km/godz. nie słychać silnika. Tablica cockpitu uporządkowana w sposób perfekcyjny, dostęp do wszelkich regulacji klimatyzacji i nawiewów, bardzo łatwy i obsługa jest intuicyjna. Ustawienia parametrów audio realizuje się z koła kierownicy. Wnętrze wykończone skórą, bardzo dobre wyprofilowanie foteli, boczne trzymanie oparć idealne.
Trasa testu przebiegała częściowo ulicami miasta i fragmentami obwodnicy Warszawy. Komputer pokładowy wykazywał średnie zużycie ok. 7 l/100km. Podróżowaliśmy w średnim ruchu miejskim oraz z większymi prędkościami trasą szybkiego ruchu. Dużą zaletą auta jest dynamiczne przyspieszanie oraz łatwość manewrowania. Zawieszenie jest ciche i odpowiednio twarde. Wysoko oceniam właściwości jezdne Forda Kuga oraz wielozadaniowe wnętrze z bagażnikiem 456 litrów pojemności.
Klapa bagażnika sterowana jest elektrycznie, podnoszona jest bardzo wysoko, ułatwiając załadunek bagażu.
Obecnie sprzedaż tego auta jest oferowana ze specjalnymi rabatami. Kuga oferowana jest w 12 kolorach nadwozia i w 4-ech wersjach wyposażenia.
Silniki 1,5 oraz 2 litry benzynowe od 120 KM do 242 KM w wersji EcoBoost.
Wersje diesla 1,5 l i 2 litrowe turbo mają moc od 120 KM do 180 KM.
Polecana jest wersja Trend z silnikiem 1,5 o mocy 182 KM. Bardzo dobrze wyposażone auto obecnie kosztuje 103 tyś. PLN. Auto jest 4 x 4 z automatyczną skrzynią biegów.
Grzegorz T + artur.kosinski@autoplaza.com.pl
www.autoplaza.com.pl CDN.
wtorek, 6 lutego 2018
KIA Stinger cz. II testu drogowego, dane wyposażenia
Przedstawiam dane techniczne i wyposażenie luksusowej limuzyny Stinger Parametry: przyspieszenie 4,9 sek do 100 km/godz. prędkość max. 270 km/godz. pojemność bagażnika 406 l.
Wyposażenie: 8 poduszek bezpieczeństwa, reflektory ksenonowe + LED-y matrycowe, klimatyzacja 3 strefowa automatyczna, lusterka boczne podgrzewane elektrycznie i składane, system multimedialny, nawigacja i audio wysokiej klasy.
Adaptacyjne zawieszenie i składana tylna kanapa, elektrycznie sterowana tylna klapa, kluczyk zbliżeniowy, adaptacyjny tempomat i czujniki parkowania przód, tył. Kamera 360 stopni, system automatycznego parkowania. Podgrzewane fotele przednie i tylna kanapa, podgrzewana kierownica. Skórzana tapicerka i fotele elektrycznie ustawiane z pamięcią. Kolumna kierownicza płynnie ustawiana elektrycznie. Czujniki martwego w lusterkach i skaner znaków drogowych. Auto posiada system unikania kolizji oraz asystenta pasa ruchu. Zastosowano 19 calowe alufelgi z oponami 225 x 40 R19.
Wygodne wnętrze oraz luksusowe wyposażenie i znakomita pozycja przy kierownicy to podstawowe zalety Stingera. Oceniany bardzo wysoko nowy samochód został porównany z Audi S5 Sportback oraz z Jaguarem XE S. Patrz nr 1 "Auto Świat" z 2 stycznia 2018.
Kia Stinger to bardzo udane sportowe, nowoczesne auto.
Grzegorz T. + daniel.dmoch@carservis.pl
piątek, 2 lutego 2018
Luksusowa sportowa KIA Stinger
8 stycznia wykonałem test drogowy nowego auta KIA Stinger.
Do dyspozycji otrzymałem auto z silnikiem 3,3 V6 o mocy 370KM, automat 8 stopniowy oraz elektronicznie sterowany napęd 4 x 4. Dużą moc oraz dynamikę otrzymujemy w wersji benzynowej dzięki biturbo, max moment obrotowy wynosi 510 Nm w zakresie 1300-4500 obr.
Auto jest nowoczesne i dobrze wyposażone, zaskakuje wygodą i łatwą obsługą urządzeń pokładowych. Perfekcyjna pozycja przy kierownicy oraz sterowane elektrycznie ustawienia foteli, dodatkowo wpływają na komfort użytkowania Stingera. Testowane auto to bardzo bogata wersja, doposażona m.in. w regulację elektryczną położenia kierownicy,nawigację, 15 głośników, z systemem Harman 720 W mocy. Wyświetlanie parametrów jazdy Head-Up, oraz komplet asystentów bezpieczeństwa jazdy, zawiera topowa wersja Stingera w cenie 234900 zł.
Testowe zużycie paliwa, przy jazdach mieszanych miasto/obwodnica wyniosło ok. 11,5 l. Ogromnym zaskoczeniem dla mnie była rewelacyjnie pracująca 8-stopniowa skrzynia automatyczna. Samochód jest z napędem 4 x 4 stałym regulowanym elektronicznie. KIA Stinger jest sportowym autem i tak naprawdę nie ma, na razie, bezpośrednich konkurentów w tym
segmencie. Najbardziej ekscytująca sylwetka Stingera, wyróżnia pojazd wśród innych na ulicach miasta. Podczas krótkiego testu zauważyłem ogromne zainteresowanie wśród miłośników pojazdów sportowych.
Zamieszczone w Auto Świecie, porównanie trzech aut:KIA wygrywa z ogromną przewagą nad Audi S5 Sportback i Jaguarem XE S. Jak przystało na prawdziwe sportowe auto ma wyposażenie godne przeciwników. W podobnej cenie zakupu, nikt nie oferuje samochodu tak dużego /4,83 m dług./ szybkiego, bogato wyposażonego i atrakcyjnego stylowo. Polecam zainteresowanie fanów motoryzacji tym nowym, rasowym sportowcem. Grzegorz T. + daniel.dmoch@carservis.pl
wtorek, 16 stycznia 2018
Nowy crossover KIA Stonic
Informacje dodatkowe dotyczące wyposażenia i standardu nowego Crossovera Stonic.
Nowy crossover, elegancki bezpieczny i wygodny
Testowany przeze mnie samochód posiada bogate wyposażenie standardowe już w cenie wersji M, 54990 zł. Wyposażenie zawiera: 6 poduszek powietrznych, pakiet bezpieczeństwa z elektroniczną kontrolą stabilności ESC oraz zarządzania stabilnością pojazduVSM. Przednie lampy projekcyjne, klimatyzację manualną, zegary z wyświetlaczem 3,5 calowym przed kierowcą, dla komputera pokładowego. Elektrycznie sterowane szyby przednie,
elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek z alarmem oraz składany kluczyk, nakładki na zderzaki SUV w kolorze srebrnym, nakładki błotników i progów. System KIA Eco, samoczynne wyłączenie silnika przy dłuższym zatrzymaniu pojazdu. 7" kolorowy ekran dotykowy z systemem audio oraz połączeniem z głośnomówiącym bluetooth zestawym telefonicznym, radio z RDS 6 głośników i port USB oraz interfejs Android Auto i Apple Car Play.
We wnętrzu ożywiające kolorowe wstawki metaliczne, mogą być również srebrne. Auto posiada 17" felgi aluminiowe z oponami 205/55/R17. Crossover Kia Stonic to wszechstronne i dobrze wyposażone auto.
Do tak bogatego i praktycznego wyposażenia wersji standardowej, można dokupić pakiet funkcjonalny z kamerą cofania, czujnikami i podwójną podłogą bagażnika, auto w tej wersji ma również relingi dachowe.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest funkcjonalny bagażnik, łatwy sposób składania siedzeń tylnego rzędu, umożliwia stworzenie płaskiej powierzchni ładunkowej. Dostęp do koła zapasowego ułatwiony jest przez zastosowanie podwójnej podłogi z możliwością dwóch poziomów ustawienia. Wersje karoserii są oferowane w 15 koloryzacjach z możliwością wyboru nadwozi dwukolorowych.
Grzegorz T + www.carserwis.pl
+ daniel.dmoch@carservis.pl
poniedziałek, 15 stycznia 2018
Nowy Crossover KIA Stonic jazda testowa
4 i 15 stycznia 2018 wykonywałem jazdy testowe najnowszym crossoverem Kia
Do rodziny uterenowionych aut Kia dołączył najnowszy samochód Stonic, po znanych i dawno już sprzedawanych Sportage i mniejszej Soul, nowy crossover jest atrakcyjny, wszechstronnie wyposażony i wygodny. Elegancki na zewnątrz i znakomicie wykończony w środku. Podróżowałem w obecności pasażera, Andrzeja Z. zainteresowanego zakupem takiego auta. Oceniliśmy wyposażenie tej wersji XL, bardzo wysoko pod względem bezpieczeństwa i wygody użytkowania. Bardzo dobra widoczność oraz komfortowe fotele i ładna tapicerka /1/2 skóra/ to dodatkowe zalety auta. Silnik benzynowy 1,4 o mocy 100 KM, zapewnia dobrą dynamikę i ekonomiczne warunki użytkowania. Auto z manualną 6-biegową skrzynią biegów, osiąga 133 Nm /maks. mom.
obr. Wnętrze wykonane z dużą dbałością o precyzję i wygodną obsługę urządzeń pokładowych, uzupełniono w duży i perfekcyjnie czytelny ekran LCD. Wymiary nadwozia 4140 x 1760 x 1520, dają bardzo obszerne i komfortowe warunki dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik 332 litry, po rozłożeniu siedzeń tylnego rzędu modyfikuje się do uzyskania 1135 litrów przestrzeni ładunkowej. Przy rozłożonych siedzeniach uzyskujemy całkowicie płaską podłogę. Konstrukcja płyty podłogowej auta oparta jest o znane rozwiązanie stosowane w modelu RIO. Obecnie oferowane są trzy wersje silników benzynowych 1,2 DOHC 84 KM, 1,4 DOHC 100 KM oraz 1,0 T-GDI 122KM. Produkowana jest również KIA Stonic z silnikiem diesla 1,6
CRDI 110KM. Standardowe wyposażenie wersji XL, udostępnionej do testu, najwyższa kompletacja umożliwia jeszcze doposażenie o pakiety: stylistyczny w cenie 2500 zł oraz funkcjonalny w cenie 2000 zl. Dla podwyższenia bezpiecznego użytkowania można dokupić również pakiet Advanced Driving Assistance Pack /aktywne wspomaganie jazdy/ w cenie 2500 - 4000 zł.
Dziękując Panu Danielowi D. za udostępnienie samochodu do testu polecam ten nowoczesny samochód, ekonomiczny, wygodny i ładny.
Grzegorz T + www.carserwis.pl
daniel.dmoch@carservis.pl
poniedziałek, 1 stycznia 2018
VW Arteon luksusowa limuzyna 240 KM
Luksusowym Arteonem odbyłem jazdę testową na zaproszenie Salonu Krotoski-Cichy z ul. Radzymińskiej 78 w Warszawie.
Jazda odbyła się w towarzystwie Pani Barbary L. Handlowca z Salonu. Podczas krótkiej trasy w warunkach miejskich, zapoznałem się z elementami sterującymi oraz oceniłem łatwość obsługi wszelkich pokładowych urządzeń auta. VW Arteon to bardzo porządne auto komfortowo wyposażone i precyzyjnie wykończone. Wersja Elegance, posiadająca wszelkie systemy bezpieczeństwa oraz automatyczną skrzynię biegów DSG 7-stopniową. Silnik 2.0 z turbiną generuje moc 240 KM.
Z ogromną ostrożnością podchodziłem do oceny VW, samochodu nowego z małą ilością opinii użytkowników, umieszczonych w relacjach internetowych. Zostałem mile zaskoczony precyzją i elegancją wnętrza. Auto ma wszelkie regulacje i elementy obsługi umieszczone w bezpośrednim zasięgu rąk kierującego. Nie zauważyłem żadnych utrudnień w obsłudze regulacji audio oraz nastawień klimatyzacji i ogrzewania. Widoczność z pozycji kierowcy doskonała i nie sprawia żadnych kłopotów przy parkowaniu tyłem. Bardzo pomocna jest kamera cofania z doskonałym ekranem wielofunkcyjnym wyświetlacza dotykowego. Na pochwałę zasługuje stabilne zachowanie podwozia w ostrych zakrętach. Nie zauważyłem bocznych znoszeń nadwozia oraz tendencji do wpadania w poślizgi. Przypominam, jazda odbywała się na mokrej nawierzchni przy opadach drobnego śniegu z deszczem. Dynamika samochodu bardzo dobra, praca automatycznej skrzyni biegów płynna i komfortowa.
Uważam, że model Arteon jest bardzo udanym produktem, docenianego przez Polaków koncernu Volkswagena.
cdn.
Grzegorz T.
+ Barbara L. z Salonu Krotoski-Cichy
Subskrybuj:
Posty (Atom)