24 października przeprowadziłem test drogowy w cyklu mieszanym, na trasach w pobliżu Warszawy.
Podróżowałem z pasażerem Ryszardem K. z Redakcji Auto Świata, skorzystałem z cennych uwag na temat komfortu wyposażenia i możliwości trakcyjnych auta na drogach miejskich i częściowo na obwodnicach miasta. Dla pokonania odcinka nowej trasy dojazdowej do S7, korzystałem z precyzyjnej autonawigacji
fabrycznej Renaulta, posiadającej funkcję głosowego wybierania adresów. Wnętrze auta jest wysmakowane, spełniające najwyższe standardy wykończenia klasy premium. Sylwetka karoserii usportowiona z opadającym dachem i zawieszenie na kołach 20". Podczas jazdy w kabinie panuje cisza, znakomite jest prowadzenie auta i przekraczanie nierówności nie pogarsza komfortu podróżowania.
Systemy wspomagające bezpieczeństwo oraz wskazania kamer cofania oraz parkowania, działają bez zarzutu. Obraz jest wyraźny, czytelny. Zmiany świateł odbywają się samoczynnie bez używania przełącznika sterowanego ręcznie. Położenie dźwigni sterującej zmianę biegów automatycznej płynnie działającej przekładni, pod kierownicą z prawej strony, nie sprawia trudności w prowadzeniu auta. Wielkość wielofunkcyjnego ekranu 12,5"jest imponująca. Nowością w oprogramowaniu elektroniki jest precyzyjna instrukcja obsługi auta, oczywiście wykonana w języku polskim. Samochód w wersji techno EV60 osiąga moc 220 KM z silnika elektrycznego, przyspieszenie 7,4 sek. do 100 km/godz. Auto o masie minimalnej 1708 kg prowadzi się bardzo dobrze. Dla uzupełnienia czytelności informacji, ponad kierownicą, zabudowany jest drugi dodatkowy ekran LED, powtarzający wyświetlenia z ekranu głównego. Tapicerka elegancka, dwukolorowa łączona skóra ekologiczna z tkaniną. Dostęp do wszystkich regulacji, intuicyjny i bardzo logicznie wbudowane elementy nastawienia parametrów jazdy. Klimatyzacja dwustrefowa, regulowana płynnie i sygnalizowana na ekranie głównym. Audio razem z odbiornikiem satelitarnym DAB, działające b.dobrze.
Dziękując za użyczenie auta Panu Markowi B. polecam uwadze wszelkim miłośnikom motoryzacji, super wyposażony, nowoczesny i ekonomiczny samochód Renault e-tech techno EV60 optimum charge.
Baterie trakcyjne o napięciu nominalnym 352 V i pojemności 60kWh, pozwalają na zasięg auta ponad 430 km. Czas ładowania prądem zmiennym
22 kW ok. 60 minut, pozwala na osiągnięcie ponad 300 km zasięgu. Kabel do ładowania prądem zmiennym jest w wyposażeniu standardowym. Ładowanie ze stacji DC o mocy 130 kW standardowym przyłączem Chademo. Opracowanie: Grzegorz T, grzegorzto@op.pl Rysio K. przy udziale Pana Marka B. szefa sprzedaży Salonu RRG Al. Jerozolimskie 156 https://www.renault.pl/
CDN