Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 30 sierpnia 2013

VENGA eleganckie i wygodne auto

Dalsze uwagi na temat testowanej VENGI.
    Silnik 1,4 90-konny ze zmiennymi
fazami rozrządu, zapewnia komfortowe i dynamiczne warunki użytkowania.
    Podczas testu, udało mi się zredukować średnie zużycie paliwa,
na poziomie 5,8 l/100km.
    Do wykonania wnętrza oraz kompletacji wyposażenia, nie mam
żadnych uwag. Skórzana kierownica i czytelna deska rozdzielcza, dodają uroku pojazdowi.
    Zaskakująco łatwo zmienia się biegi standardowo 5-biegowej skrzyni biegów.
     Ogromny bagażnik, ponad 440 l, bardzo wygodny i wystarczający dla
codziennego użytkowania.
     Wynik testu bardzo dobry, cena adekwatna do jakości, wyposażenie wersji L bardzo bogate i zachęcające do nabycia.
     
daniel.dmoch@carservis.pl    
    Grzegorz T.

 

środa, 28 sierpnia 2013

VENGA auto popularne klasy B

Kia VENGA została mi użyczona przez salon CARSERWIS Połczyńska,
do testów drogowych w dniach 26,27 sierpnia 2013.
    Poniżej przedstawię główne cechy użytkowe pojazdu:
1. Silnik 1,4 benzynowy o mocy 90 KM, dynamiczny i oszczędny.
2. Rewelacyjna skrzynia biegów manualna 5-biegowa, precyzyjnie
    zestopniowana i łatwa w obsłudze.
3. Super skuteczna automatyczna instalacja klimatyzacji.
4. Wygodne fotele, kierowcy regulowany do góry, zapewniające
    duży komfort podróżowania.
5. Elegancko wykończona kabina, ogromny bagażnik jak na ten średni
    pojazd. Dla porównania Citroen C3 poprzedniej generacji posiada
    bagażnik o pojemności 350 l.
6. Wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa, pełne w standardzie L,
    zawiera ABS, EBD, poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy.
    Wielofunkyjna kierownica ułatwia ustawienie pozycji kierowcy.
    Zawieszenie auta dość sztywne, zaskakująco cicho jest w kabinie.
    Przy zatrzymanym pojeździe na wolnych obrotach silnik lekko
    "mruczy".
 7. Prawidłowo działa elektryczne wspomaganie kierownicy, jestem
     przyzwyczajony do tej funkcji, na co dzień użytkuję CEED-a SW.cdn
daniel.dmoch@carservis.pl

piątek, 21 czerwca 2013

Elegancka limuzyna KIA OPTIMA, wrażenia z testu

Carserwis 1-Go Sierpnia 10, udostępnił auto do jazd testowych, 18 i 19 czerwca.
    Elegancja i skórzane wykończenia tapicerki auta zaskakują użytkownika,
regulacje fotela kierowcy, elektryczne i odsuwanie fotela, automatyczne,
ułatwiają zajęcie miejsca kierowcy.
    Poza eleganckim wyposażeniem wnętrza, dość powszechnie panująca
elektronika i wysoko zintegrowany system audio, ułatwia codzienne użytkowanie. Przeciętnie zorientowany kierowca, radzi sobie również z automatyczną 6-cio stopniową, płynnie pracującą skrzynią biegów.
    Podobnie jak w wielu samochodach europejskiej produkcji, Optima       posiada możliwość sterowania ręcznego, zmianą biegów, łopatkami, przy kierownicy.
     Zauważyłem jednak, zużycie paliwa jest mniejsze przy korzystaniu ze
skrzyni automatycznej.
     Optima z karoserią "sedan" i elegancką linią, wyróżnia się wśród powszechnie spotykanych innych aut, producentów europejskich.
     Po przeprowadzeniu kilku testów innych modeli KIA, wysoko oceniam
walory użytkowe i znakomite wyposażenie Optim-y. Szczególnie ważne
są cechy: bezpieczeństwo /poduszki powietrzne, pasy z pirotechnicznymi napinaczami/ dobra widoczność do tyłu oraz czujniki parktronik /przednie
i tylne/ system ABS, bardzo skuteczne elektryczne wspomaganie kierownicy,
system utrzymania trakcji, zapobiegający przypadkowemu zjeżdżaniu z trasy.
      Wygodny podłokietnik pomiędzy fotelami i bardzo dobrze ukształtowane
fotele, dodają komfortu użytkowania dla kierowcy i pasażerów.
      Regulacja dwupłaszczyznowa położenia kierownicy, skuteczna i precyzyjna, posiada duży zakres ustawień, obsługuje się łatwo i bez oporów.
   cdn. Grzegorz T. + piotr.krawczyk@carservis.pl

czwartek, 20 czerwca 2013

Optima koreańska limuzyna, super wyposażona.

Dnia 18 i 19 czerwca, miałem możliwość przeprowadzenia jazd testowych, autem KIA OPTIMA, użyczonym w salonie Carserwis-u z 1-Go Sierpnia 10.
    W krótkim opracowaniu uwag spróbuję ocenić wszelkie walory użytkowe
tego wygodnego i luksusowego pojazdu.
    1. Niepowtarzalna linia nadwozia typu sedan, wyraźnie zaznaczone linie
        boczne podkreślają elegancję auta.
    2. Zaskakująco dobra widoczność z pozycji kierowcy, uzupełniona przez
        system wspomagania parkowania, czujniki przednie i tylne, czytelny
        graficzny i dźwiękowy sygnalizator przeszkody, bardzo ułatwiają 
        manewrowanie na placu parkingowym.
    3. Cisza w kabinie i tylko lekkie odgłosy dmuchawy, klimatyzacji 
        dwustrefowej poprawiają wrażenie komfortu.
    4. Auto wyposażone w bardzo dobrze działającą elektronikę systemu
        multimedialnego, łączność telefonu komórkowego, sterowania dostępne 
        z koła skórzanej kierownicy.
    5. Ogólnie we wnętrzu panuje ład i porządek, wszelkie regulacje pracują
        płynnie i obsługa jest bardzo prosta, intuicyjnie bez zbędnego czytania
        instrukcji, kierowca ma dostęp do sterowników i pokręteł.
    6. Regulacja i nastawianie dwustrefowej, skutecznej automatycznej
        klimatyzacji jest również przystępna i łatwa w obsłudze.
    7. Użytkowane przeze mnie auto posiadało silnik benzynowy 2.0 o mocy
        165 KM, wystarczający do tego modelu, chociaż bardzo paliwożerny.
             cdn.
             Grzegorz T. + carservis.pl
             Warszawa

      carservis.pl

czwartek, 13 czerwca 2013

KIA Carens 2013 test nowego auta

Udostępniona do jazd próbnych, 10 i 11 czerwca KIA Carens, wyposażona była w motor 1.6 135 KM. Podczas krótkotrwałego użytkowania auta, pozytywnie oceniłem wszelkie zalety pojazdu. Wymienię je tutaj w kolejności:
 1. Asystent parkowania 2. Kamera cofania 3. 7 siedzeń 4. składane siedzenia
 5. podgrzewane tylne fotele 6. układ ostrzegający przed niezamierzonym    opuszczeniem pasa ruchu 7. ksenonowe światła przednie 8. przestronny bagażnik 9. sportowa linia nadwozia 10. panoramiczne okno dachowe.
Do niewątpliwych, ułatwiających użytkowanie zalet, należy dodać oświetlenie przed wsiadaniem do auta, automatycznie uruchamiane po wciśnięciu przycisku otwierania.
       Bezpieczeństwo zapewniają poduszki powietrzne, możliwe jest wyłączenie poduszki pasażera, jeżeli przewozimy dziecko na przednim
fotelu obok kierowcy.
       W wygodnym i cichym wnętrzu panuje ogólny ład i elegancja.
Kokpit jest czytelny i wszelkie regulacje dostępne w zasięgu ręki kierowcy.
       Potrzebna jest również funkcja składania lusterek zewnętrznych oraz
oświetlenie lusterka wstecznego.
       Zestaw multimedialny atrakcyjny z dużym wyświetlaczem i ze zdalną
regulacją na kole kierownicy.
       cdn       Grzegorz T.   i     daniel.dmoch@carservis.pl

środa, 12 czerwca 2013

KIA CARENS 2013, komfort i bezpieczeństwo

Najnowsza wersja auta, produkowanego w Korei Południowej.
    Kia Carens użyczona do testu "cywilnego", spełniła moje oczekiwania.
Dzięki uprzejmości Carserwisu Połczyńska, testowałem samochód głównie
w warunkach miejskich i w trasie obwodnicy Warszawy.
    Zgodnie z wieloma doniesieniami prasowymi, samochód zaskakuje doskonałym wyposażeniem, obszernym wnętrzem i ergonomią obsługi.
    Benzynowa jednostka napędowa 1,6 135 KM, trochę za mała do wielkiej
karoserii Carensa, daje radę rozpędzić się do biegu V, ostatni niestety nie
pozwala na dynamiczną jazdę. Rewelacyjne sprzęgło i krótkie zestopniowanie
skrzyni biegów, umożliwia spokojną jazdę w warunkach wieczornego szczytu
komunikacyjnego w mieście. Cicha kabina bez odgłosów z zewnątrz auta
to dodatkowy atut, poprawiający walory użytkowe.
    Nowatorskie rozwiązanie z tzw. inteligentnym kluczykiem również się
sprawdziło, samochód sygnalizuje dźwiękiem, pozostawienie transpondera
we wnętrzu, przy próbie zamknięcia drzwi, przyciskiem obok klamki.
    Elektronika, jak we wszystkich nowych autach KIA, panuje wszechobecnie w Carensie. Ogromną zaletą jest czytelność i intuicyjna
obsługa wszelkich regulacji, podzespoły multimediów obsługujemy bez
posługiwania się opasłą kilkuset stronicową instrukcją.
    Polecam lekturę ostatnich opracowań internetowych, na temat 10 zalet
nowej KIA Carens. cdn.
        Grzegorz T. Warszawa

środa, 24 kwietnia 2013

Nowa KIA CEED SW-test z początku kwietnia 9,10 04 2013

Po ostatniej wizycie w Salonie Carserwis S A i przypadkowym spotkaniu z Przedstawicielem Panem Danielem, postanowiłem dopisać następne uwagi dotyczące amatorskiej oceny użytkownika aut KIA CEED. Do przedstawienia nowych recenzji zdopingowała mnie również lektura bieżących prasowych doniesień o znacznie zwyżkującej sprzedaży modelu KIA CEED w Europie. Jak poprzednio zwróciłem uwagę, Nowa KIA CEED SW, różni się znacznie od wersji z roku modelowego 2008. Otrzymała przede wszystkim nowy silnik 1,6 GDI 135 KM. Znacznie zmieniono sylwetkę auta, głównie przód oraz stylizowane reflektory. Konstruktor, dzięki poprawieniu wielu elementów bezpieczeństwa, uzyskał najwyższą ocenę w testach NCAP 5 gwiazdek. O bezpieczeństwie chcę teraz napisać. Najważniejszy jest
człowiek, kierowca, pasażer, pieszy i dziecko. Jak doniosły artykuły prasowe, badanie bezpieczeństwa,
wymagało zniszczenia kilku aut, ale sukces jest doniosły. Do biernego bezpieczeństwa zaliczyłbym trzypunktowe pasy bezwładnościowe z pirotechnicznymi napinaczami  z regulascją wysokości mocowania.
       Auto podobnie jak poprzednia wersja posiada 6 poduszek powietrznych, ABS z podziałem sił hamowania oraz asystentem hamowania awaryjnego. Awaryjne, gwałtowne hamowanie jest natychmiast
sygnalizowane samoczynnym włączeniem świateł "awaryjnych". Elektronika w tym aucie jest wszechobecna,
zastosowano na pokładzie system multimedialny sprzężony przez bluetooth z dowolnym  telefonem gsm
       Odtwarzacz radio CD MP3 i przyłącza AUX oraz i-Pod, bardzo przydatne w codziennym użytkowaniu. Pomagają całkowicie wyeliminować przewożenie w aucie i odtwarzanie CD.
        Bardzo mocno zintegrowana elektronika w KIA CEED wymaga przyzwyczajenia się do obsługi wielu
przycisków na kole kierownicy /21 różnych funkcji/. Czytelność opisów i dostęp do regulacji  bardzo dobry
zarówno na panelu multimedialnym jak i w desce rozdzielczej, sterowania dwustrefowej klimatyzacji automatycznej poprawne i niezawodne.
         Dalsze moje  uwagi na temat testu przedstawię wkrótce.
Greg101 Grzegorz T, Warszawa