testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
piątek, 24 marca 2017
czwartek, 9 marca 2017
Test Nowego Mitsubishi ASX
1 marca 2017 otrzymałem możliwość wykonania dłuższego testu drogowego, najnowszego auta Mitsubishi ASX.
Samochód został wyposażony w bogatej wersji Intense plus Navi.
Napęd na przednie koła realizowany jest z silnika 1,6 Mivec o mocy 117 KM, za pomocą mechanicznej przekładni 5-stopniowej. Do podstawowych zalet należą znakomite warunki trakcyjne /18 calowe koła/ oraz komfortowa, przestronna kabina z eleganckim wykończeniem. Dosyć sztywne sportowe zawieszenie oraz duże koła i skuteczne elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, dopełniają komfortu. Do tego również należy pochwalić ekonomiczny napęd ze średnim zużyciem paliwa ok. 5 l/100 km.
Zgrabne, eleganckie nadwozie wzbudza zaufanie i zwraca uwagę na nowe auto Mitsubishi. Do najważniejszych elementów wyposażenia należą: 1. system stabilizacji toru jazdy, 2. system wspomagania ruszania pod górę, 3. siedem poduszek powietrznych, 4. czujniki parkowania z tyłu, 5. ksenonowe reflektory z przodu, 6. światła do jazdy dziennej i pozycyjne
oraz przeciwmgielne wykonane w technice Led. 7. światła mijania z czujnikiem zmierzchu, wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu, 8. przyciemniane szyby tylne, 9. tapicerka materiałowa elementami kolorowymi, 10. nakładki nadkoli w kolorze czarnym, 11. skórzane obszycie kierownicy, 12. kolorowy wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, 13. fotochromatyczne lusterko wsteczne,
14. czytelne wskaźniki informujące o trybie jazdy z odczytem parametrów i podpowiadaniem zmiany biegów. 15. wyświetlanie podglądu znaków ograniczenia prędkości, 16. adaptacyjny tempomat z ustawieniem na kole kierownicy, 17. system multimedialny z radiem i CD oraz złączem USB, 18. nawigacja satelitarna
z wyświetlaniem na ekranie głównym LCD, 19. podgrzewane przednie fotele,
20. regulowane elektrycznie lusterka zewnętrzne, składane i podgrzewane. 21. elektryczne 4 szyby, 22. system zapłonu bezkluczykowy.
Samochód jest przyjazny dla użytkownika bezpieczny i elegancki.
Polecają Mitsubishi ASX w cenie 89990 zł, Salon Mitcar oraz autor Grzegorz T.
sobota, 25 lutego 2017
Toyota C-HR prezentacja w okolicach Piaseczna
21 lutego, wykonałem jazdę testową w okolicach Piaseczna
Na życzenie zainteresowanego klienta Andrzeja Z. przeprowadziłem test w okolicach Warszawy, prezentując zalety nowej hybrydowej Toyoty C-HR. Auto uniwersalne, wszechstronnie wyposażone, przede wszystkim bezpieczne i wygodne, wzbudziło duże zainteresowanie, pozytywnie zaskoczyłem przyszłego użytkownika, parametrami wersji Dynamic, komfortem wnętrza oraz wyrazistą sylwetką nadwozia.
Hybrydowa Toyota C-HR w wersji testowanej posiada bardzo bogate wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa użytkowania. 1. ABS, EBD, BA. 2. System stabilizacji toru jazdy /VSC/ i kontroli trakcji /TRC/ 3. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia /PCS/ z systemem wykrywania pieszych /PD/. 4. Układ o niezamierzonej zmianie pasa ruchu /LDA z funkcją powrotu na zadany tor
jazdy /SC/ 5.Automatyczne światła drogowe /AHB/ 6. Aktywny tempomat /ACC/ 7. Układ rozpoznawania znaków drogowych /RSA/ 8. System wspomagający pokonywanie podjazdów /HAC/ 9. Automatyczny ogranicznik prędkości /ASL/ 10. 7 poduszek powietrznych z kurtynami bocznymi 11. Wyłącznik przedniej poduszki pasażera 12. Sygnalizacja niezapiętych pasów 13. Mocowanie Isofix na tylnych siedzeniach
14. Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci. 15. Czujniki ciśnienia powietrza w oponach 16. Światła do jazdy dziennej LED-owe 17. Projektorowe światła dzienne. 18. Lampy przeciwmgielne 19. Czujnik zmierzchu 20. Czujnik deszczu /automatyczne wycieraczki/ 21. Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne. Auto ma silnik spalinowy 1,8 l oraz elektryczny, łączna moc 122
KM. Średnie zużycie paliwa deklarowane jest na poziomie 3,6 - 4 l/100 km. Prędkość maksymalna 170 km/godz. przyspieszenie 0-100 km/godz wynosi 11 sek. Komfortowe zawieszenie dla auta o masie 1460 kg, zapewniają z przodu kolumny Mc Phersona, z tyłu podwójne wahacze. Bagażnik C-HR ma pojemność 377 litrów. Wygodne wnętrze wyposażono w dwustrefową automatyczną klimatyzację i podgrzewane fotele
przednie. Aktywne są zagłówki foteli przednich. Prowadzenie auta jest wyjątkowo łatwe, nie zajmujące kierowcy systemy automatycznej skrzyni biegów oraz elektronika rozdziału napędu, nie wymagają specjalnej instrukcji obsługi. Zaletą tej najnowszej hybrydy, jest znakomicie zestrojony hybrydowy układ z graficznym wskazywaniem na dużym ekranie LCD, parametrów sposobu jazdy. Należy dodać, że Toyota w tym roku obchodzi okrągłą 20 rocznicę produkcji systemów hybrydowych do aut osobowych. Zestaw hybrydowy w Toyocie C-HR jest równoważny jak w kultowym Priusie najnowszej generacji.
Polecają to znakomite auto: Grzegorz T grzegorzto@op.pl
k.kosman@chodzen.pl www.toyota.pl
www.toyota.pl/business
piątek, 13 stycznia 2017
Toyota Avensis jazda prezentacyjna
12 stycznia 2017 przeprowadziłem jazdę pokazową dla klienta zainteresowanego zakupem Nowego Avensisa. Do dyspozycji otrzymałem w Salonie Chodzeń, auto 1,8 147KM, PREMIUM Style z pakietem Executive i nawigacją. Karoseria sedan z bagażnikiem 509 litrów, zapewnia wygodne podróżowanie. Samochód dynamicznie rozpędza się do 100 km/
godz. w 9,4 sek. i może osiągnąć prędkość max 200 km/godz. Wymiary auta: 4750/1810/1405 masa własna 1370kg. Wyposażenie Premium Style to średnia wersja, zawierająca wszelkie systemy bezpieczeństwa użytkowania oraz zapewnia elementy estetyki wnętrza i karoserii na poziomie aut klasy wyższej. Dla wygody użytkownika zastosowane zostały elementy pakietowe, między innymi inteligentny kluczyk oraz kamera cofania i nawigacja razem z elektroniką multimediów.
Czytelność dużego ekranu dotykowego LCD jest bardzo dobra i obsługa radia oraz nawigacji wyjątkowo sprawna. Te podstawowe czynności nie wymagają korzystania z instrukcji obsługi. Kokpit nowoczesnej Toyoty jest przejrzysty i czytelny nie zawiera zbędnych przycisków i pokręteł. Eleganckie wnętrze oraz dwukolorowa tapicerka skórzana, to dodatkowe elementy podwyższające atrakcyjność auta.
Niewielki apetyt na paliwo oraz dynamika rozpędzania dają również wiele przyjemności z prowadzenia Avensisa. Dużym atutem jest również nowy cennik, zawierający dość wysokie rabaty dla wyprzedaży rocznika. Samochód bardzo się podobał i prawdopodobnie zostanie zamówiony w większej karoserii typu Touring Sports. /kombi/
Grzegorz T. + www.toyota.pl
k.kosman@chodzen.pl Toyota Chodzeń Warszawa Czerniakowska 102
piątek, 30 grudnia 2016
Testowanie Toyoty RAV 4 Hybrid, na życzenie klienta
29 grudnia wykonałem jazdę połączoną z pokazem prezentacyjnym, auta RAV 4 hybrydowego 197 KM 2,5 l z napędem na przednią oś w wersji Style. Samochód użyczyła Pani Katarzyna K. z Salonu Chodzeń przy Czerniakowskiej 102. Bardzo bogata wersja "Style" charakteryzuje się super wyposażeniem: aluminiowe felgi 18", przyciemniane tylne szyby, czarna podsufitka, przednie lampy typu Bi-Led, automatyczna regulacja świateł głównych, system elektrycznie otwieranej klapy bagażnika, inteligentny kluczyk zapłonu.
Nowoczesny silnik 2,5 litra benzynowy z układem hybrydowym osiąga moc łączną 197 KM i przyspiesza do 100 km/godz. w 8,3 sek, średnio zużywa 5,1 litra paliwa na 100 km. Prędkość maksymalna 180 km/godz. Masa własna pojazdu 1625 kg. Wymiary: 4605 x 1845 x 1675, pojemność bagażnika 501 litrów, przy złożonych tylnych siedzeniach 1633 litry. Pojazd jest wysoko zawieszony i przestronne,
wygodne wnętrze ułatwia codzienne użytkowanie. Dynamika i komfort jazdy, perfekcyjne. Prowadzenie bardzo pewne i zabezpieczone układami bezpieczeństwa, maksymalnie zintegrowana elektronika, bez skomplikowanych pokręteł i przycisków. Wszystkie regulacje systemu multimedialnego sterowane są z poziomu kierownicy. Bardzo łatwe jest rozkładanie tylnej kanapy, dla skorzystania z dodatkowej
powierzchni bagażnika, powyżej żaluzji. Samochód posiada większość dostępnych systemów elektronicznych umożliwiających i wspomagających bezpieczeństwo użytkowania: ABS, EBD, BA, system stabilizacji toru jazdy, kontrolę trakcji, system wspomagający podjazd pod wzniesienia, 7 poduszek powietrznych, sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa, aktywne zagłówki z regulacją wysokości, zabezpieczenie
tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci, isofix na tylnych siedzeniach, czujniki ciśnienia powietrza w kołach, światła Led-owe do jazdy dziennej, tylne światła w technice LED, projektorowe światła główne, przednie lampy przeciwmgielne, lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, czujniki deszczu, czujniki zmierzchu, tempomat, kamera cofania z dużym wyświetlaczem dotykowym LCD.
Na ekranie LCD wyświetlane są również parametry jazdy oraz informacje audio. Nawigacja Toyota Touch 2 with Go oferowana jest z dopłatą w pakiecie VIP o wartości 4900 zł. Hybrydę RAV4 można również doposażyć w pakiet Winter, dodatkowo podgrzewanie tylnej kanapy oraz podgrzewaną przednią szybę, cena 3900 zł. Testowany samochód był przeze mnie prezentowany w środowisku pracowników jednej z firm w Pruszkowie i wzbudził ogromne zainteresowanie. Wykazałem przy okazji tej prezentacji zalety i oszczędności użytkowania hybrydy, niezawodność, minimalne koszty przeglądów i znacznie zwiększony zasięg z jednego tankowania benzyny, przy zbiorniku o pojemności 56 litrów. Zdecydowanie oglądający entuzjastycznie ocenili Toyotę samochodem praktycznym, eleganckim, wygodnym i bezpiecznym. Droższe wersje hybrydy obecnie są oferowane z grudniowym rabatem, dochodzącym do 17000 zł. Cena 137 000 po rabacie jest adekwatna do wyposażenia i komfortu tego auta.
polecają Toyotę RAV 4 2,5 Hybrid: Grzegorz T. grzegorzto@op.pl
k.kosman@chodzen.pl recepcja@czerniakowska.chodzen.pl www.poznajhybrydy.pl www.toyota.pl
sobota, 17 grudnia 2016
Tiguan najnowsze auto Volkswagena w teście drogowym
W dniu 16 grudnia wyjechałem z Salonu Rowiński-Wajdemajer z Piaseczna
Auto z silnikiem 2-litrowym TSI o mocy 220 KM z automatyczną skrzynią biegów 7-stopniową DSG, bardzo dobrze wyposażone w wersji Highline. Wyposażenie maksymalne pod względem bezpieczeństwa zawiera: 7 poduszek powietrznych, ESP-system stabilizacji toru jazdy, hamulec postojowy z systemem automatycznego załączenia, szczególnie przydatny przy
wyłączeniu biegu na poz. N, sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach, sygnalizacja zmęczenia kierowcy, automatyczne załączenie świateł awaryjnych przy hamowaniu awaryjnym.
Auto ma fabryczny immobilizer przeciwkradzieżowy. W wyposażeniu elektrycznym i funkcjonalnym znajdują się: centralny zamek sterowany pilotem, gniazdo 12V w bagażniku, klimatyzacja automatyczna, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, elektromechaniczne, degresywne wspomaganie kierownicy, system audio z 8-mioma głośnikami i dotykowym ekranem LCD, aktywny tempomat
z ustawieniem odległości od pojazdu poprzedzającego, funkcjonujący do prędkości 220 km/godz. Asystent świateł drogowych, system kamer z przodu i z tyłu. Start-stop, rewelacyjnie funkcjonujący przy trasie miejskiej. Selektor trybów jazdy, umożliwiający wybór charakteru jazdy: comfort, sport, eco i individual, MP3 oraz system łączności bluetooth.
Tiguan oferowany jest z silnikami benzynowymi 1,4 TSI, 2,0 TSI oraz silnikami diesla o mocy od 115 KM do 240 KM. Samochód sprzedawany w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline oraz Highline. Wygodny, duży i bezpieczny Volkswagen Tiguan może być zakupiony w 13 kolorach karoserii oraz 9-ciu różnych rodzajach tapicerki. Materiały wykończeniowe zasługują na najwyższą ocenę. Miękkie i wygodne fotele, dają perfekcyjną pozycję przy kierownicy. Kierownica jest obszyta skórą i podgrzewana. Kokpit czytelny z dwoma ekranami kolorowymi LCD.
Obsługa nawigacji bardzo prosta i czytelna, bardzo łatwe jest również sterowanie klimatyzacją i wentylacją auta. Deska Tiguana bardzo przyjazna, bez zbędnych pokręteł i guzików, Regulacje mogą być wykonywane intuicyjnie bez korzystania z obszernej instrukcji obsługi.
Przyspieszenie 0-100 km/godz. wynosi 6,5 sek. Masa własna auta 1669 kg.
Polecają Volkswagena Tiguana: Grzegorz T - autor
www.rowinski-wajdemajer.vw.pl
buczynskae@rowinski-wajdemajer.vw.pl
czwartek, 15 grudnia 2016
Toyota C-HR crossover hybrydowy "wypasione" auto już w sprzedaży
14 grudnia przeprowadziłem test na odcinku 39 km w okolicy Warszawy
Udostępnione do testu przez Salon Chodzeń przy Czerniakowskiej 102, auto w wersji "Dynamic" o mocy hybrydy 122KM, napędzane jest silnikiem 1,8 benzynowym, max moment obrotowy 142 Nm, przyspiesza do 100 km/godz. w 11,5 sek. Masa własna 1461 kg, wymiary: 4360 x 1795 x 1565 mm. bagażnik o pojemności 377
litrów. Silnik spalinowy rzędowy 16 zaworowy, elektryczny synchroniczny, prądu zmiennego wysokonapięciowy. Samochód jest na kołach 18 z alufelgami, opony 225/50 R18. Skrzynia biegów automatyczna E-CVT, bezstopniowa. Prędkość max 170 km/godz. zasięg rzeczywisty z pełnym zbiornikiem paliwa, 770 km. Zużycie paliwa katalogowo 5,6 l/100 km. Podczas testu osiągnąłem ok. 5,1 l/100
km. Wnętrze auta wygodne nowoczesne, przejrzyste ustawienie elementów sterowania urządzeniami pokładowymi, bardzo łatwe ustawienia klimatyzacji i ogrzewania. Dostęp intuicyjny. Konsoleta ma bardzo niewielką ilość przycisków, sterowanie multimediami odbywa się poprzez elementy dotykowego ekranu LCD. Czytelna jest kamera cofania i znakomicie działające systemy
bezpieczeństwa. System napędu hybrydowego zastosowano z najnowszej wersji sprawdzonej Toyoty Prius. Hybrydowa wersja "Dynamic" zawiera: ABS, EBD, BA. System stabilizacji toru jazdy, układ wczesnego reagowania w przypadku zagrożenia zderzenia z wykrywaniem obecności pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Automatyczne światła drogowe,
aktywny tempomat, układ rozpoznawania znaków drogowych, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, automatyczne ograniczanie prędkości, 7 poduszek powietrznych. Sygnalizacja niezapiętych pasów, czujnik ciśnienia powietrza w oponach, dzienne światła wykonane w technice LED, światła główne projektorowe. Lampy przeciwmgielne, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, elektrochromatyczne
lusterko wewnętrzne, Wnętrze: elementy dekoracyjne w kolorze fortepianowej czerni oraz skórzane obszycie kierownicy, gałki sterowania skrzyni biegów. Sportowe fotele z aktywnymi zagłówkami i regulacją w górę, tylna kanapa dzielona 60:40, składana. Komfort: elektryczne szyby przednie i tylne, elektrycznie podgrzewane, regulowane i składane lusterka boczne, regulacja kierownicy
w dwóch płaszczyznach, opóźnienie wyłączenia świateł, po zgaszeniu silnika, komputer pokładowy, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, centralny zamek sterowany pilotem, system uruchamiania silnika bezkluczykowy. Do tego bogatego wyposażenia można dokupić jeszcze system audio JBL z 8 -mioma głośnikami /subwoofer/ oraz wzmacniaczem mocy 576 W. /4900 zł/
Nawigacja z systemem Toyota Touch2 with Go w cenie 2500 zł.
Pakiet skórzany kosztuje 5900 zł.
Polecamy nowoczesną hybrydę C-HR:
Grzegorz T. grzegorzto@op.pl
www.toyota.pl
www. czerniakowska.chodzen.pl
b.orlowski@chodzen.pl
Wiadomość z ostatniej chwili jeszcze są modele hybrydowe Toyoty RAV 4 z ogromnym rabatem do 17000 zł!
Subskrybuj:
Posty (Atom)