Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

czwartek, 23 lipca 2020

Test 365 nowym Renault Megane Grandtour diesel Blue dci 115

         21 lipca2020, miałem możliwość przeprowadzenia jazd testowych najnowszym modelem Renault Megane. Test odbywał się w ramach akcji "testuj z pasją 365".

Auto w wersji limited, udostępniono w Salonie RRG przy Białowieskiej 10 A w Warszawie. Wrażenia z jazd są wspaniałe, oczywiście nowy Megane ma wszelkie zalety eleganckiego i wygodnego auta, produkowanego przez Renault. Moją ocenę umieszczę w postaci blokowej z zaznaczeniem głównych cech charakteryzujących ten model auta. Porównuję Megane 2020 do wielu innych, klasy premium, np Citroena DS5 lub Renault Talisman.

Wygoda i znakomite parametry jezdne, bezpieczeństwo użytkowników, to główne zalety auta.
Komfortowe wnętrze zostało uzupełnione w 7" system Easy Link z nawigacją. Auto posiada klimatyzację automatyczną dwustrefową, wszystkie szyby boczne sterowane są elektrycznie, tylna kanapa składana 1/3-2/3, centralna konsola rozbudowana z wygodnym podłokietnikiem. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa to: wspomaganie nagłego hamowania, system dynamicznej kontroli toru jazdy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości i regulacją.

W nowym Megane zostały zmienione kształty przedniego grilla, zderzak przedni, do świateł przeciwmgielnych i wlotów powietrza dodano chromowane ramki.
Relingi dachowe oraz w pełni ledowe światła, występują już w podstawowej wersji auta. Jezdziłem dynamicznym dieslem 115 KM Z 6-cio biegową manualną skrzynią biegów. Należy zaznaczyć, że producent dysponuje głownie silnikami benzynowymi oraz  dieslem + Ad Blue. W komplecie wskazników występuje ekonomiczny sygnalizator w postaci drzewka z listkami. Wielokrotnie udało mi się skompletować wszystkie listki wskazujące ekonomiczny styl jazdy.

Multimedia wyposażono w radiodtwarzacz cyfrowy DAB z bluetooth, gniazda USB i jack oraz wyświetlacz 7"z dotykową obsługą. Prowadzenie pojazdu -dodano kartę Hands Free, bezkluczykowy zapłon, wskaznik zmiany biegów, system wspomagania parkowania tyłem. Widoczność i oświetlenie zastosowano światła do jazdy dziennej LED "Edge LIGHT", światła przeciwmgłowe. Wycieraczki przedniej szyby, czujnik deszczu i światła.

Zastosowany silnik diesla, nowoczesna jednostka o mocy 115 KM, spełniający normę czystości spalin Euro 6.

Wygląd. Megane ma 16" felgi ze stopu lekkich metali, oznakowanie zewnętrzne "limited" relingi dachowe, tylne szyby przyciemniane oraz antenę w kształcie płetwy rekina. Dodatkowe wyposażenie, auto ma koło dojazdowe oraz w pakiecie City plus: światła przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów.

Specjalne podziękowania kieruję, za udostępnienie auta do testów, do Pana Marka  B.  załogi Salonu z Białowieskiej 10 A, za udzielenie wnikliwych informacji o testowanym samochodzie.
Grzegorz T      grzegorzto@op.pl z udziałem pracowników Salonu RRG: marek.babinski@renault.warszawa.pl zenon.sujecki@renault.warszawa.pl

www.rrgwarszawa.pl


krystian.adamkiewicz.rrg@dealer.renault.com.pl






sobota, 13 czerwca 2020

NOWY MINI ELECTRIC

Pierwsze elektryczne MINI, luksusowo wyposażone już w sprzedaży
Pod koniec maja 2020, uczestniczyłem w samodzielnym testowaniu, Mini Electric, udostępnionego przez Bawaria Motors Sp. z o.o. z ul. Czerniakowskiej 47 w Warszawie. Zostałem wnikliwie poinstruowany przez Pana Pawła J. Doradcę ds. sprzedaży, otrzymałem szczegółowe informacje na temat największych zalet oraz nowości tego interesującego auta. Samochód w wersji XL został skomponowany z użyciem najwyższej
jakości materiałów oraz wyposażony w komplet systemów bezpieczeństwa, ułatwiających prowadzenie i codzienne użytkowanie autka. Bardzo wysoko oceniam walory estetyczne i elegancję wnętrza MINI. Komfort podróżowania zapewnia 184 KM silnik elektryczny, pozwalający uzyskać 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 100 - 1000 obr./min. Napęd na przednie koła realizowany jest przy pomocy silnika, znanego z BMW I 3.  Masa własna 1423 kg, zapewnia stabilne prowadzenie oraz bezpieczne pokonywanie ostrych zakrętów. Bateria trakcyjna wysokonapięciowa, umieszczona jest w środkowym tunelu oraz pod tylną kanapą.
Centrum informacyjne i sterujące, stanowi 6,5" wielofunkcyjny, ekran dotykowy z nawigacją. Nawigacja pracuje w czasie rzeczywistym z aktualizacjami map online i Apple CarPlay. Dane wyświetlane są z wysoką rozdzielczością i czytelną grafiką. Obsługa jest bardzo łatwa, intuicyjna. Wystrój wnętrza, znacznie zmieniony w porównaniu z autami z tradycyjnymi napędami. Całkowicie zostały zmienione zegary i design konsoli środkowej. Bardzo wygodna jest tapicerka skórzana, fotele przednie z regulacją długości siedzeń.                         Jazda nowym elektrycznym Mini, sprawia wiele emocjonujących wrażeń. Prowadząc czułem się bezpiecznie i starałem poznać wszystkie zalety nowoczesnego wyposażenia oraz systemów, ułatwiających użytkowanie tego ciekawego autka.

 z podziękowaniem za użyczenie auta do testu Grzegorz T.  przy udziale Doradcy Pana Pawła J. / jachna_p@bawariamotors.pl  www.mini-bawariamotors.pl                                                                                                    

środa, 5 lutego 2020

Nowe Clio Tce 100

Nowym Renault Clio Tce 100 wykonałem test 365 w dniach 4 i 5 lutego
Dzięki uprzejmości Firmy RRG Warszawa, przy udziale Panów Marka B oraz Krystiana A z Salonu przy Białowieskiej 10 A, mogłem uczestniczyć w samodzielnym testowaniu nowego auta z silnikiem 999 cm3 o mocy 100 KM. Auto eleganckie w wyposażeniu Intens Tce 100, eleganckie i wygodne oraz bogato wyposażone, zainteresowało mnie oraz dużą grupę moich znajomych. Do tradycji już należy udział wielu osób z kręgu znajomych, oglądanie i opiniowanie atrakcyjnego pojazdu w czasie mojego testowania.
Silnik 3-cylindrowy, charakteryzuje się dużą dynamiką i wysoką kulturą pracy. Skrzynia biegów oraz wskazniki pracy układu napędowego informują o prawidłowej pracy auta. Wszelkie parametry eksponowane są w formie wirtualnych wyświetleń na LCD przed kierowcą. Samochód nie posiada tradycyjnych zegarów oraz pokręteł. Konsoleta uzbrojona jest w niezbędne systemy ustawień klimatyzacji i nawiewów. Część regulacji wykonuje się z poziomu ekranu 7" wyświetlacza LCD w centralnej części deski. Czytelność bardzo dokładna, precyzyjne informacje również dotyczą wbudowanej nawigacji.
-wirtualne wskazania na wyświetlaczu przed kierowcą, informują ponadto o załączonym kierunkowskazie, zapiętych pasach bezpieczeństwa oraz używanym w danej chwili programie radiowym. Regulacje dotyczące odtwarzacza radiowego mogą być sterowane z manetki pod kierownicą auta.
Auto podstawione do testu, zawieszone jest dosyć sztywno, na 16" kołach z alufelgami. Pewność prowadzenia, na różnych nawierzchniach jest doskonała, dodatkowo w systemie informacyjnym, odzywa się głosowe ostrzeżenie o zmianie na gruntową drogę. Przyjemność kierowania nowym Clio, podwyższa jeszcze przyjazny pomruk silnika, słyszalny spod maski auta. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i płynnie, bez oporów charakterystycznych dla wielu nowych samochodów. Atrakcyjne są systemy bezpieczeństwa, zastosowane w nowym Renault Clio, zgodnie z wymaganiami dla nowoczesnych, sprzedawanych w kraju samochodów.

Intuicyjna obsługa systemów bezpieczeństwa oraz znakomity obraz z kamery, współpracujący z asystentem parkowania, to podstawowe elementy wyróżniające ten zgrabny, dynamiczny pojazd wśród bogatej oferty nowych samochodów krajowej oferty motoryzacyjnej.      W czasie bieżącego testu sprawdziłem również zużycie paliwa, deklarowane przez producenta, rzeczywiste tylko nieznacznie w granicach ok.0,5 litra było większe niż w danych katalogowych.

 Wygodne i regulowane na wysokość są oba przednie fotele, natomiast tylna kanapa dzielona w stosunku 1/3 do 2/3, ułatwia załadunek większego bagażu. Pojemność bagażnika 391 litrów jest wystarczająca dla Clio, tym bardziej, że wnęka bagażnika jest głęboka, zawierająca również koło zapasowe, dojazdowe.   Wśród systemów bezpieczeństwa, należy wymienić: -system utrzymywania pasa ruchu,

-system kontroli bezpiecznej odległości, -system wspomagania parkowania tyłem, -regulator i ogranicznik prędkości /tempomat/, - ABS, -system wspomagania nagłego hamowania, -poduszki powietrzne przednie, -poduszki powietrzne boczne i kurtynowe, -unkcja połączenia alarmowego z numerem 112, -aktywny system wspomagania nagłego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów. 

          Dziękując RRG Warszawa oraz przedstawicielom Salonu Białowieska 10A, za możliwość przeprowadzenia testu nowego Clio, życzę pomyślnej sprzedaży tego bezpiecznego i ekonomicznego auta.

      Grzegorz T        przy udziale marek.babinski@renault.warszawa.pl

                                                        krystian.adamkiewicz@renault.warszawa.pl



niedziela, 10 listopada 2019

Camry test drogowy nową Toyotą

Camry nowej generacji w sprzedaży w salonach Toyoty
Pod koniec pazdziernika wykonałem testowe jazdy najnowszą Toyotą Camry. Do testów, udostępniono model 2,5 VVT-I+H E-CVT kompletacji Executive z dodatkiem VIP, jazda została zorganizowana przez Salon Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Camry to luksusowa limuzyna, elegancka i stylowa, wyróżniająca się z tłumu nowych aut. Najwyższej jakości materiały podnoszą wrażenia komfortu i luksusu. Siedzenia z naturalnej skóry, wentylowane i podgrzewane.
Motor 2,5 l z Hybrid Dynamic Force uzyskuje łączną moc 218 KM, przyspieszenie 8,3 sek do 100 km/h.  Nowoczesna limuzyna ma swój niepowtarzalny charakter i styl. Auto w wersji Executive + VIP ma bardzo bogate wyposażenie i wszelkie rodzaje systemów bezpieczeństwa, ułatwiających użytkowanie codzienne, oraz biznesowe. Wyposażenie wersji: Automatyczne ściemniające się lusterko wsteczne, elektryczna regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach,
przednie i tylne czujniki parkowania, stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej, reflektory przednie w technologii Pure-Led, tylne światła stopu, kierunkowskazy, tylne światła pozycyjne w technologii LED, przedni grill w kolorze metalicznej szarości, zderzak tylny z dyfuzorem, system monitorowania martwego pola w lusterkach, podgrzewane fotele przednie, fotel pasażera  elektryczną regulacją, trzystrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe, rolety bocznych szyb tylnych, regulowane ręcznie, elektrycznie sterowana roleta szyby tylnej, wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie HUD,
elektryczna regulacja pochylenia oparcia tylnych foteli, podłokietnik tylny z możliwością sterowania radiem, elektrycznym pochyleniem tylnych foteli, regulacji temperatury klimatyzacji oraz rolety szyby tylnej, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami + subwoofer. Nowa Camry to nie tylko komfort i wygoda użytkowania, to bardzo oszczędna hybryda, średnie zużycie 5,3 - 5,6 l/100km, przy mieszanym trybie jazdy.

     Ułatwienie podróżowania i obsługi auta, daje  8" dotykowy ekran LCD w konsoli centralnej. Na ekranie wyświetlane są podstawowe informacje dla systemu audio. Nadwozie Camry oferowane jest w 8-miu wersjach koloru oraz z dwoma rodzajami felg 17" i 18'. Pojemność bagażnika wynosi 514 l.
Camry ma najwyższe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa: -układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, -automatyczne rozpoznawanie znaków drogowych, -automatyczne światła drogowe, -system monitorowania martwego pola w lusterkach, - system monitorowania ruchu poprzecznego podczas cofania, -układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, - system wykrywania pieszych.

                    Grzegorz T
+ www.toyota.pl       + www.chodzen.pl


 

wtorek, 8 października 2019

Jazda próbna Mazdą CX30

2.10.2019 dzięki uprzejmości Działu Handlowego Salonu Bołtowicz, miałem możliwość przeprowadzenia próby drogowej najnowszego SUV-a Mazdy.

Udostępniony samochód to wersja benzynowa z silnikiem Skyactiv-G 2,0, 122 KM. Wersja wyposażenia bogata, Hikari. Auto komfortowe, prowadzi się wyjątkowo lekko i pewnie.Konstrukcja zgodna z japońskimi technologiami, opiera się o

najnowsze zdobycze techniki, zapewnia większość systemów ułatwiających użytkowanie auta. Wszystkie funkcje załączane są intuicyjnie i kontrolowane z miejsca kierowcy przy pomocy dwóch ekranów cyfrowych LCD. Dla standardowej wersji zastosowano najwięcej elementów wyposażenia bezpieczeństwa, dla segmentu SUV, wśród wszystkich konkurencyjnych producentów aut. Jest ich 24 w standardzie oraz dodatkowo 7 w pakiecie z dopłatą. 

Silnik 2,0 z automatyczną skrzynią biegów i napędem na 4 koła, max. moment obrotowy 213Nm/4000. Prędkość max. 182 km/h.

Pojemność bagażnika 430 litrów.
Bogate elementy są również w zakresie komfortu, multimediów i wyglądu wnętrza i nadwozia.  Komfortowe jest wnętrze z tapicerką skórzaną i podgrzewanymi fotelami przednimi. Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień, podgrzewana kierownica, podgrzewana wycieraczka szyby przedniej, elektrycznie uruchamiana jest pokrywa bagażnika. Multimedia posiadają system nagłośnienia Bose z 18 głośnikami . Na tunelu środkowym zamontowany jest selektor wyboru parametrów jazdy. Uzyskałem informację, że producent nie oferuje tego modelu auta z silnikiem diesla.
Polecam to udane, dynamiczne i bezpieczne auto.

   Grzegorz T. przy udziale pracownika Działu Handlowego Salonu Bołtowicz, Pana Kamila G.  k.gorski@boltowicz.pl

www.boltowicz.pl

poniedziałek, 7 października 2019

Test drogowy Kią Ceed 1,4 140KM kombi.

W dniu 7.10.2019 miałem możliwość skorzystać z jazdy testowej nową KIĄ Ceed SW,  wyposażoną w wersji M. Auto dynamiczne, silnik z turbiną, benzynowy o mocy 140KM, bardzo żwawo współpracuje ze skrzynią biegów  automatyczną 7-mio stopniową, dwusprzęgłową. Bogata kompletacja wyposażenia zawiera: -klimatyzację automatyczną dwustrefową, 7" ekran dotykowy z kamerą cofania, -6 poduszek powietrznych, -światła do jazdy dziennej Led-owe, -światła mijania typu projekcyjnego z czujnikiem zmierzchu, -elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, -radioodtwarzacz z MP3 i 6-cioma głośnikami, -tempomat z ogranicznikiem prędkości, -bluetooth z zestawem głośnomówiącym, -system start stop, samoczynnie wyłączający silnik na postoju, -system autonomicznego hamowania z 2-ma trybami miejskim i pozamiejskim, asystent utrzymania pasa ruchu z dzwiękowym ostrzeganiem, -automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania, -relingi dachowe i organizer pod podłogą bagażnika. Karoseria kombi zapewnia komfortową przestrzeń w kabinie, kierowca i pasażerowie mają dużą swobodę podróżowania. 625 litrów pojemności bagażnika oraz duża ilość schowków na drobne przedmioty, podwyższają użytkowe walory załadunku bagażu. 
Nowoczesny motor 16-zaworowy pracuje cicho i równomiernie, skrzynia płynnie reaguje na przyspieszenia i w całym zakresie 1500-3200 obr./min osiąga 242 Nm. Prędkość max. 205 km/h, 100 km/h auto osiąga po 9,4 sek. Nowoczesna konsola oraz sterowanie klimatyzacją i przewietrzaniem kabiny, sterowane jest intuicyjnie z dobrym dostępem dla kierowcy do wszelkich regulacji. Część nastawień

można regulować z poziomu kierownicy. Wszelkie nastawienia audio można wybierać dotykowo na ekranie LCD. Na pokładzie są gniazda do łączności USB, zasilające oraz gniazdo 12V do lodówki /150W/. Wersja M wyposażenia nie posiada nawigacji, można skorzystać z kablowego połączenia smartfona i dostępu internetowego dla pełnego użycia nawigacji satelitarnej.  Kia kombi Ceed SW, to optymalne auto, dla prowadzenia działalności gospodarczej, bezpieczne, wygodne i ekonomiczne auto uniwersalne.   Wielką zaletą jest wszechobecna cisza w kabinie, bardzo dobre zawieszenie oraz dynamiczny i ekonomiczny napęd z silnikiem turbodoładowanym. Kia zasługuje na najwyższe oceny również za niezawodność aut oraz bardzo korzystny stosunek ceny do jakości.
 Polecają ten samochód Grzegorz T przy współudziale Działu Handlowego Carserwis Warszawa, Połczyńska 33.       Grzegorz T.   grzegorzto@op.pl 
                                                                       Marcin A.     www.carserwis.pl