Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 9 grudnia 2022

 Renault Megane e-tech samochód znacznie przewyższający wyposażeniem i komfortem grupę aut elektrycznych innych producentów.
W wyniku przeprowadzonego dłuższego testu drogowego, na trasie o mieszanych odcinkach drogowych, przekazuję dodatkowe informacje o perfekcyjnie zbudowanym Megane e-tech. Wśród bezapelacyjnych zalet należy dodać, łatwość obsługi urządzeń pokładowych oraz komfortową amortyzację auta,  pomimo niskoprofilowych opon oraz dużej średnicy kół. Platforma CMF-EV jest wspólna dla Nissana i Mitsubishi. Konstrukcja nadwozia usportowiona z mocno pochyloną szybą przednią i opadającym dachem.
Na wysoką ocenę zasługuje instrukcja w języku polskim, wyświetlana na dużym ekranie podstawowym 12,3"i perfekcyjnie działające kamery bezpieczeństwa parkowania. 

Auto z napędem elektrycznym, gwarantuje moc 220 KM i 300 Nm z małym zużyciem energii poniżej 18 kWh na 100 km. Przyspieszenie 7,2 sek do 100 km/h. 
Akumulator trakcyjny w Megane e-tech posiada pojemność 60 kWh i zapewnia średni zasięg ok. 400 km. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 160km/h, auto posiada tempomat adaptacyjny, korzystałem z ustawionej bariery 120 km/h.

Bagażnik auta o pojemności 389 litrów, wystarczający dla rodzinnych wyjazdów, z pojemnikiem na akcesoria do ładowania baterii trakcyjnych.
Wnętrze auta oraz 26 systemów bezpieczeństwa, dają wyraźne przodownictwo Megane w porównaniach nowoczesnych samochodów elektrycznych. System ładowania pozwala na uzyskanie w 30 minut z ładowarki prądu stałego, 300 km zasięgu. Przy ładowaniu z instalacji domowej z sieci 230V uzyskujemy 160 km zasięgu w czasie 60 minut. Do regulowania rekuperacji służą łopatki  przy kierownicy, /4-ro stopniowa regulacja.

                        Wzorowo wyposażone Renault Megane E-tech techno EV60 udostępnił Salon RRG przy Al. Jerozolimskich 156 w Warszawie.

                                       polecam: Grzegorz Tomasiewicz     grzegorzto@op.pl



poniedziałek, 31 października 2022

Rewelacyjna podróż nowym Renault Megane e-tech 100% elektrycznym


24 października przeprowadziłem test drogowy w cyklu mieszanym, na trasach w pobliżu Warszawy. 

Podróżowałem z pasażerem Ryszardem K. z Redakcji Auto Świata, skorzystałem z cennych uwag na temat komfortu wyposażenia i możliwości trakcyjnych auta na drogach miejskich i częściowo na obwodnicach miasta. Dla pokonania odcinka nowej trasy dojazdowej do S7, korzystałem z precyzyjnej autonawigacji
fabrycznej Renaulta, posiadającej funkcję głosowego wybierania adresów. Wnętrze auta jest wysmakowane, spełniające najwyższe standardy wykończenia klasy premium. Sylwetka karoserii usportowiona z opadającym dachem i zawieszenie na kołach 20". Podczas jazdy w kabinie panuje cisza, znakomite jest prowadzenie auta i przekraczanie nierówności nie pogarsza komfortu podróżowania.
Systemy wspomagające bezpieczeństwo oraz wskazania kamer cofania oraz parkowania, działają bez zarzutu. Obraz jest wyraźny, czytelny. Zmiany świateł odbywają się samoczynnie bez używania przełącznika sterowanego ręcznie.  Położenie dźwigni sterującej zmianę biegów automatycznej płynnie działającej przekładni, pod kierownicą z prawej strony, nie sprawia trudności w prowadzeniu auta.
Wielkość wielofunkcyjnego ekranu 12,5"jest imponująca. Nowością w oprogramowaniu elektroniki jest precyzyjna instrukcja obsługi auta, oczywiście wykonana w języku polskim. Samochód w wersji techno EV60 osiąga moc 220 KM z silnika elektrycznego, przyspieszenie 7,4 sek. do 100 km/godz. Auto o masie minimalnej 1708 kg prowadzi się bardzo dobrze. Dla uzupełnienia czytelności informacji, ponad kierownicą, zabudowany jest
drugi dodatkowy ekran LED, powtarzający wyświetlenia z ekranu głównego.  Tapicerka elegancka, dwukolorowa łączona skóra ekologiczna z tkaniną. Dostęp do wszystkich regulacji, intuicyjny i bardzo logicznie wbudowane elementy nastawienia parametrów jazdy. Klimatyzacja dwustrefowa, regulowana płynnie i sygnalizowana na ekranie głównym. Audio razem z odbiornikiem satelitarnym DAB, działające b.dobrze.

Dziękując za użyczenie auta Panu Markowi B. polecam uwadze wszelkim miłośnikom motoryzacji, super wyposażony, nowoczesny i ekonomiczny samochód Renault e-tech techno EV60 optimum charge.

Baterie trakcyjne o napięciu nominalnym 352 V i pojemności 60kWh, pozwalają na zasięg auta ponad 430 km. Czas ładowania prądem zmiennym
 22 kW ok. 60 minut, pozwala na osiągnięcie ponad 300 km zasięgu. Kabel do ładowania prądem zmiennym jest w wyposażeniu standardowym. Ładowanie ze stacji DC o mocy 130 kW standardowym przyłączem Chademo.          Opracowanie: Grzegorz T, grzegorzto@op.pl                                                                      Rysio K.                     przy udziale Pana Marka B. szefa sprzedaży Salonu RRG Al. Jerozolimskie 156       https://www.renault.pl/                                                                                   

                                                                                                      CDN





 


piątek, 14 października 2022

C5 Aircross Hybrid Plug IN jazda testowa autem klasy premium

Citroenem C5 hybrydą Plug In przeprowadziłem jazdę próbną w dniu 14.10.2022
Auto udostępnił Salon Citroen Polska Sp.z OO, Oddział w Warszawie przy Puławskiej 338. Dziękując za współudział Panom Dawidowi Ch, Maciejowi M, przekazuję wrażenia z jazdy. Próba przeprowadzona samochodem w wersji "shine pack" dostarczyła wielu pozytywnych wrażeń. Zauważyłem optymalne ustawienie przyrządów pokładowych, obszerne wnętrze, znakomitą widoczność z miejsca kierowcy, bardzo dobre działanie panela informacyjnego.
Płynnie działająca automatyczna skrzynia biegów oraz cisza panująca w czasie jazdy, dodaje komfortu użytkowania auta. Silnik spalinowy 1,6 plus elektryczny, napędzający przednią oś, generują moc ogólną 225 KM. Elegancka karoseria i elementy dodatkowe, podkreślają charakter tego usportowionego crossovera. W zakresie zastosowanych systemów bezpieczeństwa Citroen wbudował wszystkie niezbędne moduły, ułatwiające użytkowanie.
Bardzo zwarty i żwawy silnik benzynowy oraz hybryda elektryczna dynamicznie rozpędza pojazd do maksymalnej prędkości 225 km/godz. w trybie elektrycznym /bez udziału spalinowego/ do 135 km/godz. 100 km/h osiąga w 8,7 sek. Charakterystyczne jest niskie zużycie paliwa, przy moim stylu jazdy, uzyskałem 2,3 l/100 km. Zaznaczam, że przydatne jest wskazanie chwilowe zużycia paliwa, na wskaźniku LCD wielofunkcyjnym, stanowiącym główny panel informacyjny auta. Dla dodania komfortu C5 ma elektrycznie sterowane fotele kierowcy i pasażera z pamięcią ustawień

Auto ma bardzo mocno zaawansowany system hamowania rekuperacyjnego, doładowujący trakcyjną baterię, litowo-jonową o pojemności 13,2 kWh. System ten pozwala na prowadzenie pojazdu bez używania hamulca zasadniczego, nawet przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Na uzyskanie najlepszych efektów zeroemisyjnej jazdy, pozwala tryb B ustawiany dźwignią zmiany automatycznej skrzyni biegów.
Twardsze zawieszenie pojazdu zapewniają 19" koła z ogumieniem 205x
55 R 19. Codzienne użytkowanie hybrydy klasy premium wiąże się z potrzebą ładowania baterii trakcyjnych. W wyposażeniu fabrycznym znajduje się ładowarka z kablem do gniazda sieci 230V o mocy 3,7 kW, ładowarka o większej mocy 7,4 kW jest oferowana jako dodatkowe wyposażenie w cenie 1500 zł.
Na zdjęciu obok zobrazowana jest czytelność wielofunkcyjnego wyświetlacza C5, włączona nawigacja.
Wykończenie wnętrza oraz tapicerka ze skórą ekologiczną zasługuje na najwyższą ocenę, precyzja i dobór materiałów w najwyższym gatunku.

   CDN   opracowanie Grzegorz T.przy udziale Panów Dawida Ch. oraz Macieja M.

    dealer.citroen.pl/warszawa-pulawska


niedziela, 21 sierpnia 2022

DS7 SUV klasy premium

 Test drogowy SUV-em DS7 e-tense

Skorzystałem z uprzejmości pracownika salonu DS Automobiles i odbyłem jazdę testową hybrydowym autem klasy premium, bardzo bogato wyposażonym.

Samochód zachwyca elegancją i ciekawym wnętrzem z tapicerką z naturalnej skóry. Karoseria z dachem panoramicznym i elektrycznymi regulacjami foteli przednich oraz elektrycznym szyberdachem. Komfortowe zawieszenie z nowoczesnym sterowaniem warunków drogowych / DS Active Scan Suspension/, odczytującym nierówności nawierzchni, korzystającym z obrazu kamer i czujników, dostosowujących pracę zawieszenia.

 Samochód w wersji przednionapędowej posiada silnik 1,6 benzynowy  turbiną oraz elektryczny z możliwością ładowania z szybkich ładowarek Plug In. Wyposażono w akumulator trakcyjny 13,2 kWh, ładowany do 100% w ciągu 1h i 45 minut. Moc zespołu napędowego 225 KM. Komfort i elegancja to podstawowe zalety tej hybrydy. Podróżowanie autem może być realizowane w trzech trybach: jazda spokojna, normalna i dynamiczna. W dynamicznym trybie jazdy 100 km/h osiągamy w czasie 5,9 sek. Hybryda jest wyjątkowo ekonomiczna, przy trasie miejskiej udało mi się pokonać zaplanowane odcinki  wykorzystaniem 100% silnika elektrycznego. Katalogowo max. zasięg na silniku elektrycznym to ok58 km.

Silnik 1,6 turbo wykonano w technice Pure-tech. 

Komfortowe prowadzenie auta, odbywa się w przyjemnej i cichej kabinie, wnętrze jest obszerne, fotele wygodne i ogromny 555-litrowy bagażnik.

Z wielu dodatkowych wyposażeń elektronicznych, bardzo przydatna jest funkcja poszukiwania stacji ładowania, pokazująca szybkie ładowarki, po trasie przejazdu.

 Bardzo bogate wyposażenie wersji standardowej auta zawiera mnóstwo przydatnych systemów elektronicznych, podwyższających bezpieczeństwo użytkowania oraz ułatwiających komfortowe korzystanie z pojazdu.

Samochód ma dwustrefową klimatyzację automatyczną z nawiewem na tylną kanapę pasażerską. Cyfrowa deska rozdzielcza rewelacyjnie informuje o trybie bieżącej jazdy oraz o parametrach ładowania i bieżącym zużyciu energii. Czytelny obraz z kamery cofania, ułatwia parkowanie.                      CDN        Grzegorz T   grzegorzto@op.pl

                              przy udziale Pana Adama Sz. z DS Store z Al. Krakowskiej 206

                                                    adam.szebesta@external.stellantis.com





poniedziałek, 28 marca 2022

Prototyp urządzenia zapewniającego bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas transportu zimowego








Prototyp urządzenia  pozwalającego na automatyczne czyszczenie dachów naczep samochodów ciężarowych.

        PROJEKT zrealizowany został przy udziale środków z: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 - 2020.

         Kontakt: Firma Usługowo-Transportowa Włodzimierz Paćko,

                         Milanówek ul. Słowackiego 11

                             www.fut-packo.com     mail:ludna@wp.pl

                            tel.+48  603 664 360        +48 604 560 180

 

         Przedsięwzięcie opracowano we współpracy z jednostką naukową, na potrzeby wszystkich użytkowników, baz transportowych i firm przewozowych.

         Wynikiem prowadzonych prac jest prototyp oraz projekt techniczny wraz z analizą kosztową do wykonania instalacji demonstracyjnych.

         Szczegółowy opis do obejrzenia pod adresem:         https://fut-packo.com/

 

         polecam: Grzegorz Tomasiewicz      grzegorzto@op.pl

 


                                                         


piątek, 18 marca 2022

Pierwsza hybryda plug-in marki MINI Countryman

 Dnia 16 marca miałem możliwość testowania nowego Mini Countryman-a z napędem 4 x 4 o mocy łącznej 220 KM.     Auto zostało użyczone z salonu Inchcape
https://fut-packo.com/
Warszawa, przy al. Prymasa Tysiąclecia 64 w wyposażeniu Cooper SE ALL 4. Wersja 220 konna z dwoma silnikami, dynamiczna i bogato skompletowana, precyzyjnie wykończone wnętrze podwyższa prestiż nowego MINI. Hybrydowy model skonstruowano na płycie modułowej wspólne z BMW X1. Napęd tylny realizowany jest z silnika elektrycznego 88-konnego, na tylnej osi.
Silnik z przodu to zespół spalinowy 1,5 l trzycylindrowy, mocy 136 KM ze skrzynią Stoptronic 6-cio stopniową. Bateria o pojemności 7,6 kWh umieszczona jest pod tylną kanapą, zasięg na samym napędzie elektrycznym wynosi 35 - 40 km. Auto waży 1735 kg. Duża masa własna, sprawia, że samochód prowadzi się pewnie i bezpiecznie przy każdym rodzaju drogi. Nawet na ostrych zakrętach, przy wyższej prędkości znakomicie trzyma się
podłoża. Nowoczesny rzędowy silnik spalinowy, to 12-zaworowa jednostka o umiarkowanym zużyciu paliwa, po wyczerpaniu baterii, uzyskałem średnią wartość ok. 6,5 l/100km. Nie przekraczałem prędkości 120 km/godz. Obsługa regulacji pokładowych i czytelność wskazań z komputera pokładowego oraz wyświetlacza LCD, najwyższej jakości. Większość głównych nastawień realizowana jest za pomocą pokręteł i przełączników.  Doskonałe jest funkcjonowanie nawigacji i wskazania kamery cofania. Systemy bezpieczeństwa na bardzo wysokim poziomie. Czytelność informacji doskonała. Trochę utrudnione jest przełączanie funkcji komputera pokładowego, realizowane przyciskiem pod kierownicą.                                                    Luksusowe wykończenie skórzanej

tapicerki, podwyższa standard wnętrza. Główne zalety określiłbym: plusy -cena, niewiele odbiegająca od wersji spalinowej,- dynamika napędu,

wykonanie i materiały wnętrza. Minusy:-mały zasięg na baterii, -mały zbiornik paliwa, wielka masa własna /1735 kg/         Polecam to auto jako znakomity pojazd na codzienne dojazdy do pracy. Ekonomiczne, wygodne i dynamiczne.     Grzegorz T.     przy udziale: Michała K. i Huberta D  z Salonu INCHCAPE Warszawa.
czytelna nawigacja Countryman-a


 www.mini.shop.pl

   Inchcape Motor Polska Sp. z OO

   autoDealer MINI

sobota, 5 marca 2022

FIAT 500 La Prima, 100 % elektryczny, nowoczesny, ekologiczny samochód

Z podziękowaniem dla Pana Donata D. z Carserwisu  w Warszawie przekazuję relacje z jazdy testowej miejskiej. 

Po przeprowadzeniu wielu jazd próbnych nowymi elektrycznymi pojazdami, zainteresował mnie najnowszy samochód elektryczny FIAT 500 w wersji La Prima. To przede wszystkim stylowy i wygodny, ekonomiczny pojazd. Główne zalety małe zużycie energii, nowatorskie wnętrze, bardzo bogate wyposażenie i techniczne systemy bezpieczeństwa użytkowania. W małym aucie bardzo wygodne wnętrze, luksusowa skórzana tapicerka, nowatorski dostęp dla pasażerów poprzez dodatkowe drzwi z prawej strony.

Elegancja i nowe technologie są tutaj wszechobecne.  Z zewnątrz autko uzyskało nowe światła ledowe Infiniti. La Prima jest wersją najdroższą i limitowaną. Wiele elementów jest tutaj charakterystycznych tylko dla tego modelu Fiata. Skórzane fotele z regulacją elektryczną mają bardzo wygodny kształt i mocne trzymanie, przy pokonywaniu ostrych zakrętów. Deska rozdzielcza z centralnym wyświetlaczem dotykowym,  uzyskała nowoczesny wygląd. Nie ma już tutaj elementów lakierowanych, zrezygnowano też z piano-black, tak bardzo powszechnie stosowanego wykończenia w innych samochodach.

Silnik elektryczny z magnesami trwałymi dostarcza mocy 118 KM z momentem obrotowym 220 Nm w całym zakresie obrotów. Baterie trakcyjne mają pojemność 42 kWh i zapewniają zasięg do 320 km w użytkowaniu miejskim. Ładowanie z szybkiej ładowarki trwa 35 minut, do 80% napełnienia baterii. Trakcyjne baterie wykonano w technice litowo-jonowej. Zespół napędowy pozwala dynamicznie rozpędzać autko do prędkości 150 km/godz.  Na pokładzie

auta jest standardowa ładowarka, przenośna o mocy 2,3 kW, do sieci domowej, ładowanie wolne trwa ok. 15 godzin do pełnego naładowania. Oczywiście auto jest komfortowo zawieszone na felgach 17" z listwami chromowanymi w pakiecie styl. Autko nie ma dźwigni zmiany biegów, automatyczna przekładnia, sterowana jest przyciskami po konsolą przednią. Sygnalizacja pozycji ruchu dokładnie widoczna. Prowadzenie łatwe, nie wymaga szczególnych umiejętności, czynności obsługi auta elektrycznego, wyświetlane są w formie instrukcji na wyświetlaczu przed miejscem kierowcy.

Samochód wyposażono w funkcję tzw. e-pedal, znacznie ułatwiającą hamowanie. Przy miejskiej trasie, można nie korzystać z hamulca podstawowego, auto samo zwalnia, po odłożeniu nogi z pedału przyspieszenia, aż do zatrzymania. Jednocześnie oczywiście w znacznym stopniu odzyskuje energię i doładowuje baterie trakcyjne. Wyposażenie: -Podgrzewane fotele przednie, -podgrzewana szyba przednia w miejscu wycieraczek, -szklany panoramiczny dach z roleta przeciwsłoneczną, -Tempomat adaptacyjny z aktywnym asystentem pasa ruchu i asystentem jazdy w korku. -Czujnik zmierzchu,

-funkcja rozpoznawania znaków drogowych, -elektryczne wspomaganie kierownicy, -dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, -dzielone oparcia 50/50 tylnych foteli. -System wykrywania zmęczenia kierowcy, -asystent świateł drogowych, -czujnik deszczu, -elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, -felgi 17" z diamentowym szlifem, -dwukolorowa kierownica, pokryta skórą, autonomiczny, rewelacyjny system awaryjnego hamowania z funkcją                                                                          wykrywania pieszych i rowerzystów,

-funkcja Android Auto/ Apple Car Play -system multimedialny z 10,25" ekranem i nawigacją, -tuner cyfrowego radia DAB, -czujniki parkowania i kamera cofania 360 st. z widokiem z góry /bardzo przydatna funkcja w ciasnych miejscach parkowania, -system kontroli martwego pola.  W aucie nie ma tradycyjnej dźwigni biegów, przełączanie trybu jazdy realizuje się przyciskami pod centralną konsoletą, poniżej deski rozdzielczej.

Konstrukcja małego auta jest nowatorska, nastawiona na najwyższe bezpieczne użytkowanie.

Podsumowanie: rewelacyjnie łatwe prowadzenie auta, nowoczesna intuicyjna obsługa systemów pokładowych, wygodne eleganckie wnętrze, czytelna informacja, instrukcje wyświetlane na ekranie przed oczami kierowcy. Konstrukcja karoserii z dodatkowymi drzwiami, pozwala na łatwe zajmowanie miejsc pasażerów tylnej kanapy. Korzystanie z funkcji e-pedal, znakomicie wpływa na płynność jazdy i ekonomiczną eksploatację autka.

Polecam uwadze przyszłym entuzjastom elektromobilności  ten zgrabny i udany samochód.        

                           Grzegorz T    przy udziale Pana Donata D. z Carserwisu                        grzegorzto@op.pl        donat.dejneka@carservis.pl