2 września 2015 brałem udział w testowaniu auta elektrycznego Renault Fluence Z.E. Dzięki uprzejmości pracownika Salonu Pana Kuby B z Renault przy Puławskiej 621 B w Warszawie, wykonałem test miejski przy dużym porannym natężeniu ruchu. W luksusowym aucie nie czuje się trudów pokonywania zatorów drogowych. We wnętrzu całkowita cisza, leciutko szumi dmuchawa klimatyzacji, dwustrefowej. Pan Kuba wyjaśnił mi szczegóły wyposażenia
oraz jego główne zalety auta elektrycznego. Na pochwałę zasługuje przzemyślany kokpit samochodu, czytelność i oznakowanie oraz intuicyjna obsługa, podstawowe zalety francuskiego "elektryka". Zewnętrznie karoseria nie różni się od innych aut z napędem tradycyjnym. Samochód, pod względem uzytkowym, łatwy w obsłudze, nie wymaga specjalnej nauki techniki jazdy. Wyposażony w automatyczną bezstopniową skrzynię biegów oraz wiekszość systemów bezpieczeństwa, znanych z aut napędzanych tradycyjnymi silnikami spalinowymi.
Na
czytelnych wskaźnikach, cały czas wyświetlona jest ilość energii oraz
zasięg możliwy do przejechania w km. Należy dodać, że można doładowywać
akumulatory napędu elektrycznego, za pośrednictwem szybkiej ładowarki,
przy salonie Renault. Ładuje się wtedy napięciem o wartości 400 V.Ładowanie powolne ok. 8 godzin, wykonujemy z
tradycyjnej sieci 230 V. Litowo-jonowe akumulatory, przystosowane są do
szybkiej wymiany, oczywiście w stacjach serwisowych, operacja taka trwa 3
min.
Serce napędu 70 kW /95 KM/, rozpędza samochód o maksymalnym momencie 226 Nm, do prędkości elektronicznie ograniczonej 135 km/godz.
Jak wiemy moment obrotowy w samochodach elektrycznych jest maksymalny w całym zakresie obrotów. Elektryczny motor ma maksymalnie 12000 obr/min. Napęd samochodu realizowany jest
na przednią oś i połączony bezstopniową skrzynią automatyczną bez sprzęgła. Zasięg ok.170 km przy średnich warunkach drogowych.
Serce napędu stanowi silnik elektryczny o mocy 70 kW, /95 KM/. Fluence wykorzystuje odzyskiwanie energii elektrycznej i doładowuje akumulatory, podczas jazdy rozpędem i podczas hamowania, rekuperacja odzyskiwanej energii jest sygnalizowana na wskaźnikach tablicy rozdzielczej przed kierującym. Wygodny i komfortowy oraz ekonomiczny samochód został wyprodukowany w Turcji w ilości ok. 3000 szt. Dziękując pracownikom Salonu, za udostępnienie do testu auta, polecam wszelkim miłośnikom ekologii,
zainteresowanie się pojazdami z oferty Renault, współcześnie oferowanymi, Renault ZOE, Renault Kangoo /dostawczy/.
poleca: grzegorzto@op.pl http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz