Toyota Auris Hybryda, wrażenia z jazdy prezentacyjnej 28 września
Auris hybrydowa Toyota z silnikiem 1,8 VVT-I-H E-CVT Comfort
Toyota Auris to najczęściej wybierane auto rodzinne. Największą popularnością cieszy się model 5-drzwiowy 1,8 hybrid /136 KM/ E-CVT Comfort z pakietem Style. Dużym zainteresowaniem cieszy się również ten model z karoserią Touring Sports /kombi/. Hybrydowy Auris ma kompaktową ładną sylwetkę, przestronne wnętrze i wygodny bagażnik.
Wyposażenie i systemy bezpieczeństwa na najwyższym poziomie, stanowią dodatkowe zalety hybrydowej Toyoty. Nowoczesny i znany z innych modeli zespół napędowy współpracuje ze znakomitą automatyczna skrzynią biegów. Wszechobecna elektronika, niezawodna i łatwa w obsłudze, czuwa nad ekonomicznym użytkowaniem samochodu.
Parametry jazdy, wyświetlane są na dużym dotykowym ekranie LCD. Bardzo łatwa jest obsługa panela multimediów oraz sterowania radiem, również przy pomocy przycisków na kole kierownicy. Zainteresowanie pojazdami hybrydowymi w Polsce dość gwałtownie rośnie i ogromny udział w rynku ma właśnie Toyota Auris. Pokazałem ten samochód w środowisku pracowników korporacji w okolicach
Warszawy i pierwsze efekty powinny być wkrótce. Największe zainteresowanie oglądający przejawiali przy odczytaniu parametrów zużycia paliwa z odcinka jazdy obwodnicą miasta. Przy średniej prędkości 110 -120 km/godz. uzyskałem zużycie paliwa poniżej 4,5 l na 100 km. Komfort podróżowania oraz ustawny i praktyczny bagażnik z dwupoziomową podłogą, to dodatkowe atuty Aurisa. Zainteresowałem klientów również stabilną i przemyślaną konstrukcją oraz lokalizacją baterii trakcyjnych, umieszczonych pod tylną kanapą pasażerów. Serwis i obsługa samochodów hybrydowych jest w autoryzowanej stacji tańszy. Znacznie mniej samochodów hybrydowych wymaga obsługi naprawczej. Hybrydy są trwalsze i mają mniej elementów podlegających systematycznemu zużyciu. Auto hybrydowe ma trwalszy układ hamulcowy, nie ma alternatora, rozrusznika, sprzęgła i wielu innych elementów osprzętu, często bardzo kosztownych w obsłudze serwisowej. Elektronika oraz silnik elektryczny jest tak perfekcyjnie dopracowany, że praktycznie nie ulega żadnym awariom. Cisza w kabinie oraz łatwe prowadzenie, w korku w godzinach szczytu pracuje tylko napęd elektryczny. Płynne i dynamiczne prowadzenie auta przyspiesza ładowanie baterii trakcyjnych. Kierujący ma stałą kontrolę nad stanem naładowania zespołu baterii trakcyjnych.
Polecamy hybrydy: Grzegorz T. k.kosman@chodzen.pl recepcja@czerniakowska.chodzen.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz