Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

wtorek, 13 grudnia 2016

Elektryczny Nissan Leaf, test długoterminowy


W dniach 7-13 grudnia 2016 skorzystałem z uprzejmości Auto Salonu Nissana, Zaborowski Sp. z O.O. otrzymałem do testowania samochód Nissan Leaf z nowej wersji 30 kWh o zwiększonym zasięgu z jednego naładowania. Auto zostało zmodernizowane celem uzyskania lepszych efektów odzyskiwania energii.

W trybie "eco" podczas jazdy na wskaźniku odzysku energii rosną choinki, im więcej choinek tym bardziej oszczędna jest jazda i możliwy większy zasięg. Wykorzystywałem ładowanie w dwóch dostępnych, nieodpłatnie, stacjach poboru energii, w nowootwartej stacji w Galerii Handlowej Mokotów, również w pobliżu Salonu ASO Nissana przy Puławskiej 276 w Warszawie. Dzienny dystans pokonywany przeze mnie to ok

120 km. Samochód zmontowany perfekcyjnie, prowadzi się bardzo dobrze i nie przedstawia trudności opanowanie obsługi elementów regulacyjnych, ustawienia klimatyzacji, czy sprzężenia telefonu komórkowego z pokładowym systemem bluetooth. Ogrzewanie i klimatyzacja perfekcyjna, łącznie z nawiewem siedzeń drugiego rzędu. Podgrzewane

są fotele przednie i tylne oraz podgrzewana kierownica. Na pochwałę zasługuje przejrzyste menu wyświetlacza LCD oraz funkcjonalna nawigacja i bardzo przydatne sterowanie zestawem głośnomówiącym telefonu komórkowego. Testowany samochód miał wyposażenie TEKNA, maksymalne dla tego modelu.Auto przestronne, bezpieczne i wyposażone jak samochody klasy premium, ma

wiele cech klasy premium. Jest to nowa konstrukcja o zmodernizowanym wnętrzu oraz przedłużonym zasięgu do 250 km z jednego ładowania. Napędzany silnikiem synchronicznym, zmiennoprądowym zasilonym z baterii trakcyjnych 30 kWh. Silnik o mocy 80 kW, umieszczony z przodu, napęd przedni z automatyczną bezstopniową skrzynią biegów. Akumulator trakcyjny stanowią pakiety 48 szt

litowo-jonowych baterii laminowanych. Masa własna 1535 kg, wymiary: 4445 x 1770 x 1550 mm. Max moment obrotowy wynosi 254 Nm i osiągany jest w całym zakresie obrotów silnika 0-10500 obr/min. Przyspieszenie 11,5 sek. do 100 km/godz. prędkość max 160 km/godz. Bagażnik ma pojemność 370 litrów. Zawieszenie tradycyjne przód Mc Pherson, tył belka skrętna.  

Nowy Nissan Leaf posiada zwiększony odzysk energii z systemu rekuperacyjnego hamowania, najbardziej efektywny w eco trybie jazdy i z położeniem dźwigni selektora "B".  Auto użytkowane przeze mnie w trasie po przejechaniu ok. 620 km, było 4-ro krotnie ładowane z różnych systemów zasilania, najczęściej przed salonem firmowym lub w garażu galerii handlowej. Należy pochwalić  perfekcyjne wykonanie sterowania multimediami, bardzo funkcjonalną obsługę przy pomocy dotykowego ekranu LCD, dużą czytelność nawigacji i wysoką jakość zestawu telefonicznego BLUETOOTH. Menu ekranowe bardzo dobrze skonfigurowane i proste w obsłudze. Nissan Leaf ma również przydatny obraz z kamer 360, pomagający w manewrowaniu przy ustawianiu auta na miejscu parkowania. Samochód jest oferowany w 9 kolorach karoserii, wnętrze dla wersji Tekna jest wykończone w czarnej skórze. 17 calowe alufelgi dodają jeszcze elegancji karoserii.                         Polecam zainteresowanie elektrycznym bardzo ekonomicznym i zwrotnym autem, sprzedawanym w sieci ASO w Polsce. Grzegorz T.   http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/

www.zaborowski,com.pl

piotr.stanula@zaborowski.com.pl

1 komentarz:

  1. A ja polecam wszystkim firmę Ice Klima www.ice-klima.pl/ - zajmują się kompleksowym serwisem klimatyzacji, klimatyzacji samochodowych i chłodnictwa.

    OdpowiedzUsuń