Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 15 maja 2015

Mazda 3 dalszy ciąg testu TOP auta

Auto znakomitej jakości produkowane w 2015 wyróżnia się następującymi rozwiązaniami:  1. dynamiczny motor benzynowy 2. znakomicie zestopniowana 6-biegowa mechaniczna skrzynia biegów. 3. komfortowe wnętrze. 4. wyposażenie eleganckie i bogate, sprzedawane w 4-grupach uzależnionych od decyzji klienta. 5. sztywna karoseria, zmniejszony ciężar auta, optymalne  parametry ekonomiczne zużycia paliwa, odzysk energii przy hamowaniu silnikiem. 6. wysokie walory bezpieczeństwa, zastosowanie systemów kontroli trakcji i sygnalizacji elektronicznej. 7. wygodne fotele oraz przyjazne miękkie wykładziny w kabinie. 8. obszerny bagażnik 9. system auto stop oraz bezkluczykowe uruchamianie auta. 10. komputer pokładowy z możliwością ustawienia alarmu o przekroczeniu zadanej prędkości. 11. czujniki deszczu i zmierzchu 12. oświetlenie biksenonowe oraz led-owe światła do jazdy dziennej. 13. aktywny tempomat 14. system ostrzegania o zbliżających się autach 15. reflektory biksenonowe z doświetlaniem zakrętów.   Samochód jest bardzo popularny w Polsce.  Mazda 3 2,0 165 kM

                                            grzegorzto@op.pl      +  www.boltowicz.pl

      

poniedziałek, 11 maja 2015

Mazda 3 Top Model japońskiej marki

Mazda 3 najnowsza produkcja japońskiej marki, samochód 3 generacji 2,0 l 165 kM benzynowy 6 MT.

Mazda 3 nowej 3 generacji została mi udostępniona w salonie Bołtowicz Sp. J. przy ul. Rosoła 55 w Warszawie.  Podczas testu, wyczerpujących informacji technicznych udzielił mi przedstawiciel Pan Marcin F. Bardzo bogato wyposażona Mazda Skypassion, posiada wszelkie systemy bezpieczeństwa 
i komfortowe wyposażenie wnętrza. Charakteryzuje się nowoczesną sylwetką karoserii z eleganckim przodem i reflektorami wykonanymi w technice LED-owej i biksenony.
       Blisko 4,6 m długości auto waży 1293 kg.    Solidne wnętrze pojazdu zaprasza do jazdy, większość regulacji i pokręteł rozmieszczona jest pod ręką kierowcy.  Parametry nawigacji i
systemu multimedialnego, regulowane są na dotykowym panelu LCD, także z koła kierownicy i pokrętłem na tunelu środkowym. Estetyczna tapicerka i ergonomiczne fotele z bardzo dobrą regulacją, dopełniają elegancję wnętrza. Użyte materiały wykończeniowe są miękkie i wysokiej jakości. Mazda 3 uzbrojona jest w system odzyskiwania energii. Elektronicznie sterowany system I-ELOOP, wykorzystuje kondensator, ładowany po zdjęciu nogi z gazu, zgromadzona w ten sposób energia wykorzystana jest do wszelkich odbiorników prądu,
na pokładzie auta. Badania wykazują, że przy spokojnej technice jazdy zmniejsza się zużycie paliwa o 10%. Bardzo podobała mi się komunikacja z systemem audio oraz panel multimedialny. Mazda 3 posiada również wyświetlanie parametrów jazdy na ekranie w polu widzenia kierowcy.
 


 Mazda 3-generacji jest hitem na polskich drogach. Nowa wersja posiada wszelkie systemy bezpieczeństwa, stosowane w wielu europejskich autach. Do wyposażenia, decydującego o bezpieczeństwie dochodzi precyzyjny, elektryczny układ wspomagania kierownicy.

Znakomite wyciszenie kabiny oraz super zestrojone zawieszenie auta
powodują, że wnętrze jest przyjemne i ciche nawet przy większych prędkościach.
          cdn. grzegorzto@op.pl   +   m.filip@boltowicz.pl

sobota, 9 maja 2015

Skoda Yeti, BMW serii 2 active tourer, HYUNDAI IX35



Porównanie crossoverów Skoda Yeti, BMW serii 2 active tourer do HYUNDAI IX35 wykonałem na podstawie testów samodzielnych, przeprowadzonych w róznych warunkach drogowych
w mieście oraz bliskich okolicach Warszawy.
    Brałem pod uwagę wszelkie zalety samochodów mniejszych i eleganckie wykonanie oraz nowe wersje wyposażenia. Bardzo wysoko oceniam walory użytkowe nowej skody Yeti. Auto bardzo precyzyjnie wykończone, przestronne i ciche wnętrze, zaopatrzone w niezbędne systemy bezpieczeństwa użytkowania, spełniające najwyższą normę czystości spalin. Dynamiczny motor
i cicha praca silnika podwyższają komfort użytkowania. Oczywiście pod względem elegancji wykonania wnętrza kabiny, najlepiej notowane jest auto BMW. Należy dodać, że jest to jeden z niewielu model przednionapędowy. Skoda natomiast miała napęd 4 x 4 i 6-biegową ręczną skrzynię.
   Zawieszenie oparte o płytę podłogową Octawii, otrzymało nową konstrukcję oraz  większe
koła. Samochód prowadzi się znakomicie. Posiada bardzo wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Pojemny bagażnik podkreśla wielkie walory użytkowe. Natomiast BMW wyróżnia się znacznie dokładniej skonfigurowaną kabiną, wielką dbałośćią o szczegóły i elegancję wykończenia,
precyzyjnie zestopniowaną skrzynią automatyczną oraz niepowtarzalnym designem. Bardzo dużo staranności konstruktor włożył w elementy upiększające, doskonale dobrane kolory wnętrza oraz wkłądki z chromowanych elementów są podstawą wyglądu auta. Skrzynia biegów automatyczna z bezstopniowym 6-biegowym przełożeniem. Elementy skórzane w kabinie robią  wrażenie
i dodają statecznej wartości tej zgrabnej maszynie. Zaskoczyła mnie znakomicie skonfigurowana elektronika samochodu BMW, między innymi wszystkie parametry podstawowe, zawierająca w transponderze kluczyka od zapłonu auta.    Polecam zapoznanie się z testami indywidualnymi aut, link  http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

           grzegorzto@op.pl   awitkowski@polmotauto.com.pl   kul@bmw-autofus.pl


czwartek, 7 maja 2015

Nowy crossover FIAT 500X test 2h






 Nowy, bardzo dobrze wyposażony FIAT 500X /LOUNGE/ został udostęopniony do jazdy próbnej 07 maja 2015, dzięki uprzejmości Pana Krzysztofa S. z salonu CARSERWIS Sp. z O.O. przy Połczyńskiej 33.
      Auto pod względem elegancji i wyposażenia bezpieczeństwa użytkownika, stanowi czołowy produkt FIATA. Tak elegancki i wygodny samochód jest sztandarowym produktem fabryki światowego producenta znanych pojazdów.
Oryginał włoskiej produkcji jest obecnie najlepszym i najbardziej eleganckim autem, ocenianym najwyżej w statystykach popularnych samochodów na świecie. Poniżej przedstawiam zasadnicze zalety tego przyjaznego auta:
1. Dynamiczny silnik benzynowy 1,4 Multiair 140 kM z turbiną
2. Znakomita skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna, istnieje również wersja ze skrzynią 9-stopniową automatyczną. 
3. Testowane auto miało napęd przedni, występuje również z napędem 4 x 4.
4. Przestronna kabina, duży bagażnik/350 l/, elegancka tapicerka, skóra połączona z tkaniną.
5. Karoseria w 12-kolorach do wyboru  5-metalicznych i 3-perłowe
6. Ergonomia pozycji kierowcy  bardzo wysoka, fotel przedni z regulacją wysokości.
7. Dwupłaszcyznowa regulacja kierownicy.
8. Koło zapasowe pełnowymiarowe z elegancką aluminiową felgą
9. Bezkluczykowe uruchamianie silnika i autoalarm fabryczny.
10. Pakiet promocyjny za 1000 PLN, zawierający czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, elektrycznie składane lusterka boczne.
11.  Samochód wykonany precyzyjnie, nie posiada nadmiernie przeładowanej deski rozdzielczej, obsługa intuicyjna, nie wymaga czytania obszernej instrukcji obsługi.
12. Czytelny ekran dotykowy LCD dla obsługi nawigacji i panela
multimedialnego. Oświetlenie zewnętrzne auta wykonane w technice
ledowej z funkcją automatycznego załączania.
13. Komputer pokładowy, czytelny z menu wyświetlanym na ekranie.
Fiat 500X nowy crossover 140 kM 1,4 benzynowy                                                                                                           
 Samochód jest elegancki z zewnątrz i wygodny w środku, polecam
zainteresowanie się tym modelem, nowoczesnym, wszechstronnie wyposażonym.  Auto posiada selektor trybu jazdy, elektronicznie
przełączany na środkowym tunelu, pozwalający na pełne wykorzystanie możliwości napędu oraz dostosowanie trybu jazdy do
umiejętności kierowcy. Regulacje tempomatu i radia na kole kierownicy. Ciekawie rozwiązany jest elektryczny hamulec postojowy z wyświetlanym menu na środkowym ekranie pomiędzy
zegarami, przed kierowcą. Kabina pojazdu jest bardzo dobrze wyciszona, dźwięk motoru przyjemny, docierający tylko przy większych prędkościach i podczas jazdy na niskim biegu.
Sygnalizator podpowiadający zmiany biegów wyświetlany jest również na środkowym ekranie lcd.

 



Motor dynamiczny i oszczędny pozwala na żwawe rozpędzanie auta
i charakteryzuje się umiarkowanym apetytem na paliwo. Podczas
testu uzyskałem średnie zużycie paliwa poniżej 7 l/100 km.
Pozytywnie oceniam wszelkie wyposazenia elektroniczne, na wysoką ocenę zasługuje nawigacja z bardzo dobra szcegółową mapą i z prostą dotykową obsługą. Nawigacja posiada funkcje zapamietania tras poprzednich i adresów najczęściej używanych.
    grzegorzto@op.pl     +   krzysztof.stromecki@carservis.pl

środa, 6 maja 2015

SUV-y popularne w Polsce



           SUZUKI Vitara
 



         FORD Kuga

PEUGEOT 3008

KIA Sportage, Toyota RAV 4, Mazda CX5, FORD Kuga, HONDA CRV, BMW X4, PEUGEOT 3008, DACIA Duster, SUZUKI Vitara, Citroen C4 Aircross.
 CITROEN C4 Aircross Porównanie aut należących do klasy SUV wykonałem w oparciu o długotrwałe testy samochodów, sprzedawanych w warszawskich salonach.

CITROEN C4 Aircross 

 HONDA CRV

    Ponownie skorzystałem z uprzejmości przedstawicieli sprzedawców i konsultantów handlowych. Jazdy próbne odbywałem zawsze osobiście. Zapraszam do zapoznania z opisami i uwagami. do postów w moim blogu http://serwmotoelektroniki.blogspot.com


      MAZDA CX5                                                                       
                                                   grzegorzto@op.pl


poniedziałek, 4 maja 2015

Crossovery-Top popularne w Polsce


Każde auto, testowane przeze mnie posiada wiele ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych i nowatorskich cech wyposażenia. Moje oceny zawierają trzy podstawowe zasadnicze grupy: 1. wygląd zewnętrzny, kolor karoserii i elementy ozdobne. 2. wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa użytkowania. 3. dane i osiągi oraz ekonomia eksploatacji. Nie oceniałem prawidłowości ekspozycji i jakości obsługi klienta. Ogólna opinia o odwiedzonych przeze mnie salonach jest pozytywna. Bardzo mile przyjmowano moją wizytę w Carserwisie, salonie KIA, przy Połczyńskiej 33. Generalnie oba obiekty handlowe KIA w Warszawie, prowadzone są wzorcowo, na Puławskiej wykonywałem test Nowego Sportage. Gratulacje należą się również dla obsługi salonu Citroen Polska przy ul. Puławskiej, szczególne podziękowania dla Pani Kamili Sz.  Fachowość i profesjonalizm na najwyższym poziomie. Z uprzejmości Citroen Polska korzystałem również przy okazji testu Citroena wyższej klasy C4 S-Crosser. Opinia znajduje się w moim innym artykule.                                                                Charakter crossoverów podkreślają głównie ich cechy zewnętrzne oraz często zastosowany system napędu 4 x 4. Dużym zaskoczeniem dla mnie była jazda Renault Captur-em. Auto o charakterystycznym zewnętrznym designie, zwraca na siebie uwagę, ma bardzo rozsądne wyposażenie i eleganckie wnętrze. Samochód ma precyzyjne wykończenie wnętrza, umiarkowaną ilość
przycisków i pokręteł, jego obsługa jest prosta intuicyjna, nie wymaga czytania obszernej instrukcji.




Przez kilka miesięcy, kontynuując swoje pasje kierowcy testera nowych aut, zdobyłem bardzo wiele informacji o popularnych autach, najlepiej notowanych przez klientów salonów. Do opracowania wziąłem testowane uprzednio popularne auta. Kolejność umieszczona w opracowaniu, nie sugeruje ich jakości i wartości. Moja ocena powstała w celu wykazania głównie wartości użytkowych aut ich niezbędnego wyposażenia i walorów estetycznych. Poniżej przedstawiam listę do porównania: 1.KIA Soul  2. FIAT 500X 3. SUZUKI SX4 S-Cross 4. CITROEN C4 Cactus 5. NISSAN Juke 6. MITSUBISHI ASX 7. RENAULT Captur.  Zapraszam Państwa do zapoznania się z ocenami poszczególnych, wymienionych tu, samochodów w moim blogu: link http://serwmotoelektroniki.blogspot.com   Przy opracowaniu i udział w testach zawdzięczam niżej wymienionym handlowcom z salonów: KIA   daniel.dmoch@carservis.pl,  FIAT krzysztof.stromecki@carservis.pl  SUZUKI daniel.szymczak@bemo-motors.pl,     CITROEN    kamila.szymanska@citroen.com,         NISSAN  r.kosinski@bołtowicz.pl,  MITSUBISHI  pawel.tyborowski@mitcar.pl,    RENAULT kamil.zaborowski.rrg@dealer.renault.com.pl     Serdecznie dziękuję za owocną pomoc.                                                                                                                                                       grzegorzto@op.pl


czwartek, 30 kwietnia 2015

Czy musimy płacić za nieprawidłowo oznakowane miejsca parkingowe w strefach płatnego parkowania ?

Według najnowszego rozporządzenia Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki  Morskiej, nie możemy ponosić kosztów parkowania,na miejscach nieprawidłowo oznakowanych.

Rozporządzenie wnosi nowe obowiązujące od 14.02.2014, wymagania oznakowania, według nowelizacji pkt 5.2.50. Punkt 5 ogłoszony w Dz. U. Nr220 poz. 2181 w zał. 2 do rozporządzenia przedstawia prawidłowe, bezwzględnie wymagane oznakowanie.  Rozporządzenie Min. Transportu Bud i Gosp. Morskiej Załącznik nr 2 do rozporządzenia określa jak oznakowanie powinno wyglądać.

     W wielu Polskich miastach oznakowanie miejsc płatnego parkowania jest nieprawidłowe! Nowelizacja Rozporządzenia o znaku j.w. nakazuje wymaganie znaków pionowych i poziomych dla miejsc parkowania w strefach płatnego parkowania. Należy przed pozostawieniem samochodu, obejrzeć, czy zostawiamy pojazd w odpowiednio oznakowanym miejscu? Wzór prawidłowo wykonanego,  tym samym płatnego miejsca jest w wyżej cytowanej ustawie. Oceniam, że ok 40% miejsc w Warszawie, pomimo ustawionych parkometrów, nie należy traktować jako miejsca odpłatnego. Przypominam o wnikliwej ocenie miejsca, musi być wyznaczone znakami poziomymi i liniami na podłożu oraz pionowym znakiem strefa parkowania płatnego.  Oznakowanie pionowe realizowane jest za pomocą znaku D44. Linie oraz wyznaczone stanowiska parkowania /prawidłowe/ podaje przykład umieszczony w zał.2 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych z 24.01.2015, Dz.U. 2013 poz. 891. Reasumując nie należy wnosić opłat za parkowanie w mieście przy niepełnym oznakowaniu miejsc parkowania. Definicja znaków poziomych, o których mowa w Rozporządzeniu wyraźnie określa, to linie oznaczające stanowiska, symbole dla osób niepełnosprawnych lub koperty. Zatoka brukowana oznaczona liniami z innego koloru kostki nie stanowi prawidłowo oznaczonego miejsca strefy płatnego parkowania.  Dla informacji wszystkich kierowców podaję podstawę prawną: Rozporządzenie Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Przykłady braku odpowiedniego oznakowania opisywane są w artykułach dotyczących nagannego postępowania Strażników Miejskich z Namysłowa i Opola. Patrz artykuły Gazety Wyborczej. Polecam moje uwagi pod rozwagę i oczekuję komentarzy. Kancelarie Prawne z całej Polski stoją na stanowisku dochodzenia praw kierowców na zasadach trybu odwoławczego, koniecznie wyjaśniajmy i walczmy z wyłudzeniem niesłusznie pobieranych opłat parkingowych. W kilku miastach opłaty pobiera się nawet bez postawienie parkometrów. Dla zobrazowania obecnej nieprawidłowej sytuacji, proszę o zapoznanie się z artykułem, zamieszczonym na forum Namysłów nieprzyjazny mieszkańcom



                           cdn. grzegorzto@op.pl      http://serwmotoelektroniki.blogspot.com