Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

wtorek, 16 czerwca 2015

Nowa hybrydowa TOYOTA YARIS test miejski 16 czerwca 2015

   

Nową Toyotą Yaris z napędem hybrydowym przeprowadziłem testową jazdę 16.06.2015.  Samochód do testowania, otrzymałem ze znanego salonu Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Auto bardzo bogato wyposażone i z nowoczesnym napędem hybrydowym, spełnia wymagania najnowszej normy czystości spalin. Zaskakuje ciszą panującą w kabinie i przestronnym wnętrzem. Kokpit uporządkowany i zawierający niezbędne regulacje, bez upiększeń w postaci chromów i fortepianowej czerni. Materiały wykończeniowe dobrej jakości.  Tapicerka i kształt foteli oraz regulacje pozycji przy kierownicy spełniają oczekiwania użytkownika. Pojazd z obu napędów uzyskuje moc 100 kM. Zastosowano motor benzynowy 1,5 litrowy 16 zaworowy DOHC 75-konny oraz elektryczny 45 kW. Baterie do napędu elektrycznego, na zasadzie rekuperacji,  są ładowane podczas hamowania silnikiem lub przy dojazdach do skrzyżowań, praktycznie w każdej sytuacji, po zdjęciu nogi z pedału gazu. Producent gwarantuje 10-letni okres poprawnego działania baterii. Na wielką pochwałę zasługuje układ przeniesienia napędu z automatyczną skrzynią biegów oraz z czytelną sygnalizacją trybu jazdy ECO. Kierujący ma stałą informację na dużym ekranie LCD,  graficznie i w bardzo czytelny sposób, proces odzyskiwania energii jest pokazany na ekranie.         funkcja monitora energii
ekran z wyświetleniem monitora energii
nawigacja Toyoty Yaris


napęd elektryczny Yaris 45 kW


grzegorzto@op.pl     www.toyota.pl     http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

              cdn.

wtorek, 9 czerwca 2015

LEON Cupra 280 sportowe tradycje Seata poparte niespotykanymi osiągami auta

Seat Leon Cupra 280 rok modelowy 2016, produkowany w 2015 roku trafił już do salonów.     cd. opinii na temat niezwykłego SEATA           Moc i dynamika rasowego, sportowego auta

Nowoczesnym i dynamicznym autem Cupra 280 odbywałem jazdę testową 1 czerwca w Warszawie.  Dziękując za udział i udostępnienie samochodu, Sylwestrowi N. pracownikowi Carsed-u, składam gratulacje za obszerne informacje i rzeczowe
odpowiedzi na moje wątpliwości.  Większość zainstalowanych systemów bezpieczeństwa jest mi znana z innych popularnych w Polsce samochodów. Poniżej zajmę się rozwiązaniami nowatorskimi, zaskakującymi dla mnie w tej wersji Seata.  1.Zastosowany motor benzynowy 2,0 TSI o mocy 280 kM z podwójnym wtryskiem. 2. Elementy wykończenia karoserii, sportowe fotele kubełkowe, listwy progowe zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym. 3. Bardzo duże felgi 19" i niskoprofilowe opony. 4. Elegancja wykończenia wnętrza i porządne materiały plastikowe miękkie, przyjemne. 5. Przesuwany wygodny podłokietnik między przednimi fotelami. 6. Asystent świateł drogowych. 7. System rozpoznawania zmęczenia kierowcy z sygnalizacją na
wyświetlaczu. 8. Wielofunkcyjny wyświetlacz dotykowy dla panela multimedialnego. 9, Adaptacyjny tempomat. 10. System ostrzegania o zbliżaniu się do pojazdu poprzedzającego z możliwością zachowania bezpiecznego odstępu. 11. Adaptacyjny regulowany system zawieszenia auta, usportowiony i zapewniający bezpieczne  utrzymanie toru jazdy.
  12. Bezstopniowa 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów. 13. Zgodnie z nowymi warunkami dla wszystkich modeli Seata, gwarancja 4-letnia z limitem do 120 tyś. km. /dla pierwszych 2 lat bez limitu km/.
14. Pojemność bagażnika po rozłożeniu tylnych siedzeń 1470 litrów, uzyskujemy płaską podłogę. 15. Elektronika prosta w obsłudze i wszelkie regulacje łatwo dostępne i czytelne. 16.Wskaźnik średniego zużycia paliwa dla zatrzymanego na postoju auta wyskalowany w l/h
 /skrzynia w poz. P/   17. Czytelnie i poprawnie wykonany katalog, dopełnia atrakcyjną ofertę sprzedaży Seata w salonie Carsed, przy ul. Łopuszańskiej 72 w Warszawie. 
                          Seat Leon Cupra 280          grzegorzto@op.pl    +  sylwester.nogaj@carsed.pl






                                       http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

poniedziałek, 1 czerwca 2015

SEAT LEON CUPRA 280 kM test z 01.06.2015

 Leonem Cupra, wykonałem test w południe 01.06.2015 w ruchu miejskim i   obwodnicy Warszawy. Auto udostępnił salon CARSED przy ul. Łopuszańskiej 72 w Warszawie.



tapicerka dwukolorowa opcjonalnie
Samochód usportowiony,           dynamiczny i elegancki wzbudza zainteresowanie użytkownika, wersja kombi, idealna do prowadzenia działalności gospodarczej, do wykorzystania
również jako pojazd rodzinny. Produkcja 2015 r., zupełnie odmienny od dotychczas spotykanych w Polsce  Leonów. Karoseria ma wyostrzone krawędzie, zgodne z nowym trendem.
Prowadzi się doskonale, dynamiczna reakcja napędu, pomimo zastosowania automatycznej skrzyni 6-stopniowej, jest nieporównywalna z innymi usportowionymi samochodami.
Przyjemność kierowania jest ogromna, tapicerka i regulacje fotela kierowcy jak w aucie z segmentu premium. Większość regulacji i ustawień w zasięgu ręki, obsługa intuicyjna. Mocną stroną auta jest
prawidłowe wyciszenie kabiny i dobre zestrojenie podwozia. Zaskakująca jest praca selektora trybu  pracy zawieszenia.
Auto w pozycji comfort, na 19" kołach i z niskoprofilowymi oponami bardzo ładnie  pokonuje nierówności, nie zaobserwowałem kołysania i nadmiernych przechyleń w zakrętach.
Estetyka i elegancja wnętrza na najwyższym poziomie. Jedynym akcentem, dla mnie nie do zaakceptowania była ciemna kabina czarna skóra tapicerki i czarna podsufitka. Imponujący jest natomiast szklany panoramiczny dach, zamykany przeciwsłoneczną zaluzją, sterowaną elektrycznie.
                                 grzegorzto@op.pl   +   www.carsed.pl         Leon Cupra 2.0 TSI 280 kM
                                                                                                                     CDN.

piątek, 29 maja 2015

LEXUS NX 300H nowatorskie rozwiązania techniczne

Wynikiem mojego testu drogowego z dnia 25 maja 2015 jest obecny artykuł na temat technicznych możliwości nowoczesnego auta hybrydowego.     Wyjątkowe rozwiązania techniczne zostały wprowadzone celem podwyższenia atrakcyjności i podstawowych warunków ekonomicznego uzytkowania samochodu. Lexus NX 300H nie posiada rozrusznika, drogiego filtra cząstek stałych, tradycyjnego sprzęgła oraz paska rozrządu. Elementy te w tradycyjnym samochodzie ulegają regularnemu zużyciu i wymagają często kosztownego serwisowania. Także konstrukcja układu hamulcowego, nowa i trwała znacznie rzadziej podlega serwisowaniu, wymiana klocków i tarcz jest znacznie tańsza. Łatwość obsługi i rzetelne informacje o rodzaju napędu, wyświetlane na ekranie LCD w Lexusie stanowią priorytet w konstrukcji. Auto ma właściwie trzy silniki, spalinowy 2,5 l oraz dwa elektryczne, komputerowo sterowane współpracujące z automatyczną skrzynią biegów.
Akumulatory znajdują się pod tylną kanapą, nie wymagają doładowywania, nie przewidziano również konieczności ich wymiany. Koszty utrzymania NX 300H zostały zminimalizowane dzięki znakomitej i przemyślanej obsłudze serwisowej i wyeliminowaniu elementów ulegających zużyciu w czasie codziennej eksploatacji. Nie straciła przy tym dynamika i pewność prowadzenia oraz bezpieczeństwo użytkowników. Motor spalinowy uruchamiany jest tylko powyżej prędkości ponad 65 km/godz. przy dynamicznym stylu jazdy. Dla uśrednienia parametrów jazdy współpracuje z kierowcą selektor trybu jazdy, cztery nastawienia:Eco, Normal, Sport S i Sport S+. Rewelacją jest jazda w ustawieniu Eco, przy tym ustawieniu silnik spalinowy w mieście nie jest uruchamiany. Należy pochwalić przemyślane i znakomicie wykonane systemy bezpieczeństwa oraz ostrzegania o zbliżających sie pojazdach. Wyjątkowo solidne jest podwozie auta, posiadające układ korekcji sztywności zawieszenia.                                                    Samochód
wyposażono w układ kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy oraz wspomaganie ruszania pod górę. Przeprojektowana sylwetka auta pozwoliła na osiągnięcie doskonałej aerodynamiki i tym samym ograniczenie hałasu we wnętrzu. Nowością jest również aktywny tempomat, pozwalający utrzymywać samoczynnie, ustaloną przez kierowcę odległość od pojazdu poprzedzającego, aktywny tempomat działa w każdym zakresie prędkości i wraca do nastawienia stałego jeżeli przed kierowanym LEXUSEM nie ma innych pojazdów.
    grzegorzto@op.pl  +  www.lexuswarszawa-pulawska.pl

czwartek, 28 maja 2015

Porównanie Jeep-a Renegade auto USA, wyprodukowane w Europie z Fiatem 500X

Dalsze relacje z testu drogowego, auta użyczonego przez Carserwis w Piasecznie.
wnętrze Jeep-a Renegade

25 maja odbyłem jazdę testową Jeepem Renegade. Celem tego testu było porównanie z produkowanym we włoszech crossoverem Fiat 500X, testowanym przeze mnie wcześniej. Oba pojazdy mają taką samą płytę podłogową. Różnica jest tylko w kształcie nadwozia i
przeniesieniu napędu przy zastosowaniu 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów w Fiacie. Pod względem wyposażenia i parametrów technicznych oba samochody są porównywalne. Bogate komplety wyposażenia występują już w wersjach podstawowych.     Zamieszczam fotografie dla zobrazowania niewielkich różnic w
gabarytach zewnętrznych obu aut.  Sposób obsługi i wygoda jest identyczna w Renegade i w Fiacie 500X. Superprecyzyjna skrzynia automatyczna Fiata, dodaje komfortu użytkowania i umożliwia znaczne oszczędności paliwa.
                                                                                          wnętrze Fiata 500X
Sylwetka Fiata 500X znacznie bardziej rozpoznawalna na świecie. Należy jeszcze podkreślić, że jakość, precyzja wykończenia i napęd automatyczną skrzynia biegów w połączeniu w zestawieniu z 4 x 4 jest przebojem w ofercie włoskiego producenta.
Pewne rozwiązania są w obu autach podobne, do takich należy 3-stopniowy selektor trybu jazdy. Silnik 1,4 Multiair o mocy 140 kM, zastosowano w Renegade i Fiacie 500X. Wyposażenie w system
start-stop umożliwia dodatkowe oszczędności paliwa, również stosowane w obu samochodach. Dla konstrukcji Fiata i Jeep-a Renegade wprowadzono podobne systemy bezpieczeństwa. Do


elektroniki pokładowej wprowadzono system ostrzegający o zbliżających się pojazdach oraz o zbyt małej odległości od pojazdu poprzedzającego.  Elegancja i precyzyjne wykończenie wnętrza Fiata
500X oraz Jeep-a Renegade jest na najwyższym poziomie, na pochwałę zasługuje bogate wyposażenie wersji podstawowych.
      grzegorzto@op.pl   +  krzysztof.stromecki@carservis.pl 
      serwmotoelektroniki.blogspot.com





środa, 27 maja 2015

NOWY JEEP RENEGADE, bezpieczne i wygodne auto


JEEP Renegade 1,4 140 kM





Nowym Jeepem Renegade odbyłem samodzielną jazdę 25 maja, dzięki użyczeniu pojazdu z Carserwisu Piaseczno.
Auto posiada wiele zalet i znakomite wyposażenie. Test odbywał się w średnim ruchu podmiejskim, na różnych nawierzchniach w okolicach Warszawy. Jeep Renegade testowany, ma silnik 1,4 benzynowy o mocy 140 kM, przyspiesza w 10,9 sek do 100 km/godz.
Charakteryzuje się dużą dynamiką oraz umiarkowanym zużyciem paliwa /6,0 l/100 km/.                                             Przedstawię poniżej podstawowe wyposażenie auta: 1. elektrycznie sterowane szyby przód i tył.  2. zamek centralny, sterowany pilotem 3. bezkluczykowy zapłon motoru, system start-stop, 4. fotel kierowcy regulowany do góry + ustawienie podparcia lędźwiowego. 5. dzielona tylna kanapa w stosunku 40/20/40, 6. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, 7. lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie i podgrzewane. 8. ogranicznik prędkości sterowany przyciskami z koła kierownicy, 9. regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, 10. podłokietnik pomiędzy fotelami, przesuwany i ze schowkiem , 11. tylne czujniki parkowania, 12. ekran LCD dotykowy, 13. system multimedialny sterowany z kierownicy. Samochód był testowany  przeze mnie w towarzystwie doświadczonego kierowcy-użytkownika Jeepa, Andrzeja Z.
Kolega również wyraził pozytywne zdanie na temat Renegade-a. Polecam ten bezpieczny i nowoczesny wielozadaniowy samochód.    grzegorzto@op.pl   +  www.carserwis.pl
                                                               http://serwmotoelektroniki.blogspot.com



    Auto w wyposażeniu dodatkowym posiadało ogrzewane fotele przednie, ogrzewanie kierownicy oraz adaptacyjny tempomat.

wtorek, 26 maja 2015

Lexus NX 300 h nowe auto hybrydowe



Hybrydowym nowym LEXUSEM NX300H podróżowałem 25 maja w czasie testu z salonu Chodzeń przy ul. Puławskiej 562 w Warszawie. Rewelacyjne i oszczędne auto, należące do klasy premium, porusza się w ciszy i spokojnej atmosferze. AUTO z elektrycznym silnikiem  rozpoczyna jazdę  za
pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Ruszanie płynne bez użycia rozrusznika i szarpnięcia. Wszechobecna elektronika, sygnalizuje rodzaj napędu, odzysk energii elektrycznej, połączony z ładowaniem akumulatora i przy dynamicznej jeździe, załączanie silnika benzynowego. Moc pojazdu 197 kM wystarczająco duża dla uzyskania dynamicznej jazdy. Silniki elektryczny i spalinowy 2,5 l z turbiną, współpracują ze sobą sterowane komputerowo, funkcje napędu sygnalizowane są na dużym LCD wyświetlaczu, deski rozdzielczej. Oszczędny motor benzynowy, zapewnia umiarkowane,   średnie zużycie paliwa ok.5 l  
Samochód jest komfortowo wyposażony wewnątrz i ma ciekawą, dynamiczną linię nadwozia z bardzo ładnymi światłami. Xenon i LED do dziennej jazdy.  Dla podwyższenia wysokiej jakości i precyzji wykończenia tablica rozdzielcza Lexusa pokryta jest skórą.
Wygodną pozycję za kierownicą ułatwiają regulowane elektrycznie kubełkowe fotele oraz odsuwana samoczynnie kierownica, przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta. Samochód ma wszelkie systemy bezpieczeństwa, zamontowane nawet w wersji podstawowej, dla ułatwienia obsługi, również panel multimedialny z touch-padem do sterowania systemami audio oraz nawigacją. Bagażnik  pojemności
550 litrów stanowi dużą przestrzeń użytkową z możliwością powiększania przez przesuwane oparcia tylnej kanapy, zmiana
kąta nachylenia. Konstrukcja auta posiada trzy tryby ustawienia selektora jazdy: eco, normal i sport, umożliwiające wybranie stylu jazdy, uzależnione od umiejętności i charakteru użytkownika. Obsługa i ustawienia lusterek jest intuicyjna, nie stwarza żadnych trudności, także bardzo wygodna elektryczna regulacja foteli z pamięcią. Auto ma 8 poduszek powietrznych oraz specjalnie wzmocnioną konstrukcję nadwozia. 
Polecam ten samochód jako oszczędny i komfortowy pojazd wielozadaniowy, dla prowadzenia codziennego biznesu oraz na dłuższe rodzinne wyjazdy. Bardzo udana sylwetka zachęca do przyjemnej i ekonomicznej jazdy.
                                  z podziękowaniem dla pracowników salonu Chodzeń Puławska, grzegorzto@op.pl       LEXUS Warszawa-Puławska
 http://serwmotoelektroniki.blogspot.com