testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
sobota, 19 marca 2016
KIA SORENTO PORÓWNANIE z Mitsubishi Outlander
czytelny obraz z kamery cofania KIA
Auta są super wyposażone Outlander w wersji Intense plus, Kia Sorento XL, doposażona o zestaw Navi system z radiem Infiniti, 10 głośnikami, szyberdachem i nawigacją. Kia ma ponadto ciekawy system programowania położenia foteli przednich z elektrycznym ustawianiem i odsuwaniem przy wsiadaniu oraz wysiadaniu z auta. Precyzyjne wykończenie i elegancja na podobnym poziomie, brak możliwości oceny skóry w Mitsubishi, ponieważ był wyposażony w fotele z pokryciem tradycyjnym materiałem. Fotele w KIA Sorento są dodatkowo wentylowane i podgrzewane z 3-st. regulacją. Zaznaczam, że pakiet wyposażenia KIA jest najdroższy z oferowanych a w Mitsubishi, to wersja jeden stopień tańsza. Jestem mile zaskoczony dbałością o bezpieczeństwo użytkowników aut i przemyślanym wyposażeniem oferowanym w poszczególnych grupach pakietów. Lakier metaliczny wymaga dopłaty: KIA 2500 zł, Outlander 2900 zł. Oba znakomicie zaprojektowane i elegancko wykończone samochody zasługują na zainteresowanie, jako samochody rodzinne, 7-mio miejscowe, bezpieczne i ładne. Polecam wraz z przedstawicielami salonów: KIA Carserwis i Mitcar, Grzegorz T. grzegorzto@op.pl marcin.autowicz@carservis daniel.dmoch@carservis.pl andrzej.kalbarczyk@carservis.pl sebastian.stalka@carservis.pl agnieszka.truszkowska@mitcar.pl maksymilian.gorski@mitcar.pl
czwartek, 17 marca 2016
Sorento rodzinny 7-miejscowy VAN produkcji KIA test 16 i 17 marca
Dużym SUV-em KIA Sorento podróżowałem, dzięki użyczeniu z salonu Carserwis SA w Warszawie. Udostępniono mi auto z wyposażeniem XL i elektrycznie sterowanym panoramicznym dachem, skórzaną tapicerką oraz fotelami ustawianymi elektrycznie z pamięcią ustawienia. KIA Sorento to mistrz przestronności i komfortu. Wszelkie systemy bezpieczeństwa i regulacje intuicyjnie dostępne kierowcy, nie sprawiają żadnych trudności przy obsłudze. Całkowicie nowy motor diesla o mocy 200 KM, połączony z 6-biegową skrzynią biegów, okazał się jednostką dynamiczną i cichą. Auto o masie własnej 1878 kg rozpędza się w 9,6 sek do 100 km/godz. Prędkość max. 203 km/godz. i max moment obrotowy 441 Nm dla obrotów 1750-2750.
Do elementów bezpieczeństwa stosowanych w Sorento, należą pakiet kamerowy oraz kamera cofania. Skrzynia automatyczna oraz napęd 4x4 to ogromne zalety auta. Jedną z ciekawych funkcji jest możliwość zmiany biegów, manualnie, zauważyłem jednak w tym trybie większe zużycie paliwa. Testowane auto zostało wyposażone w 19" koła z eleganckimi alufelgami oraz pełnowymiarowym kołem zapasowym pod podwoziem również z felgą aluminiową. Duży ekran dotykowy LCD i precyzyjna nawigacja z 7-mio letnią aktualizacją to następny prezent w wyposażeniu wnętrza.
Z zaskakujących "patentów" zauważyłem osłonę tylnego zderzaka, umieszczoną wraz z podłogą bagażnika, rozkładaną przy chowaniu bagażu. Auto o wymiarach dług.4780 mm, szer. 1890 mm oraz wys. 1685 mm wzbudza zainteresowanie wielu kierowców. Elegancka tapicerka ze skóry oraz podgrzewanie i wentylacja wszystkich foteli to dodatek komfortowy wyposażenia tej wersji. Bardzo przydatna jest również funkcja klimatyzacji z tyłu kabiny pasażerskiej, zwłaszcza przy użytkowanych fotelach 3-go rzędu. Pojemność bagażnika 605 litrów dla złożonych foteli 6 i 7. Fotele 3-go rzędu składają się w podłogę stanowiąc płaską przestrzeń bagażową. Całkowita pojemność przestrzeni bagażowej 1662 litry.
Wszystkie wersje Sorento oferowane są z nowoczesnymi silnikami diesla. Zawieszenie samochodu wielowahaczowe z tyłu i z Mc Phersonem z przodu, jest ciche i precyzyjnie wybiera nierówności drogowe. Samochód jest wysoko zawieszony i dla ułatwienia zajmowania miejsc wewnątrz zastosowano stopień po obu stronach karoserii. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest pakiet technologiczny, oferowany za
dopłatą w wysokości 9000 PLN, zawierający: system monitorowania otoczenia samochodu z kamerą 360 stopni, asystent samoczynnego parkowania, aktywny tempomat z możliwością regulacji utrzymania odległości od auta poprzedzającego, system samopoziomowania zawieszenia tylnego oraz akustyczny zestaw multimedialny z tunerem DAB i 7"dotykowym ekranem LCD. Koła 19" uzbrojone są w opony 235/55/R19. Dla bogatej wersji XL wyposażenie ma ponadto: bezkluczykowy system zapłonu, automatyczne otwieranie bagażnika, asystenta zmiany pasa ruchu z możliwością dezaktywacji, system rozpoznawania znaków drogowych /ograniczenie prędkości/ system monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, system monitorowania ruchu z tyłu auta. Na prawym i lewym nadkolu przy ustawionych fotelach 3-go rzędu znajdują się nawiewy klimatyzacji z regulacjami.
Kia Sorento oferowana jest w 8-miu modnych kolorach karoserii. Wnętrze pasażerskie dla 3, 4 i 5 pasażera to wygodna kanapa z możliwością regulacji nachylenia oparć.
Czytelne zegary i wyświetlanie parametrów pomiędzy zegarami
Wygodne miejsce dla kierowcy z elektrycznie ustawianym fotelem z pamięcią ustawień oraz automatycznym odsuwaniem przy zajmowaniu miejsca oraz wysiadaniu z auta.
Nowoczesny i komfortowy samochód polecają:
marcin.autowicz@carservis.pl
daniel.dmoch@carservis.pl andrzej.kalbarczyk@carservis.pl sebastian.stalka@carservis.pl Grzegorz T. www.kia.com www.carserwis.pl
sobota, 12 marca 2016
Mitsubishi Outlander 2,2 D 150 KM c.d. testu drogowego
Japoński SUV OUTLANDER
Japoński SUV Outlander znakomicie spisuje się na różnych wyboistych drogach, dobrze prowadzi się na autostradach.Większość tras próbnych wykonuję w okolicach Warszawy i tuż pod miastem. Stwierdziłem, że uniwersalny samochód japońskiego producenta, spełnia oczekiwania krajowych użytkowników. Mitsubishi Outlander, nowoczesny, dynamiczny i oszczędny pojazd jest godnym następcą poprzedniej wersji. Zmieniono ok. 100 różnych rozwiązań technicznych, poprawiających bezpieczeństwo i komfort użytkownika. Całkowicie przeprojektowano wygląd zewnętrzny oraz wykończenie kabiny pasażerskiej. Auto wzbudza zainteresowanie miłośników motoryzacji. Jego pozycja w sprzedaży SUV w Polsce jest czołowa, wygrywa również tabele popularności w Europie. Najbardziej odpowiada mi funkcjonalne, obszerne wnętrze i atmosfera uporządkowanej kabiny auta.
Użytkownicy nowego Outlandera nie mają żadnych zastrzeżeń do jakości i funkcjonalności i walorów samochodu japońskiego, perfekcyjnie przygotowanego do jazdy w warunkach polskich.
przyłącze multimedialne na środkowej konsoli |
Aranżowanie wnętrza przez otwarcie trzeciego rzędu siedzeń, nie sprawia żadnych trudności, wsiadanie na miejsca 6 i 7 odbywa się po uchyleniu oparć tylnej kanapy. Zamieszczone fotografie pokazują jak rozwiązano otwieranie i dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Dużym atutem samochodu jest ogromny bagażnik z płaską podłogą. Umieszczone pod podwoziem koło zapasowe, stanowi dodatkowe wyposażenie ułatwiające eksploatację auta, przy powszechnej tendencji do stosowania zestawów naprawczych.
bagażnik z płaską podłogą po zamknięciu trzeciego rzędu siedzeń
autor przy prowadzeniu auta testowanego
schowek na akcesoria, prawa strona w bagażniku
CDN Grzegorz T. www.mitcar.pl
mitcar@mitcar.pl kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl
wtorek, 8 marca 2016
Mitsubishi Outlander 2,2 turbo diesel 150 KM z napędem 4 x 4
Jazda testowa Mitsubishi Outlanderem, użyczonym w MMC Car Poland Sp. z O.O Nowym autem 7-mio miejscowym Mitsubishi, obecnie przeprowadzam długotrwały test drogowy, na trasach szybkiego ruchu oraz w terenie w okolicach Warszawy.
Udostępniony samochód w wersji "intense plus", bogato wyposażony i wygodny z silnikiem diesla i napędem 4x4 z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów, ma wymiary: dług.4695 mm, szer.1810 mm i wys.1678 mm.- masa własna 1610 kg, uzyskuje przyspieszenie 11,6 do 100km/godz.
moment obrotowy max 360Nm dla obrotów 1500 - 2700 i moc 150 KM.
Max. prędkość 190 km/godz. przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym 5,8 l/100km. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu tyłu i kolumnom Mc Phersona z przodu. Zbudowane zostało na 18" felgach z oponami o szerokości 225. W wyposażeniu bezpieczeństwa zastosowana została kamera cofania z dużym ekranem LCD. Światła przednie w technice Ledowej, również do jazdy dziennej. Czytelność i obsługa konsolety najwyższej jakości, intuicyjna, nie wymaga specjalnych instrukcji i nie sprawia żadnych trudności. Ustawienia foteli przednich, mechaniczne i precyzyjne. Aranżacja kabiny umożliwia ustawienie trzeciego rzędu siedzeń do przewożenia 7-miu osób. Fotele trzeciego rzędu składane są w podłodze bagażnika. Wyposażenie
zawiera w komplecie koło zapasowe pod podwoziem.Pojemność bagażnika 581 litrów, przy złożonym trzecim rzędzie foteli. Outlander, najlepiej sprzedający się SUV w ofercie Mitsubishi. Nowy obecnie testowany egzemplarz posiada ponad 100 technicznych zmian. Solidny, odważny wygląd i funkcjonalne wnętrze to atuty samochodu.
Konstrukcja została zmieniona celem poprawienia sztywności struktury nadwozia, udoskonalono podwozie i układ napędowy. Wnętrze zostało lepiej wyciszone i zmieniona jest stylizacja karoserii oraz deski rozdzielczej.
Mitsubishi Outlander 2,2 150 KM i KIA Sportage GT Line 1,6 177KM
Grzegorz T. agnieszka.truszkowska@mitcar.pl
http://www.mitcar.pl
poniedziałek, 7 marca 2016
KIA Sportage GT Line kontra HYUNDAI Tucson wersja "Style"
C.d. porównania: KIA Sportage GT Line, HYUNDAI Tucson "style"
W porównaniu i wykonaniu tego opracowania brali udział pracownicy salonów KIA oraz Hyundai. Auta oceniam obiektywnie, po samodzielnym testowaniu w ruchu miejskim oraz okolicach Warszawy.
Do testu uzyskałem: Nową Kię Sportage w wersji GT Line z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią DCT, dwusprzęgłową i 7-mio stopniową. Motor 1,6 turbo-GDI 177 KM. Prędkość max 201 km/godz. max. moment obrotowy 265 Nm dla 1500 - 4500 obr/min. HYUNDAI Tucson w wersji "style" z napędem na przednią oś i mechaniczną skrzynią 6-biegową. Silnik 1,6 o mocy 132 KM, prędkość max. 182 km/godz. max. moment obrotowy 160,8 Nm przy 4850 obr/min. Podaję główne dane obu samochodów. Masa własna: KIA 1534 kg Hyundai 1379kg
wymiary zewn. dług. 4480 mm 4475 mm
szer. 1855 mm 1850 mm
wys. 1645 mm 1650 mm
pojemność bagażnika 201 l 513 l
koła alufelgi 19" 17"
Porównanie przeprowadziłem również w oparciu o internetowe opinie użytkowników tych samochodów. Zaznaczam, że długotrwałe testy będę jeszcze prowadził nadal, bo trudno jest ocenić auta jeżdżące od lutego w kraju, na dłuższych dystansach. Przy ocenie analizowałem parametry użytkowe i wrażenia z jazd, poparte wypowiedzią 45 właścicieli aut.
KIA HYUNDAI
ocena ogółem: 8,16 8,86
spalanie cykl miesz. 9,17 10,51 l/100km
układ jezdny 8,38 8,68
napęd/ silnik skrzynia/ 7,7 7,93
komfort jazdy 8,08 8,6
nadwozie i wnętrze 7,94 8,06
wentylacja i ogrzewanie 8,5 9,5
widoczność 8,57 9,1
elektryka i elektronika 7,8 9,55
niezawodność 8 9,1
koszty napraw 6,6 8,1
ocena średnia 8,16 8,86
Porównanie z opinii użytkowników wypada na korzyść HYUNDAI-a, należy tylko dodać, że Tucson sprzedawany jest znacznie dłużej na rynku krajowym, KIA Sportage została wprowadzona do powszechnej sprzedaży w lutym 2016. Moja ocena jest remisowa z plusem na korzyść elegancji i wyposażenia za wersję GT Line dla KII Sportage. Grzegorz T.
przy ocenie współpracowali: daniel.dmoch@carservis.pl
sebastian.stalka@carservis.pl marcin.autowicz@carservis.pl marcin.szczygielski@azauto.pl www.kia.com www.azauto.pl
Porównanie SUV-ów KIA Sportage GT Line Hyundai Tucson "style"
sobota, 5 marca 2016
KIA Sportage Hyundai Tucson porównanie nowych SUV w Polsce
Porównanie nowych SUV: KIA Sportage, HYUNDAI Tucson samochody zostały użyczone w salonach Carserwis przy Połczyńskiej 33 i w AZ Auto przy Puławskiej 516 w Warszawie. Auta prowadziłem na trasie, częściowo w ruchu miejskim
i na szybkich obwodnicach. Pod względem wyposażenia komplet w KIA był bardziej komfortowy i wzbogacony o tapicerkę skórzaną oraz elementy ozdobne nadwozia w wersji GT Line.
wnętrze KIA Sportage |
silnik 1,6 132 KM Hyundai Tucson |
silnik 177 KM KIA Sportage |
wnętrze Hyundai Tucson |
Nowe Suv-y produkowane na bieżąco, zamawiane powszechnie i licznie w salonach, można doposażyć, według znakomicie opracowanego katalogu. W przypadku Sportage, doposażenie polega na zakupieniu szklanego dachu z żaluzją przeciwsłoneczną. Dla Tucsona dopłaty w najwyższym wyposażeniu wymaga elektryczne sterowanie ustawienia fotela kierowcy, tapicerka skórzana i dwupanelowy szyberdach. Nadwozie Tucsona lakierowane jest w 12 kolorach dostępnych z metalikiem i niektóre z lakierem perłowym. Dopłata za lakier metaliczny lub perłowy to 2600 zł.
Moja ocena daje remis dla obu samochodów, ze wskazaniem na bardzo eleganckie wyposażenie wersji GT Line w KIA Sportage, flagowym SUV Kii.
opracowałem wspólnie z pracownikami Carserwis
i AZ Auto: daniel.dmoch@carservis.pl
marcin.szczygielski@azauto.pl
Grzegorz T. grzegorzto@op.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)