testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
wtorek, 9 maja 2017
Jazda testowa Nową Kią Picanto 1,0 67 KM
4 maja przeprowadziłem jazdy próbne nowym autem KIA Picanto
Autko zostało udostępnione w Salonie Carserwis przy Połczyńskiej 33
piątek, 28 kwietnia 2017
ALFA Romeo GIULIA 200 KM benzynowy 2,0
Alfą Romeo Giulia miałem przyjemność przeprowadzić test drogowy w okolicach Warszawy 27 kwietnia.
Elegancki i dobrze wyposażony sportowy samochód został udostępniony przez Salon Carserwis przy ul. Połczyńskiej 33 w Warszawie. Jazdę rozpocząłem od krótkiej instrukcji, udzielonej mi przez Pana Marka B. dysponującego ogromną wiedzą na temat testowanego auta. Alfa Giulia, długo oczekiwany model nowego auta, zaskakująco precyzyjnie wykonana we wnętrzu, nowo stylizowana karoseria oraz komfortowe wyposażenie, to całkowicie nowy produkt, zastępujący Alfę 159. Nowoczesny 2 litrowy motor z turbiną oraz skrzynia automatyczna z możliwością ręcznego sterowania łopatkami pod kierownicą, podkreślają sportowy charakter samochodu. 6,6 sek do 100 km/godz. i maksymalna prędkość 235 km/godz. również uwydatniają walory auta. Napęd tylny i wyjątkowo łatwe prowadzenie, na śliskiej tego dnia nawierzchni, stanowią wszelkie predyspozycje do dynamicznej jazdy. Perfekcyjnie zmontowane wnętrze, wygodne fotele, sterowane elektrycznie oraz spokojne kolory tapicerki, dodatkowo podkreślają klasę nowej Alfy. Tapicerka oferowana jest w kilku odmianach, dostępne również dwukolorowe wersje. Fotele i kierownica mają funkcję podgrzewania. Automatyczna jest klimatyzacja dwustrefowa z nawiewami dla tylnego rzędu siedzeń. Dla 2 l silnika oferowana jest również wersja z napędem 4 x 4. Moc tego zestawu wynosi wtedy 280 KM. Jeździłem autem wyposażonym w 18" koła z odpowiednio utwardzonym zawieszeniem o maksymalnym mom. obrotowym 330 Nm. Nowa Alfa Giulia oczywiście spełnia warunki normy Euro 6. Samochód ma wymiary 4643 x 2024 x 1436, 4-ro drzwiowa karoseria ma bagażnik o pojemności 480 l. CDN
Polecamy ten wspaniały dynamiczny, bezpieczny i wygodny samochód, amatorom dynamicznej jazdy. Grzegorz T. marek.babinski@carservis.pl
www.carserwis.pl
wtorek, 25 kwietnia 2017
Nowa KIA RIO już w sprzedaży
Nową Kią Rio jeździłem w poniedziałek 24 kwietnia w okolicach Warszawy Samochód dobrze wyposażony i bezpieczny udostępnił Salon Carserwis przy Połczyńskiej 33 w Warszawie. Wyposażenie wersji L zostało uzupełnione o pakiet aktywnego wspomagania jazdy oraz nawigację i kamerę cofania z 7" ekranem wyświetlacza LCD. Kompaktowa RIO w tej kompletacji posiada benzynowy silnik 1,2 DOHC o mocy 84 KM, osiąga 100 km/godz. w 12,4 sek. Auto o wymiarach 4065 x 1725 x 1450 oraz o masie 1560kg, jest zwinne i dynamiczne. Charakterystyczna elegancja wnętrza i cicha kabina, wygodne fotele oraz pojemny bagażnik to dodatkowe atuty nowej RIO. Trasę do wykonania testu specjalnie wybrałem pod miastem, zawieszenie pojazdu doskonale tłumi drgania, nie usłyszałem żadnych dodatkowych dźwięków, pochodzących z układu jezdnego. Bardzo dobrze funkcjonuje układ parkowania z kamerą cofania oraz przejrzysta nawigacja z intuicyjną obsługą. Samochód jest odpowiednio precyzyjnie wykończony z dużą dbałością o szczegóły zwłaszcza we wnętrzu. Dwukolorowa tapicerka i jasny kolor podsufitki dodatkowo rozświetla wnętrze. Producent zadbał o wygodę i bezpieczeństwo użytkowników. Tradycyjnie jest 6 poduszek powietrznych i pirotechniczne pasy bezpieczeństwa. W zakresie komfortu, klimatyzacja automatyczna + funkcja odparowania
szyby przedniej. Bardzo dobrze pracuje panel multimedialny z tunerem DAB oraz przyłączem USB i możliwością sterowania z koła kierownicy. Mechaniczna 5 biegowa skrzynia pracuje precyzyjnie i bardzo lekko. Prowadzenie pewne nawet przy prędkościach powyżej 100 km/godz. Nowością z wyposażenia bezpieczeństwa jest asystent hamowania z wykrywaniem przechodniów, system utrzymania trakcji. Dodatkowo w wyposażeniu znalazł się komputerowy interfejs z Apple CarPlay z Android Auto.
Polecamy ten nowoczesny samochód: Grzegorz T
daniel.dmoch@carservis.pl
www.carserwis.pl
czwartek, 13 kwietnia 2017
Nowy Hyundai Santa Fe 4x4 185 KM
Santa Fe, nowym autem Hyundai-a, podróżowałem 12 kwietnia w okolicach Warszawy.
Nowoczesny i bardzo dobrze wyposażony samochód udostępnił Salon Motortest przy ul. Hynka 2A w Warszawie. Test drogowy wykonałem dzięki uprzejmości Pani Beaty K. i Artura M. Auto wszechstronnie nowoczesne, bezpieczne i wygodne, wyróżnia się z bieżącej oferty przede wszystkim stylizacją zewnętrzną oraz przestronnością wnętrza. Od momentu zajęcia pozycji przy kierownicy, poczułem wygodę i ogromną przestrzeń kabiny. Dodatkowe elementy ułatwiające regulację foteli z przodu, sterowane są elektrycznie i płynnie ustawiają pozycję kierowcy i pasażera. Auto posiada również wersję 7-mio miejscową. Oferowane jest w Europie tylko z silnikiem diesla, nowoczesnym,
cichym DOHC o mocy 185 KM z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów. Dla 7 osobowej wersji nadwozia, fotele 3-ciego rzędu są chowane pod podłogą bagażnika. Silnik spełnia normę spalin Euro VI. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanych wynosi 6,7 l/100km. Prędkość maksymalna 200 km/godz. max moment obr. 400 Nm w zakresie obrotów 1750-2750. Auto zachowuje znakomite warunki trakcyjne, zawieszenie niezależne Mc Pherson oraz wielowahaczowe z tyłu, zapewnia komfortowe warunki podróżowania na różnych nawierzchniach. Napęd 4x4 z elektronicznym rozdziałem mocy ułatwia poruszanie się w terenie. Istnieje możliwość blokady tylnego mostu napędowego. Na trasie obwodnicy Warszawy przy starcie na dobrej nawierzchni, możliwe jest rozpędzenie do 100 km/godz. w 10,4 sek. Skrzynia biegów pracuje płynnie z możliwością ręcznego wybierania przełożeń. Oczywiście samochód jest bardziej ekonomiczny przy tradycyjnym automacie w pozycji Drive. Zbudowane na 19 calowych kołach auto, ma wszelkie zalety dużego SUV-a. Widoczność z miejsca kierowcy, bardzo dobra, wygodne są również fotele pasażerów kanapy tylnej. Ogromny 585 litrowy bagażnik dodatkowo ułatwia codzienne użytkowanie auta. Polecam Santa Fe do wykorzystania przy małej działalności gospodarczej oraz dla dalekich wypraw turystycznych.
Elegancki Santa Fe oferowany jest w 10 kolorach nadwozia oraz z 4-rema skórzanymi tapicerkami. Elegancji dodaje również jasne wnętrze, podsufitka i wykończenie boczków. Konsola i elementy elektroniki pokładowej z wyświetlaczem dotykowym LCD, wykonane są z dużą dbałością i precyzją. Dla utrzymania porządku w bagażniku, pod podłogą znajdują się wkłady organizera, łatwo dostępne i pojemne.
Na pochwałę zasługuje również bardzo obszerny katalog, wydany przez producenta, dostępny wraz z broszurą oferującą dodatkowe wyposażenia i akcesoria. Samochód o masie całkowitej 2600 kg i wymiarach 4700x1880x1680 jest bezpieczny, dobrze wyposażony i elegancki. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra, czytelna stacja multimedialna z radiem i przyłączami USB, ładowaniem laptopa, z możliwością korzystania z tunera DAB, wyposażona w 10 głośników oraz kamerę cofania. 8-calowy monitor zapewnia dobre wyświetlanie funkcji informacyjnych oraz sterowanie systemem audio i nawigacją. Stacja posiada również czytnik kart SD. Polecam Hyundai-a Santa Fe oraz dziękuję pracownikom Salonu Motortest za umożliwienie wykonania testu.
CDN. Grzegorz T. beata.kowalczyk@motortest.com.pl
artur.mazur@motortest.com.pl
www.motortest.com.pl
piątek, 24 marca 2017
Nowoczesny FIAT Tipo w karoserii kombi
Fiat Tipo 1,4 120 KM benzynowe auto z wyposażeniem Lounge
Nowym samochodem Fiata w topowym wyposażeniu Lounge, podróżowałem w okolicach Warszawy, 23 marca. Główne zalety auta to przestronna kabina oraz ogromny bagażnik 550 litrowy. Wymiary zewnętrzne: 4571/1792/1514 /dł./szer./wys./ Auto przyspiesza dynamicznie w 9,8 sek. do 100 km/godz. max prędkość do 200 km/godz. apetyt na paliwo w cyklu mieszanym ok. 6 l na
100 km. Wersja wyposażenia Lounge zapewnia wszystkie dostępne systemy bezpieczeństwa oraz wspomagania jazdy, posiada kamerę cofania, nawigację satelitarną i 6 poduszek bezpieczeństwa. Światła do jazdy dziennej realizowane są w technice ledowej z doświetlaniem zakrętów. Dla komfortu użytkowania zastosowano klimatyzację automatyczną oraz sterowania elektryczne podnoszenia szyb. Fotel kierowcy posiada regulację
wysokości. Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach. Prowadzenie auta z 6-biegową skrzynią manualną jest wyjątkowo łatwe i komfortowe. Zawieszenie odpowiednio usztywnione, wspomaganie kierownicy znakomite, widoczność oraz możliwości obserwowania miejsca do tyłu w kamerze cofania, bardzo dobre. Sterowanie centralnego zamka odbywa się z pilota w kluczyku, dobrze
pracuje tempomat. Karoseria eleganckiego Fiata posiada odpowiednie wykończenie bez zbędnych błyskotek, wykończenie klamek i chromowane dodatki skromne. Deska rozdzielcza ze sterowaniem podstawowych parametrów multimedialnych i wskazań komputera z wyświetlaniem na 7" ekranie dotykowym LCD.
Obsługa komputera pokładowego z koła kierownicy, również regulacje radia i multimediów oraz bluetooth dla telefonu komórkowego, nie przedstawia żadnych trudności. Nowoczesny jest silnik 1,4 benzynowy z turbiną, całkowicie dobrze radzi sobie z napędem tego dużego i bardzo pakownego auta. Polecam dla codziennego wykorzystania przez prowadzących działalność gospodarczą oraz na dalsze trasy
wakacyjne i rodzinne podróżowanie tyrystyczne. Jestem pozytywnie zaskoczony jakością i precyzją wykończenia nowego Fiata Tipo oraz elegancją wnętrza i komfortem podróżowania. Samochód został udostępniony do testu przez Pana Krzysztofa S. z Carserwisu z ul. Połczyńskiej 33 w Warszawie.
Grzegorz T grzegorzto@op.pl krzysztof.stromecki@carservis.pl
www.carservis.pl
czwartek, 9 marca 2017
Test Nowego Mitsubishi ASX
1 marca 2017 otrzymałem możliwość wykonania dłuższego testu drogowego, najnowszego auta Mitsubishi ASX.
Samochód został wyposażony w bogatej wersji Intense plus Navi.
Napęd na przednie koła realizowany jest z silnika 1,6 Mivec o mocy 117 KM, za pomocą mechanicznej przekładni 5-stopniowej. Do podstawowych zalet należą znakomite warunki trakcyjne /18 calowe koła/ oraz komfortowa, przestronna kabina z eleganckim wykończeniem. Dosyć sztywne sportowe zawieszenie oraz duże koła i skuteczne elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, dopełniają komfortu. Do tego również należy pochwalić ekonomiczny napęd ze średnim zużyciem paliwa ok. 5 l/100 km.
Zgrabne, eleganckie nadwozie wzbudza zaufanie i zwraca uwagę na nowe auto Mitsubishi. Do najważniejszych elementów wyposażenia należą: 1. system stabilizacji toru jazdy, 2. system wspomagania ruszania pod górę, 3. siedem poduszek powietrznych, 4. czujniki parkowania z tyłu, 5. ksenonowe reflektory z przodu, 6. światła do jazdy dziennej i pozycyjne
oraz przeciwmgielne wykonane w technice Led. 7. światła mijania z czujnikiem zmierzchu, wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu, 8. przyciemniane szyby tylne, 9. tapicerka materiałowa elementami kolorowymi, 10. nakładki nadkoli w kolorze czarnym, 11. skórzane obszycie kierownicy, 12. kolorowy wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, 13. fotochromatyczne lusterko wsteczne,
14. czytelne wskaźniki informujące o trybie jazdy z odczytem parametrów i podpowiadaniem zmiany biegów. 15. wyświetlanie podglądu znaków ograniczenia prędkości, 16. adaptacyjny tempomat z ustawieniem na kole kierownicy, 17. system multimedialny z radiem i CD oraz złączem USB, 18. nawigacja satelitarna
z wyświetlaniem na ekranie głównym LCD, 19. podgrzewane przednie fotele,
20. regulowane elektrycznie lusterka zewnętrzne, składane i podgrzewane. 21. elektryczne 4 szyby, 22. system zapłonu bezkluczykowy.
Samochód jest przyjazny dla użytkownika bezpieczny i elegancki.
Polecają Mitsubishi ASX w cenie 89990 zł, Salon Mitcar oraz autor Grzegorz T.
sobota, 25 lutego 2017
Toyota C-HR prezentacja w okolicach Piaseczna
21 lutego, wykonałem jazdę testową w okolicach Piaseczna
Na życzenie zainteresowanego klienta Andrzeja Z. przeprowadziłem test w okolicach Warszawy, prezentując zalety nowej hybrydowej Toyoty C-HR. Auto uniwersalne, wszechstronnie wyposażone, przede wszystkim bezpieczne i wygodne, wzbudziło duże zainteresowanie, pozytywnie zaskoczyłem przyszłego użytkownika, parametrami wersji Dynamic, komfortem wnętrza oraz wyrazistą sylwetką nadwozia.
Hybrydowa Toyota C-HR w wersji testowanej posiada bardzo bogate wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa użytkowania. 1. ABS, EBD, BA. 2. System stabilizacji toru jazdy /VSC/ i kontroli trakcji /TRC/ 3. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia /PCS/ z systemem wykrywania pieszych /PD/. 4. Układ o niezamierzonej zmianie pasa ruchu /LDA z funkcją powrotu na zadany tor
jazdy /SC/ 5.Automatyczne światła drogowe /AHB/ 6. Aktywny tempomat /ACC/ 7. Układ rozpoznawania znaków drogowych /RSA/ 8. System wspomagający pokonywanie podjazdów /HAC/ 9. Automatyczny ogranicznik prędkości /ASL/ 10. 7 poduszek powietrznych z kurtynami bocznymi 11. Wyłącznik przedniej poduszki pasażera 12. Sygnalizacja niezapiętych pasów 13. Mocowanie Isofix na tylnych siedzeniach
14. Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci. 15. Czujniki ciśnienia powietrza w oponach 16. Światła do jazdy dziennej LED-owe 17. Projektorowe światła dzienne. 18. Lampy przeciwmgielne 19. Czujnik zmierzchu 20. Czujnik deszczu /automatyczne wycieraczki/ 21. Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne. Auto ma silnik spalinowy 1,8 l oraz elektryczny, łączna moc 122
KM. Średnie zużycie paliwa deklarowane jest na poziomie 3,6 - 4 l/100 km. Prędkość maksymalna 170 km/godz. przyspieszenie 0-100 km/godz wynosi 11 sek. Komfortowe zawieszenie dla auta o masie 1460 kg, zapewniają z przodu kolumny Mc Phersona, z tyłu podwójne wahacze. Bagażnik C-HR ma pojemność 377 litrów. Wygodne wnętrze wyposażono w dwustrefową automatyczną klimatyzację i podgrzewane fotele
przednie. Aktywne są zagłówki foteli przednich. Prowadzenie auta jest wyjątkowo łatwe, nie zajmujące kierowcy systemy automatycznej skrzyni biegów oraz elektronika rozdziału napędu, nie wymagają specjalnej instrukcji obsługi. Zaletą tej najnowszej hybrydy, jest znakomicie zestrojony hybrydowy układ z graficznym wskazywaniem na dużym ekranie LCD, parametrów sposobu jazdy. Należy dodać, że Toyota w tym roku obchodzi okrągłą 20 rocznicę produkcji systemów hybrydowych do aut osobowych. Zestaw hybrydowy w Toyocie C-HR jest równoważny jak w kultowym Priusie najnowszej generacji.
Polecają to znakomite auto: Grzegorz T grzegorzto@op.pl
k.kosman@chodzen.pl www.toyota.pl
www.toyota.pl/business
Subskrybuj:
Posty (Atom)