Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

poniedziałek, 15 stycznia 2018

Nowy Crossover KIA Stonic jazda testowa

4 i 15 stycznia 2018 wykonywałem jazdy testowe najnowszym crossoverem Kia

Do rodziny uterenowionych aut Kia dołączył najnowszy samochód Stonic, po znanych i dawno już sprzedawanych Sportage i mniejszej Soul, nowy crossover jest atrakcyjny, wszechstronnie wyposażony i wygodny. Elegancki na zewnątrz i znakomicie wykończony w środku. Podróżowałem w obecności pasażera, Andrzeja Z. zainteresowanego zakupem takiego auta. Oceniliśmy wyposażenie tej wersji XL, bardzo wysoko pod względem bezpieczeństwa i wygody użytkowania. Bardzo dobra widoczność oraz komfortowe fotele i ładna tapicerka /1/2 skóra/ to dodatkowe zalety auta. Silnik benzynowy 1,4 o mocy 100 KM, zapewnia dobrą dynamikę i ekonomiczne warunki użytkowania. Auto z manualną 6-biegową skrzynią biegów, osiąga 133 Nm /maks. mom.
obr.      Wnętrze wykonane z dużą dbałością o precyzję i wygodną obsługę urządzeń pokładowych, uzupełniono w duży i perfekcyjnie czytelny ekran LCD. Wymiary nadwozia 4140 x 1760 x 1520, dają bardzo obszerne i komfortowe warunki dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik 332 litry, po rozłożeniu siedzeń tylnego rzędu modyfikuje się do uzyskania 1135 litrów przestrzeni ładunkowej. Przy rozłożonych siedzeniach uzyskujemy całkowicie płaską podłogę. Konstrukcja płyty podłogowej auta oparta jest o znane rozwiązanie stosowane w  modelu RIO. Obecnie oferowane są trzy wersje silników benzynowych 1,2 DOHC 84 KM, 1,4 DOHC 100 KM oraz 1,0 T-GDI 122KM. Produkowana jest również KIA Stonic z silnikiem diesla 1,6
CRDI 110KM.                     Standardowe wyposażenie wersji XL, udostępnionej do testu, najwyższa kompletacja umożliwia jeszcze doposażenie o pakiety: stylistyczny w cenie 2500 zł oraz funkcjonalny w cenie 2000 zl. Dla podwyższenia bezpiecznego użytkowania można dokupić również pakiet Advanced Driving Assistance Pack /aktywne wspomaganie jazdy/ w cenie 2500 - 4000 zł.

 

Dziękując Panu Danielowi D.  za udostępnienie samochodu do testu polecam ten nowoczesny samochód, ekonomiczny, wygodny i ładny.

Grzegorz T     +  www.carserwis.pl

                                                                           daniel.dmoch@carservis.pl




poniedziałek, 1 stycznia 2018

VW Arteon luksusowa limuzyna 240 KM

Luksusowym Arteonem odbyłem jazdę testową na zaproszenie Salonu Krotoski-Cichy z ul. Radzymińskiej 78 w Warszawie.
Jazda odbyła się w towarzystwie Pani Barbary L. Handlowca z Salonu. Podczas krótkiej trasy w warunkach miejskich, zapoznałem się z elementami sterującymi oraz oceniłem łatwość obsługi wszelkich pokładowych urządzeń auta. VW Arteon to bardzo porządne auto komfortowo wyposażone i precyzyjnie wykończone. Wersja Elegance, posiadająca wszelkie systemy bezpieczeństwa oraz automatyczną skrzynię biegów DSG 7-stopniową. Silnik 2.0 z turbiną generuje moc 240 KM.
Z ogromną ostrożnością podchodziłem do oceny VW, samochodu nowego z małą ilością opinii użytkowników, umieszczonych w relacjach internetowych. Zostałem mile zaskoczony precyzją i elegancją wnętrza. Auto ma wszelkie regulacje i elementy obsługi umieszczone w bezpośrednim zasięgu rąk kierującego. Nie zauważyłem żadnych utrudnień w obsłudze regulacji audio oraz nastawień klimatyzacji i ogrzewania. Widoczność z pozycji kierowcy doskonała i nie sprawia żadnych kłopotów przy parkowaniu tyłem. Bardzo pomocna jest kamera cofania z doskonałym ekranem wielofunkcyjnym wyświetlacza dotykowego. Na pochwałę zasługuje stabilne zachowanie podwozia w ostrych zakrętach. Nie zauważyłem bocznych znoszeń nadwozia oraz tendencji do wpadania w poślizgi. Przypominam, jazda odbywała się na mokrej nawierzchni przy opadach drobnego śniegu z deszczem.  Dynamika samochodu bardzo dobra, praca automatycznej skrzyni biegów płynna i komfortowa. 
Uważam, że model Arteon jest bardzo udanym produktem, docenianego przez Polaków koncernu Volkswagena.

                                                     cdn.

       Grzegorz T.

       + Barbara L. z Salonu Krotoski-Cichy


poniedziałek, 27 listopada 2017

Crossover Skoda Kodiaq cz. 2 testu drogowego

W dalszej części relacji z testu przedstawiam charakterystyczne cechy wyposażenia i osiągi auta.
Bogate wyposażenie pod względem bezpieczeństwa zawiera dla wersji "Style": 1. czujniki parkowania z tyłu, 2. kontrola odstępu z przodu z hamowaniem automatycznym, 3. czujnik parkowania z przodu, 4. reflektory przednie w technologii full led. 5. światła przeciwmgielne, 6. oświetlenie tylne led, 7. automatyczne włączenie świateł drogowych, 8. bezkluczykowy dostęp do auta, 9. bezkluczykowy zapłon silnika, 10. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, 11. system ABS, ESC, MSR,  EDS. 12. system kamer 360.

Do bogatego wyposażenia oferowane są ponadto, pakiety specjalne, bezpieczeństwa i komfortu oraz dodatkowo odpłatne skórzane tapicerki. 

Elegancja wnętrza na bardzo wysokim poziomie, materiały użyte do wykończenia, bardzo dobrej jakości, fotele wygodne, ustawny praktyczny bagażnik i płaska podłoga, po złożeniu foteli tylnej kanapy. Dopłaty wymagają również lakiery metaliczne, najwyższa cena /4500/ jest za czerwony metalizowany velvet. Na pochwałę zasługuje znakomity system hamulca postojowego, dający możliwość unieruchomienia auta na postoju pod światłami, bez trzymania nogi na pedale hamulca nożnego w pozycji "drive" skrzyni automatycznej.
Dla wygody i bezpiecznego użytkowania, producent oferuje 4-letni pakiet przeglądów technicznych w standardzie, do limitu 60 tysięcy kilometrów przebiegu.

Testowane auto z silnikiem 180 KM z napędem 4 x 4 i skrzynią automatyczną DSG osiąga prędkość 100 km/godz. w 7,8 sek. 320 Nm max momentu obrotowego w zakresie 1400 - 3940 obr. Prędkość max auta wynosi 202 km/godz. 

                 Grzegorz              grzegorzto@op.pl

                 Tomasz S.            tstachnik@polmotauto.pl       www.ursynow.otomoto.pl

piątek, 24 listopada 2017

Skoda Kodiaq najnowszy popularny crossover

23 listopada przeprowadziłem test drogowy crossoverem Kodiaq

Zaskoczony zostałem elegancją wnętrza, precyzją wykończenia oraz praktycznymi rozwiązaniami wyposażenia technicznego.

Dzięki uprzejmości Pana Tomka S. z Salonu Polmot-Auto z ul. Gruchacza 39, uczestniczyłem w miejskiej jeździe testowej. Nowy produkt Skody okazał się wygodnym i dobrze wyposażonym autem, napędzanym 2,0 silnikiem benzynowym o mocy 180 KM ze skrzynią 7-stopniową DSG i przeniesieniem 4 x 4 włączanym elektronicznie. Udostępnione do jazdy auto, wykonano w wersji Style na 18" kołach z doposażeniem w szyberdach z elektrycznym sterowaniem i żaluzją przeciwsłoneczną. Jazda przeprowadzona była w warunkach średniego ruchu miejskiego, częściowo po obwodnicy Warszawy, częściowo w uliczkach osiedlowych. 
Sterowania urządzeniami pokładowymi oraz klimatyzacją i nawigacją, spełniają najwyższe standardy wymagań kierowców. Obsługa jest intuicyjna i bardzo czytelna. Wiele funkcji można wykonywać za pomocą manetek, umieszczonych na kole kierownicy. Część ustawień odczytywana i regulowana jest za pomocą dużego ekranu LCD, umieszczonego centralnie w konsoli auta. Przed kierowcą znajduje się dodatkowy ekran, wyświetlający parametry jazdy.
Obszerne wnętrze oraz imponująca pojemność bagażnika, to dodatkowe zalety Kodiaqa. Pojemność bagażnika wynosi 630 l. Dla wygody użytkowania bagażnik można otwierać elektrycznie przez podstawienie nogi pod tylny zderzak. Samochód ma bardzo wygodne dodatkowe schowki we wnętrzu, regularne kształty komory bagażowej, dodatkowo ułatwiają umieszczanie przewożonych przedmiotów. We wnęce koła zapasowego znajduje się głośnik subbasowy z sytemu nagłośnienia audio.
Samochód wyposażono we wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa użytkowania, wspomagające kierowcę. Do prędkości 160 km/godz. znakomicie funkcjonuje aktywny tempomat. Do bezpiecznego parkowania bardzo skutecznie pomaga system kamer, dający obraz 360 stopni wokół auta.

Przed spotkaniem z nowym crossoverem Skody, przygotowałem się na baczne potwierdzenie ew. drobnych niedoskonałości, umieszczanych w opiniach zagranicznych dziennikarzy motoryzacyjnych. Moje obawy się nie potwierdziły. Jest mała niedogodność, wynikająca z konstrukcji karoserii, gorsza widoczność do tyłu. Można ją zlikwidować w prosty sposób przez zastosowanie nakładki na lusterko wewnętrzne.   Jakość użytych materiałów, wykończenie wnętrza oceniam na wzorowe. Uważam najnowsze auto Skody za bardzo wygodne i rodzinne, bezpieczne i odpowiednio wyposażone. Wersja 7-miojscowa wymaga dopłaty 4000 zł do standardu Style.           CDN

        Grzegorz T    we współpracy z Panem Tomaszem    tstachnik@polmotauto.pl

                                   www.skodaursynow.otomoto.pl

 



poniedziałek, 23 października 2017

Opel Crossland X 1,2 turbo, najmniejszy crossover Opla

21 października dzięki uprzejmości Pana Andrzeja R. z Salonu MM Cars, przeprowadziłem jazdy testowe małym crossoverem w okolicach Warszawy
Nowoczesne autko, dynamiczne i wygodne powstało we współpracy z koncernem PSA na nowej płycie podłogowej, całkowitej długości 4,2 m, stanowi kontynuację Opla Meriwa. Nowoczesny 3-cylindrowy silnik, produkcji francuskiej, dotychczas znany z Citroena C3 Picasso i Peugeota. Testowany model był w wersji 110 konnej, charakterystycznie dynamiczny i oszczędny.

Zgrabna i nowoczesna kabina, porządnie wyposażona oraz bezpieczna i przestronna,  zaprasza do jazdy. Z bagażnikiem 410 litrów można auto użytkować również do jazdy turystycznej na większych dystansach. Wysokie zawieszenie oraz duże koła umożliwiają również jazdę terenową. Crossland X oferowany jest z napędem przednim z 5-cio biegową manualną skrzynią biegów lub 6-cio stopniowym automatem. Komfortowe wnętrze, precyzyjne wykończenie i czytelna konsola, to dodatkowe zalety nowego Opla. Trzy silniki benzynowe o mocy 81 KM i 110 KM oraz 130 KM, stanowią podstawową grupę oferowaną w tym roku. Dostępne są również dwie jednostki napędowe diesla 99 KM i 120 KM. Można również otrzymać auto z fabryczną instalacją LPG, o mocy silnika 81 KM.
Crossland wyposażono w oświetlenie Led-owe do jazdy dziennej oraz ozdobne listwy chromowane nadwozia i wymienne czarne wykończenie błotników. Praktyczna jest szeroka listwa chroniąca drzwi kierowcy i pasażerów, zabezpieczająca przed uszkodzeniami parkingowymi. Jazda nowym Oplem, to prawdziwa przyjemność, nie sprawia żadnych trudności, manewrowanie na parkingu ułatwia czytelny obraz z kamery, wyświetlony na dużym centralnym ekranie, dotykowym LCD. Poprawnie działająca nawigacja z wielofunkcyjnym oprogramowaniem map, to bardzo potrzebne wyposażenie auta. Poruszanie się na dłuższej trasie uprzyjemnia dobre nagłośnienie z radiem fabrycznym. Porównywane auta z koncernu PSA, nie mają takiej elegancji sylwetki i kunsztownego wyposażenia wnętrza. Elegancja Crosslanda X jest bezapelacyjnie wyróżniająca.

                            Grzegorz T. we współpracy z Salonem MM Cars 

                               www.mmcars.warszawa.pl  

XC40-najnowszy crossover VOLVO

Najnowsze auto Volvo XC40, zaprezentował Dom Volvo przy Puławskiej w dniu 10 października w Warszawie


piątek, 28 lipca 2017

Mitsubishi Eclipse przedpremierowy pokaz w Warszawie

Na terenie warszawskiego toru wyścigów konnych odbyła się przedpremierowa impreza z pokazem najnowszego SUV-a
Mitsubishi Eclipse, auta wielozadaniowego z napędem 4 x 4 z silnikiem S-AWC.
Prezentowany samochód trafi do sprzedaży w 34 krajach Europy w grudniu 2017.
   Według zapewnień przedstawicieli producenta, całkowicie nowa konstrukcja,
zapewnia większą sztywność nadwozia oraz najwyższy standard bezpieczeństwa.
Sztywność nadwozia uzyskano przez zastosowanie 55% stali o zwiększonej wytrzymałości. W układzie zawieszenia
pracuje nowy system o konstrukcji
wielowahaczowej z tyłu. Napęd może być na oś przednią z silnikiem 1,5 o mocy 163 KM. Przy większych silnikach oraz w dieslach zastosowano 8-stopniową skrzynię biegów CVT. Oferowane są również wersje z 6-biegową skrzynią manualną.

Ten elegancki i bardzo dobrze wyposażony samochód, sklasyfikowano pomiędzy dotychczas sprzedawanym ASX-em i Outlanderem.
Konstrukcja jest czysto japońska i sprzedaż rozpoczęta zostanie, początkowo w Europie.
Na fotografii obok pokazany jest motor diesla, nowa wersja o max. momencie obrotowym 400 Nm, dotychczasowa jednostka miała 360 Nm.
W prezentowanym modelu Eclipse znajduje się całkowicie nowy system multimedialny ze sterownikiem dotykowym z ekranem LCD. Parkowanie  ułatwia system 4 kamer, dający obraz 360 stopni widoczności dookoła auta.
                                                                       CDN   Gzegorz T.