testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
niedziela, 10 listopada 2019
Camry test drogowy nową Toyotą
Ułatwienie podróżowania i obsługi auta, daje 8" dotykowy ekran LCD w konsoli centralnej. Na ekranie wyświetlane są podstawowe informacje dla systemu audio. Nadwozie Camry oferowane jest w 8-miu wersjach koloru oraz z dwoma rodzajami felg 17" i 18'. Pojemność bagażnika wynosi 514 l.
wtorek, 8 października 2019
Jazda próbna Mazdą CX30
2.10.2019 dzięki uprzejmości Działu Handlowego Salonu Bołtowicz, miałem możliwość przeprowadzenia próby drogowej najnowszego SUV-a Mazdy.
Udostępniony samochód to wersja benzynowa z silnikiem Skyactiv-G 2,0, 122 KM. Wersja wyposażenia bogata, Hikari. Auto komfortowe, prowadzi się wyjątkowo lekko i pewnie.Konstrukcja zgodna z japońskimi technologiami, opiera się o
najnowsze zdobycze techniki, zapewnia większość systemów ułatwiających użytkowanie auta. Wszystkie funkcje załączane są intuicyjnie i kontrolowane z miejsca kierowcy przy pomocy dwóch ekranów cyfrowych LCD. Dla standardowej wersji zastosowano najwięcej elementów wyposażenia bezpieczeństwa, dla segmentu SUV, wśród wszystkich konkurencyjnych producentów aut. Jest ich 24 w standardzie oraz dodatkowo 7 w pakiecie z dopłatą.
Silnik 2,0 z automatyczną skrzynią biegów i napędem na 4 koła, max. moment obrotowy 213Nm/4000. Prędkość max. 182 km/h.
Pojemność bagażnika 430 litrów.
Bogate elementy są również w zakresie komfortu, multimediów i wyglądu wnętrza i nadwozia. Komfortowe jest wnętrze z tapicerką skórzaną i podgrzewanymi fotelami przednimi. Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień, podgrzewana kierownica, podgrzewana wycieraczka szyby przedniej, elektrycznie uruchamiana jest pokrywa bagażnika. Multimedia posiadają system nagłośnienia Bose z 18 głośnikami . Na tunelu środkowym zamontowany jest selektor wyboru parametrów jazdy. Uzyskałem informację, że producent nie oferuje tego modelu auta z silnikiem diesla.
Polecam to udane, dynamiczne i bezpieczne auto.
Grzegorz T. przy udziale pracownika Działu Handlowego Salonu Bołtowicz, Pana Kamila G. k.gorski@boltowicz.pl
www.boltowicz.pl
poniedziałek, 7 października 2019
Test drogowy Kią Ceed 1,4 140KM kombi.
W dniu 7.10.2019 miałem możliwość skorzystać z jazdy testowej nową KIĄ Ceed SW, wyposażoną w wersji M. Auto dynamiczne, silnik z turbiną, benzynowy o mocy 140KM, bardzo żwawo współpracuje ze skrzynią biegów automatyczną 7-mio stopniową, dwusprzęgłową. Bogata kompletacja wyposażenia zawiera: -klimatyzację automatyczną dwustrefową, 7" ekran dotykowy z kamerą cofania, -6 poduszek powietrznych, -światła do jazdy dziennej Led-owe, -światła mijania typu projekcyjnego z czujnikiem zmierzchu, -elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, -radioodtwarzacz z MP3 i 6-cioma głośnikami, -tempomat z ogranicznikiem prędkości, -bluetooth z zestawem głośnomówiącym, -system start stop, samoczynnie wyłączający silnik na postoju, -system autonomicznego hamowania z 2-ma trybami miejskim i pozamiejskim, asystent utrzymania pasa ruchu z dzwiękowym ostrzeganiem, -automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania, -relingi dachowe i organizer pod podłogą bagażnika. Karoseria kombi zapewnia komfortową przestrzeń w kabinie, kierowca i pasażerowie mają dużą swobodę podróżowania. 625 litrów pojemności bagażnika oraz duża ilość schowków na drobne przedmioty, podwyższają użytkowe walory załadunku bagażu. Nowoczesny motor 16-zaworowy pracuje cicho i równomiernie, skrzynia płynnie reaguje na przyspieszenia i w całym zakresie 1500-3200 obr./min osiąga 242 Nm. Prędkość max. 205 km/h, 100 km/h auto osiąga po 9,4 sek. Nowoczesna konsola oraz sterowanie klimatyzacją i przewietrzaniem kabiny, sterowane jest intuicyjnie z dobrym dostępem dla kierowcy do wszelkich regulacji. Część nastawień
można regulować z poziomu kierownicy. Wszelkie nastawienia audio można wybierać dotykowo na ekranie LCD. Na pokładzie są gniazda do łączności USB, zasilające oraz gniazdo 12V do lodówki /150W/. Wersja M wyposażenia nie posiada nawigacji, można skorzystać z kablowego połączenia smartfona i dostępu internetowego dla pełnego użycia nawigacji satelitarnej. Kia kombi Ceed SW, to optymalne auto, dla prowadzenia działalności gospodarczej, bezpieczne, wygodne i ekonomiczne auto uniwersalne. Wielką zaletą jest wszechobecna cisza w kabinie, bardzo dobre zawieszenie oraz dynamiczny i ekonomiczny napęd z silnikiem turbodoładowanym. Kia zasługuje na najwyższe oceny również za niezawodność aut oraz bardzo korzystny stosunek ceny do jakości.
Polecają ten samochód Grzegorz T przy współudziale Działu Handlowego Carserwis Warszawa, Połczyńska 33. Grzegorz T. grzegorzto@op.pl
Marcin A. www.carserwis.pl
sobota, 5 października 2019
piątek, 4 października 2019
Kia X-Ceed rewelacyjna odmiana CUV popularnego kompaktu
Popularnym najnowszym modelem X-Ceed, miałem okazję podróżować 1.10.2019
Pojazd w wersji XL z silnikiem 1,6 o mocy 204 KM, udostępnił do testu Carserwis z Połczyńskiej 33 w Warszawie.Benzynowy silnik turbo 4-cylindrowy 16-zaworowy, dostarcza dużo emocji z jazdy. Dysponuje momentem obrotowym 265 Nm w zakresie 1500-4500 obr./min. Auto osiąga prędkość max. 220 km/godz. średnie zużycie paliwa na poziomie ok. 7 l/100km. Wymiary kompaktowej karoserii dł./szer./wys. 4395/1826/1495
umożliwiają wygodne podróżowanie oraz precyzyjne parkowanie w ciasnych miejscach postojowych miasta. Widoczność znakomita, regulacje przednich foteli posiadają możliwość ustawienia wysokości, fotel kierowcy z regulacją elektryczną posiada pamięć ustawienia i funkcję ułatwiania zajęcia miejsca przy kierownicy. Tapicerka półskórzana o profilowaniu typu sportowego, wygodna i odpowiednio twarda.
Skrzynia automatyczna 7-mio stopniowa, dwusprzęgłowa znakomicie współpracuje z silnikiem, auto rozpędza się w 7,5 sek. do 100 km/h. Prześwit auta 184 mm na felgach 18" pozwala swobodnie jechać po trasach szutrowych, widoczność z miejsca kierowcy doskonale poprawia obraz kamery cofania. X-Ceed wyposażono również w system autonomicznego parkowania równoległego i prostopadłego, ciekawa jest również
funkcja autonomicznego hamowania z wykrywaniem ruchu rowerzystów. Pod względem bezpieczeństwa użytkowania nowy model ma praktycznie wszystkie znane rozwiązania techniczne. Dla wersji auta z automatyczną skrzynią biegów 7DCT, przewidziano za dopłatą, pakiet premium, zawierający: -fotele wentylowane z przodu, -tapicerkę skórzaną, -system autonomicznego hamowania z wykrywaniem ruchu rowerzystów, -aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości od auta poprzedzającego, -asystent jazdy w korkach.
Czytelność urządzeń sterujących na dwóch wyświetlaczach 12,3 calowym z zegarami, oraz 10,25 dotykowym LCD, od multimediów jest idealna. Zegary przed kierowcą wyświetlane są cyfrowo na tym wyświetlaczu są również wszelkie informacje o parametrach jazdy, zużyciu paliwa oraz ilości zapasu w zbiorniku. Podawany jest zasięg w kilometrach. Przełączanie funkcji intuicyjne, poprzez wygodny przycisk. Na pochwałę zasługuje poprawnie działająca nawigacja z 7-mio letnim planem darmowej aktualizacji. Zawieszenie auta, tradycyjnie z Mc Phersonem z przodu oraz wielowahaczowe z tyłu, zapewnia duży komfort podróżowania. Przy większych prędkościach, nie zauważyłem nadmiernych przechyłów nadwozia na zakrętach.
Polecam ten nowoczesny ładny, bezpieczny samochód.
Grzegorz T. przy aktywnym udziale pracowników Działu Handlowego Carserwis, Marcina A, Daniela D. Sebastiana S.
Na fotografii dwie generacje Ceeda 2019 i 2008.
poniedziałek, 23 września 2019
5 generacja toyoty RAV 4
Miałem przyjemność skorzystać z samodzielnej próby testowej najnowszej wersji RAV4 z silnikiem 2,0 -6-cio biegową skrzynią manualną.
Nowy SUV to bardzo dobre auto, nowoczesne i solidne z napędem 4 x 4, moc 173 KM wystarczająca do poruszania się w trudnym terenie oraz komfortowa do codziennych podróży do pracy. Znakomita do długich wakacyjnych wypraw. Nowa wersja ma zmienione wnętrze, wykończenie eleganckimi materiałami, jak w autach klasy premium. Dla wygody użytkowników, wprowadzono elektryczną regulację fotela kierowcy z pamięcią. Poprawiono też dostęp do tylnych siedzeń pasażerskich oraz o 79 l, powiększono pojemność bagażnika. Aktualnie bagażnik RAV4 ma 580 litrów.
Zbudowana na nowej płycie podłogowej Toyota uzyskała nowy napęd, obniżono środek ciężkości auta, usztywniono o 60 % całego nadwozia. Uzyskano dynamiczną bryłę nadwozia i zastosowano wszelkie możliwe systemy bezpieczeństwa, ułatwiające podróżowanie w warunkach miejskich i w trybie autostradowym. Wnętrze testowanej Toyoty z jasną podsufitką i skórzanym wykończeniem kokpitu, zmienianym ustawieniem oparcia tylnej kanapy, podwyższa elegancję i zapewnia dodatkowy komfort użytkowania.
Wszystkie regulacje, nastawienia klimatyzacji, obsługa systemów audio oraz tempomatu, wykonywane są intuicyjnie, pokrętła i elementy sterujące w zasięgu ręki kierowcy, nie sprawiają żadnych trudności. Część regulacji odbywa się dotykowo za pomocą dużego ekranu LCD. Tapicerka skórzana posiadająca elementy perforowane, bardzo wysokiej jakości gatunek skóry. Płaska podłoga bagażnika podwyższa funkcjonalność wykorzystania przestrzeni bagażowej.
Prowadzenie auta perfekcyjne, cisza w kabinie panująca nawet przy wyższych prędkościach podróżowania. Zawdzięczamy ten efekt nowej, benzynowej platformie TNGA oraz nisko położonemu środkowi ciężkości nadwozia. Nowa Toyota RAV 4 oferowana jest w 9-ciu kolorach nadwozia oraz w wersji Selection z akcentami koloru czerni fortepianowej.
Polecam ten elegancki i wygodny SUV w wersji 4 x 4, tym bardziej, że dopłata bez lakieru metalicznego wynosi tylko 4400 zł.
Dane techniczne wersji 2,0 Dual VVT-IE benzynowej
max. prędkość 190 km/godz.
moc silnika 173 KM/6600 obr./min.
max. moment obr. 208Nm 4300-5200 ob./min.
Grzegorz T. przy udziale Marka B. Handlowca z Salonu Chodzeń w Warszawie m.bochynski@chodzen.pl CDN
czwartek, 20 czerwca 2019
Nowa Skoda Skala nowoczesny i wygodny samochod
Skoda Skala to najnowszy produkt popularnego czeskiego producenta. W dniu 1 czerwca uczestniczyłem w testowaniu nowego modelu Skala. Auto bardzo dobrze usytuowane w szeregu pomiędzy Fabią a Oktawią. Zbudowane na płycie podłogowej Rapida, wyposażone w 115-konny silnik 1,0 benzynowy turbo. Sportowa linia nadwozia znacznie poprawia aerodynamikę samochodu. Wnętrze i wykończenie kabiny, znacznie lepsze od dotychczas produkowanych innych modeli. Zaskakująco wygodna pozycja kierowcy oraz dużo miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. W panelu środkowym zastosowano LED-owy wyświetlacz wielofunkcyjny o przekątnej ekranu 9,2". Przed kierowcą zastosowano cyfrowy wyświetlacz komputera pokładowego o rozmiarze 10,25" Elegancji dodaje ładna dwukolorowa tapicerka oraz jasna, kremowa podsufitka. Charakteru Skali dodaje dynamiczny i oszczędny silnik benzynowy z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Jazda dynamiczna i dobre prowadzenie auta to duże zalety nowości Skody. Bagażnik o pojemności 476 litrów to wystarczająca wielkość dla kompaktowej Skali. Dla nowej Skali, producent przewidział dużą ilość elementów wyposażenia opcjonalnego, postawiono na różnorodne wyposażenia, dotyczące głównie bezpieczeństwa użytkowników oraz zapewnieniu komfortu jazdy. Standardowe modele produkowane są w trzech odmianach kompletacji: Active, Ambition i Style. Najbogatszą wersją przeprowadzałem jazdę testową. CDN
Dziękując firmie Auto Wimar Centrum Sp z OO, za udostępnienie auta do testu, polecam uwadze miłośnikom motoryzacji ten elegancki i wygodny samochód.
Grzegorz T przy udziale Pana Macieja Ł. luczynskim@auto-wimar.pl pracownika Auto Wimar Centrum Sp. z OO Al. Jerozolimskie 249 B w Warszawie
Subskrybuj:
Posty (Atom)