testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
piątek, 13 stycznia 2017
piątek, 30 grudnia 2016
Testowanie Toyoty RAV 4 Hybrid, na życzenie klienta
29 grudnia wykonałem jazdę połączoną z pokazem prezentacyjnym, auta RAV 4 hybrydowego 197 KM 2,5 l z napędem na przednią oś w wersji Style. Samochód użyczyła Pani Katarzyna K. z Salonu Chodzeń przy Czerniakowskiej 102. Bardzo bogata wersja "Style" charakteryzuje się super wyposażeniem: aluminiowe felgi 18", przyciemniane tylne szyby, czarna podsufitka, przednie lampy typu Bi-Led, automatyczna regulacja świateł głównych, system elektrycznie otwieranej klapy bagażnika, inteligentny kluczyk zapłonu.
Nowoczesny silnik 2,5 litra benzynowy z układem hybrydowym osiąga moc łączną 197 KM i przyspiesza do 100 km/godz. w 8,3 sek, średnio zużywa 5,1 litra paliwa na 100 km. Prędkość maksymalna 180 km/godz. Masa własna pojazdu 1625 kg. Wymiary: 4605 x 1845 x 1675, pojemność bagażnika 501 litrów, przy złożonych tylnych siedzeniach 1633 litry. Pojazd jest wysoko zawieszony i przestronne,
wygodne wnętrze ułatwia codzienne użytkowanie. Dynamika i komfort jazdy, perfekcyjne. Prowadzenie bardzo pewne i zabezpieczone układami bezpieczeństwa, maksymalnie zintegrowana elektronika, bez skomplikowanych pokręteł i przycisków. Wszystkie regulacje systemu multimedialnego sterowane są z poziomu kierownicy. Bardzo łatwe jest rozkładanie tylnej kanapy, dla skorzystania z dodatkowej
powierzchni bagażnika, powyżej żaluzji. Samochód posiada większość dostępnych systemów elektronicznych umożliwiających i wspomagających bezpieczeństwo użytkowania: ABS, EBD, BA, system stabilizacji toru jazdy, kontrolę trakcji, system wspomagający podjazd pod wzniesienia, 7 poduszek powietrznych, sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa, aktywne zagłówki z regulacją wysokości, zabezpieczenie
tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci, isofix na tylnych siedzeniach, czujniki ciśnienia powietrza w kołach, światła Led-owe do jazdy dziennej, tylne światła w technice LED, projektorowe światła główne, przednie lampy przeciwmgielne, lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, czujniki deszczu, czujniki zmierzchu, tempomat, kamera cofania z dużym wyświetlaczem dotykowym LCD.
Na ekranie LCD wyświetlane są również parametry jazdy oraz informacje audio. Nawigacja Toyota Touch 2 with Go oferowana jest z dopłatą w pakiecie VIP o wartości 4900 zł. Hybrydę RAV4 można również doposażyć w pakiet Winter, dodatkowo podgrzewanie tylnej kanapy oraz podgrzewaną przednią szybę, cena 3900 zł. Testowany samochód był przeze mnie prezentowany w środowisku pracowników jednej z firm w Pruszkowie i wzbudził ogromne zainteresowanie. Wykazałem przy okazji tej prezentacji zalety i oszczędności użytkowania hybrydy, niezawodność, minimalne koszty przeglądów i znacznie zwiększony zasięg z jednego tankowania benzyny, przy zbiorniku o pojemności 56 litrów. Zdecydowanie oglądający entuzjastycznie ocenili Toyotę samochodem praktycznym, eleganckim, wygodnym i bezpiecznym. Droższe wersje hybrydy obecnie są oferowane z grudniowym rabatem, dochodzącym do 17000 zł. Cena 137 000 po rabacie jest adekwatna do wyposażenia i komfortu tego auta.
polecają Toyotę RAV 4 2,5 Hybrid: Grzegorz T. grzegorzto@op.pl
k.kosman@chodzen.pl recepcja@czerniakowska.chodzen.pl www.poznajhybrydy.pl www.toyota.pl
sobota, 17 grudnia 2016
Tiguan najnowsze auto Volkswagena w teście drogowym
W dniu 16 grudnia wyjechałem z Salonu Rowiński-Wajdemajer z Piaseczna
Auto z silnikiem 2-litrowym TSI o mocy 220 KM z automatyczną skrzynią biegów 7-stopniową DSG, bardzo dobrze wyposażone w wersji Highline. Wyposażenie maksymalne pod względem bezpieczeństwa zawiera: 7 poduszek powietrznych, ESP-system stabilizacji toru jazdy, hamulec postojowy z systemem automatycznego załączenia, szczególnie przydatny przy
wyłączeniu biegu na poz. N, sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach, sygnalizacja zmęczenia kierowcy, automatyczne załączenie świateł awaryjnych przy hamowaniu awaryjnym.
Auto ma fabryczny immobilizer przeciwkradzieżowy. W wyposażeniu elektrycznym i funkcjonalnym znajdują się: centralny zamek sterowany pilotem, gniazdo 12V w bagażniku, klimatyzacja automatyczna, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, elektromechaniczne, degresywne wspomaganie kierownicy, system audio z 8-mioma głośnikami i dotykowym ekranem LCD, aktywny tempomat
z ustawieniem odległości od pojazdu poprzedzającego, funkcjonujący do prędkości 220 km/godz. Asystent świateł drogowych, system kamer z przodu i z tyłu. Start-stop, rewelacyjnie funkcjonujący przy trasie miejskiej. Selektor trybów jazdy, umożliwiający wybór charakteru jazdy: comfort, sport, eco i individual, MP3 oraz system łączności bluetooth.
Tiguan oferowany jest z silnikami benzynowymi 1,4 TSI, 2,0 TSI oraz silnikami diesla o mocy od 115 KM do 240 KM. Samochód sprzedawany w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline oraz Highline. Wygodny, duży i bezpieczny Volkswagen Tiguan może być zakupiony w 13 kolorach karoserii oraz 9-ciu różnych rodzajach tapicerki. Materiały wykończeniowe zasługują na najwyższą ocenę. Miękkie i wygodne fotele, dają perfekcyjną pozycję przy kierownicy. Kierownica jest obszyta skórą i podgrzewana. Kokpit czytelny z dwoma ekranami kolorowymi LCD.
Obsługa nawigacji bardzo prosta i czytelna, bardzo łatwe jest również sterowanie klimatyzacją i wentylacją auta. Deska Tiguana bardzo przyjazna, bez zbędnych pokręteł i guzików, Regulacje mogą być wykonywane intuicyjnie bez korzystania z obszernej instrukcji obsługi.
Przyspieszenie 0-100 km/godz. wynosi 6,5 sek. Masa własna auta 1669 kg.
Polecają Volkswagena Tiguana: Grzegorz T - autor
www.rowinski-wajdemajer.vw.pl
buczynskae@rowinski-wajdemajer.vw.pl
czwartek, 15 grudnia 2016
Toyota C-HR crossover hybrydowy "wypasione" auto już w sprzedaży
14 grudnia przeprowadziłem test na odcinku 39 km w okolicy Warszawy
Udostępnione do testu przez Salon Chodzeń przy Czerniakowskiej 102, auto w wersji "Dynamic" o mocy hybrydy 122KM, napędzane jest silnikiem 1,8 benzynowym, max moment obrotowy 142 Nm, przyspiesza do 100 km/godz. w 11,5 sek. Masa własna 1461 kg, wymiary: 4360 x 1795 x 1565 mm. bagażnik o pojemności 377
litrów. Silnik spalinowy rzędowy 16 zaworowy, elektryczny synchroniczny, prądu zmiennego wysokonapięciowy. Samochód jest na kołach 18 z alufelgami, opony 225/50 R18. Skrzynia biegów automatyczna E-CVT, bezstopniowa. Prędkość max 170 km/godz. zasięg rzeczywisty z pełnym zbiornikiem paliwa, 770 km. Zużycie paliwa katalogowo 5,6 l/100 km. Podczas testu osiągnąłem ok. 5,1 l/100
km. Wnętrze auta wygodne nowoczesne, przejrzyste ustawienie elementów sterowania urządzeniami pokładowymi, bardzo łatwe ustawienia klimatyzacji i ogrzewania. Dostęp intuicyjny. Konsoleta ma bardzo niewielką ilość przycisków, sterowanie multimediami odbywa się poprzez elementy dotykowego ekranu LCD. Czytelna jest kamera cofania i znakomicie działające systemy
bezpieczeństwa. System napędu hybrydowego zastosowano z najnowszej wersji sprawdzonej Toyoty Prius. Hybrydowa wersja "Dynamic" zawiera: ABS, EBD, BA. System stabilizacji toru jazdy, układ wczesnego reagowania w przypadku zagrożenia zderzenia z wykrywaniem obecności pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Automatyczne światła drogowe,
aktywny tempomat, układ rozpoznawania znaków drogowych, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, automatyczne ograniczanie prędkości, 7 poduszek powietrznych. Sygnalizacja niezapiętych pasów, czujnik ciśnienia powietrza w oponach, dzienne światła wykonane w technice LED, światła główne projektorowe. Lampy przeciwmgielne, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, elektrochromatyczne
lusterko wewnętrzne, Wnętrze: elementy dekoracyjne w kolorze fortepianowej czerni oraz skórzane obszycie kierownicy, gałki sterowania skrzyni biegów. Sportowe fotele z aktywnymi zagłówkami i regulacją w górę, tylna kanapa dzielona 60:40, składana. Komfort: elektryczne szyby przednie i tylne, elektrycznie podgrzewane, regulowane i składane lusterka boczne, regulacja kierownicy
w dwóch płaszczyznach, opóźnienie wyłączenia świateł, po zgaszeniu silnika, komputer pokładowy, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, centralny zamek sterowany pilotem, system uruchamiania silnika bezkluczykowy. Do tego bogatego wyposażenia można dokupić jeszcze system audio JBL z 8 -mioma głośnikami /subwoofer/ oraz wzmacniaczem mocy 576 W. /4900 zł/
Nawigacja z systemem Toyota Touch2 with Go w cenie 2500 zł.
Pakiet skórzany kosztuje 5900 zł.
Polecamy nowoczesną hybrydę C-HR:
Grzegorz T. grzegorzto@op.pl
www.toyota.pl
www. czerniakowska.chodzen.pl
b.orlowski@chodzen.pl
Wiadomość z ostatniej chwili jeszcze są modele hybrydowe Toyoty RAV 4 z ogromnym rabatem do 17000 zł!
wtorek, 13 grudnia 2016
Elektryczny Nissan Leaf, test długoterminowy
W dniach 7-13 grudnia 2016 skorzystałem z uprzejmości Auto Salonu Nissana, Zaborowski Sp. z O.O. otrzymałem do testowania samochód Nissan Leaf z nowej wersji 30 kWh o zwiększonym zasięgu z jednego naładowania. Auto zostało zmodernizowane celem uzyskania lepszych efektów odzyskiwania energii.
W trybie "eco" podczas jazdy na wskaźniku odzysku energii rosną choinki, im więcej choinek tym bardziej oszczędna jest jazda i możliwy większy zasięg. Wykorzystywałem ładowanie w dwóch dostępnych, nieodpłatnie, stacjach poboru energii, w nowootwartej stacji w Galerii Handlowej Mokotów, również w pobliżu Salonu ASO Nissana przy Puławskiej 276 w Warszawie. Dzienny dystans pokonywany przeze mnie to ok
120 km. Samochód zmontowany perfekcyjnie, prowadzi się bardzo dobrze i nie przedstawia trudności opanowanie obsługi elementów regulacyjnych, ustawienia klimatyzacji, czy sprzężenia telefonu komórkowego z pokładowym systemem bluetooth. Ogrzewanie i klimatyzacja perfekcyjna, łącznie z nawiewem siedzeń drugiego rzędu. Podgrzewane
są fotele przednie i tylne oraz podgrzewana kierownica. Na pochwałę zasługuje przejrzyste menu wyświetlacza LCD oraz funkcjonalna nawigacja i bardzo przydatne sterowanie zestawem głośnomówiącym telefonu komórkowego. Testowany samochód miał wyposażenie TEKNA, maksymalne dla tego modelu.Auto przestronne, bezpieczne i wyposażone jak samochody klasy premium, ma
wiele cech klasy premium. Jest to nowa konstrukcja o zmodernizowanym wnętrzu oraz przedłużonym zasięgu do 250 km z jednego ładowania. Napędzany silnikiem synchronicznym, zmiennoprądowym zasilonym z baterii trakcyjnych 30 kWh. Silnik o mocy 80 kW, umieszczony z przodu, napęd przedni z automatyczną bezstopniową skrzynią biegów. Akumulator trakcyjny stanowią pakiety 48 szt
litowo-jonowych baterii laminowanych. Masa własna 1535 kg, wymiary: 4445 x 1770 x 1550 mm. Max moment obrotowy wynosi 254 Nm i osiągany jest w całym zakresie obrotów silnika 0-10500 obr/min. Przyspieszenie 11,5 sek. do 100 km/godz. prędkość max 160 km/godz. Bagażnik ma pojemność 370 litrów. Zawieszenie tradycyjne przód Mc Pherson, tył belka skrętna.
Nowy Nissan Leaf posiada zwiększony odzysk energii z systemu rekuperacyjnego hamowania, najbardziej efektywny w eco trybie jazdy i z położeniem dźwigni selektora "B". Auto użytkowane przeze mnie w trasie po przejechaniu ok. 620 km, było 4-ro krotnie ładowane z różnych systemów zasilania, najczęściej przed salonem firmowym lub w garażu galerii handlowej. Należy pochwalić perfekcyjne wykonanie sterowania multimediami, bardzo funkcjonalną obsługę przy pomocy dotykowego ekranu LCD, dużą czytelność nawigacji i wysoką jakość zestawu telefonicznego BLUETOOTH. Menu ekranowe bardzo dobrze skonfigurowane i proste w obsłudze. Nissan Leaf ma również przydatny obraz z kamer 360, pomagający w manewrowaniu przy ustawianiu auta na miejscu parkowania. Samochód jest oferowany w 9 kolorach karoserii, wnętrze dla wersji Tekna jest wykończone w czarnej skórze. 17 calowe alufelgi dodają jeszcze elegancji karoserii. Polecam zainteresowanie elektrycznym bardzo ekonomicznym i zwrotnym autem, sprzedawanym w sieci ASO w Polsce. Grzegorz T. http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/
www.zaborowski,com.pl
piotr.stanula@zaborowski.com.pl
piątek, 9 grudnia 2016
C3 Nowy Citroen 1,2 110 KM Puretech już w sprzedaży
6 grudnia, dzięki uprzejmości pracowników salonu Citroen Polska z ul. Puławskiej 338, przeprowadziłem drogową jazdę testową. Ten elegancki i wygodny pojazd najnowszej generacji, pachnący nowym wnętrzem, stanowi doskonałą ofertę dla rynku małych aut do codziennego użytkowania. Bagażnik oraz przestronne wnętrze zapewniają odpowiednią ilość miejsca do podróżowania dla 5 osób.
Oceniam bardzo pozytywnie nową stylizację oraz czytelną konsoletę tablicy sterowania. Dotykowy ekran LCD bez zbędnych pokręteł i guzików to dodatkowa cecha nowej, zgrabnej "Cytrynki". Użytkowałem auto z motorem 1,2 Puretech o mocy 110 KM, wystarczjąco dynamiczny i oszczędny. Należy dodać, że laureat Złotej Kierownicy 2016 jest atrakcyjny i bezpieczny. Podczas testu udało mi się osiągnąć zużycie paliwa na poziomie
3,1 l/100 km. Oczywiście dłuższe odcinki pokonywałem na 5 biegu, jadąc trasą S8. Auto wyposażono w podgrzewane siedzenia przedniego rzędu, czujniki parkowania z kamerą oraz nawigację w podstawowej wersji.
Konstrukcja nowoczesna i bogato uzbrojona, występuje na kołach 205/55/R16 lub R17.
Samochód ma wymiary: 3996 x 1749 x 1474 mm i masę własną 1090 kg. Oferowany jest w trzech wersjach kompletacji wyposażenia i 4 silnikami benzynowymi oraz 2 dieslami. Podstawowa wersja Live z silnikiem 1,2 o mocy 68 KM jest w cenie 39900 zł, klimatyzacja manualna z dopłatą 3000 zł.Polecam wersję z silnikiem benzynowym 1,2 110 KM wyposażeniem SHINE w cenie 58900 zł
Grzegorz T.
firmowy-pulawska@citroen.com
czwartek, 8 grudnia 2016
Nowa ładowarka szybka, doładowująca auta elektryczne
6 grudnia w Galerii Mokotów uruchomiona została nowa szybka stacja ładowania samochodów elektrycznych. Dla wyjaśnienia przekazuję sposób uruchomienia ładowania. Najważniejsze jest uzyskanie kodu potwierdzającego, dla otwarcia pobierania prądu. Kod uzyskujemy po zarejestrowaniu się na stronie www.greenwaypolska.pl. Rozpoczęcie ładowania następuje po wpisaniu na pulpicie stacji szybkiego
ładowania kodu i zaznaczeniu ładowania DC, /ŁADOWANIE SZYBKIE prądem stałym/. Po tych czynnościach można dopiero załączyć kabel do gniazda samochodu elektrycznego. Przeciętny czas ładowania wynosi ok. 1 godziny.
Należy przestrzegać instrukcji i realizować czynności tylko według tej kolejności.
Po naładowaniu stacja wyłączy się automatycznie. Zakończenie procesu jest sygnalizowane na ekranie stacji.
Stacja nowootwarta posiada dwa stanowiska dla ładowania prądem stałym lub zmiennym. Firma inwestora stawiającego ładowarkę poinformowała użytkowników o dalszych planach budowy podobnych stacji w różnych obiektach w Polsce.
Poniżej przedstawiam fotografie ze stanowiska ładowania w Galerii Mokotów /parking na poziomie parteru/
Grzegorz T /grzegorzto@op.pl/
+ www.zaborowski.com.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)