Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 25 lutego 2011

parktronik w autach osobowych i dostawczych

Wykonałem kilkadziesiąt różnych instalacji, zakładanych w samochodach osobowych, kilku dostawczych i stwierdziłem: 1. bardzo złą jakość czujników cofania produkcji azjatyckiej, sprzedawanych
w naszych hurtowniach i sklepach detalicznych. 2. Elektronika jest w 100 % dobrej jakości, usterki pojawiają się dopiero zimą i najczęściej przyczyną jest zamarzanie wody /wilgoci/ w obudowach nie szczelnych czujników instalowanych w zderzaku aut. 3. Częstą przyczyną niesprawności jest obniżone
napięcie w instalacji przy bardzo starym akumulatorze. Zwłaszcza w samochodach Citroen, towarzyszy
temu również utrudniony rozruch silnika. Instalacje tzw. multipleksowe bardzo czułe są na dodatkowe, urządzenia, gadżety instalowane poza wyposażeniem fabrycznym.

usterka wspomagania elektrycznego kierownicy Citroena C3


Auto C3 benzyna z silnikiem 1,1 po dłuższym postoju w mroźnych warunkach straciło wspomaganie.
Diagnozę rozpocząłem od zanalizowania poprawności doprowadzenia zasilania do silnika wspomagania, wiązki oraz konektory, zamocowane były prawidłowo. Według instrukcji sprawdziłem
bezpieczniki w kabinie /skrzynka z lewej strony pod kierownicą i tu należy ostrożnie odpiąć plastikowe uchwyty, odblokowujące obrotowy panel z bezpiecznikami. Bezpieczniki czujnika położenia kierownicy i zasilenia silnika elektrycznego wspomagania były dobre. Postanowiłem sprawdzić pod maską w pobliżu miejsca mocowania akumulatora,  tam jest drugi kpl. zabezpieczeń instalacji elektrycznej. Okazało się, że przyczyną niesprawności było lekkie skorodowanie, od wilgoci sprężyn kontaktowych bezpiecznika w obwodzie zasilania silnika wspomagającego kierownicę. Do oczyszczenia i konserwacji użyłem ogólnie dostępnego płynu w postaci aerozolu o nazwie kontakt. Od tamtej pory upłynęło ok. trzy mieś. i układ wspomagania pracuje bez zastrzeżeń. Dodatkową przyczyną tej niesprawności mógł być wadliwy alternator. Akumulator był słabo doładowany i alternator należało skontrolować.                     grzegorzto@op.pl      http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/