Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

piątek, 21 czerwca 2013

Elegancka limuzyna KIA OPTIMA, wrażenia z testu

Carserwis 1-Go Sierpnia 10, udostępnił auto do jazd testowych, 18 i 19 czerwca.
    Elegancja i skórzane wykończenia tapicerki auta zaskakują użytkownika,
regulacje fotela kierowcy, elektryczne i odsuwanie fotela, automatyczne,
ułatwiają zajęcie miejsca kierowcy.
    Poza eleganckim wyposażeniem wnętrza, dość powszechnie panująca
elektronika i wysoko zintegrowany system audio, ułatwia codzienne użytkowanie. Przeciętnie zorientowany kierowca, radzi sobie również z automatyczną 6-cio stopniową, płynnie pracującą skrzynią biegów.
    Podobnie jak w wielu samochodach europejskiej produkcji, Optima       posiada możliwość sterowania ręcznego, zmianą biegów, łopatkami, przy kierownicy.
     Zauważyłem jednak, zużycie paliwa jest mniejsze przy korzystaniu ze
skrzyni automatycznej.
     Optima z karoserią "sedan" i elegancką linią, wyróżnia się wśród powszechnie spotykanych innych aut, producentów europejskich.
     Po przeprowadzeniu kilku testów innych modeli KIA, wysoko oceniam
walory użytkowe i znakomite wyposażenie Optim-y. Szczególnie ważne
są cechy: bezpieczeństwo /poduszki powietrzne, pasy z pirotechnicznymi napinaczami/ dobra widoczność do tyłu oraz czujniki parktronik /przednie
i tylne/ system ABS, bardzo skuteczne elektryczne wspomaganie kierownicy,
system utrzymania trakcji, zapobiegający przypadkowemu zjeżdżaniu z trasy.
      Wygodny podłokietnik pomiędzy fotelami i bardzo dobrze ukształtowane
fotele, dodają komfortu użytkowania dla kierowcy i pasażerów.
      Regulacja dwupłaszczyznowa położenia kierownicy, skuteczna i precyzyjna, posiada duży zakres ustawień, obsługuje się łatwo i bez oporów.
   cdn. Grzegorz T. + piotr.krawczyk@carservis.pl

czwartek, 20 czerwca 2013

Optima koreańska limuzyna, super wyposażona.

Dnia 18 i 19 czerwca, miałem możliwość przeprowadzenia jazd testowych, autem KIA OPTIMA, użyczonym w salonie Carserwis-u z 1-Go Sierpnia 10.
    W krótkim opracowaniu uwag spróbuję ocenić wszelkie walory użytkowe
tego wygodnego i luksusowego pojazdu.
    1. Niepowtarzalna linia nadwozia typu sedan, wyraźnie zaznaczone linie
        boczne podkreślają elegancję auta.
    2. Zaskakująco dobra widoczność z pozycji kierowcy, uzupełniona przez
        system wspomagania parkowania, czujniki przednie i tylne, czytelny
        graficzny i dźwiękowy sygnalizator przeszkody, bardzo ułatwiają 
        manewrowanie na placu parkingowym.
    3. Cisza w kabinie i tylko lekkie odgłosy dmuchawy, klimatyzacji 
        dwustrefowej poprawiają wrażenie komfortu.
    4. Auto wyposażone w bardzo dobrze działającą elektronikę systemu
        multimedialnego, łączność telefonu komórkowego, sterowania dostępne 
        z koła skórzanej kierownicy.
    5. Ogólnie we wnętrzu panuje ład i porządek, wszelkie regulacje pracują
        płynnie i obsługa jest bardzo prosta, intuicyjnie bez zbędnego czytania
        instrukcji, kierowca ma dostęp do sterowników i pokręteł.
    6. Regulacja i nastawianie dwustrefowej, skutecznej automatycznej
        klimatyzacji jest również przystępna i łatwa w obsłudze.
    7. Użytkowane przeze mnie auto posiadało silnik benzynowy 2.0 o mocy
        165 KM, wystarczający do tego modelu, chociaż bardzo paliwożerny.
             cdn.
             Grzegorz T. + carservis.pl
             Warszawa

      carservis.pl

czwartek, 13 czerwca 2013

KIA Carens 2013 test nowego auta

Udostępniona do jazd próbnych, 10 i 11 czerwca KIA Carens, wyposażona była w motor 1.6 135 KM. Podczas krótkotrwałego użytkowania auta, pozytywnie oceniłem wszelkie zalety pojazdu. Wymienię je tutaj w kolejności:
 1. Asystent parkowania 2. Kamera cofania 3. 7 siedzeń 4. składane siedzenia
 5. podgrzewane tylne fotele 6. układ ostrzegający przed niezamierzonym    opuszczeniem pasa ruchu 7. ksenonowe światła przednie 8. przestronny bagażnik 9. sportowa linia nadwozia 10. panoramiczne okno dachowe.
Do niewątpliwych, ułatwiających użytkowanie zalet, należy dodać oświetlenie przed wsiadaniem do auta, automatycznie uruchamiane po wciśnięciu przycisku otwierania.
       Bezpieczeństwo zapewniają poduszki powietrzne, możliwe jest wyłączenie poduszki pasażera, jeżeli przewozimy dziecko na przednim
fotelu obok kierowcy.
       W wygodnym i cichym wnętrzu panuje ogólny ład i elegancja.
Kokpit jest czytelny i wszelkie regulacje dostępne w zasięgu ręki kierowcy.
       Potrzebna jest również funkcja składania lusterek zewnętrznych oraz
oświetlenie lusterka wstecznego.
       Zestaw multimedialny atrakcyjny z dużym wyświetlaczem i ze zdalną
regulacją na kole kierownicy.
       cdn       Grzegorz T.   i     daniel.dmoch@carservis.pl

środa, 12 czerwca 2013

KIA CARENS 2013, komfort i bezpieczeństwo

Najnowsza wersja auta, produkowanego w Korei Południowej.
    Kia Carens użyczona do testu "cywilnego", spełniła moje oczekiwania.
Dzięki uprzejmości Carserwisu Połczyńska, testowałem samochód głównie
w warunkach miejskich i w trasie obwodnicy Warszawy.
    Zgodnie z wieloma doniesieniami prasowymi, samochód zaskakuje doskonałym wyposażeniem, obszernym wnętrzem i ergonomią obsługi.
    Benzynowa jednostka napędowa 1,6 135 KM, trochę za mała do wielkiej
karoserii Carensa, daje radę rozpędzić się do biegu V, ostatni niestety nie
pozwala na dynamiczną jazdę. Rewelacyjne sprzęgło i krótkie zestopniowanie
skrzyni biegów, umożliwia spokojną jazdę w warunkach wieczornego szczytu
komunikacyjnego w mieście. Cicha kabina bez odgłosów z zewnątrz auta
to dodatkowy atut, poprawiający walory użytkowe.
    Nowatorskie rozwiązanie z tzw. inteligentnym kluczykiem również się
sprawdziło, samochód sygnalizuje dźwiękiem, pozostawienie transpondera
we wnętrzu, przy próbie zamknięcia drzwi, przyciskiem obok klamki.
    Elektronika, jak we wszystkich nowych autach KIA, panuje wszechobecnie w Carensie. Ogromną zaletą jest czytelność i intuicyjna
obsługa wszelkich regulacji, podzespoły multimediów obsługujemy bez
posługiwania się opasłą kilkuset stronicową instrukcją.
    Polecam lekturę ostatnich opracowań internetowych, na temat 10 zalet
nowej KIA Carens. cdn.
        Grzegorz T. Warszawa

środa, 24 kwietnia 2013

Nowa KIA CEED SW-test z początku kwietnia 9,10 04 2013

Po ostatniej wizycie w Salonie Carserwis S A i przypadkowym spotkaniu z Przedstawicielem Panem Danielem, postanowiłem dopisać następne uwagi dotyczące amatorskiej oceny użytkownika aut KIA CEED. Do przedstawienia nowych recenzji zdopingowała mnie również lektura bieżących prasowych doniesień o znacznie zwyżkującej sprzedaży modelu KIA CEED w Europie. Jak poprzednio zwróciłem uwagę, Nowa KIA CEED SW, różni się znacznie od wersji z roku modelowego 2008. Otrzymała przede wszystkim nowy silnik 1,6 GDI 135 KM. Znacznie zmieniono sylwetkę auta, głównie przód oraz stylizowane reflektory. Konstruktor, dzięki poprawieniu wielu elementów bezpieczeństwa, uzyskał najwyższą ocenę w testach NCAP 5 gwiazdek. O bezpieczeństwie chcę teraz napisać. Najważniejszy jest
człowiek, kierowca, pasażer, pieszy i dziecko. Jak doniosły artykuły prasowe, badanie bezpieczeństwa,
wymagało zniszczenia kilku aut, ale sukces jest doniosły. Do biernego bezpieczeństwa zaliczyłbym trzypunktowe pasy bezwładnościowe z pirotechnicznymi napinaczami  z regulascją wysokości mocowania.
       Auto podobnie jak poprzednia wersja posiada 6 poduszek powietrznych, ABS z podziałem sił hamowania oraz asystentem hamowania awaryjnego. Awaryjne, gwałtowne hamowanie jest natychmiast
sygnalizowane samoczynnym włączeniem świateł "awaryjnych". Elektronika w tym aucie jest wszechobecna,
zastosowano na pokładzie system multimedialny sprzężony przez bluetooth z dowolnym  telefonem gsm
       Odtwarzacz radio CD MP3 i przyłącza AUX oraz i-Pod, bardzo przydatne w codziennym użytkowaniu. Pomagają całkowicie wyeliminować przewożenie w aucie i odtwarzanie CD.
        Bardzo mocno zintegrowana elektronika w KIA CEED wymaga przyzwyczajenia się do obsługi wielu
przycisków na kole kierownicy /21 różnych funkcji/. Czytelność opisów i dostęp do regulacji  bardzo dobry
zarówno na panelu multimedialnym jak i w desce rozdzielczej, sterowania dwustrefowej klimatyzacji automatycznej poprawne i niezawodne.
         Dalsze moje  uwagi na temat testu przedstawię wkrótce.
Greg101 Grzegorz T, Warszawa

piątek, 19 kwietnia 2013

Nowa KIA CEED SW 1,6 135 KM Eleganckie auto użytkowe, do pracy i na wakacje

Miałem w dniach 9 i 10 kwietnia 2013 możliwość, skorzystania z wielogodzinnych jazd testowych, najnowszym modelem producenta ze Słowacji /fabryka w Żylinie/ KIA CEED SW.Auto zostało
użyczone przez CARSERWIS przy ul. Połczyńskiej 33. Zgodnie z wcześniej uzgodnionymi warunkami,
Pan Daniel Dmoch, daniel.dmoch@carservis.pl, udzielił mi pełnomocnictwa i instrukcji do przeprowadzenia
jazd testowych. Zaznaczam, że moje kontakty z Przedstawicielami Carserwisu, są długoletnie i na bieżąco
jestem użytkownikiem samochodu KIA CEED SW w pierwszej wersji z roku modelowego 2008.
       Samochód, otrzymany do testów, to zupełnie inny technologicznie zaawaansowany produkt.
Statystyki sprzedaży samochodów potwierdzają popularność koreańskiej /słowackiej/ firmy. Zasłużone
4-te miejsce w ilości nowo-rejestrowanych w I kwartale  aut, zajmuje KIA. Skoda i Toyota w tej statystyce
zanotowały duże spadki -4,7% i -2,9%. KIA osiąga wzrost rejestrowanych aut 30,2 % /dotyczy I kwartału/
        Wrażenia z jazdy próbnej, pozytywne i poniżej przedstawiam wszelkie uwagi.
Pachnące nowością auto z przebiegiem 52 km, przezentuje się elegancko, zajmując pozycję przy kierownicy
nie czułem emocji, na co dzień podróżuję starszą siostrą Nowej CEED SW.
         Wszelkie czynności regulacyjne, fotel, kierownica lusterka, wykonuje się intuicyjnie. Nie było potrzeby
zaglądania do obszernej instrukcji obsługi auta, posiadałem wypożyczoną książkę obsługi auta.
Ustawienie ulubionych programów radiowych  i odczyt wskazań z wielofunkcyjnego wyświetlacza nie sprawia również żadnych kłopotów.
          Samochód jest inny, różnicę  zauważyłem już po pierwszych kilku minutach jazdy. Dynamika i przyspieszenia na poszczególnych biegach jest zdecydowanie większa. Posiadane przeze mnie auto
ma 13 KM mniej i 5-cio biegową skrzynię manualną.
           Testowany CEED to 1,6 ccm i 135 KM z 6-cio biegową przekładnią i silnikiem GDI.
Wnętrze samochodu, starannie wykończone, bez ekstrawagancji, dobrze dobrana tapicerka siedzeń, eleganckie wstawki metalizowane w desce sterowania. Fotel kierowcy z dobrą ergonomią, łatwy do ustawienia mechanizm podnoszenia i nachylenia oparcia. Bardzo dobre trzymanie boczne, nie mam żadnych
zastrzeżeń do pozycji kierowcy, widoczność bardzo dobra. Lusterka regulowane elektrycznie i również
elektrycznie składane. Podnośniki 4-ech szyb elektryczne, sprawnie działające z automatyką. Oczywiście centralny zamek, z wielofunkcyjnym pilotem i zdalnym sterowaniem alarmu. Wspomaganie elektryczne, bardzo sprawne, degresywne /usztywnia się przy większej prędkości podróżnej/ Kierownica wielofukcyjna,
ustawiana w dwóch płaszczyznach.  Przypominam, że elektryczne wspomaganie kierownicy KIA stosuje
w wielu innych pojazdach, m. in. w testowanej przeze mnie KIA Picanto.
       Podstawione do testu auto miało pakiet bogato wypsażony "L",klimatyzację automatyczną i dwustrefową, ABS, układ trzymania trakcji, asystent hamowania z sygnalizacją światłami awaryjnymi, komputer pokładowy z wyświetlaczem wielofunkcyjnym, radio z CD i MP3 oraz przyłącze multimedialne do i-Poda i  Aux. Na pokładzie funkcjonował również system bluetooth do rozmów tel. GSM.
       We wzbogaconej wersji wyposażenia "XL" na pokładzie auta znajduje się czytelny ekran, dotykowy TFT, LCD.
Ten wariant zawiera również ksenonowe światła przednie oraz  światła do jazdy dziennej w technice LCD.
       KIA CEED-SW, eleganckie, nowoczesne auto, przyjazne i bezpieczne zasługuje na zainteresowanie. Polecam ten samochód, wysoko oceniany w testach bezpieczeństwa, wszystkim użytkownikom. Jak wcześniej wspomniałem użytkuję od dłuższego czasu
poprzedni model kombi KIA CEED, niezawodny i bardzo przyjazny dla użytkowniika.
Greg101    Grzegorz T. Warszawa
grzegorzto@op.pl

środa, 17 kwietnia 2013

Wygodny, ekonomiczny samochodzik Picanto

Kwiecień 2013, miesiącem znakomitych jazd testowych, dla kilku modeli samochodów osobowych  KIA.
        Miałem okazję i niewątpliwą przyjemność skorzystania z samodzielnych jazd dwoma, bardzo różnymi pojazdami znanej marki
na rynku Europy i Polski, KIA.
        Dzięki uprzejmości Pana Daniela Dmocha z Carserwisu Połczyńska 33 w Warszawie, jeździłem najpierw CEED-em SW,
najnowszą wersją benzynową z silnikiem 135 KM /test z dni 9 - 10/04/2013, następnie Picanto 998 ccm z motorem 69 KM.
        Opiszę krótko wszelkie cechy dla obu aut. Ponieważ test Picanto jeszcze trwa, najpierw charakterystyka małego miejskiego
auta.

        Picanto w wersji wyposażeniowej "L" posiada bardzo bogaty pakiet, niezbędny dla przeciętnego kierowcy. Mogę określić
nawet oferta jest bogatsza niż u wielu innych producentów aut.
        Standard podstawionego dla mnie samochodu, posiada elektryczne wspomaganie kierownicy, jak w większości KIA, ABS,
elektryczne podnośniki 4 szyb,wielofunkcyjną regulowaną kierownicę, fotel kierowcy ustawiany do góry, radio CD MP3 i przyłącze
do i-Pod-a Aux i gniazdo USB.
         Samochód ma oczywiście wielozadaniowy komputer pokładowy z dużym, czytelnym wyświetlaczem. Komputer auta sterowany
dwoma procesorami 16-bitowymi.  Zaskakująco łatwa obsługa wszelkich regulacji i ustawień, nie wymaga żadnych instrukcji obsługi.
         Wnętrze jest dosyć przestronne i przyjazne dla kierowcy, radio stereo brzmi poprawnie. Miejsce zainstalowania głośników
frontowych tuż pod szybą czołową, trochę niefortunne. Ale tą uwagę skierowałbym tylko do producenta!. Bardzo sprawna klimatyzacja
manualna, przydała się już przy temperaturze zewnętrznej 14 st. szybko przewietrza wnętrze, stojącego w słońcu autka.
          Najwięcej uwagi należy poświęcić silnikowi KAPPA 3-cyl. jednostka napędowa to wspólny produkt KIA i HYUNDAY-a.
Bardzo zwarta lekka konstrukcja, ważąca tylko 94 kg, "odchudzona" przez zastosowanie specjalnej konstrukcji tłoków i odpowiednich
materiałow lekkich. Jak wcześniej wspomniałem, za optymalne multiwtryskowe zasilenie  paliwowe silnika odpowiada komputer
 z dwoma procesorami. Motor ma rozrząd wykonany z napędem na bezobsługowym łańcuchu. Porównanie z innymi małymi miejskimi
autami, wypada bardzo korzystnie. Przed kilku laty jeździłem 3-cyl. Swiftem /Suzuki/. To był zupełnie inny "świat" można określić
w pozytywnym znaczeniu "przepaść technologiczna".
         Podczas jazd testowych udało się osiągnąć, chwilowe zużycie paliwa, poniżej 4 l/100 km. Auto nie wymaga droższej benzyny,
zachowuje dynamikę i przy spokojnej jeżdzie mieszanej, częsćiowo poza miejskiej, średnie zużyie jest poniżej 5,5 l/100 km.
         Dosyć często nalezy zmieniać biegi w 5-stopniowej manualnej skrzyni, biegi wyższe sygnalizowane są na konsolecie środkowej,
strzałką przypominacza .   Jak widać na załączonych fotografiach, użytkowałem autko w kolorze karoserii Alice Blue. Najbardziej 
atrakcyjny i polecany przeze mnie jest kolor Lemon Grass /Metallic/
Grzegorz T.
Warszawa   daniel.dmoch@carservis.pl
                    Picanto 998 ccm 69 KM