Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 17 kwietnia 2013

Wygodny, ekonomiczny samochodzik Picanto

Kwiecień 2013, miesiącem znakomitych jazd testowych, dla kilku modeli samochodów osobowych  KIA.
        Miałem okazję i niewątpliwą przyjemność skorzystania z samodzielnych jazd dwoma, bardzo różnymi pojazdami znanej marki
na rynku Europy i Polski, KIA.
        Dzięki uprzejmości Pana Daniela Dmocha z Carserwisu Połczyńska 33 w Warszawie, jeździłem najpierw CEED-em SW,
najnowszą wersją benzynową z silnikiem 135 KM /test z dni 9 - 10/04/2013, następnie Picanto 998 ccm z motorem 69 KM.
        Opiszę krótko wszelkie cechy dla obu aut. Ponieważ test Picanto jeszcze trwa, najpierw charakterystyka małego miejskiego
auta.

        Picanto w wersji wyposażeniowej "L" posiada bardzo bogaty pakiet, niezbędny dla przeciętnego kierowcy. Mogę określić
nawet oferta jest bogatsza niż u wielu innych producentów aut.
        Standard podstawionego dla mnie samochodu, posiada elektryczne wspomaganie kierownicy, jak w większości KIA, ABS,
elektryczne podnośniki 4 szyb,wielofunkcyjną regulowaną kierownicę, fotel kierowcy ustawiany do góry, radio CD MP3 i przyłącze
do i-Pod-a Aux i gniazdo USB.
         Samochód ma oczywiście wielozadaniowy komputer pokładowy z dużym, czytelnym wyświetlaczem. Komputer auta sterowany
dwoma procesorami 16-bitowymi.  Zaskakująco łatwa obsługa wszelkich regulacji i ustawień, nie wymaga żadnych instrukcji obsługi.
         Wnętrze jest dosyć przestronne i przyjazne dla kierowcy, radio stereo brzmi poprawnie. Miejsce zainstalowania głośników
frontowych tuż pod szybą czołową, trochę niefortunne. Ale tą uwagę skierowałbym tylko do producenta!. Bardzo sprawna klimatyzacja
manualna, przydała się już przy temperaturze zewnętrznej 14 st. szybko przewietrza wnętrze, stojącego w słońcu autka.
          Najwięcej uwagi należy poświęcić silnikowi KAPPA 3-cyl. jednostka napędowa to wspólny produkt KIA i HYUNDAY-a.
Bardzo zwarta lekka konstrukcja, ważąca tylko 94 kg, "odchudzona" przez zastosowanie specjalnej konstrukcji tłoków i odpowiednich
materiałow lekkich. Jak wcześniej wspomniałem, za optymalne multiwtryskowe zasilenie  paliwowe silnika odpowiada komputer
 z dwoma procesorami. Motor ma rozrząd wykonany z napędem na bezobsługowym łańcuchu. Porównanie z innymi małymi miejskimi
autami, wypada bardzo korzystnie. Przed kilku laty jeździłem 3-cyl. Swiftem /Suzuki/. To był zupełnie inny "świat" można określić
w pozytywnym znaczeniu "przepaść technologiczna".
         Podczas jazd testowych udało się osiągnąć, chwilowe zużycie paliwa, poniżej 4 l/100 km. Auto nie wymaga droższej benzyny,
zachowuje dynamikę i przy spokojnej jeżdzie mieszanej, częsćiowo poza miejskiej, średnie zużyie jest poniżej 5,5 l/100 km.
         Dosyć często nalezy zmieniać biegi w 5-stopniowej manualnej skrzyni, biegi wyższe sygnalizowane są na konsolecie środkowej,
strzałką przypominacza .   Jak widać na załączonych fotografiach, użytkowałem autko w kolorze karoserii Alice Blue. Najbardziej 
atrakcyjny i polecany przeze mnie jest kolor Lemon Grass /Metallic/
Grzegorz T.
Warszawa   daniel.dmoch@carservis.pl
                    Picanto 998 ccm 69 KM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz