Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

niedziela, 26 października 2014

AYGO Nowa Toyota 1,0 3-cyl. 69 KM

 Toyota Aygo wersja X-cite, limitowana.
     W piątek 24 października skorzystałem z jazdy testowej nowym modelem Toyoty Aygo,
dzięki uprzejmości Pana Dyr. Wojciecha K. z salonu Toyota Chodzeń przy Czerniakowskiej 102.
 Autko z silnikiem  produkcji polskiej z Wałbrzycha, bardzo bogato
wyposażone przyjazne dla użytkownika, wyróżnia się niepowtarzalnym wyglądem oraz ekscytującą stylistyką wnętrza.
    Wersja limitowana X-Cite, występuje w jednym kolorze karoserii, posiada najbogatszą kompletację, łącznie z nawigacją.
automatyczną klimatyzacją i skórzaną tapicerką. Podgrzewany fotel
kierowcy oraz kierownica i wielokolorowe możliwe do zmiany
wyglądu, uzupełnienia w formie pakietów, dopełniają stylistykę
samochodu. Trzycylindrowy motor charakteryzuje się odpowiednią
dynamiką i umiarkowanym apetytem na paliwo.
Korzystałem z samochodu o bardzo małym przebiegu, oceniam jego walory bardzo pozytywnie i zachęcam do zainteresowania, nową ofertą Toyoty.  Zaskoczony zostałem również sprawnym
systemem multimedialnym, bezkluczykowym odpalaniem auta
oraz dobrze działającą kamerą cofania. Widoczność do tyłu jest
poprawna, pozycja kierowcy wygodna, dzięki porządnie wyprofilowanym fotelom. Fotel kierowcy posiada regulację w pozycji pionowej. Podgrzewanie fotela jest w wersji limitowanej
X-Cite, wyposażeniem standardowym.  grzegorzto@op.pl



 AYGO wersja X-Cite

czwartek, 23 października 2014

CITROEN C3 1,2 pure-tech 82 KM


CITROEN C3  auto nowoczesne, bardzo dobrze wyposażone, przyjazne dla użytkownika.  

       W środę 22 października uczestniczyłem w jazdach testowych nowiuteńkim C3. Auto udostępnił
zmodernizowany salon AVANTI, przy ul. Połczyńskiej 33 w Warszawie.
        Moje wrażenia z jazdy:1. zaskakująco cicho w kabinie w całym zakresie prędkości i przy próbie
na różnych drogach. 2. Prawidłowo pracująca 5-biegowa skrzynia manualna. 3. wygodne i przyjazne
wnętrze. 4. dynamiczny 3-cylindrowy motor o pojemności 1,2 i mocy 82 KM, benzynowy, wykazujący niskie chwilowe zużycie paliwa na komputerze pokładowym. 5. Znakomicie pracująca
klimatyzacja automatyczna, regulacje dostępne i czytelne, ciche nawiewy ogrzanego powietrza.
6. Test wykonany został w obecności przedstawiciela salonu, odpowiadającego na moje pytania
szczegółowe, rzeczowo i z dużą znajomością auta. 7. Byłem długoletnim użytkownikiem poprzedniego modelu C3 i z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, wszystkie drobne niedoskonałości pojazdu z 2006 roku, zostały skutecznie wyeliminowane. 8. Poprawiono design
nadwozia i bez większych "bajerów" upiększono wnętrze. 9. Wiele elementów nowych, podwyższa
bezpieczeństwo użytkowania tego miłego kompaktu. 10. Wbrew wszelkim opiniom, nie jest to
samochód wyłącznie "damski". 11. Wygodne wnętrze zostało dodatkowo rozświetlone wysoko oszklonym dachem, zaciemnianym przesuwaną ręcznie żaluzją. Takie rozwiązania znane są z innych
aut z produkcji francuskiego PSA. np. Peugeot 308 SW.
MOTOR 3- cylindrowy 1,2 pure-tech 82 KM, całkowicie nowy
i wystarczający do tej karoserii 5-drzwiowego samochodu.
        Pracuje równo bez oznak szarpnięcia lub niewyważenia.
Wystarczająco precyzyjna jest 5-biegowa skrzynia manualna i lekko pracujące sprzęgło. Auto z bardzo niewielkim przebiegiem
wzbudza moje zainteresowanie, do wykorzystania w małej
firmie usługowej.  
             

wtorek, 21 października 2014

WYMIANA kpl. klocki i tarcze w aucie KIA CEED SW

Auto z przebiegiem 109ooo km, wymagało zmiany tarcz hamulcowych i klocków w komplecie.  Zdecydowałem się na samodzielną wymianę, ponieważ najbliższe stacje obsługi
nie dysponowały wolnymi stanowiskami. Tarcze zostały zakupione w punkcie sprzedaży
w galerii Centrum Land w Warszawie przy Wałbrzyskiej. Tu szczerze należy pochwalić
kontakt ze sprzedawcą i informacje techniczne, uzyskane w miejscu odbioru części.
Stoisko, wyposażone i dobrze zorganizowane, mieści się w lokalu 183, przy Wałbrzyskiej 11.
przemek@ak-parts.pl otrzymałem również kartę rabatową na następny zakup.
  
 
foto: KIA Ceed
Samodzielne serwisowanie tego auta wykonałem w czasie ok. 1.5 godziny, korzystając z pomocy brata i używając podstawowych narzędzi, klucz 17 z grzechotką i kompresora do
usunięcia resztek pyłu z układu hamulcowego oraz korozji z tarcz. Tarcze wentylowane,
powinny mieć ok. 26 mm, natomiast zużyte nie przekraczały 17 mm.
       Skuteczność hamowania była jeszcze poprawna, lecz zdarzały się dosyć głośne chrobotania, przy powolnym i delikatnym używaniu hamulca.
       Jakość zakupionych części należy ocenić bardzo dobrze, klocki nie piszczą i wszelkie
niepożądane dźwięki, całkowicie zostały usunięte.
Zamieszczam rysunek, otrzymany wraz z częściami nabytymi w AK-Parts Sp. z O.O.
Grzegorz T.
 


czwartek, 16 października 2014

C1 całkiem nowe autko CITROENA

                     Nowe małe autko CITROEN C1, zwane "Cytruskiem"

Zostałem mile zaskoczony nową wersją popularnego auta CITROEN C1. Mogłem skorzystać z miejskiego testu, średnio zakorkowanego miasta, 15 października w samo południe w Warszawie.
                                                  Nowy C1 1,2 pure tech 82 KM 3 cyl.
       W przeprowadzeniu testu uczestniczyła Pani Kamila S. Doradca Handlowy z  Citroen
Polska Sp. z O.O. Firmowego Salonu z Puławskiej 338 w Warszawie. Duże brawa za wiadomości
na temat aut sprzedawanych w Salonie dla Pani Kamili.  Nie mam żadnych uwag do jakości
i elegancji wykończenia wnętrza autka.  C1 jest całkowicie nowym pojazdem i w niczym nie przypomina dawnej "blaszanej" wersji C1 z produkcji w czeskim Kolinie.
      Pojazd doposażony przez producenta w dużą ilość bardzo praktycznych urządzeń,  zaskakuje
ergonomicznym umieszczeniem regulacji i wyświetlacza w formie tabletu w desce rozdzielczej.
      Większość regulacji odbywa się w dotykowy sposób poprzez ekran wyświetlacza.
Skuteczność i prosta obsługa automatycznej klimatyzacji, jest następnym atutem autka. Rewelacyjne
fotele i regulacja siedzenia kierowcy do góry, dopełniają użytkowe zalety nowego C1.
Nowy C1   posiada duży ekran dotykowy
Test tego pojazdu w warunkach miejskich wskazuje na wiele zalet,
polecam wszystkim niezdecydowanym, potencjalnym kierowcom,
C1 znakomicie spełnia zadanie dodatkowego auta na dojazdy do
pracy, oszczędny motor 1,2 82 KM wykazuje dużą dynamikę,
pracuje płynnie w całym zakresie obrotów. Dla obniżenia masy
własnej pojazdu, wyeliminowano podnośniki szyb tylnych, karoseria jest czterodrzwiowa, szyby tylne uchylane przy pomocy
sprytnych zamków. Rewelacyjnie pracuje sprzęgło, obsługa skrzyni
5-cio biegowej nie sprawia żadnych trudności.
Odniosłem wrażenie, że "cytrusek" dostosował się do użytkownika, nie odwrotnie. Czytelność wskazań displeja pod kierownicą jest również bardzo dobra. Pokazuje się tam podpowiedź o koniecznej zmianie biegów.
  Jestem przekonany o celowości produkcji tego 3,5 m autka, wypełniającego lukę w segmencie samochodów klasy A.
        Z zewnątrz sylwetka C1 znacznie jest upiększona, zastosowane światła dzienne led-owe dodają szyku i elegancji.
Nie zauważyłem żadnych minusów w nowym produkcie Citroena.
Bardzo ważne jest modyfikowanie wersji dla klienta, przeprowadzona symulacja  dla przeciętnego odbiorcy, daje bardzo korzystną cenę, przekonany zostałem o celowości i praktycznych zaletach tego małego, bardzo dobrze skonfigurowanego i bezpiecznego auta
             grzegorzto@op.pl
 








piątek, 26 września 2014

Cactus C4 NIEPOWTARZALNY CROSSOVER CITROENA

Niespotykanie ciekawy crossover Citroen C4 Cactus

      23 września w towarzystwie Pani Doradcy Handlowego z Salonu Puławska, Firmowego Citroena
  Polska, przeprowadziłem krótki test drogowy nowego, bardzo ciekawego samochodu.

 Auto pachnące nowością z przebiegiem nieco ponad 2660 km, wzbudza ogromne zainteresowanie, ciekawym  "opakowaniem"
karoserii. Poliuretanowe poduszki oraz wykończenie zderzaków,
wymienne produkowane są w różnych ciekawych kolorach.
     Wygodne wnętrze zachęca użytkownika do jazdy, nie miałem
żadnych trudności z ustawieniem fotela i przygotowaniem do jazdy.
Należy podkreślić na szczególnie nowatorski projekt tapicerki i deski rozdzielczej. Kanapa z tyłu, bez dzielenia siedzeń oraz brak mechanizmów podnoszenia szyb z tyłu, umożliwiła zmniejszenie wagi auta o 200 kg, porównując z tradycyjnym C4.
Wnętrze jest bardzo dobrze zorganizowane, zawiera dosyć nowatorskie wstawki i skromne upiększenia. Niespotykanie ciekawy jest schowek z prawej strony deski, stylizowany na starą walizę.

konsoleta Cactus
Dla wygody obsługi wszelkich urządzeń pokładowych, zastosowano dwa ekrany LCD. Podstawowe regulacje wykonuje
się na dotykowym tablecie z dużym ekranem, centralnie założonym
w konsoli. Pomiędzy siedzeniami z przodu znajduje się wygodny
składany podłokietnik. Pojazd prowadzony w czasie testu, posiadał
3-cylindrowy nowy motor benzynowy Pure-tech o pojemności 1,2
i mocy 82 KM. Ciche wnętrze i spokojna praca silnika oraz dobrze zestrojone zawieszenie, przypadło mi od razu do gustu.
Zainteresowałem się możliwością zmiany opakowania nadwozia
poduchy zewnętrzne można wymienić po pewnym czasie, jeżeli
zostaną zniszczone przez nieuważnych sąsiadów parkujących zbyt blisko naszego auta. Elektronika
i system multimedialny, działa perfekcyjnie. sterowania przy kierownicy i połączenia bluetooth dla
rozmów telefonicznych, podwyższają walory użytkowe tego pojazdu.
       Gratulacje należą się również Pani Doradcy Handlowego, biorącej udział w teście, za fachowość
i dużą wiedzę na temat Citroena Cactus, odpowiadała dzielnie na moje szczegółowe pytania techniczne.
       Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością, precyzją wykonania i stylem samochodu.citroen.polska@citroen.com
Polecam wielu niezdecydowanym, aby poważnie zastanowili się nad zakupem nowego Citroena.
                                            cdn. grzegorzto@op.pl  +  citroen.polska@citroen.com

środa, 24 września 2014

NISSAN Leaf 100 % elektryczny samochód


Test elektrycznego auta Nissan Leaf

Na zaproszenie przedstawiciela salonu Zaborowski Sp. z O.O. mogłem wykonać krótki test auta
             w pełni elektrycznego. Jazda próbna przeprowadzona została 18.09.2014 w warunkach średniego ruchu miejskiego.  Wrażenie z prowadzenia niesamowite. Pojazdem kieruje się podobnie jak
każdym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.
Producentem jest fabryka w Wielkiej Brytanii. Wyposażony w dużą ilość elektroniki, ułatwiającej
użytkowanie oraz zapewniającej bezpieczeństwo. Zaskoczony zostałem pewnymi, nowościami
technicznymi.
Samochód porusza się z dużą dynamiką, dzięki elektrycznemu silnikowi 80kW,
 odpowiadającemu 109 kM.  Cisza panująca w kabinie nie jest taka bezwzględna jak na przykład w sali odsłuchu akustycznych urządzeń wyższej klasy.
Zawieszenie pojazdu nie dostarcza dodatkowych dźwięków, jest odpowiednio zestrojone.
Tapicerka wnętrza, podobno jeden rodzaj dla aut sprowadzonych do kraju, oferowana jest tylko w ciemnym kolorze. Fotele sa wygodne i dostępne z regulacją wysokości dla kierowcy i pasażera.
 
     Pierwsze wrażenie, przy zajmowaniu pozycji za kierownicą, sympatyczne, przyjazne wnętrze
bez udziwnień i zbędnych ozdóbek w postaci drewnianych wypełnień i chromów. Uruchomienie
nie wymaga specjalnych skomplikowanych czynności, bez użycia kluczyka stacyjki. Hamulec postojowy, uruchamiany elektrycznie. Zmiana biegów w automatycznej skrzyni, wykonywana jest
dźwignią przypominającą komputerowy manipulator, odbywa się bez trudności.
     Przeprowadzony test wykazał, że nawet mało doświadczony miłośnik motoryzacji, poradzi sobie
z prowadzeniem tego nowoczesnego i unikalnego auta. Z danych technicznych wynika, że samochód
powinien być doładowywany, systematycznie, co najmniej do 80% napełnienia pakietowych baterii.
     Duży i czytelny wskaźnik pokazuje ilość energii w procentach, baterie doładowywane są również
w czasie jazdy przez system rekuperyzacji, na przykład przy łagodnym zwalnianiu  i hamowaniu,
przed skrzyżowaniami. Duża waga Nissana Leaf, ogranicza trochę ładowność jego bagażnika do ok.
350 kg. Rozłożony bardzo równomiernie pakiet 48 ogniw baterii, usprawnia trzymanie się drogi
na nierównościach i na luku drogi. Oczywiście do zasilenia instrumentów pokładowych auta, użyto
również tradycyjnego akumulatora, standardowo ładowanego.
     Podkreślam, że opinie o małym zasięgu aut elektrycznych /190 km/ przy spokojnym użytkowaniu,
nie powinny wpłynąć na zainteresowanie tym nowoczesnym samochodem.
     Ładowanie baterii może odbywać się z sieci ładowarek szybkich, rozmieszczonych w wielu punktach handlowych, bezpłatnie. W wyposażeniu jest również ładowarka, umożliwiająca powolne uzupełnianie energii z zasilania domowego. Salony oferują  ładowarki szybkie jako wyposażenie dodatkowe.
     Polecam gorąco zapoznanie z tym zgrabnym i przyjaznym autem Nissana.  
Nissan Leaf        grzegorzto@op.pl
                                                              http://serwmotoelektroniki.blogspot.com


środa, 10 września 2014

Peugeot 308 SW test 24-godzinny

308 SW auto idealne dla rodziny i małego biznesu

        150-konnym PEUGEOTEM 308 SW z silnikiem 2.0 HDI,
wykonałem test dwudniowy pod koniec lipca 2014.
prezentuje się elegancko i zachęca użytkownika do jazdy. Wyposażenie bardzo bogate dodaje walorów użytkowych. Podkreślić należy, że testowałem 308-SW przez wiele godzin, poznając jego
wnętrze i pokazując w środowisku zawodowym, dzięki uprzejmości Pana Pawła W. z salonu Peugeot
Polska z Radzymińskiej 112/114 w Warszawie.       pawel.wojcik@ext.mpsa.com
     Poniżej przedstawiam zalety poznanego  auta.
1. dynamiczny motor 2.0 blue HDI 150 KM, 2. bardzo bogate wyposażenie bezpieczeństwa, 3. reflektory wykonane w technice full led, 4. czujniki parkowania przednie i tylne, 5.wspomaganie
elektryczne kierownicy, 6. tempomat z ogranicznikiem prędkości, 7. akustycznie znakomicie izolowana przednia szyba, 8. wszystkie szyby sterowane elektrycznie, 9. sterowanie i podgrzewanie
oraz elektryczne składanie lusterek bocznych, 10. klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, 11. fotele
przednie regulowane na wysokość, również dla pasażera, 12. dla wersji kombi składanie tylnej kanapy z bagażnika, dające płaski przedział bagażowy ogromnej pojemności. 13. bagażnik standardowo pow. 556 dm, do poziomu zasuwanej rolety, 14. wyposażenie allure ma w standardzie
czytelny duży /9,7"/ dotykowy ekran multimedialny. 15. sterowanie radiem również z kierownicy,
skórzanej trójramiennej, 16. ruchome systemy mocowania bagażu w postaci aluminiowych szyn,
17. komputer pokładowy i czytelne wskaźniki o sportowym kształcie w desce rozdzielczej, 18. nawigacja satelitarna, wymagająca dopłaty do ceny standardu, działająca perfekcyjnie, aktualna mapa. 19. felgi aluminiowe, dodające elegancji wielkości do 18". 20. fotele sportowe, wygodne i odpowiednio twarde.
308 SW
eleganckie proste wykończenie
    Peugeot 308 otrzymał w marcu tego roku tytuł "samochodu roku", decyzją dziennikarzy z 22 krajów Europy.     grzegorzto@op.pl