Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

wtorek, 31 marca 2015

Fiat 500 X przebojowy crossover już w sprzedaży

27 marca uczestniczyłem w teście najnowszej 500 Fiata, użyczonej z salonu Carserwis Sp. z OO

                                             Fiat 500X najnowszy crossover w Polsce
 Auto znakomicie wyposażone, pod względem komfortu i bezpieczeństwa, zaskakuje precyzją wykończenia i wygodą wnętrza.
Pojazd o długości 4273 mm, szer. 1796 mm, i wysokości 1620, posiada 2 litrowy motor diesla o mocy 140 kM i momencie obrotowym 350 Nm. 9-stopniowa rewelacyjna skrzynia automatyczna, płynnie i bezszmerowo pracuje w czasie jazdy, aktualne przełożenie jest sygnalizowane na wyświetlaczu lcd. Nowa 500 X ma obszerny 350-litrowy bagażnik. Sylwetka została podwyższona i uzyskała bardziej muskularny wygląd.
Faworytem wśród 500 Fiata był 500 L Trekking,  zmieniłem zdanie
po teście 500 X.
    Samochód zajmuje 3 pozycję na liście TOP 10 nowych crossoverów i miejsce to jest zdecydowanie zasłużone.
    Zwiększony do 179 mm prześwit podwozia i tym samym ułatwiono poruszanie się nim w terenie. 500 X posiada w tej wersji
napęd 4 x 4. Przy krótkotrwałym teście uzyskałem przeciętne zużycie
paliwa na poziomie 7l/100 km. Przyspieszenie 0-100 km/godz wynosi 9,8 sek. Katalogowe zużycie paliwa max. 6,5 l/100 km.
Podaję listę najnowszych crossoverów Top 10.
1. Suzuki Sx-S-cross
2. Renault Captur
3. Fiat 500 X
4. Opel Mokka
5. Citroen C4 Cactus
6. Peugeot 2008
7. Nissan Juke
8. Jeep Renegade
9. Mitsubishi ASX
10. Kia Soul.
         Moim zdaniem przy obecnym zainteresowaniu Fiatem 500 X
bardzo udany, debiutujący w sprzedaży model, wysoko zostanie
oceniony wkrótce i zajmie I pozycję w tym rankingu.
               grzegorzto@op.pl  +  krzysztof.stromecki@carservis.pl
                                     cdn.
motor 2.0 diesel multijet II 140 kM



poniedziałek, 23 marca 2015

Dacia DUSTER kontra Nowa Toyota RAV4

Dzisiaj porównuję dwa nowe auta klasy SUV, wygrała bezapelacyjnie Toyota.

 Moje uwagi zostały przedstawione w punktach i oparte są o opinie
wielomiesięcznych testów kierowców, właścicieli samochodów.
Maksymalna, możliwa ocena to 10 punktów.
   Ocenę podzieliłem na kategorie:  1.ogólna ocena jakości wykonania komfortu i dostępności serwisów
        Dacia Duster                                Toyota RAV 4
                            4,37pkt                                        8,63 pkt 
2. średnie zużycie paliwa
                            5,96  pkt                                       7,98 pkt              
3. układ jezdny    5,90                                                      8,60
4. układ napędowy /silnik, skrzynia biegów/
                            4,50                                                      8,05
5. komfort jazdy   5,53                                                     7,70
6. wnętrze i nadwozie     3,57                                           8,01
7. wentylacja i ogrzewanie   6,40                                     8,90
8. widoczność       5,80                                                     8,70
9. elektryka i elektronika      6,30                                    8,05
10. niezawodność                 5,80                                     8,10
11. koszty napraw                 5,80                                     6,00
      Niezawodność i komfort jazdy w Toyocie RAV 4 to parametry bardzo ważne dla użytkownika. 
Parametry oceny porównywalne są tylko w przypadku ceny serwisu,
auta nowoczesne godne zauważenia, zwłaszcza DACIA, przodująca
w tabeli aut nowych sprzedawanych w Polsce w klasie SUV.
Na pewno kupujący kierują się niską ceną zakupu. Najtańszy model
Dustera, sprzedawany w cenie 39000 PLN, posiada przyzwoite
wyposażenie. W tak niskiej cenie w Toyocie można zakupić
najmniejsze miejskie auto AYGO.



Moja ocena pod względem luksusu i precyzji wykończenia,
 potwierdza ocenę właścicieli Toyoty. Wrażenie komfortu dodatkowo sprawia elegancka i wygodna  skórzana tapicerka. Ergonomia i walory użytkowe tego auta w każdym szczególe przewyższają skromne wyposażenie Dacii.

diesel Dacii Duster

 Dacia wyposażona fabrycznie w instalację gazową, zaskoczyła
mnie dość dużą dynamiką i precyzyjnym układem kierowniczym.
Uporządkowany kokpit tego auta dostosowany został do wymagań
kierowców popularnych i ekonomicznych nowoczesnych samochodów, sprzedawanych w kraju.

                                                                       motor diesla RAV4 

                                                grzegorzto@op.pl

                        + kamil.zaborowski.rrg@dealer.renault.com.pl

  

niedziela, 22 marca 2015

Naprawa układu wydechowego KIA Ceed SW

                                               
                                                 
               

środa, 11 marca 2015

Citroen C5 exclusive, komfort i elegancja w każdym szczególe

    Auto udostępnił do testu Salon Citroen Polska z ul. Puławskiej w Warszawie 10.03.2015



Citroen C5 2,0 diesel  Auto wyposażone w wersji exclusive, perfekcyjnie wykończone. 
Jestem mile zaskoczony cichym wnętrzem i elegancją wykończenia. Tapicerka perfekcyjna
umila komfort podróżowania. Skóra i materiały
wykończeniowe w najlepszym gatunku, zasługują
na uznanie. Należy pochwalić nowoczesną sylwetkę i bardzo piękny biały, perłowy lakier. Charakterystyczne zawieszenie hydroaktywne, swobodnie radzi sobie z wszelkimi nierównościami podłoża po którym
porusza się samochód.
Jakość hamulców i skuteczność hamowania, bardzo wysoka.
Nie mam żadnych zastrzeżeń do pewności i precyzji prowadzenia. Zastosowane systemy bezpieczeństwa, najwyższej jakości
 Przednia tablica rozdzielcza uzbrojona tylko w niezbędne 
wskaźniki i regulacje, łatwo dostępne dla kierowcy. Nie zauważyłem
żadnych zbędnych upiększeń i wstawek ozdobnych. Podczas testu stwierdziłem umiarkowane zużycie paliwa, średnio na poziomie ok. 7l.
Dla mnie rewelacyjnie zestrojony jest system sterowania ustawień
położenia nadwozia, wypróbowałem każde z ustawień i zauważyłem,
korzystny sposób "sport". Bardzo płynnie i precyzyjnie działa 6-cio
stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Wrażenie z jazdy jest bardzo
pozytywne, mogę określić, że przyjemność podróżowania jest ogromna.
cdn. grzegorzto@op.pl  www.citroen.com firmowy-pulawska@citroen.com


 

sobota, 7 marca 2015

KIA SPORTAGE I PEUGEOT 3008 porównanie dwóch nowych crossoverów

Porównanie nowoczesnych crossoverów Peugeot 3008 i KIA Sportage

Peugeot 3008

         
Porównanie wypadło na korzyść Crossovera KIA Sportage, punktację przeprowadziłem w niżej wymienionych kategoriach: układ jezdny:      6,58   pkt.                    8,29  pkt
                                                   zużycie paliwa      6,77                              7,72
                                                                 napęd       6,13                              7,7
                                                     komfort jazdy      6,16                              8,16
                                            nadwozie i wnętrze      6,67                               7,94
                                    wentylacja i ogrzewanie       6,8                                 8,5
                                       elektryka i elektronika       7,0                                 7,8
                                                       widoczność        6,8                                 9,0
                                                            naprawy        6,4                                 7,3
Średnia ocena w punktach to 6,33 dla Peugeota i 8,16 dla Sportage. Zaznaczyć trzeba, że porównanie
oparte zostało o badania statystyczne użytkowników obu aut. Charakterystyczne były wypowiedzi na temat niskiej awaryjności KII oraz niskich kosztów prowadzenia serwisów. Dla odmiany Peugeot,
chwalono za komfort i eleganckie wykończenie wnętrza. Zaskoczeniem dla kierowców był wysoki
komfort jazdy, oceniony na 10 pkt-ów dla Sportage oraz niskie zużycie paliwa dla aut z automatyczną skrzynią biegów.
                                         grzegorzto@op.pl      www.peugeot.pl      www.kia.com
                                                                 

czwartek, 5 marca 2015

Nowy crossover Peugeot 3008 1,6 124 kM

                                                             Peugeot 1,6 124 kM
II część informacji na temat testu drogowego z 28 lutego.    Samochód wyposażono we wszelkie
możliwe systemy bezpieczeństwa.
                                                     Wnętrze eleganckiego auta Peugeot 3008
                                                    
Samochód przyjazny i oszczędny, luksusowo wyposażony, bardzo
dobrze tłumi nierówności drogi, zawieszenie optymalnie zestrojone.
    Bardzo korzystnie skonstruowana kabina, pozwalajaca na różne
aranżacje wnętrza. Dostęp do bagażnika ułatwiony przez opuszczaną burtę krawędzi załadunkowej tylnej klapy.
 Fotele porządnie stabilizujące pozycję kierowcy i pasażerów. Trzypoziomowa podłoga w bagażniku i system Grip Control dla przełączania skuteczności napędu, dostosowujący do rodzaju drogi po której auto się porusza.
Polecam ten samochód osobom przedkładającym wygląd i komfort podróżowania nad inne nowe bajery w autach klasy premium. Moda na auta grupy SUV i crossover nie powinna wpłynąć na zainteresowanie  nowym Peugeotem 3008. 
                                 grzegorzto@op.pl    salon-krakowska @peugeot.com                                                             Nowy crossover Peugeot 3008 1,6 124 kM 






Grip Control przełączany na konsoli środkowej auta

środa, 4 marca 2015

Nowy francuski crossover Peugeot 3008

Peugeot 3008 został przetestowany 28 lutego w salonie Peogeot Polska przy Al. Krakowskiej 206      Auto jest eleganckie,bardzo bezpieczne i wyjątkowo dobrze wyposażone. Posiada silnik diesla 1,6 115 kM, wystarczający dla codziennego użytkowania
i prowadzenia małej działalności gospodarczej.
Poniżej przedstawię wrażenia z jazdy testowej. 1. Wnętrze elegancja
w każdym szczególe, regulacje klimatyzacji, systemu audio i nawiewy, pod ręką kierowcy. Zaskakujące jest umieszczenie wysokiego tunelu pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera. Bardzo wygodne fotele i ładna estetyczna tapicerka dodają stylu auta.
2. Dobrze wyciszony  motor pracuje równo i bez większych niespodzianek zachowuje dynamikę w całym zakresie obrotów. Motor znany z innych modeli Peugeota 1,6 HDI. 3. Skrzynia biegów
6-biegowa manualna znakomicie zestrojona do nowoczesnego napędu, biegi przełączane są płynnie i bez żadnych oporów. 4. Bardzo ciekawie został rozwiązany dostęp do załadunku bagażu, 492
litrowy bagażnik posiada standardowo otwieraną tylną część pokrywy do góry oraz odchylaną dolną belkę. Powstaje równa powierzchnia dla ułatwienia umieszczenia bagażu. Bagażnik jest foremny bez wypukłości i poprzeczek. 5.Czytelność wskaźników i
wyświetlanie informacji prawidłowa. 6. Systemy bezpieczeństwa
w Peugeot-cie 3008 na najwyższym poziomie, zastosowano również
postojowy hamulec uruchamiany elektrycznie. 7. uporządkowana deska rozdzielcza auta nie wymaga żadnych instrukcji przy codziennym użytkowaniu, obsługa jest intuicyjna. Auto ma  komputer pokładowy i duży wyświetlacz LCD. 8. Wyposażenie zawiera wiele
systemów dla ułatwienia jazdy m. innymi: ABS, ASR, ESP, poduszki powietrzne i kurtyny boczne, czujniki parkowania z tyłu, kontrolki
zapięcia wszystkich pasów.  Samochód jest elegancki ma swój styl
i wykonany został z bardzo dużą dbałością o szczegóły, użyto dobrych materiałów, tworzywa i elementy ozdobne wykonane są
z bardzo przyjemnych materiałów.
    Jestem mile zaskoczony  charakterem i kształtem nadwozia, bardzo mozliwe, że w przyszłości w porównaniu crossoverów Peugeot 3008, zajmie czołową pozycje na rynku światowym.
   



 cdn. grzegorzto@op.pl        www.peugeot.pl