Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

czwartek, 7 maja 2015

Nowy crossover FIAT 500X test 2h






 Nowy, bardzo dobrze wyposażony FIAT 500X /LOUNGE/ został udostęopniony do jazdy próbnej 07 maja 2015, dzięki uprzejmości Pana Krzysztofa S. z salonu CARSERWIS Sp. z O.O. przy Połczyńskiej 33.
      Auto pod względem elegancji i wyposażenia bezpieczeństwa użytkownika, stanowi czołowy produkt FIATA. Tak elegancki i wygodny samochód jest sztandarowym produktem fabryki światowego producenta znanych pojazdów.
Oryginał włoskiej produkcji jest obecnie najlepszym i najbardziej eleganckim autem, ocenianym najwyżej w statystykach popularnych samochodów na świecie. Poniżej przedstawiam zasadnicze zalety tego przyjaznego auta:
1. Dynamiczny silnik benzynowy 1,4 Multiair 140 kM z turbiną
2. Znakomita skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna, istnieje również wersja ze skrzynią 9-stopniową automatyczną. 
3. Testowane auto miało napęd przedni, występuje również z napędem 4 x 4.
4. Przestronna kabina, duży bagażnik/350 l/, elegancka tapicerka, skóra połączona z tkaniną.
5. Karoseria w 12-kolorach do wyboru  5-metalicznych i 3-perłowe
6. Ergonomia pozycji kierowcy  bardzo wysoka, fotel przedni z regulacją wysokości.
7. Dwupłaszcyznowa regulacja kierownicy.
8. Koło zapasowe pełnowymiarowe z elegancką aluminiową felgą
9. Bezkluczykowe uruchamianie silnika i autoalarm fabryczny.
10. Pakiet promocyjny za 1000 PLN, zawierający czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, elektrycznie składane lusterka boczne.
11.  Samochód wykonany precyzyjnie, nie posiada nadmiernie przeładowanej deski rozdzielczej, obsługa intuicyjna, nie wymaga czytania obszernej instrukcji obsługi.
12. Czytelny ekran dotykowy LCD dla obsługi nawigacji i panela
multimedialnego. Oświetlenie zewnętrzne auta wykonane w technice
ledowej z funkcją automatycznego załączania.
13. Komputer pokładowy, czytelny z menu wyświetlanym na ekranie.
Fiat 500X nowy crossover 140 kM 1,4 benzynowy                                                                                                           
 Samochód jest elegancki z zewnątrz i wygodny w środku, polecam
zainteresowanie się tym modelem, nowoczesnym, wszechstronnie wyposażonym.  Auto posiada selektor trybu jazdy, elektronicznie
przełączany na środkowym tunelu, pozwalający na pełne wykorzystanie możliwości napędu oraz dostosowanie trybu jazdy do
umiejętności kierowcy. Regulacje tempomatu i radia na kole kierownicy. Ciekawie rozwiązany jest elektryczny hamulec postojowy z wyświetlanym menu na środkowym ekranie pomiędzy
zegarami, przed kierowcą. Kabina pojazdu jest bardzo dobrze wyciszona, dźwięk motoru przyjemny, docierający tylko przy większych prędkościach i podczas jazdy na niskim biegu.
Sygnalizator podpowiadający zmiany biegów wyświetlany jest również na środkowym ekranie lcd.

 



Motor dynamiczny i oszczędny pozwala na żwawe rozpędzanie auta
i charakteryzuje się umiarkowanym apetytem na paliwo. Podczas
testu uzyskałem średnie zużycie paliwa poniżej 7 l/100 km.
Pozytywnie oceniam wszelkie wyposazenia elektroniczne, na wysoką ocenę zasługuje nawigacja z bardzo dobra szcegółową mapą i z prostą dotykową obsługą. Nawigacja posiada funkcje zapamietania tras poprzednich i adresów najczęściej używanych.
    grzegorzto@op.pl     +   krzysztof.stromecki@carservis.pl

środa, 6 maja 2015

SUV-y popularne w Polsce



           SUZUKI Vitara
 



         FORD Kuga

PEUGEOT 3008

KIA Sportage, Toyota RAV 4, Mazda CX5, FORD Kuga, HONDA CRV, BMW X4, PEUGEOT 3008, DACIA Duster, SUZUKI Vitara, Citroen C4 Aircross.
 CITROEN C4 Aircross Porównanie aut należących do klasy SUV wykonałem w oparciu o długotrwałe testy samochodów, sprzedawanych w warszawskich salonach.

CITROEN C4 Aircross 

 HONDA CRV

    Ponownie skorzystałem z uprzejmości przedstawicieli sprzedawców i konsultantów handlowych. Jazdy próbne odbywałem zawsze osobiście. Zapraszam do zapoznania z opisami i uwagami. do postów w moim blogu http://serwmotoelektroniki.blogspot.com


      MAZDA CX5                                                                       
                                                   grzegorzto@op.pl


poniedziałek, 4 maja 2015

Crossovery-Top popularne w Polsce


Każde auto, testowane przeze mnie posiada wiele ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych i nowatorskich cech wyposażenia. Moje oceny zawierają trzy podstawowe zasadnicze grupy: 1. wygląd zewnętrzny, kolor karoserii i elementy ozdobne. 2. wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa użytkowania. 3. dane i osiągi oraz ekonomia eksploatacji. Nie oceniałem prawidłowości ekspozycji i jakości obsługi klienta. Ogólna opinia o odwiedzonych przeze mnie salonach jest pozytywna. Bardzo mile przyjmowano moją wizytę w Carserwisie, salonie KIA, przy Połczyńskiej 33. Generalnie oba obiekty handlowe KIA w Warszawie, prowadzone są wzorcowo, na Puławskiej wykonywałem test Nowego Sportage. Gratulacje należą się również dla obsługi salonu Citroen Polska przy ul. Puławskiej, szczególne podziękowania dla Pani Kamili Sz.  Fachowość i profesjonalizm na najwyższym poziomie. Z uprzejmości Citroen Polska korzystałem również przy okazji testu Citroena wyższej klasy C4 S-Crosser. Opinia znajduje się w moim innym artykule.                                                                Charakter crossoverów podkreślają głównie ich cechy zewnętrzne oraz często zastosowany system napędu 4 x 4. Dużym zaskoczeniem dla mnie była jazda Renault Captur-em. Auto o charakterystycznym zewnętrznym designie, zwraca na siebie uwagę, ma bardzo rozsądne wyposażenie i eleganckie wnętrze. Samochód ma precyzyjne wykończenie wnętrza, umiarkowaną ilość
przycisków i pokręteł, jego obsługa jest prosta intuicyjna, nie wymaga czytania obszernej instrukcji.




Przez kilka miesięcy, kontynuując swoje pasje kierowcy testera nowych aut, zdobyłem bardzo wiele informacji o popularnych autach, najlepiej notowanych przez klientów salonów. Do opracowania wziąłem testowane uprzednio popularne auta. Kolejność umieszczona w opracowaniu, nie sugeruje ich jakości i wartości. Moja ocena powstała w celu wykazania głównie wartości użytkowych aut ich niezbędnego wyposażenia i walorów estetycznych. Poniżej przedstawiam listę do porównania: 1.KIA Soul  2. FIAT 500X 3. SUZUKI SX4 S-Cross 4. CITROEN C4 Cactus 5. NISSAN Juke 6. MITSUBISHI ASX 7. RENAULT Captur.  Zapraszam Państwa do zapoznania się z ocenami poszczególnych, wymienionych tu, samochodów w moim blogu: link http://serwmotoelektroniki.blogspot.com   Przy opracowaniu i udział w testach zawdzięczam niżej wymienionym handlowcom z salonów: KIA   daniel.dmoch@carservis.pl,  FIAT krzysztof.stromecki@carservis.pl  SUZUKI daniel.szymczak@bemo-motors.pl,     CITROEN    kamila.szymanska@citroen.com,         NISSAN  r.kosinski@bołtowicz.pl,  MITSUBISHI  pawel.tyborowski@mitcar.pl,    RENAULT kamil.zaborowski.rrg@dealer.renault.com.pl     Serdecznie dziękuję za owocną pomoc.                                                                                                                                                       grzegorzto@op.pl


czwartek, 30 kwietnia 2015

Czy musimy płacić za nieprawidłowo oznakowane miejsca parkingowe w strefach płatnego parkowania ?

Według najnowszego rozporządzenia Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki  Morskiej, nie możemy ponosić kosztów parkowania,na miejscach nieprawidłowo oznakowanych.

Rozporządzenie wnosi nowe obowiązujące od 14.02.2014, wymagania oznakowania, według nowelizacji pkt 5.2.50. Punkt 5 ogłoszony w Dz. U. Nr220 poz. 2181 w zał. 2 do rozporządzenia przedstawia prawidłowe, bezwzględnie wymagane oznakowanie.  Rozporządzenie Min. Transportu Bud i Gosp. Morskiej Załącznik nr 2 do rozporządzenia określa jak oznakowanie powinno wyglądać.

     W wielu Polskich miastach oznakowanie miejsc płatnego parkowania jest nieprawidłowe! Nowelizacja Rozporządzenia o znaku j.w. nakazuje wymaganie znaków pionowych i poziomych dla miejsc parkowania w strefach płatnego parkowania. Należy przed pozostawieniem samochodu, obejrzeć, czy zostawiamy pojazd w odpowiednio oznakowanym miejscu? Wzór prawidłowo wykonanego,  tym samym płatnego miejsca jest w wyżej cytowanej ustawie. Oceniam, że ok 40% miejsc w Warszawie, pomimo ustawionych parkometrów, nie należy traktować jako miejsca odpłatnego. Przypominam o wnikliwej ocenie miejsca, musi być wyznaczone znakami poziomymi i liniami na podłożu oraz pionowym znakiem strefa parkowania płatnego.  Oznakowanie pionowe realizowane jest za pomocą znaku D44. Linie oraz wyznaczone stanowiska parkowania /prawidłowe/ podaje przykład umieszczony w zał.2 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych z 24.01.2015, Dz.U. 2013 poz. 891. Reasumując nie należy wnosić opłat za parkowanie w mieście przy niepełnym oznakowaniu miejsc parkowania. Definicja znaków poziomych, o których mowa w Rozporządzeniu wyraźnie określa, to linie oznaczające stanowiska, symbole dla osób niepełnosprawnych lub koperty. Zatoka brukowana oznaczona liniami z innego koloru kostki nie stanowi prawidłowo oznaczonego miejsca strefy płatnego parkowania.  Dla informacji wszystkich kierowców podaję podstawę prawną: Rozporządzenie Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Przykłady braku odpowiedniego oznakowania opisywane są w artykułach dotyczących nagannego postępowania Strażników Miejskich z Namysłowa i Opola. Patrz artykuły Gazety Wyborczej. Polecam moje uwagi pod rozwagę i oczekuję komentarzy. Kancelarie Prawne z całej Polski stoją na stanowisku dochodzenia praw kierowców na zasadach trybu odwoławczego, koniecznie wyjaśniajmy i walczmy z wyłudzeniem niesłusznie pobieranych opłat parkingowych. W kilku miastach opłaty pobiera się nawet bez postawienie parkometrów. Dla zobrazowania obecnej nieprawidłowej sytuacji, proszę o zapoznanie się z artykułem, zamieszczonym na forum Namysłów nieprzyjazny mieszkańcom



                           cdn. grzegorzto@op.pl      http://serwmotoelektroniki.blogspot.com



Nowy crossover KIA Soul po modernizacji w 2014 roku

Wrażenia z jazdy testowej c.d.

                                                      KIA Soul po modernizacji
 Crossover Kii został zmodernizowany po trzech latach od rozpoczęcia sprzedaży w Polsce. Nowe auto poznaje się po nowym
kształcie reflektorów z wbudowanymi żarówkami LED. Posiada również nowe zderzaki. Modernizacja objęła między innymi
 odmłodzenie wyglądu karoserii, wprowadzono nowe kolory
prezentowany na moich fotografiach, popularnie nazwany kolor, to
"piekielna czerwień", odświeżono wzory obręczy kół, całkowicie
zmieniono deskę rozdzielczą. dodano bogatsze wersje.Wyposażenie skonfigurowano w trzech wariantach M,L, XL.
  W czasie jazd testowych korzystałem z wyposażenia L.
Wariant XL posiada dodatkowo automatyczną klimatyzację, 18 calowe alufelgi, wskaźniki z kolorowym wyswietlaczem, kamerę
cofania, bezkluczykowe uruchamianie silnika, elektrycznie składane lusterka boczne.
       Moje spostrzeżenia wykazują podstawowe zalety auta:
       1. przestronne i funkcjonalne wnętrze
       2. szeroka możliwość personalizacji karoserii
       3. długa lista opcji dodatkowego wyposażenia                    
        4. stylistyka linii nadwozia i wnętrza
        5. przyzwoity, dynamiczny silnik 132 konny z 6-biegową      
            manualną skrzynią.
        6. maksymalna ocena 5 gwiazdek w testach zderzeniowych.
            Polecam ten niepowtarzalny, ciekawy pojazd.
                                             grzegorzto@op.pl

        autor: Grzegorz Tomasiewicz http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

czwartek, 23 kwietnia 2015

Nowe auto KIA SOUL 1,6 132 kM z motorem GDI


KIA Soul została udostępniona 22 kwietnia 2015 z salonu Carserwis przy Połczyńskiej 33 w Warszawie.
KIA Soul 2015  
Samochód został całkowicie zmodernizowany, posiada nową sylwetkę z wieloma modnymi elementami wykończenia oraz nowoczesne wyposażenie wnętrza. Zaliczany do 10-ciu najpopularniejszych crossoverów w Polsce, znacznie odbiega wyglądem od innych aut średniej klasy.
Na pochwałę zasługuje przedstawiciel Salonu Carserwis, Pan Daniel D. za instrukcje i przekazanie
wszelkich szczegółowych informacji o tym bardzo ciekawym i atrakcyjnym samochodzie.
Auto Soul, zaliczone zostało do samochodów miejskich, niesłusznie ponieważ posiada wszelkie zalety  do użytkowania w każdym terenie. Najmocniejszą stroną nowej konstrukcji jest bardzo sprawna 6-biegowa skrzynia biegów, dynamiczny silnik, pojemny bagażnik.


Eleganckie wykończenie wnętrza podkreślone przez wysokiej jakości dodatki i elementy dekoracyjne, zachęca użytkownika do
"zaprzyjaźnienia" się z pojazdem. KIA Soul zwraca na siebie uwagę nietypowym kształtem nadwozia oraz zestawieniem kolorystycznym wstawek zewnętrznych karoserii. Mój kontakt z testowanym samochodem, pozytywnie oceniam z perspektywy, opiniowanych innych crossoverów. KIA wykonała bardzo elegancką modernizację, znanej wersji sprzedawanych w Polsce aut.
Dla potwierdzenia nowych rozwiązań należy podkreślić:  duże i
czytelne wyświetlacze, nowe reflektory główne z ledowymi światłami do jazdy dziennej oraz czytelny ekran zestawu multimedialnego z kamerą cofania. Pakiet
dostępnych wyposażeń, dla wersji testowanej "L" może być jeszcze wzbogacony o nawigację z dopłatą.

silnik 1,6 GDI 132 kM
Podczas przeprowadzonego testu samochód miał umiarkowany apetyt na paliwo. Przy spokojnej jeździe chwilowe zużycie benzyny
wskazywane za pośrednictwem komputera pokładowego wyniosło,
poniżej 7l/100km. Bagażnik o pojemności 354 litry, swobodnie
wystarcza do codziennego użytkowania pojazdu i oceniam, że
wystarczy również na wakacyjne podróże.
                                  cdn.             grzegorzto@op.pl
                                            + daniel.dmoch@carservis.pl
                                                                                              http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

wtorek, 7 kwietnia 2015

Nissan Juke 2015 sportowy crossover po liftingu

3 kwietnia 2015 miałem możliwość wykonania testu nowym Nissanem Juke z salonu Zaborowski Sp. z OO, przy Puławskiej 276 w Warszawie.





 Nissan Juke 2015 1,6 115 kM Auto po liftingu prezentuje się bardzo dobrze, zmieniono wygląd zewnętrzny, poprzez dodanie listew upiększających oraz ramek, wokół świateł przednich. Posiada ledowe światła do jazdy dziennej. Wewnątrz lakierowane wstawki w różnych kolorach, dodają wrażenie weselszego wykończenia.
Egzemplarz testowany miał  wstawki lakierowane w kolorze białym. Tapicerka i elementy deski rozdzielczej, precyzyjnie wykonane, bez zbędnych ekstrawagancji. Samochód z 6-cio biegową skrzynią biegów, ma dość dużą dynamikę
 i prowadzi się lekko bez konieczności kontrowania kierownicą. Test przeprowadzałem przy silnym wietrze na przedmieściach Warszawy. Dzięki uprzejmości Pana Dariusza F. poznałem szczegóły wyposażenia oraz możliwości uzupełnienia
wersji w postaci pakietów. Karoseria z zewnątrz ma wyraźne przetłoczenia i bardzo mocno podkreślone błotniki przednie, dające wrażenie silnej sylwetki. Wyposażenie kabiny w elektroniczny ekran dotykowy oraz nawigację z kamerą cofania, łatwe do obsługi.
Bardzo mi się podoba wysoko umieszczony drążek zmiany biegów,
 skrzynia 6-biegowa pracuje poprawnie, przełożenia dość krótkie,
pozwalają uzyskać osczędne parametry jazdy. Nie przekraczające 7 l/100 km. Bagażnik dla tej wersji auta 350 litrów, wystarczający.
Przyspieszenie 10,8 /0-100 km/h/ również jest zadowalające. Układ
kierowniczy wspomagany jest elektrycznie, zawieszenie niezależne
kolumny MacPherson oraz tylna belka skrętna. Auto bardzo ładnie
zachowuje się na ciasnych zakrętach i nie powoduje żadnych emocji
przy poruszaniu się po znacznie gorszych drogach gruntowych.
Nie zaobserwowałem nadmiernych odgłosów przy poruszaniu się
po betonowych płytach roboczych na dojeździe do nowego budynku supermarketu. Kabina poprawnie wyciszona, widoczność do tyłu trochę ograniczona,  dlatego warto jest korzystać z kamery cofania, uruchamianej przyciskiem obok wyświetlacza wielofunkcyjnego.
                        cdn.                     grzegorzto@op.pl
                                                   dariusz@zaborowski.com.pl