Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 17 czerwca 2015

Nowe hybrydowe autko Toyota Yaris już w sprzedaży.


Dalszy ciąg wrażeń z jazdy testowej w dniu 16 czerwca 2015.

Drugą część wrażeń z jazdy testowej hybrydą, przeznaczam na przekazanie większej ilości parametrów technicznych i  zestawów pakietów dodatkowego wyposażenia Yarisa.
Motor benzynowy o pojemności 1497 cm, dostarcza mocy 75
kM przy 4800 obrotów/min. Silnik wykonano w technice 16-
zaworowej z dwoma wałkami rozrządu. Ciekawostką jest konstrukcja rozruchu, auto nie posiada klasycznego rozrusznika i sprzęgła. Skrzynia automatyczna przcuje bardzo
płynnie i bez tzw. "dziur"przy wybieraniu przełożenia napędu
Następnym nowym rozwiązaniem technicznym jest system odzyskiwania energii na zasadzie rekuperacji. Korzystałem w czasie testu głównie
z trybu jazdy "eco" i obserwowałem, jak samoczynnie Yaris ładuje swoje baterie. Może traci na dynamice, przy starcie spod świateł, zdarzały się wyprzedzania przez małe Citroeny i Fordy, ale coś za coś.
Uważam Toyotę Yaris za idealne auto na dojazdy do pracy,
również wyjazdy weekendowe. Bagażnik 285 litrów raczej ogranicza pakowanie większych walizek, dłuższa podróż wakacyjna wtedy jest możliwa z bagażem we wnętrzu. 
Bardzo dobrze funkcjonuje w Yarisie nawigacja, nie miałem żadnych zastrzeżeń do wskazań
miejsca postoju w terenie, który nie jest oznakowany na mapie. Na fotografii poniżej znajduje się lokalizacja Salonu Chodzeń, przyjaznego dla klienta i obsługiwanego przez fachową załogę.  Do niewątpliwych zalet należy również, zastosowana skuteczna i sprawna, łatwa w obsłudze, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Katalog przedstawiony przez Salon, zawiera kilka nowych, niżej wycenionych pakietów doposażenia. Znajduję tu: ozdobny zestaw, nazwany Black z 16" felgami czarnymi polerowanymi, światła dzienne led-owe i tylne oraz stop wykonane w technice LED. Przyciemniane szyby oraz listwa okienna Piano Black. Cenę tego pakietu zmieniono na 1900 PLN, przy dotychczasowej 5900 PLN. Proponowany jest również pakiet Safety o wartości 2500 PLN, główne zalety dotyczą bezpieczeństwa: układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne włączanie świateł drogowych i czujnik
deszczu, uruchamiający wycieraczki szyb. Toyota Yaris wyposażona jest również w kamerę
cofania z bardzo dużą i dobrą czytelnością obrazu. Dla podwyższenia indywidualnego designu auta sprzedawane są również doposażenia w postaci pakietów: Pakiet City zawiera właśnie kamerę cofania, przednie lampy przeciwmgielne oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne, koszt pakietu 500 PLN, obniżony z dotychczasowej ceny 1900. W żadnej innej
firmie tak niskiej ceny na kamerę cofania nie znalazłem. Niską cenę mają również eleganckie aluminiowe felgi, sprzedawane razem ze światłami głównymi projektorowymi, 
koszt tego zestawu 2000-2500 PLN. Na zamówienie również oferowana jest skórzana dwukolorowa tapicerka z elementami w kolorze czerwonym lub brązowym.  Polecam to ciekawe i oszczędne autko, "zaprzyjaźniłem" się z nim w bardzo krótkim czasie miejskiej przejażdżki 16 czerwca, ulicami Warszawy i bliskich okolic. Z podziękowaniem grzegorzto@op.pl                    www.czerniakowska.chodzen.pl

pozycja bazy:

Toyota CHODZEŃ                       Czerniakowska 102

wtorek, 16 czerwca 2015

Nowa hybrydowa TOYOTA YARIS test miejski 16 czerwca 2015

   

Nową Toyotą Yaris z napędem hybrydowym przeprowadziłem testową jazdę 16.06.2015.  Samochód do testowania, otrzymałem ze znanego salonu Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Auto bardzo bogato wyposażone i z nowoczesnym napędem hybrydowym, spełnia wymagania najnowszej normy czystości spalin. Zaskakuje ciszą panującą w kabinie i przestronnym wnętrzem. Kokpit uporządkowany i zawierający niezbędne regulacje, bez upiększeń w postaci chromów i fortepianowej czerni. Materiały wykończeniowe dobrej jakości.  Tapicerka i kształt foteli oraz regulacje pozycji przy kierownicy spełniają oczekiwania użytkownika. Pojazd z obu napędów uzyskuje moc 100 kM. Zastosowano motor benzynowy 1,5 litrowy 16 zaworowy DOHC 75-konny oraz elektryczny 45 kW. Baterie do napędu elektrycznego, na zasadzie rekuperacji,  są ładowane podczas hamowania silnikiem lub przy dojazdach do skrzyżowań, praktycznie w każdej sytuacji, po zdjęciu nogi z pedału gazu. Producent gwarantuje 10-letni okres poprawnego działania baterii. Na wielką pochwałę zasługuje układ przeniesienia napędu z automatyczną skrzynią biegów oraz z czytelną sygnalizacją trybu jazdy ECO. Kierujący ma stałą informację na dużym ekranie LCD,  graficznie i w bardzo czytelny sposób, proces odzyskiwania energii jest pokazany na ekranie.         funkcja monitora energii
ekran z wyświetleniem monitora energii
nawigacja Toyoty Yaris


napęd elektryczny Yaris 45 kW


grzegorzto@op.pl     www.toyota.pl     http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

              cdn.

wtorek, 9 czerwca 2015

LEON Cupra 280 sportowe tradycje Seata poparte niespotykanymi osiągami auta

Seat Leon Cupra 280 rok modelowy 2016, produkowany w 2015 roku trafił już do salonów.     cd. opinii na temat niezwykłego SEATA           Moc i dynamika rasowego, sportowego auta

Nowoczesnym i dynamicznym autem Cupra 280 odbywałem jazdę testową 1 czerwca w Warszawie.  Dziękując za udział i udostępnienie samochodu, Sylwestrowi N. pracownikowi Carsed-u, składam gratulacje za obszerne informacje i rzeczowe
odpowiedzi na moje wątpliwości.  Większość zainstalowanych systemów bezpieczeństwa jest mi znana z innych popularnych w Polsce samochodów. Poniżej zajmę się rozwiązaniami nowatorskimi, zaskakującymi dla mnie w tej wersji Seata.  1.Zastosowany motor benzynowy 2,0 TSI o mocy 280 kM z podwójnym wtryskiem. 2. Elementy wykończenia karoserii, sportowe fotele kubełkowe, listwy progowe zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym. 3. Bardzo duże felgi 19" i niskoprofilowe opony. 4. Elegancja wykończenia wnętrza i porządne materiały plastikowe miękkie, przyjemne. 5. Przesuwany wygodny podłokietnik między przednimi fotelami. 6. Asystent świateł drogowych. 7. System rozpoznawania zmęczenia kierowcy z sygnalizacją na
wyświetlaczu. 8. Wielofunkcyjny wyświetlacz dotykowy dla panela multimedialnego. 9, Adaptacyjny tempomat. 10. System ostrzegania o zbliżaniu się do pojazdu poprzedzającego z możliwością zachowania bezpiecznego odstępu. 11. Adaptacyjny regulowany system zawieszenia auta, usportowiony i zapewniający bezpieczne  utrzymanie toru jazdy.
  12. Bezstopniowa 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów. 13. Zgodnie z nowymi warunkami dla wszystkich modeli Seata, gwarancja 4-letnia z limitem do 120 tyś. km. /dla pierwszych 2 lat bez limitu km/.
14. Pojemność bagażnika po rozłożeniu tylnych siedzeń 1470 litrów, uzyskujemy płaską podłogę. 15. Elektronika prosta w obsłudze i wszelkie regulacje łatwo dostępne i czytelne. 16.Wskaźnik średniego zużycia paliwa dla zatrzymanego na postoju auta wyskalowany w l/h
 /skrzynia w poz. P/   17. Czytelnie i poprawnie wykonany katalog, dopełnia atrakcyjną ofertę sprzedaży Seata w salonie Carsed, przy ul. Łopuszańskiej 72 w Warszawie. 
                          Seat Leon Cupra 280          grzegorzto@op.pl    +  sylwester.nogaj@carsed.pl






                                       http://serwmotoelektroniki.blogspot.com

poniedziałek, 1 czerwca 2015

SEAT LEON CUPRA 280 kM test z 01.06.2015

 Leonem Cupra, wykonałem test w południe 01.06.2015 w ruchu miejskim i   obwodnicy Warszawy. Auto udostępnił salon CARSED przy ul. Łopuszańskiej 72 w Warszawie.



tapicerka dwukolorowa opcjonalnie
Samochód usportowiony,           dynamiczny i elegancki wzbudza zainteresowanie użytkownika, wersja kombi, idealna do prowadzenia działalności gospodarczej, do wykorzystania
również jako pojazd rodzinny. Produkcja 2015 r., zupełnie odmienny od dotychczas spotykanych w Polsce  Leonów. Karoseria ma wyostrzone krawędzie, zgodne z nowym trendem.
Prowadzi się doskonale, dynamiczna reakcja napędu, pomimo zastosowania automatycznej skrzyni 6-stopniowej, jest nieporównywalna z innymi usportowionymi samochodami.
Przyjemność kierowania jest ogromna, tapicerka i regulacje fotela kierowcy jak w aucie z segmentu premium. Większość regulacji i ustawień w zasięgu ręki, obsługa intuicyjna. Mocną stroną auta jest
prawidłowe wyciszenie kabiny i dobre zestrojenie podwozia. Zaskakująca jest praca selektora trybu  pracy zawieszenia.
Auto w pozycji comfort, na 19" kołach i z niskoprofilowymi oponami bardzo ładnie  pokonuje nierówności, nie zaobserwowałem kołysania i nadmiernych przechyleń w zakrętach.
Estetyka i elegancja wnętrza na najwyższym poziomie. Jedynym akcentem, dla mnie nie do zaakceptowania była ciemna kabina czarna skóra tapicerki i czarna podsufitka. Imponujący jest natomiast szklany panoramiczny dach, zamykany przeciwsłoneczną zaluzją, sterowaną elektrycznie.
                                 grzegorzto@op.pl   +   www.carsed.pl         Leon Cupra 2.0 TSI 280 kM
                                                                                                                     CDN.

piątek, 29 maja 2015

LEXUS NX 300H nowatorskie rozwiązania techniczne

Wynikiem mojego testu drogowego z dnia 25 maja 2015 jest obecny artykuł na temat technicznych możliwości nowoczesnego auta hybrydowego.     Wyjątkowe rozwiązania techniczne zostały wprowadzone celem podwyższenia atrakcyjności i podstawowych warunków ekonomicznego uzytkowania samochodu. Lexus NX 300H nie posiada rozrusznika, drogiego filtra cząstek stałych, tradycyjnego sprzęgła oraz paska rozrządu. Elementy te w tradycyjnym samochodzie ulegają regularnemu zużyciu i wymagają często kosztownego serwisowania. Także konstrukcja układu hamulcowego, nowa i trwała znacznie rzadziej podlega serwisowaniu, wymiana klocków i tarcz jest znacznie tańsza. Łatwość obsługi i rzetelne informacje o rodzaju napędu, wyświetlane na ekranie LCD w Lexusie stanowią priorytet w konstrukcji. Auto ma właściwie trzy silniki, spalinowy 2,5 l oraz dwa elektryczne, komputerowo sterowane współpracujące z automatyczną skrzynią biegów.
Akumulatory znajdują się pod tylną kanapą, nie wymagają doładowywania, nie przewidziano również konieczności ich wymiany. Koszty utrzymania NX 300H zostały zminimalizowane dzięki znakomitej i przemyślanej obsłudze serwisowej i wyeliminowaniu elementów ulegających zużyciu w czasie codziennej eksploatacji. Nie straciła przy tym dynamika i pewność prowadzenia oraz bezpieczeństwo użytkowników. Motor spalinowy uruchamiany jest tylko powyżej prędkości ponad 65 km/godz. przy dynamicznym stylu jazdy. Dla uśrednienia parametrów jazdy współpracuje z kierowcą selektor trybu jazdy, cztery nastawienia:Eco, Normal, Sport S i Sport S+. Rewelacją jest jazda w ustawieniu Eco, przy tym ustawieniu silnik spalinowy w mieście nie jest uruchamiany. Należy pochwalić przemyślane i znakomicie wykonane systemy bezpieczeństwa oraz ostrzegania o zbliżających sie pojazdach. Wyjątkowo solidne jest podwozie auta, posiadające układ korekcji sztywności zawieszenia.                                                    Samochód
wyposażono w układ kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy oraz wspomaganie ruszania pod górę. Przeprojektowana sylwetka auta pozwoliła na osiągnięcie doskonałej aerodynamiki i tym samym ograniczenie hałasu we wnętrzu. Nowością jest również aktywny tempomat, pozwalający utrzymywać samoczynnie, ustaloną przez kierowcę odległość od pojazdu poprzedzającego, aktywny tempomat działa w każdym zakresie prędkości i wraca do nastawienia stałego jeżeli przed kierowanym LEXUSEM nie ma innych pojazdów.
    grzegorzto@op.pl  +  www.lexuswarszawa-pulawska.pl

czwartek, 28 maja 2015

Porównanie Jeep-a Renegade auto USA, wyprodukowane w Europie z Fiatem 500X

Dalsze relacje z testu drogowego, auta użyczonego przez Carserwis w Piasecznie.
wnętrze Jeep-a Renegade

25 maja odbyłem jazdę testową Jeepem Renegade. Celem tego testu było porównanie z produkowanym we włoszech crossoverem Fiat 500X, testowanym przeze mnie wcześniej. Oba pojazdy mają taką samą płytę podłogową. Różnica jest tylko w kształcie nadwozia i
przeniesieniu napędu przy zastosowaniu 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów w Fiacie. Pod względem wyposażenia i parametrów technicznych oba samochody są porównywalne. Bogate komplety wyposażenia występują już w wersjach podstawowych.     Zamieszczam fotografie dla zobrazowania niewielkich różnic w
gabarytach zewnętrznych obu aut.  Sposób obsługi i wygoda jest identyczna w Renegade i w Fiacie 500X. Superprecyzyjna skrzynia automatyczna Fiata, dodaje komfortu użytkowania i umożliwia znaczne oszczędności paliwa.
                                                                                          wnętrze Fiata 500X
Sylwetka Fiata 500X znacznie bardziej rozpoznawalna na świecie. Należy jeszcze podkreślić, że jakość, precyzja wykończenia i napęd automatyczną skrzynia biegów w połączeniu w zestawieniu z 4 x 4 jest przebojem w ofercie włoskiego producenta.
Pewne rozwiązania są w obu autach podobne, do takich należy 3-stopniowy selektor trybu jazdy. Silnik 1,4 Multiair o mocy 140 kM, zastosowano w Renegade i Fiacie 500X. Wyposażenie w system
start-stop umożliwia dodatkowe oszczędności paliwa, również stosowane w obu samochodach. Dla konstrukcji Fiata i Jeep-a Renegade wprowadzono podobne systemy bezpieczeństwa. Do


elektroniki pokładowej wprowadzono system ostrzegający o zbliżających się pojazdach oraz o zbyt małej odległości od pojazdu poprzedzającego.  Elegancja i precyzyjne wykończenie wnętrza Fiata
500X oraz Jeep-a Renegade jest na najwyższym poziomie, na pochwałę zasługuje bogate wyposażenie wersji podstawowych.
      grzegorzto@op.pl   +  krzysztof.stromecki@carservis.pl 
      serwmotoelektroniki.blogspot.com





środa, 27 maja 2015

NOWY JEEP RENEGADE, bezpieczne i wygodne auto


JEEP Renegade 1,4 140 kM





Nowym Jeepem Renegade odbyłem samodzielną jazdę 25 maja, dzięki użyczeniu pojazdu z Carserwisu Piaseczno.
Auto posiada wiele zalet i znakomite wyposażenie. Test odbywał się w średnim ruchu podmiejskim, na różnych nawierzchniach w okolicach Warszawy. Jeep Renegade testowany, ma silnik 1,4 benzynowy o mocy 140 kM, przyspiesza w 10,9 sek do 100 km/godz.
Charakteryzuje się dużą dynamiką oraz umiarkowanym zużyciem paliwa /6,0 l/100 km/.                                             Przedstawię poniżej podstawowe wyposażenie auta: 1. elektrycznie sterowane szyby przód i tył.  2. zamek centralny, sterowany pilotem 3. bezkluczykowy zapłon motoru, system start-stop, 4. fotel kierowcy regulowany do góry + ustawienie podparcia lędźwiowego. 5. dzielona tylna kanapa w stosunku 40/20/40, 6. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, 7. lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie i podgrzewane. 8. ogranicznik prędkości sterowany przyciskami z koła kierownicy, 9. regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, 10. podłokietnik pomiędzy fotelami, przesuwany i ze schowkiem , 11. tylne czujniki parkowania, 12. ekran LCD dotykowy, 13. system multimedialny sterowany z kierownicy. Samochód był testowany  przeze mnie w towarzystwie doświadczonego kierowcy-użytkownika Jeepa, Andrzeja Z.
Kolega również wyraził pozytywne zdanie na temat Renegade-a. Polecam ten bezpieczny i nowoczesny wielozadaniowy samochód.    grzegorzto@op.pl   +  www.carserwis.pl
                                                               http://serwmotoelektroniki.blogspot.com



    Auto w wyposażeniu dodatkowym posiadało ogrzewane fotele przednie, ogrzewanie kierownicy oraz adaptacyjny tempomat.