Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

poniedziałek, 7 marca 2016

KIA Sportage GT Line kontra HYUNDAI Tucson wersja "Style"



C.d. porównania: KIA Sportage GT Line, HYUNDAI Tucson "style"

W porównaniu i wykonaniu tego opracowania brali udział pracownicy salonów KIA oraz Hyundai. Auta oceniam obiektywnie, po samodzielnym testowaniu w ruchu miejskim oraz okolicach Warszawy.

Do testu uzyskałem: Nową Kię Sportage w wersji GT Line z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią DCT, dwusprzęgłową i 7-mio stopniową. Motor 1,6 turbo-GDI 177 KM. Prędkość max 201 km/godz. max. moment obrotowy 265 Nm dla 1500 - 4500 obr/min.  HYUNDAI Tucson w wersji "style" z napędem na przednią oś i mechaniczną skrzynią 6-biegową. Silnik 1,6 o mocy 132 KM, prędkość max. 182 km/godz. max. moment obrotowy 160,8 Nm przy 4850 obr/min. Podaję główne dane obu samochodów.   Masa własna:      KIA   1534 kg    Hyundai 1379kg

                                   wymiary zewn. dług.                 4480 mm               4475 mm

                                                            szer.                 1855 mm               1850 mm

                                                            wys.                 1645 mm               1650 mm 

                                      pojemność bagażnika              201 l                      513 l

                                      koła    alufelgi                            19"                       17"
Porównanie przeprowadziłem również w oparciu o internetowe opinie użytkowników tych samochodów. Zaznaczam, że długotrwałe testy będę jeszcze prowadził nadal, bo trudno jest ocenić auta jeżdżące od lutego w kraju, na dłuższych dystansach. Przy ocenie analizowałem parametry użytkowe i wrażenia z jazd, poparte wypowiedzią 45 właścicieli aut.

           KIA                   HYUNDAI
ocena ogółem:              8,16                       8,86
spalanie cykl miesz.     9,17                    10,51 l/100km
układ jezdny                8,38                      8,68
napęd/ silnik skrzynia/ 7,7                        7,93
komfort jazdy              8,08                       8,6
nadwozie i wnętrze      7,94                       8,06
wentylacja i ogrzewanie  8,5                     9,5
widoczność                     8,57                    9,1
elektryka i elektronika   7,8                      9,55

niezawodność                 8                         9,1

koszty napraw                6,6                      8,1 

ocena średnia              8,16                    8,86

Porównanie z opinii użytkowników wypada na korzyść HYUNDAI-a, należy tylko dodać, że Tucson sprzedawany jest znacznie dłużej na rynku krajowym, KIA Sportage została wprowadzona do powszechnej sprzedaży w lutym 2016. Moja ocena jest remisowa z plusem na korzyść elegancji i wyposażenia za wersję GT Line dla KII Sportage.        Grzegorz T.

     przy ocenie współpracowali: daniel.dmoch@carservis.pl 

sebastian.stalka@carservis.pl            marcin.autowicz@carservis.pl        marcin.szczygielski@azauto.pl               www.kia.com          www.azauto.pl

                                                 

 

                      

      Porównanie SUV-ów KIA Sportage GT Line                                                Hyundai Tucson "style"                                                    


                  


                                                                                        




 

sobota, 5 marca 2016

KIA Sportage Hyundai Tucson porównanie nowych SUV w Polsce

Porównanie nowych SUV: KIA Sportage, HYUNDAI Tucson samochody zostały użyczone w salonach Carserwis przy Połczyńskiej 33 i w AZ Auto przy Puławskiej 516 w  Warszawie.                      Auta prowadziłem na trasie, częściowo w ruchu miejskim
na  szybkich obwodnicach. Pod względem wyposażenia komplet w KIA był bardziej komfortowy i wzbogacony o tapicerkę skórzaną oraz elementy ozdobne nadwozia w wersji GT Line.

wnętrze KIA Sportage

silnik 1,6 132 KM Hyundai Tucson

silnik 177 KM KIA Sportage    


wnętrze Hyundai Tucson
Nowe Suv-y produkowane na bieżąco, zamawiane powszechnie i licznie w salonach, można doposażyć, według znakomicie opracowanego katalogu. W przypadku Sportage, doposażenie polega na zakupieniu szklanego dachu z żaluzją przeciwsłoneczną. Dla Tucsona dopłaty w najwyższym wyposażeniu wymaga elektryczne sterowanie ustawienia fotela kierowcy, tapicerka skórzana i dwupanelowy szyberdach. Nadwozie Tucsona lakierowane jest w 12 kolorach dostępnych z metalikiem i niektóre z lakierem perłowym. Dopłata za lakier metaliczny lub perłowy to 2600 zł.
Moja ocena daje remis dla obu samochodów, ze wskazaniem na bardzo eleganckie wyposażenie wersji GT Line w KIA Sportage, flagowym SUV Kii.
      opracowałem wspólnie z pracownikami Carserwis
i AZ Auto: daniel.dmoch@carservis.pl
                     marcin.szczygielski@azauto.pl      
               Grzegorz T.  grzegorzto@op.pl

Hyundai Tucson następcą IX35 przebojowy SUV Hyundai-a



 Hyundai TUCSON nowy SUV Hyundai-a w salonach w Polsce
                                                                                           motor 1,6 GDI 132 KM


Tucson jest popularnym suv-em znakomicie sprzedawanym w krajowych salonach. Jeździłem autem w wersji style, podczas testu 4 marca, udostępnionym w Salonie AZ Auto z Puławskiej 516 w Warszawie. Całkowicie nowy samochód, uzyskał płytę podłogową z większym rozstawem osi oraz nowym silnikiem GDI o mocy 132 KM, max momentem obrotowym 160,8 Nm przy 4850 obr/min. Prędkość max 182 km/godz. 100 km/godz. uzyskuje w 11,5 sek. Obszerna i wygodna kabina na 5 osób, zapewnia odpowiednią ilość miejsca na tylnej kanapie i bagażnik o pojemności 
513 l. Nowoczesny  wolnossący motor 16-zaworowy i multiwtryskowy połączony jest z napędem przednim 6-cio biegową skrzynią manualną. Zapewnia odpowiednią dynamikę i sprawne poruszanie się w warunkach zatłoczonego miasta oraz na trasach szybkiego ruchu. Systemy bezpieczeństwa, kamera cofania i intuicyjna prosta obsługa instrumentów pokładowych, to ważne atuty nowoczesnego Tucsona.
Eleganckie i wygodne wnętrze dopracowane w szczegółach, dla wersji style nie wymaga żadnych dopłat. W tej kompletacji znajduje się również bardzo przydatna kamera cofania. Wielowahaczowe tylne zawieszenie pracuje poprawnie i bezgłośnie, samochód jest dobrze wyciszony, również przy większych prędkościach. Wyposażenie w zakresie komfortu: automatyczna klimatyzacja z chłodzonym schowkiem w kabinie, podgrzewane siedzenia z trzema poziomami grzania,  podgrzewana kierownica, regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach, sterowanie lusterek i podgrzewanie elektryczne, składanie lusterek po wyłączeniu silnika. Regulowany kąt oparcia tylnej kanapy, tylne czujniki parkowania z sygnalizacją dźwiękową, system utrzymania pasa ruchu, informujący o  zmianie pasa ruchu, bez załączonego kierunkowskazu, informacja o znakach drogowych i przekroczeniu dopuszczalnej prędkości.  tempomat i czujnik deszczu.  Auto posiada system inteligentnego kluczyka, uruchamianie poprzez wciśnięcie guzika na desce rozdzielczej. Dla uzyskania optymalnego zużycia paliwa zastosowano również układ start/stop, działający głównie w poruszaniu się po mieście. Samochód wyposażony jest w system multimedialny ze sterowaniem z pola kierownicy i nawigację z 8" ekranem dotykowym LCD. System posiada 8 głośników / 2 tweetery/  radio jest z wyświetlaniem RDS i możliwością odtwarzania MP3. Hyundai Tucson w wersji "style" wyposażono w nawigację satelitarną z programem aktualizacji MapCare. Do bogatego kompletu wyposażenia można dokupić jeszcze pakiet bezpieczeństwa, zawierający system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym, system automatycznego hamowania. Cena tego pakietu 4500 zł.

Polecają ten nowoczesny i bezpieczny samochód:

                       Grzegorz T    + marcin.szczygielski@azauto.pl

                                               www.azaauto.pl

 





wtorek, 1 marca 2016

FIAT TIPO najnowszym sedanem produkowanym w fabryce koncernu w Turcji

Fiatem Tipo wykonałem samodzielny test drogowy w dniu 1 marca, podróżując w okolicach miasta i obwodnicą Warszawy.



Fiat Tipo znowu po 23 latach w Polsce.Poprzedni Tipo wyprodukowano w 1993 r. jako 3 drz. kompakt.

Produkowany w tureckiej fabryce w mieście Bursa, sedan Tipo, porządny i elegancki z obszernym bagażnikiem 520 l.

Wyposażony w silnik 1,4 o mocy 95 KM i max. momencie obrotowym 127 Nm, zapewnia przyspieszenie 11,5 sek. do 100 km/godz. max.prędkość 185 km/godz. Nowoczesny motor 16 zaworowy wolnossący bardzo spokojnie napędza auto i zapewnia dość komfortowe warunki podróżowania. Skrzynia biegów manualna 6-cio biegowa, pracuje poprawnie i lekko, przełożenia wybierane są perfekcyjnie. Kabina przestronna i bardzo dobrze wyciszona, posiada wszystkie podstawowe elementy wyposażenia, skromna tablica rozdzielcza ma elementy regulacyjne do obsługi wszystkich urządzeń pokładowych w zasięgu ręki kierowcy. Intuicyjną obsługę ułatwia duży ekran LCD, dotykowo sterujący audio i wyświetlający parametry chwilowe zużycia paliwa i zasięg auta. Funkcje informacyjne czytelne i poprawnie przekazywane, na bieżąco ułatwiają poprawny sposób prowadzenia samochodu.  Na wprost fotela kierowcy znajduje się monochromatyczny wyświetlacz, informujący o potrzebie zmiany biegów przy odpowiedniej wartości obrotów silnika. Nowy Tipo to zupełnie porządny sedan niczym nie przypominający poprzedniego Fiata o nazwie Tipo z lat 90 ubiegłego wieku.          Samochód został wyposażony w wieloczynnościowy panel multimedialny oraz  regulacje umieszczone na kole kierowniczym.



Zaskoczony precyzją wykonania wnętrza i intuicyjną
obsługą auta, polecam Nowe Tipo, potencjalnym
użytkownikom, jako samochód rodzinny, uniwersalny.
     Grzegorz T       +     www.carserwis.pl
               +  tadeusz.rymuszka@carservis.pl
               +  krzysztof.stromecki@carservis.pl
                + donat.dejneka@carservis.pl

Volkswagen SHARAN- NAJNOWSZY VAN rodzinny


SHARAN VAN rodzinny Volkswagena


 Dzięki udostępnionemu do jazdy  VW z Salonu Rowiński Wajdemajer, zapoznałem się z nowym
luksusowym autem, podczas dni otwartych 28 lutego. W testowaniu brał udział przedstawiciel handlowy Pan
Sylwester K. Jazda odbyła się w okolicach Piaseczna i Konstancina, wykorzystując różne nawierzchnie, mogłem ocenić prawidłową pracę układu zawieszenia i świetne parametry napędu z silnikiem diesla i 6-cio st. skrzynią automatyczną DSG. Motor 152 KM o poj.2,0 l dynamiczny i odpowiedni
do tego Van-a, zapewnia dobre przyspieszenie i płynną jazdę. 29 lutego przeprowadziłem drogową próbę na trasie podmiejskiej o dług. 55km.  Starałem się wybrać zróżnicowane drogi aby ocenić komfort użytkowania.
Prędkość max. 198 km/godz oraz mały apetyt na paliwo średnio w teście 6,6 l/100 km.
Bezpieczeństwo użytkownika przy konstrukcji Sharana,
było priorytetowym zadaniem projektantów auta. Pojemność bagażnika przeszło 900 l przy 5-cio miejscowej wersji wnętrza to imponująca wartość, umożliwiająca przewożenie przedmiotów o długości 2,08 m.
           Polecam eleganckiego i komfortowego VAN-a   Grzegorz T.    + salon@rowinski-wajdemajer.vw.pl   + www.rowinski-wajdemajer.vw.pl        


Największy bagażnik, ogromna kabina, wersji 5 os. lub 7 osobowej,  Volkswagen Sharan rodzinny VAN.



Luksusowy i bezpieczny samochód Volkswagena przeszedł znaczną modernizację, uzyskano większy rozstaw osi oraz zwiększono wymiary karoserii, tym
samym powiększono wygodną kabinę pasażerską.
Auto o długości 4854 mm, szer. 2081 mm i wys.2052,
masie własnej 1793 kg ma ładowność max 692 kg. Wyposażone w silnik diesla TDI przyspiesza w 10,3 sek do 100 km/godz. uzyskuje  max moment
obrotowy 340Nm i prędkość max 198 km/godz. 
Produkowany w Hiszpanii Sharan zaskakująco precyzyjnie wykonany i kunsztownie ozdobiony na zewnątrz i komfortowo zaaranżowany we wnętrzu wzbudza zainteresowanie nową wersją całkowicie
zmienionym  nadwoziem i parametrami technicznymi.
 

piątek, 26 lutego 2016

KIA Sportage porównanie z Toyotą RAV 4



motor RAV4 152 KM
Nowymi SUV-ami z napędem 4x4 wykonałem jazdy próbne w lutym 2016.
Auta udostępniły Salony: Chodzeń z Czerniakowskiej 102, Carserwis z Połczyńskiej 33 w Warszawa
Samochody z luksusowym wyposażeniem wersja GT Line Kia i Toyota Style. 
              Toyota                                                                            KIA Sportage

silnik 2,0 Valvematic 152 KM                      1,6 GDI 177 KM
Wyświetlacz Kia Sportage
skrzynia bieg. man 6 bieg.                 automat 7 stop. 2-sprzęgł.  napęd         4x4                                                  4x4                              
mom.obr.  196Nm                                              177Nm
przyspieszenie    9,9 sek                                     9,1 sek
wymiary: dług.    4605 mm                              4480 mm 
                szer.    1845 mm                              1855 mm
                wys.    1675 mm                              1645 mm
prędkość max.     185 km/h                              201 km/h 
silnik 4 cyl. 16 zaw. DOHC                            4 cyl. turbo
          





Wnętrze Toyoty RAV4
Oba samochody posiadają tapicerkę skórzaną i elektroniczną regulację foteli przednich.
Toyota wyróżnia się dwukolorową tapicerką w odcieniu beżu z czarnym lub bordo z czarnym,
samochody mają modną podsufitkę w kolorze czarnym. Zastosowano wszelkie możliwe systemy
bezpieczeństwa oraz dodatkowo w Toyocie system wykrywania obecności przechodniów. Nowoczesne kompletowanie doposażenia, logicznie skonfigurowano w obu autach. Bogata gama kolorów karoserii uzupełnia elegancję i design nowych samochodów KIA i Toyoty.
Komfort wnętrza jest porównywalny, bardzo wygodne fotele i dzielona tylna kanapa w obu autach



wyświetlenie sygnalizacji położenia kół
Toyota RAV4




        Polecamy oba najnowsze SUV-y w Polsce:

www.toyota.com   www.czerniakowska.chodzen.pl 
www.carserwis.pl

www.kia.com                      Grzegorz T.           
luksusowe wnętrze KIA Sportage

Wnętrze KII Sportage
motor KIA 177KM

czwartek, 25 lutego 2016

RAV4, jazda próbna 24 lutego nową Toyotą

Nową Toyotą RAV4 przeprowadziłem test drogowy w okolicach Warszawy. 24 lutego udostępnionym w Salonie Chodzeń, przy Czerniakowskiej 102,  jeździłem w dość intensywnym ruchu poza miejskim, częściowo obwodnicą
Legionowa i trochę centralnymi ulicami Warszawy.

Jazda RAV 4 z motorem 2.0 152 KM i ręczną 6-biegową skrzynią manualną to wielka przyjemność.
Dynamiczny i szybki samochód startuje płynnie i w 9 sekund uzyskuje 100 km/godz.  Główne cechy RAV4 to elegancja, komfort wnętrza i bezpieczeństwo użytkowania. Z wyposażenia technicznego bardzo wysoko oceniam czytelne ekrany wielofunkcyjne na kokpicie auta oraz wyjątkowy cichy i dynamiczny napęd 4 x 4. Kabina jest tak wyciszona, że słuchanie   
radia lub rozmowa telefoniczna za pośrednictwem zestawu bluetooth, jest możliwa bez zakłóceń. Przy zastosowanym, włączonym systemie start/stop, cisza 
jest jak w pomieszczeniu odsłuchowym dla sprzętu audio.   Japoński producent auta zabłysnął w precyzyjnym i odpowiednio wysmakowanym wykończeniu wnętrza samochodu z naciskiem na ulubione gadżety dla europejskiego użytkownika. Podstawowa wersja, bogato ozdobiona i posiadająca
wszelkie elementy niezbędne do korzystania z auta jest dość interesująca. Powinna być powszechnie sprzedawana, jako uzupełnienie popularnego rynku suwów w Polsce.
Polecają to nowoczesne auto: grzegorzto@op.pl
                                    www.czerniakowska.chodzen.pl
                                                     b.orlowski@chodzen.pl

salon@czerniakowska.chodzen.pl