Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

czwartek, 24 marca 2016

VOLVO V90, S90 premiera w Warszawie 11 marca 2016

11 marca w Warszawie odbyła się premiera najnowszych aut Volvo S90 i V90

Premiera z bogatą oprawą artystyczną w scenerii świateł i głośnej muzyki, odbyła się wieczorem w Centrum Wystawienniczym przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie. Organizator importer Volvo zadbał o udział znakomitych gości oraz dynamiczny pokaz aut i obficie zaopatrzony bufet. Uczestnicy pokazu i prezenter Maciej Kurzajewski, zgodnie bardzo wysoko ocenili przedstawione auta. Do oglądania wnętrza ustawiały się kolejki ciekawskich. Zainteresowane szczególnie były eleganckie panie zachwycone linią nowych aut  
i ich precyzyjnym wykończeniem"skórzanego" wnętrza.
Wśród licznej grupy dziennikarzy, ogromne zainteresowanie  wzbudzała szczególnie atrakcyjna wersja kombi, obszerny i ustawny bagażnik to wielki atut samochodu. Zgodnie z tradycją firma dołożyła wszelkich starań w bezpieczeństwo użytkowania i ekologię. Podstawą konstrukcji prezentowanych aut jest całkowicie nowa płyta podłogowa zwana SPA, pozwalająca na modułową konstrukcję nowych innych aut, bez udziału kooperujących przedstawicieli innych producentów. Całkowicie 
zrezygnowano w Volvo z silników 5 i 6 cylindrowych, podstawowe silniki to 4-ro cylindrowe rzędowe 2 litrowe, później również o pojemności 1,5 l. Nie będzie  silników 3-cylindrowych. Najmocniejszy diesel D5 ma moc 225 KM, najsłabszy 150 KM. Dla benzynowych przewidziano moce od 250 do 320 KM. W przyszłości prawdopodobnie będzie również T8 o mocy 400 KM. Do napędu nowych aut stosowana jest hybryda, wspomagająca silniki spalinowe z turbiną, silnikiem 
elektrycznym, umożliwiającym zasięg do 50 km na jednym  ładowaniu baterii. Skrzynie biegów w hybrydzie są automatyczne 6-stopniowe, wersja topowa jest z 8-stopniowym automatem. Pomimo rewelacyjnej oprawy imprezy, pozostał niedosyt w 
postaci braku informacji technicznych i pominięciu formy pisemnej reklamy w postaci kolorowych folderów lub ulotek.  Według deklaracji przedstawicieli VOLVO, auta pokażą się w kraju w czerwcu bieżącego roku.      Limuzyna Volvo o długości 4,96 m zwraca uwagę nową linią nadwozia z opadającym dachem i bardzo mocnym tylnym słupkiem.                                        relacjonował: uczestnik prezentacji Grzegorz T przy udziale  Ryszarda K z Media Impact Polska Ringier Axel Springer.

sobota, 19 marca 2016

KIA SORENTO PORÓWNANIE z Mitsubishi Outlander


   Mitsubishi Outlander 2016 porównanie z KIA Sorento 2016.                

Outlander 2,2 diesel 150 KM z napędem 4x4





 

Porównanie rodzinnych SUV z napędem na 4 koła  rozpocząłem od testu drogowego wykonanego w mieścieterenie poza miejskim.   Testy przeprowadziłem w dniach 8 - 17 marca 2016. Oba auta charakteryzują się wielką przestrzenną kabiną pasażerską z 7-mioma miejscami, dwa fotele trzeciego rzędu umieszczono w podłodze przestrzeni bagażowej i bardzo łatwo podnoszone są do użytkowania. W Sorento dodatkowym atutem jest klimatyzacja dla tylnego rzędu miejsc z osobną regulacją nawiewu.       Silniki o pojemności 2,2 l mają moc: 150 KM Outlander i 200 KM Kia Sorento. Obie jednostki mają nowoczesną konstrukcją /turbodiesle/ .    Przyspieszenie: 11,6 sek. Outlander i 9,6 sek KIA do 100 km/h. Prędkość max: 190 km/h Outlander, 203 km/h KIA.    Średnie zużycie paliwa 5,8 l/100km Outlander, 6,7 l/100km KIA Sorento.   Wymiary nadwozia: długość/szer. wys. 4695/1810/1680 Outlander, 4780/1890/1685 KIA Sorento. Minimalny promień skrętu: 5,3 m Outlander, 5,54 KIA. Rozstaw osi: 2670 Outlander, 2780 KIA. Auta mają wielowahaczowe zawieszenie z tyłu oraz kolumny Mc Phersona z przodu. Wyposażone są w koła o felgach aluminiowych o średnicy 19" z szerokimi oponami 225-235/55/R19. Walory estetyczne podwyższają w obu SUV-ach, listwy chromowane oraz wykończenie wnętrza eleganckimi wstawkami w imitacji drewna lub czerni fortepianowej. Samochody są wysoko zawieszone i wsiadanie oraz wysiadanie ułatwia w Sorento zastosowany stopień zewnętrzny z prawej i lewej strony nadwozia.   
  


   czytelny obraz z kamery cofania KIA


Auta są super wyposażone Outlander w wersji Intense plus, Kia Sorento XL, doposażona o zestaw Navi system z radiem Infiniti, 10 głośnikami, szyberdachem i nawigacją. Kia ma ponadto ciekawy system programowania położenia foteli przednich z elektrycznym ustawianiem i odsuwaniem przy wsiadaniu oraz wysiadaniu z auta. Precyzyjne wykończenie i elegancja na podobnym poziomie, brak możliwości oceny skóry w Mitsubishi, ponieważ był wyposażony w fotele z pokryciem tradycyjnym materiałem. Fotele w KIA Sorento są dodatkowo wentylowane i podgrzewane z 3-st. regulacją. Zaznaczam, że pakiet wyposażenia KIA jest najdroższy z oferowanych a w Mitsubishi, to wersja jeden stopień tańsza. Jestem mile zaskoczony dbałością o bezpieczeństwo użytkowników aut i przemyślanym wyposażeniem oferowanym w poszczególnych grupach pakietów. Lakier metaliczny wymaga dopłaty: KIA 2500 zł, Outlander 2900 zł. Oba znakomicie zaprojektowane i elegancko wykończone samochody zasługują na zainteresowanie, jako samochody rodzinne, 7-mio miejscowe, bezpieczne i ładne.  Polecam wraz z przedstawicielami salonów: KIA Carserwis i Mitcar,   Grzegorz T.     grzegorzto@op.pl marcin.autowicz@carservis   daniel.dmoch@carservis.pl  andrzej.kalbarczyk@carservis.pl  sebastian.stalka@carservis.pl   agnieszka.truszkowska@mitcar.pl     maksymilian.gorski@mitcar.pl

            

                                                                                                            



czwartek, 17 marca 2016

Sorento rodzinny 7-miejscowy VAN produkcji KIA test 16 i 17 marca

Dużym SUV-em KIA Sorento podróżowałem, dzięki użyczeniu z salonu Carserwis SA w Warszawie. Udostępniono mi auto z wyposażeniem XL i elektrycznie sterowanym panoramicznym dachem, skórzaną tapicerką oraz fotelami ustawianymi elektrycznie z pamięcią ustawienia. KIA Sorento to mistrz przestronności i komfortu. Wszelkie systemy bezpieczeństwa i regulacje intuicyjnie dostępne kierowcy, nie sprawiają żadnych trudności przy obsłudze. Całkowicie nowy motor diesla o mocy 200 KM, połączony z 6-biegową skrzynią biegów, okazał się jednostką dynamiczną i cichą. Auto o masie własnej 1878 kg rozpędza się w 9,6 sek do 100 km/godz. Prędkość max. 203 km/godz. i max moment obrotowy 441 Nm dla obrotów 1750-2750.
Do elementów bezpieczeństwa stosowanych w Sorento, należą pakiet kamerowy oraz kamera cofania. Skrzynia automatyczna oraz napęd 4x4 to ogromne zalety auta. Jedną z ciekawych funkcji jest możliwość zmiany biegów, manualnie, zauważyłem jednak w tym trybie większe zużycie paliwa. Testowane auto zostało wyposażone w 19" koła z eleganckimi alufelgami oraz pełnowymiarowym kołem zapasowym pod podwoziem również z felgą aluminiową. Duży ekran dotykowy LCD i precyzyjna nawigacja z 7-mio letnią aktualizacją to następny prezent w wyposażeniu wnętrza.
Z zaskakujących "patentów" zauważyłem osłonę tylnego zderzaka, umieszczoną wraz z podłogą bagażnika, rozkładaną przy chowaniu bagażu. Auto o wymiarach dług.4780 mm, szer. 1890 mm oraz wys. 1685 mm wzbudza zainteresowanie wielu kierowców. Elegancka tapicerka ze skóry oraz podgrzewanie i wentylacja wszystkich foteli to dodatek komfortowy wyposażenia tej wersji. Bardzo przydatna jest również funkcja klimatyzacji z tyłu kabiny pasażerskiej, zwłaszcza przy użytkowanych fotelach 3-go rzędu. Pojemność bagażnika 605 litrów dla złożonych foteli 6 i 7. Fotele 3-go rzędu składają się w podłogę stanowiąc płaską przestrzeń bagażową. Całkowita pojemność przestrzeni bagażowej 1662 litry.
Wszystkie wersje Sorento oferowane są z nowoczesnymi silnikami diesla. Zawieszenie samochodu wielowahaczowe z tyłu i z Mc Phersonem z przodu, jest ciche i precyzyjnie wybiera nierówności drogowe. Samochód jest wysoko zawieszony i dla ułatwienia zajmowania miejsc wewnątrz zastosowano stopień po obu stronach karoserii. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest pakiet technologiczny, oferowany za
dopłatą w wysokości 9000 PLN, zawierający: system monitorowania otoczenia samochodu z kamerą 360 stopni, asystent samoczynnego parkowania, aktywny tempomat z możliwością regulacji utrzymania odległości od auta poprzedzającego, system samopoziomowania zawieszenia tylnego oraz akustyczny zestaw multimedialny z tunerem DAB i 7"dotykowym ekranem LCD. Koła 19" uzbrojone są w opony 235/55/R19. Dla bogatej wersji XL wyposażenie ma ponadto: bezkluczykowy system zapłonu, automatyczne otwieranie bagażnika, asystenta zmiany pasa ruchu z możliwością dezaktywacji, system rozpoznawania znaków drogowych /ograniczenie prędkości/ system monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, system monitorowania ruchu z tyłu auta. Na prawym i lewym nadkolu przy ustawionych fotelach 3-go rzędu znajdują się nawiewy klimatyzacji z regulacjami. 

 

Kia Sorento oferowana jest w 8-miu modnych kolorach karoserii.
Wnętrze pasażerskie dla 3, 4 i 5 pasażera to wygodna kanapa z możliwością regulacji nachylenia oparć.

 Czytelne zegary i wyświetlanie parametrów pomiędzy zegarami

Wygodne miejsce dla kierowcy z elektrycznie ustawianym fotelem z pamięcią ustawień oraz automatycznym odsuwaniem przy zajmowaniu miejsca oraz wysiadaniu z auta.

Nowoczesny i komfortowy samochód polecają:

marcin.autowicz@carservis.pl

daniel.dmoch@carservis.pl andrzej.kalbarczyk@carservis.pl    sebastian.stalka@carservis.pl      Grzegorz T.                              www.kia.com                                www.carserwis.pl

sobota, 12 marca 2016

Mitsubishi Outlander 2,2 D 150 KM c.d. testu drogowego


Japoński SUV OUTLANDER

Japoński SUV Outlander znakomicie spisuje się na różnych wyboistych drogach, dobrze prowadzi się na autostradach.Większość tras próbnych wykonuję w okolicach Warszawy i tuż pod miastem.  Stwierdziłem, że uniwersalny samochód japońskiego producenta, spełnia oczekiwania krajowych użytkowników. Mitsubishi Outlander,  nowoczesny, dynamiczny i oszczędny pojazd jest godnym następcą poprzedniej wersji. Zmieniono ok. 100 różnych rozwiązań technicznych, poprawiających bezpieczeństwo i komfort użytkownika. Całkowicie przeprojektowano wygląd zewnętrzny oraz wykończenie kabiny pasażerskiej.  Auto wzbudza zainteresowanie miłośników motoryzacji. Jego pozycja w sprzedaży SUV w Polsce jest czołowa, wygrywa również tabele popularności w Europie.  Najbardziej odpowiada mi funkcjonalne, obszerne wnętrze i atmosfera uporządkowanej kabiny auta. 

Użytkownicy nowego Outlandera nie mają żadnych zastrzeżeń do jakości i funkcjonalności i walorów samochodu japońskiego, perfekcyjnie przygotowanego do jazdy w warunkach polskich.  

Porównanie z przebojową jednostką KIĄ Sportage
przyłącze multimedialne na środkowej konsoli 

Aranżowanie wnętrza przez otwarcie trzeciego rzędu siedzeń, nie sprawia żadnych trudności, wsiadanie na miejsca 6 i 7 odbywa się po uchyleniu oparć tylnej kanapy. Zamieszczone fotografie pokazują jak rozwiązano otwieranie i dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Dużym atutem samochodu jest ogromny bagażnik z płaską podłogą. Umieszczone pod podwoziem koło zapasowe, stanowi dodatkowe wyposażenie ułatwiające eksploatację auta, przy powszechnej tendencji do stosowania zestawów naprawczych.    

bagażnik z płaską podłogą po zamknięciu trzeciego rzędu siedzeń

autor przy prowadzeniu auta testowanego



schowek na akcesoria, prawa strona w bagażniku




    CDN    Grzegorz T.      www.mitcar.pl
                mitcar@mitcar.pl  kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl


wtorek, 8 marca 2016

Mitsubishi Outlander 2,2 turbo diesel 150 KM z napędem 4 x 4

Jazda testowa Mitsubishi Outlanderem, użyczonym w MMC Car Poland Sp. z O.O Nowym autem 7-mio miejscowym Mitsubishi, obecnie przeprowadzam długotrwały test drogowy, na trasach szybkiego ruchu oraz w terenie w okolicach Warszawy.


Udostępniony samochód w wersji "intense plus", bogato wyposażony i wygodny z silnikiem diesla i napędem 4x4 z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów, ma wymiary: dług.4695 mm, szer.1810 mm i wys.1678 mm.- masa własna 1610 kg, uzyskuje przyspieszenie 11,6 do 100km/godz. 
moment obrotowy max 360Nm dla obrotów 1500 - 2700 i moc 150 KM.
Max. prędkość 190 km/godz. przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym 5,8 l/100km. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu tyłu i kolumnom Mc Phersona z przodu. Zbudowane zostało na 18" felgach z oponami o szerokości 225. W wyposażeniu bezpieczeństwa zastosowana została kamera cofania z dużym ekranem LCD. Światła przednie w technice Ledowej, również do jazdy dziennej. Czytelność i obsługa konsolety najwyższej jakości, intuicyjna, nie wymaga specjalnych instrukcji i nie sprawia żadnych trudności. Ustawienia foteli przednich, mechaniczne i precyzyjne. Aranżacja kabiny umożliwia ustawienie trzeciego rzędu siedzeń do przewożenia 7-miu osób. Fotele trzeciego rzędu składane są w podłodze bagażnika. Wyposażenie
zawiera w komplecie koło zapasowe pod podwoziem.Pojemność bagażnika 581 litrów, przy złożonym trzecim rzędzie foteli. Outlander, najlepiej sprzedający się SUV w ofercie Mitsubishi. Nowy obecnie testowany egzemplarz posiada ponad 100 technicznych zmian. Solidny, odważny wygląd i funkcjonalne wnętrze to atuty samochodu.
Konstrukcja została zmieniona celem poprawienia sztywności struktury nadwozia, udoskonalono podwozie i układ napędowy. Wnętrze zostało lepiej wyciszone i zmieniona jest stylizacja karoserii oraz deski rozdzielczej.



                      

Mitsubishi Outlander 2,2 150 KM i KIA Sportage GT Line 1,6  177KM 
 Grzegorz T.       agnieszka.truszkowska@mitcar.pl

                          http://www.mitcar.pl

poniedziałek, 7 marca 2016

KIA Sportage GT Line kontra HYUNDAI Tucson wersja "Style"



C.d. porównania: KIA Sportage GT Line, HYUNDAI Tucson "style"

W porównaniu i wykonaniu tego opracowania brali udział pracownicy salonów KIA oraz Hyundai. Auta oceniam obiektywnie, po samodzielnym testowaniu w ruchu miejskim oraz okolicach Warszawy.

Do testu uzyskałem: Nową Kię Sportage w wersji GT Line z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią DCT, dwusprzęgłową i 7-mio stopniową. Motor 1,6 turbo-GDI 177 KM. Prędkość max 201 km/godz. max. moment obrotowy 265 Nm dla 1500 - 4500 obr/min.  HYUNDAI Tucson w wersji "style" z napędem na przednią oś i mechaniczną skrzynią 6-biegową. Silnik 1,6 o mocy 132 KM, prędkość max. 182 km/godz. max. moment obrotowy 160,8 Nm przy 4850 obr/min. Podaję główne dane obu samochodów.   Masa własna:      KIA   1534 kg    Hyundai 1379kg

                                   wymiary zewn. dług.                 4480 mm               4475 mm

                                                            szer.                 1855 mm               1850 mm

                                                            wys.                 1645 mm               1650 mm 

                                      pojemność bagażnika              201 l                      513 l

                                      koła    alufelgi                            19"                       17"
Porównanie przeprowadziłem również w oparciu o internetowe opinie użytkowników tych samochodów. Zaznaczam, że długotrwałe testy będę jeszcze prowadził nadal, bo trudno jest ocenić auta jeżdżące od lutego w kraju, na dłuższych dystansach. Przy ocenie analizowałem parametry użytkowe i wrażenia z jazd, poparte wypowiedzią 45 właścicieli aut.

           KIA                   HYUNDAI
ocena ogółem:              8,16                       8,86
spalanie cykl miesz.     9,17                    10,51 l/100km
układ jezdny                8,38                      8,68
napęd/ silnik skrzynia/ 7,7                        7,93
komfort jazdy              8,08                       8,6
nadwozie i wnętrze      7,94                       8,06
wentylacja i ogrzewanie  8,5                     9,5
widoczność                     8,57                    9,1
elektryka i elektronika   7,8                      9,55

niezawodność                 8                         9,1

koszty napraw                6,6                      8,1 

ocena średnia              8,16                    8,86

Porównanie z opinii użytkowników wypada na korzyść HYUNDAI-a, należy tylko dodać, że Tucson sprzedawany jest znacznie dłużej na rynku krajowym, KIA Sportage została wprowadzona do powszechnej sprzedaży w lutym 2016. Moja ocena jest remisowa z plusem na korzyść elegancji i wyposażenia za wersję GT Line dla KII Sportage.        Grzegorz T.

     przy ocenie współpracowali: daniel.dmoch@carservis.pl 

sebastian.stalka@carservis.pl            marcin.autowicz@carservis.pl        marcin.szczygielski@azauto.pl               www.kia.com          www.azauto.pl

                                                 

 

                      

      Porównanie SUV-ów KIA Sportage GT Line                                                Hyundai Tucson "style"