Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

czwartek, 16 czerwca 2016

Hyundai I 20 kompaktowe auto 90 KM z napędem gazowym

 Kompaktowym Hyundaiem I 20, gazowo-benzynowym przeprowadziłem test w okolicach Warszawy 15 czerwca 2016.

 

Samochód w wyposażeniu Comfort, dynamiczny i wygodny, został udostępniony do jazdy próbnej z Salonu Motortest, przy ul. Hynka 2A w Warszawie.   
Przyznaję, podszedłem z rezerwą do napędu gazowego LPG, zostałem mile zaskoczony żwawą reakcją na przyspieszenie oraz bardzo skromnym apetytem na paliwo, przy prędkościach 80-90 km/godz. średnie zużycie, wskazywane przez komputer pokładowy, wynosiło 2,8 l/100 km. Zaznaczam auto jest z motorem 1,2 o mocy 84 KM z oryginalnym systemem wielopunktowego wtrysku gazowego. Instalacja gazowa zamontowana wzorcowo, perfekcyjnie zestrojona z osobnym sterownikiem elektronicznym. Producentem zestawu gazowego jest znana firma Starko. Do wyposażenia comfort należą wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz skuteczna klimatyzacja i eleganckie wykończenie wnętrza. Wszystkie regulacje oraz sterowania multimediów, znajdują się w odpowiednim miejscu, obsługa jest intuicyjna. Na pochwałę zasługuje bardzo wygodna pozycja kierowcy, doskonała widoczność i cisza w kabinie podczas jazdy.  Do wszelkich zalet auta z napędem LPG, dodaję jego niską cenę. Samochód w kompletacji z LPG, ma cenę podwyższoną tylko o 4 tysiące złotych w porównaniu z autem o tradycyjnym napędzie benzynowym.    CDN       Grzegorz T.  +             www.motortest.com.pl





wtorek, 14 czerwca 2016

Hyundai I30 diesel w karoserii kombi, 110 KM test drogowy


 Dzięki użyczeniu auta w Salonie Motortest, przy ul. Hynka 2A w Warszawie, przeprowadziłem 13 czerwca test drogowy w okolicach Warszawy. Otrzymałem auto w wersji dobrze wyposażonej z dynamicznym turbo dieslem o mocy 110 KM. Wygodnym i obszernym samochodem, bezpiecznie podróżowałem do podwarszawskich miejscowości, zapewniającym odpowiednie komfortowe warunki jazdy. Wersja średnio doposażona, posiada elegancką tapicerkę, bardzo duży bagaznik z płaską podłogą i dobrym dostępem dla załadunku bagażu. Olbrzymią zaletą jest prosty sposób rozkładania foteli dla uzyskania powiększonej przestrzeni bagażowej.

Deska rozdzielcza i pakiet multimedialny skonstruowany bez ekstrawagancji, wszystkie pokrętła i przyciski łatwo dostępne i w odpowiednim oznakowaniu. Sześciobiegowa skrzynia manualna i system turbo, zapewniają wysoką dynamikę i ułatwiają przyjemne wrażenia z jazdy. Nowoczesny i skromny samochód znakomicie  nadaje się w tej wersji, do codziennej pracy oraz na wakacyjne wyjazdy rodzinne. Zewnętrzne elementy nadwozia nie posiadają zbędnych chromowanych połyskliwych dekoracji, same udogodnienia dla użytkownika, np. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. Komputer pokładowy z wyświetlaniem parametrów jazdy, wielofunkcyjny, przełączany pod kierownicą z dźwigni łatwo dostępnej w czasie jazdy. Regulacje i sterowania panela multimediów są wykonywane przyciskami na kole kierownicy.

Do panela multimediów są wszystkie potrzebne przyłącza, gniazda znajdują się w miejscu dobrze usytuowanym i widocznym. W skład multimediów wchodzi również dobre radio z odtwarzaczem cd i mp3, montowane w konsolecie fabrycznie i trwale. Samochód ma ergonomicznie rozwiązane regulacje foteli kierowcy i pasażerów, fotel kierowcy regulowany również w pozycji do góry. Pozycja przy kierownicy jest wygodna. Bardzo duża skuteczność wyciszenia kabiny poprawia komfort podróżowania, nie słychać we wnętrzu pracującego motoru diesla.

Z pełną odpowiedzialnością polecamy  ten samochód.

Grzegorz T.      grzegorzto@op.pl

Szymon Z.        szymon.zareba@motortest.com.pl

          www.motortest.com.pl

                

wtorek, 7 czerwca 2016

Citroen DS4 Crossback 3-cylindrowy, 131 KM CROSSOVER

         Citroen DS4 Crossback, test drogowy 6 czerwca 2016     

Przeprowadziłem test drogowy nowego crossovera DS4 Crossback w okolicach Warszawy, przy umiarkowanym ruchu, częściowo trasą szybkiego ruchu i ulicami podmiejskimi.  Auto z tradycjami DS4, bardzo bogato wyposażone, nie przypomina dotychczas przedstawianych Citroenów. Wyróżnia go indywidualny styl i nowoczesna sylwetka, uniesione zawieszenie, nowa linia dachu, klamki tylnych drzwi ukryte w tylnym słupku. Auto przypomina dwudrzwiowe coupe. Panoramiczna przednia szyba, maksymalnie doświetla wnętrze. Charakterystyczne są ruchome części przodu podsufitki z osłonami przeciwsłonecznymi. Duże wygodne wnętrze z regulowanymi przednimi fotelami w górę i dobrym bocznym trzymaniem. Bagażnik o pojemności 359 litrów, stanowi ustawną powierzchnię ładunkową. Osiągnięte 131 KM z trzycylindrowego silnika 1,2 Pure Tech, 230 Nm przyczynia się do ekonomicznej jazdy ze zużyciem paliwa na poziomie średnim 6,5 l/100 km. Silnik uzbrojono w turbinę załączaną w zakresie obrotów 1750 - 2000. Zawieszenie komfortowo miękkie zawieszenie to charakterystyczna cecha nowoczesnych Citroenów. W skromnym wyposażeniu auto można nabyć w cenie 76900 z manualna klimatyzacją, felgami 16", radiem z MP3 i przyciemnianymi tylnymi szybami.

Samochód dynamiczny i wygodny w każdej wyżej doposażonej wersji, zawiera większą ilość systemów bezpieczeństwa, pakiety dodatkowego wyposażenia w katalogu, spełniają wszelkie wymagania wygody użytkownika oraz bezpiecznego, łatwego kierowania. Oferta bogato wyposażonego auta obejmuje również multimedia, bluetooth, wspomaganie parkowania, kamerę cofania  oraz duży ekran dotykowy w centralnej części deski rozdzielczej pojazdu. Z dopłatą 2000 oferowane jest również nagłośnienie firmy Denon z 10-cioma głośnikami i soobwooferem na pokładzie. Sterowanie zestawu realizowane jest na kole kierownicy lub dotykowo za pośrednictwem ekranu LCD. 

Elegancja wnętrza jest wszechobecna, wrażenia estetyczne bardzo wysokie i wygoda użytkowania jest zrealizowana przez przemyślane rozwiązania nowoczesnej i nowatorskiej konstrukcji DS4 Crossback-a. Bardzo przyjazny bezpieczny i udany pojazd Citroena, zwraca na siebie uwagę miłośników motoryzacji i zachęca do dalekich podróży.

Polecam uwadze wszystkich zainteresowanych motoryzacją, egzemplarz wszechstronnie zmieniony, piękny zewnętrznie, wygodny i elegancki wewnątrz.

                                          Grzegorz T + monika.kleszowska@citroen.com

 

Salon Citroen DS Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa






   


poniedziałek, 6 czerwca 2016

Jazda testowa Peugeotem 308 GTI



C.D. testu z 3 czerwca wykonanego w ruchu miejskim w Warszawie. Systemy bezpieczeństwa zainstalowane w GTI, zapewniają pewne prowadzenie auta w każdych warunkach, konstrukcja usztywnionego zawieszenia daje wiele emocji zwłaszcza przy krętej górskiej trasie przejazdu. Zmieniona w stosunku do standardowej odmiany, geometria oraz sztywność tylnego przegubu wahacza. Kąt pochylenia kół zwiększony do -1,67 w stosunku do -0,6 przy standardzie. Poszerzono rozstaw kół przód 1570 mm, tył 1554 mm. Każda z 19" felg Carbon waży o 2 kg mniej niż porównywalne alufelgi. Dla GTI zastosowano samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen, połączony ze wzmocnioną manualną skrzynią biegów. Elektronika pokładowa została przeprogramowana na potrzeby technologii Torsen, gdzie układ kierowniczy wspomagany elektrycznie jest ściśle powiązany ze sterowaniem mechanizmu różnicowego. Nowy mechanizm różnicowy wymaga nowego programu systemu sportowego ESP. ESP w tym pojeździe, pozwala na lekkie uślizgi w zakrętach, dostarcza wiele nowych emocji. Dla podkreślenia sportowego charakteru Peugeota 308 GTI, zostały zabudowane nowe elementy spojlerów, oświetlenie w technologii LED oraz obniżono zawieszenie. Zastosowane 19" felgi i nowoczesne linie nadwozia podkreślają niecodzienny styl i przyczyniają się do uzyskania współczynnika oporu powietrza (SCx)=0,69.  Dopełniają charakteru,  emblematy w kilku miejscach karoserii, przeszycia ze znakami firmowymi w tapicerce i na dywanikach wnętrza. Szycie czerwoną nicią oraz znaki na kierownicy to także oznaka auta sportowego. Wnętrze jest wykończone materiałami bardzo wysokiej jakości, perfekcyjnie spasowane i elegancko wykończone. Karoseria lakierowana jest w sześciu różnych kolorach, cztery są metaliczne i jeden specjalny, dla nadwozia dwubarwnego, czarno-czerwonego. Tapicerka skórzana, elegancka połączona z alcantarą, oferowana jest dla GTI bez dopłat. W standardzie znajduje się również multimedialny panel z ekranem dotykowym LCD i kamerą cofania         polecam Peugeota 308 GTI     Grzegorz T + peugeot.pl

                                          salon-krakowska@peugeot.com

piątek, 3 czerwca 2016

Jazda testowa sportowym Peugeotem 308 GTI 3 czerwca 2016

Sportowym, 272-konnym Peugeotem 308 GTI, wykonałem test drogowy w dniu 03.06.2015, dzięki zaproszeniu przez Pana Michała z Salonu Peugeot Polska Sp. z OO Oddział w Warszawie z Al. Krakowskiej 206.              Ogromna dynamika i łatwość prowadzenia auta, zaskakująca. Z silnika o pojemności 1,6 uzyskano 272 KM mocy i moment obrotowy 330 Nm, przyspieszenie 6 sek, do 100 km/godz. oraz prędkość max 250 km/godz. ograniczoną elektronicznie. Wymiary zewnętrzne 4253x2043x1446. Precyzja wykonania wnętrza oraz elementy sportowe, zewnętrzne wyróżniają auto. Masa własna 1205 kg, pozwala na uzyskanie znakomitych własności jezdnych i osiągnięcie zużycia paliwa na poziomie ok. 6litrów na 100km. Konstrukcja dopracowana perfekcyjnie i z wielką dbałością o szczegóły elegancji wnętrza oraz dbałością o wszelkie systemy bezpieczeństwa. Wszechobecna elektronika oraz czytelne elementy regulacji, pomagają w codziennej obsłudze auta. Centralnym elementem jest ekran dotykowy z możliwościami sterowania całością wyposażenia audio, wskazań parametrów komputera, nastawieniem klimatyzacji oraz korzystania z kamery cofania i asystenta parkowania. Auto sportowe jest eleganckie i bezpieczne, rewelacyjne hamulce, z czerwonymi dedykowanymi zaciskami działają płynnie i pewnie.  Z powierzchni kierownicy sterowany jest system nagłośnienia, regulowany jest również tempomat z lewej strony pod kierownicą. Nagłośnienie firmy Denon związane jest z panelem multimedialnym z bluetooth-em. Na pokładzie zainstalowane jest gniazdo zasilające 230V. Wyjątkowo wygodna tapicerka skórzana i fotele sportowe dopełniają komfortu wnętrza. Bardzo skuteczna jest automatyczna dwustrefowa klimatyzacja. Nagłośnienie auta przekazuje poprzez system 8 głośnikowy, odgłos sportowego wydechu, wydobywający się z dwóch chromowanych dyfuzorów końcowego tłumika.



Polecają ten wyjątkowo udany, dynamiczny i bezpieczny samochód:   Grzegorz T  + salon-krakowska@peugeot.com

                                                                  cdn


   



czwartek, 19 maja 2016

Hyundai Tucson 177 KM wersja premium 4 WD

Test Hyundai-a 4 WD 1,6 177 KM wersją limitowaną, 19 maja 2016




Autem testowym Tucson w limitowanej wersji, podróżowałem w dniu 19 maja,dzięki użyczeniu w salonie Motortest z ul. Hynka 2A w Warszawie.       Samochód znakomicie i komfortowo wyposażony wzbudza ogromne zainteresowanie. Model ten jest z racji udziału sponsora firmy Hyundai Polska, nagrodą główną dla zwycięzcy Tour de Pologne. Wielka  to i cenna nagroda. Jeździłem z silnikiem benzynowym       z   turbiną, o pojemności 1,6 mocy 177 KM i  momentem obrotowym 400Nm.          Wyposażony  komfortowo samochód ze szklanym dachem i żaluzją sterowaną elektrycznie. Całkowicie nowa stylizacja oraz bardzo wygodne wnętrze i obszerny bagażnik z podłogą o modułowej konstrukcji, zapasowe pełnowymiarowe koło z felgą aluminiową, to dodatkowe atuty tego auta.
 





HYUNDAI Tucson nagrodą wTour de Pologne

Napęd auta 4x4 załączony przy rozpędzaniu przenoszony jest po czasie na przód z możliwością sterowania w trudnych warunkach terenowych, na stałe. Skrzynia biegów automatyczna 7-biegowa pracuje płynnie i precyzyjnie. Perfekcyjnie załącza się turbina i nie odczuwa się żadnych dodatkowych dźwięków przy wzroście obrotów silnika. W kabinie panuje cisza, nie słychać również odgłosów pracy zawieszenia. Zawieszenie komfortowe zapewniają duże 19" koła oraz wielowahaczowa konstrukcja z tyłu, przód Mc Pherson oraz sprężyny śrubowe. Masa własna 1534 kg oraz wymiary 4475/1850/1645, to optymalne proporcje tego nowoczesnego SUV-a. Przyspieszenie do 100 km/godz. wynosi 9,1 sek, prędkość maksymalna 201km/godz.
 Eleganckie koła mają opony 245/45R19. Do komfortowego wyposażenia należą również elektrycznie podgrzewane i ustawiane fotele przednie i kierownica podgrzewana. Podgrzewane są również tylne fotele. Auto posiada 5 letnią gwarancję oraz 5 lat ochrony assistance. Oferowane jest w 11 kolorach karoserii, trzy metaliczne i 7 perłowych. Tucson w wersji testowanej miał kolor perłowy srebrny. Obszerny i bardzo ustawny bagażnik /513 litrów/ ma również możliwość
powiększania poprzez przesuwanie oparcia tylnej kanapy siedzeń /zmiana kąta nachylenia/ i przestawienia mocowania żaluzji zasłaniającej bagaże. Jazda nowym Hyundai-em sprawia dużo pozytywnych wrażeń, prowadzący czuje się bezpiecznie i w otoczeniu komfortu i eleganckiego wnętrza skórzanych foteli,  bez zakłóceń pokonuje zamierzone odcinki trasy.
Dobrze umieszczone regulacje i sterowania pozwalają na intuicyjną obsługę urządzeń pokładowych auta. Wyjątkowo czytelny i precyzyjny obraz nawigacji i funkcje z kamery na dotykowym 8" ekranie ułatwiają szybkie opanowanie obsługi auta.

Hyundai Tucson polecają: Grzegorz T www.motortest.com.pl   szymon.zareba@motortest.com.pl       info@motortest.com.pl  

Szanowni czytelnicy bloga, uprzejmie informuję o zamieszczonym w dniu 2 lutego 2016, wykazie alfabetycznym tytułów opublikowanych relacji z testowania wielu ciekawych samochodów elektrycznych, hybrydowych i tradycyjnych z motorami spalinowymi. Polecam odwiedzanie bloga. Grzegorz T autor. 

 

niedziela, 15 maja 2016

KIA Carens komfort podróżowania luksusowe wyposażenie

Luksusowo podróżowałem  KIĄ Carens 13 maja, dzięki użyczeniu w Salonie AS Motors, przy Puławskiej 366 w Warszawie. Podziękowanie kieruję do Kierownika Salonu, Pana Mariusza R. Bardzo wysoko oceniam ekonomię podróżowania oraz wyjątkowo wygodną pozycję przy kierownicy, bardzo dobrze ukształtowany fotel z odpowiednią twardością tapicerki. Jeździłem autem w wersji wyposażenia L. Motor diesla 1,7,

16 zaworowy o mocy 141 KM, całkowicie wystarcza do napędzenia tego wygodnego samochodu. Pojazd o masie 1512 kg i max momencie obrotowym 340 Nm, jest rozpędzany w 12 sek do 100 km/godz. Podkreślam, że podstawowe zalety to komfort i wielka swoboda kierowcy i pasażerów we wnętrzu. Elementy deski rozdzielczej i konstrukcja perfekcyjna.

Ogromny bagażnik i płaska podłoga po złożeniu tylnej kanapy to dodatkowe zalety rodzinnej Kii Carens. Przy standardowym położeniu, oparcie tylnej kanapy ma możliwość regulacji kąta nachylenia, powiększając powierzchnię bagażnika. Do lepszego wykorzystania komory bagażowej, można zmienić położenie żaluzji zakrywającej bagaż. Żaluzja ma również swoje miejsce

do przewożenia, pod podłogą bagażnika. Precyzja i wygoda użytkowania jest głównym celem konstrukcji Kii Carens. Intuicyjna obsługa wszelkich regulacji oraz sterowania i nastawienia z koła kierownicy podwyższają komfort obsługi i przyjemność prowadzenia auta.Wykonałem jazdę próbną autem 5-cio miejscowym o podwyższonym standardzie wyposażenia w zakresie

bezpieczeństwa i znacznie doposażonym w elementy komfortu wnętrza. Nowoczesna sylwetka i dobrane ze smakiem fragmenty nadwozia, eleganckie oświetlenie i  umieszczone standardowo system multimedialny, bluetooth do łączności ze smartfonem, gniazdo ładowania oraz skuteczna dwustrefowa klimatyzacja to niezbędne fragmenty dla nowoczesnego samochodu.

Zaskoczony jestem łatwą obsługą systemu aktywnego tempomatu oraz intuicyjną regulacją elektroniki komputera pokładowego, wskazującego parametry jazdy i główne dane spalania paliwa, zasięgu do wyczerpania paliwa oraz chwilowego zużycia paliwa. Automatyczna 7-biegowa, bezstopniowa skrzynia DCT, perfekcyjnie pracuje i sprawia wiele radości z jazdy.

Carens, należący do grupy aut MPV, spełnia wszelkie cechy rodzinnego,  przyjaznego i bezpiecznego samochodu. 

                                      CDN   Grzegorz T

                                 +   www.kia.com