Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

środa, 23 maja 2018

Citroen C3 Aircross test nowoczesnego crossovera

W dniu 22 maja brałem udział w teście,  przeprowadzonym na życzenie klienta Andrzeja Z.

       Do jazdy auto udostępnił Salon Citroena przy Puławskiej 338
Test wykonywaliśmy w obecności przedstawiciela Salonu Pana Michała. Samochód w bogatym wyposażeniu, elegancki i bezpieczny z wysmakowanym wnętrzem, bardzo podobał się zainteresowanemu klientowi. Silnik 1,2 Pure Tech 110 KM z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów. Motor 3-cylindrowy okazał się cichy i dynamicznie pracował, przy obciążeniu 3 osób zachował duży zapas mocy.

Zaskoczyła nas elegancka karoseria z przeszklonym dachem, regulowanym elektrycznie i przysłanianym żaluzją przeciwsłoneczną. Nowoczesny silnik i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa znane są z innych modeli Citroena, natomiast płyta podłogowa oraz zawieszenie, skonstruowano specjalnie do tego modelu. Charakterystycznym parametrem jest większy prześwit podwozia. Auto należy do grupy SUV.     Zgrabny i zwarty samochód prowadzi się znakomicie, wyciszone wnętrze podwyższa komfort użytkowania.      Bagażnik o pojemności 410 litrów można jeszcze powiększyć poprzez zmianę nachylenia  oparcia tylnych siedzeń.
Wyposażenie zawiera wiele systemów bezpieczeństwa, klimatyzację automatyczną oraz system audio z dużym ekranem LCD z funkcją nawigacji i kamerą cofania. Nawigacja jest czytelna z dużą rozdzielczością i prostą obsługą. Przy zajmowaniu miejsca parkingowego dużym ułatwieniem jest system kamer 360. Obraz z kamer również perfekcyjny.  Główne elementy bezpieczeństwa:

1. system rozpoznawania znaków ograniczających prędkość.  

2. tempomat z ogranicznikiem prędkości

3. system kontroli martwego pola

4. czujniki parkowania z przodu i z tyłu + kamera cofania

5. system hamowania awaryjnego

6. sześć poduszek powietrznych + pirotechnicznie napinane pasy bezpieczeństwa
Auto ma wymiary: 4154 x 1976 x 1597 

  grzegorzto@op.pl        CDN.

 


wtorek, 8 maja 2018

Mitsubishi Eclipse Cross cd relacji z testu

Przeprowadzałem jazdy testowe w warunkach miejskich, terenowych  i na trasach   ekspresowych.                Testowany samochód w wersji Intense 1,5 turbo 4 x 4 z automatyczną skrzynią CVT 8-stopniową, to optymalne rodzinne auto. Posiada nowoczesny silnik z podwójnym wtryskiem paliwa, elektronicznym sterowaniem zmiennych faz rozrządu o mocy 163 KM.
Wysoko oceniam nowoczesną sylwetkę nadwozia Eclipse, wnętrze jest przestronne i doskonale wyciszone akustycznie. Sportowy kokpit oraz intuicyjna obsługa  systemami pokładowymi oraz sterowanie dotykowe na ekranie LCD wyświetlacza w centralnej części deski rozdzielczej, na najwyższym poziomie.

Parametry jazdy wyświetlane na ekranie Head Up Display, czytelne i zrozumiałe. Sportowe, sztywne zawieszenie oraz zaskakująco sprawne systemy bezpieczeństwa decydują o charakterze auta. Bardzo dobra płynnie działająca skrzynia automatyczna CVT, sterowany elektronicznie rozdział napędu na obie osie, został wykonany w oparciu o doświadczenia konstruktorów sportowej wersji Lancera Evolution.
Czytelność przyrządów pokładowych na najwyższym poziomie zapewniają ekrany LCD przed oczami kierowcy oraz w centralnej części deski rozdzielczej. Do komfortu wnętrza należy skórzana tapicerka z przeszyciami z kolorowych nici oraz dwa okna dachowe z zasłonami przeciwsłonecznymi, sterowane elektrycznie. Fotele kierowcy i pasażerów mają funkcje podgrzewania, indywidualnie załączane.
Należy pochwalić dynamiczną i nowoczesną jednostkę benzynową 1,5 o mocy 163 KM, unikalne sterowanie rozrządem oraz podwójny układ sterowania wtryskiem paliwa, to wyjątkowe rozwiązanie podwyższające dynamikę samochodu.    Parametry auta: dług./szer./wys   4405 x 1805 x 1605 Pojemność bagażnika 341 litrów, przy odsuniętym nachyleniu tylnego oparcia.                        


Samochód jest produkowany z dwoma silnikami: 1,5 l 163 KM i 2,2 l 150 KM diesel. 

przyspieszenie 9,0 sek do 100km/godz.  

katalogowe zużycie paliwa 6,6 - 6,7 l/100 km

skrzynia biegów 8-stopniowa CVT automatyczna, dla wersji Instyle auto ma cenę 147990 PLN.

Wyposażenie: 

ABS

Alufelgi z oponami 225/55R18

ASR kontrola trakcji

Bluetooth 

CD

Centralny zamek

Czujnik deszczu

Czujnik zmierzchu

Czujniki parkowania przód i tył

Elektrycznie sterowane szyby 4 szt.

Elektrycznie ustawiane lusterka

ESP stabilizacja toru jazdy

gniazdo USB

HUD wyświetlanie parametrów na przeziernym wyświetlaczu przed kierowcą

immobilizer

Isofix

Kamera cofania

Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja

Komputer pokładowy

Kurtyny powietrzne
MP3

Ogranicznik prędkości

Podgrzewana szyba przednia 

Podgrzewane lusterka boczne

Podgrzewane przednie siedzenia

Podgrzewane tylne siedzenia

Poduszka powietrzna kolanowa

Poduszka powietrzna kierowcy

Poduszka powietrzna pasażera

Poduszki powietrzne boczne

Światła do jazdy dziennej LED

Światła przeciwmgielne

System start-stop

Tempomat ze sterowaniem na kierownicy

Wielofunkcyjna kierownica
Wspomaganie kierownicy

Łopatki zmiany biegów

Sterowanie audio przy kierownicy

Stacja multimedialna SDA

6 głośników

Tuner cyfrowy DAB

Kontroler typu Touch Pad do zarządzania multimediami

Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto hold

System kamer 360 stopni

Skórzana tapicerka z pomarańczowymi przeszyciami

Fotel kierowcy regulowany elektrycznie

 

Grzegorz T.      grzegorzto@op.pl

                 http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/




środa, 2 maja 2018

Mitsubishi Eclipse Cross bezpieczny elegancki SUV



Test drogowy Mitsubishi Eclipse Cross

 

 

Mitsubishi Eclipse to uniwersalne, bezpieczne auto, dostępne już na rynku krajowym od 89 tyś. PLN.  Samochód udostępniła do testów Pani Martyna S. z MMC Mitsubishi. Pojazd w wersji Intense z silnikiem 1,5 benzynowym z turbo doładowaniem o mocy 163 KM, ma charakter sportowego crossovera o całkowicie nowej konstrukcji. Silnik zasilony jest podwójnym wtryskiem paliwa, posiada elektroniczne sterowanie zmiennych faz rozrządu, zapewniające błyskawiczną reakcję na pedał przyspieszenia. Średnie zużycie paliwa w teście ok. 700 km, wyniosło 6,9 l/100km. Jeździłem po trasach ekspresowych i często w mieście. Rewelacyjnie pracująca automatyczna przekładnia 8-stopniowa CVT to dodatkowa cecha uprzyjemniająca podróżowanie tym nowoczesnym crossoverem.
W wyposażeniu wersji intense występują wszelkie systemy bezpieczeństwa, skórzana tapicerka oraz dwa panoramiczne okna dachowe z żaluzjami osłony od słońca. Elegancki sportowy kokpit uzupełniono w wyświetlacz Head Up Display, tuż przed oczami kierowcy, dla pokazywania parametrów jazdy.              CDN.

wtorek, 27 lutego 2018

Hyundai Kona II część relacji po jazdach testowych.

II część opisu po jazdach testowych

 

W otrzymanej perfekcyjnej ofercie zakupu auta 1,0 120 KM z 6-cio biegową manualną skrzynią biegów i napędem 2 WD, wyróżniam przede wszystkim system bezpieczeństwa, komfort oraz zewnętrzne i wewnętrzne walory estetyczne.     Bezpieczeństwo:

 6 poduszek bezpieczeństwa, pirotechniczne napinacze pasów, system kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu, system utrzymania toru jazdy, system kontroli zjazdu i podjazdu na wzniesienia, immobilizer. System autonomicznego hamowania z wykryciem pieszych /dopłata 2000 zł/.

Komfort: centralny zamek z pilotem /składany kluczyk/, elektryczne szyby tył i przód,  elektryczne wspomaganie kierownicy, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, siedzenie kierowcy regulowane na wysokość, tempomat z ograniczeniem prędkości, klimatyzacja automatyczna z funkcją odparowania szyb, kamera cofania, tylne czujniki parkowania. Cechy estetyczne zewnętrzne: aluminiowe felgi 16" z oponami 205/60, hamulce tarczowe przód i tył, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami, klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia, automatyczne załączanie świateł, światła do jazdy dziennej w technice Led-owej. 


Cechy wewnętrzne: skórzane koło kierownicy i gałka zmiany biegów, osłony przeciwsłoneczne z lusterkami i podświetleniem, klamki wewnętrzne w srebrnym kolorze, konsola środkowa z zamykanym podłokietnikiem i uchwytem na napoje, wielofunkcyjny komputer z wyświetlaczem 3,5" pomiędzy zegarami, oświetlenie drugiego rzędu siedzeń, dwupoziomowa podłoga bagażnika, oświetlenie przestrzeni bagażowej. Sterowanie radiem i komputerem pokładowym w kierownicy, system audio z 6-cioma głośnikami, gniazda USB i AUX, radio z RDS z możliwością odtwarzania MP3 i kolorowym wyświetlaczem 7" oraz kamerą cofania. Do tego bogatego wyposażenia można dodatkowo zakupić pakiet wykończenia wnętrza za 1700 zł.
Pakiet ten zawiera: czarną tapicerkę materiałowo-skórzaną z obszyciem żółtym lub czerwonym, pasy bezpieczeństwa w kolorze żółtym lub czerwonym, ramki nawiewów, stacyjki i dźwigni zmiany biegów w kolorze żółtym lub czerwonym, perforowaną kierownicę, deskę rozdzielczą pokrytą miękkim materiałem.   
       Grzegorz T.

       kamil.sulecki@motortest.com

       www.motortest.com.pl

wtorek, 20 lutego 2018

Hyundai Kona nowy SUV w ofercie producenta.

Najnowszym SUV-em Kona jeździłem w dniu 15 lutego dzięki uprzejmości załogi Salonu Motortest przy ul. Hynka 2A w Warszawie. Udostępniony do testu samochód ma motor 1,0 T-GDI z 6-cio biegową skrzynią manualną 120 KM i napędem na przednią oś.    Charakterystyczne wyposażenie dla Premiere Comfort, ma wiele elementów komfortu, między innymi: elektryczne ustawianie foteli przednich, nawigację z ekranem 8" dotykowym, kamerę cofania, elektrycznie sterowane wszystkie szyby, dwustefową automatyczną klimatyzację, światła Led do jazdy dziennej, skórzaną kierownicę.
 Wyświetlanie parametrów jazdy w kolorowym wyświetlaczu przed kierowcą na 4,2" ekranie, pomiędzy zegarami kokpitu. W wyposażeniu tej wersji są również czujniki  parkowania, przednie i tylne. W zakresie bezpieczeństwa auto wyposażono w 6 poduszek powietrznych, system kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu, system utrzymania toru jazdy, system kontroli zjazdu i podjazdu,system autonomicznego hamowania z wykrywaniem pieszych /w trybie miejskim/.  We wnętrzu panuje wyjątkowy porządek i wszelkie regulacje są w zasięgu ręki, ułatwiając sterowania i kontrolę parametrów jazdy. Tapicerka wygodna, materiałowo-skórzana dodaje komfortu i elegancji.            Grzegorz T. 

    
                      +    kamil.sulecki@motortest.com.pl    

                                     www.motortest.com.pl                              CDN

 





poniedziałek, 19 lutego 2018

Ford Kuga Nowy kompaktowy SUV-II część oceny po jazdach testowych.

W wyniku pozytywnej oceny auta, po zakończeniu jazdy, otrzymałem konfigurację z ofertą na zakup. Pan Artur wybrał optymalną wersję z wyposażeniem trend i dodatkowym pakietem Amber. Pakiet zawiera   -17"felgi ze stopów lekkich

-radioodtwarzacz CD MP3 z Ford Sync3 i 8"ekranem dotykowym.                          -klimatyzacja automatyczna dwustrefowa                                                           -drzwi bagażnika zamykane i otwierane elektrycznie



Polecany jest silnik benzynowy turbo 1,5 o mocy 182 KM. Wybrana opcja wyposażeniowa zawiera większość systemów bezpieczeństwa oraz układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy. W białym kolorze nadwozia lakier wymaga dopłaty 750 PLN. Wygodna i elegancka tapicerka skórzano-materiałowa nie wymaga dopłaty w tej kompletacji. Uważam, że warto jest dokupić koło dojazdowe w cenie 400 PLN. Testowany przeze mnie samochód miał mechaniczną 6-biegową skrzynię biegów i napęd na przednią oś. Oferowane są takie wersje z automatyczną skrzynią 6-stopniową i napędem 4 x 4.

W droższym wyposażeniu taki Ford Kuga ma cenę 103 tysiace PLN. Polecam aktualnie auta z wyprzedaży rocznika 2017 z atrakcyjnymi upustami dochodzącymi do 15 tyś. PLN.

Grzegorz T       + artur.kosinski@autoplaza.com.pl  

piątek, 16 lutego 2018

Nowy Ford Kuga, przestronny i wygodny SUV
14 lutego, kierowany informacjami z reklamy w Newsweeku, przeprowadziłem jazdę próbną z udziałem Pana Artura K. z Salonu Auto Plaza przy Popularnej 70. Udostępnione auto z silnikiem 2,0 150KM robi bardzo dobre wrażenie, perfekcyjnym wykończeniem wnętrza i precyzyjnymi parametrami jezdnymi. Wnętrze jest znakomicie wyciszone, przy średnich prędkościach poniżej 80 km/godz. nie słychać silnika. Tablica cockpitu uporządkowana w sposób perfekcyjny, dostęp do wszelkich regulacji klimatyzacji i nawiewów, bardzo łatwy i obsługa jest intuicyjna. Ustawienia parametrów audio realizuje się z koła kierownicy. Wnętrze wykończone skórą, bardzo dobre wyprofilowanie foteli, boczne trzymanie oparć idealne.

   Trasa testu przebiegała częściowo ulicami miasta i fragmentami obwodnicy Warszawy. Komputer pokładowy wykazywał średnie zużycie ok. 7 l/100km. Podróżowaliśmy w średnim ruchu miejskim oraz z większymi prędkościami trasą szybkiego ruchu. Dużą zaletą auta jest dynamiczne przyspieszanie oraz łatwość manewrowania. Zawieszenie jest ciche i odpowiednio twarde. Wysoko oceniam właściwości jezdne Forda Kuga oraz wielozadaniowe wnętrze z bagażnikiem 456 litrów pojemności.

Klapa bagażnika sterowana jest elektrycznie, podnoszona jest bardzo wysoko, ułatwiając załadunek bagażu. 

Obecnie sprzedaż tego auta jest oferowana ze specjalnymi rabatami. Kuga oferowana jest w 12 kolorach nadwozia i w 4-ech wersjach wyposażenia. 

Silniki 1,5 oraz 2 litry benzynowe od 120 KM do 242 KM w wersji EcoBoost.

Wersje diesla 1,5 l i 2 litrowe turbo mają moc od 120 KM do 180 KM.

Polecana jest wersja Trend z silnikiem 1,5 o mocy 182 KM. Bardzo dobrze wyposażone auto obecnie kosztuje 103 tyś. PLN.       Auto jest 4 x 4 z automatyczną skrzynią biegów. 

                          Grzegorz T     +  artur.kosinski@autoplaza.com.pl

                                                       www.autoplaza.com.pl
         CDN.