Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Jazda testowa Nissanem Leaf z baterią 40 kWh o zasięgu ponad 300 km

26 marca rozpocząłem testy drogowe nowym Nissanem Leaf z bateriami trakcyjnym 40 kWH. Auto zostało udostępnione przez Park Prasowy Nissana. Parametry i technika auta, wyposażenie i intuicyjne sterowania urządzeniami pokładowymi, na bardzo wysokim poziomie. Jestem zaskoczony rewelacyjnym systemem sterowania tzw. e-pedal, pozwala prowadzić samochód z użyciem tylko pedału przyspieszenia.
Wszechstronne funkcje e-pedal, umożliwiają przecyzyjne, płynne pokonywanie trasy bez użycia hamulca zasadniczego. Dodatkowo przy stopniowym zmniejszaniu prędkości, np. przy dojeżdżaniu do świateł, bateria trakcyjna auta podlega ładowaniu energią odzyskiwaną z silnika elektrycznego, silnik napędzany kołami podejmuje funkcję prądnicy prądu stałego. Zaprogramowana elektronika znakomicie ułatwia prowadzenie samochodu elektrycznego. Obecna wersja Nissana Leaf-a jest znacznie bardziej zaawansowana technologicznie niż inne auta elektryczne, spotykane na rynku krajowym.
Nowy Leaf ma znacznie większy zasięg od poprzedniego modelu i jest sprzedawany z bateriami trakcyjnymi 40 kWh, dysponuje mocą 150 KM i max. momentem obrotowym 320 Nm w całym zakresie prędkości. Baterie mają napięcie 350 V i w wielu stacjach szybkiego ładowania w mieście są bezpłatne. Najczęściej uzupełniałem energię w ładowarkach przy dużych sklepach wielobranżowych lub w galerii handlowej.
Konstrukcja elektrycznego Nissana jest całkowicie bezpieczna i nie wymaga szczególnych warunków użytkowania, prowadzenie komfortowe i łatwe, czytelność ekranu LCD oraz informacji o trybie jazdy, wyjątkowo dobre.   Podczas testowania pokonałem ponad 1000 km w różnych warunkach drogowych i osiągnąłem zużycie energii elektrycznej na poziomie 17,8 kWH. Czas ładowania przy szybkich ładowarkach wynosił przeciętnie ok. 1h. Próbowałem również uzupełniać energię elektryczną z sieci domowej 230 V. Był to jednak proces bardzo długotrwały.
Funkcjonalna nawigacja w Nissanie posiada możliwość lokalizacji najbliższej stacji ładowania energii.  Nissan Leaf to idealne auto, wygodne i ekonomiczne, do prowadzenia działalności gospodarczej, do szybkiego przemieszczania się po mieście oraz wyjazdów poza miasto. Przy zwiększonej ilości stacji ładujących, podróżowanie po kraju, nie sprawia żadnych kłopotów. Monitor energii i wskaznik poziomu
naładowania baterii, są bardzo czytelne i jednoznaczne.

Wnętrze auta wyposażono w: elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, klimatyzację automatyczną, dwustrefową, regulację wysokości fotela kierowcy, kierownicę pokrytą skórą, komputer pokładowy, tapicerkę skórzano-materiałową, składaną tylną kanapę dzieloną 60/40.

Funkcjonalność, wygoda i ekonomia użytkowania oraz bezpieczeństwo użytkowników, to główne zalety auta. CDN

            Grzegorz T.  przy udziale Pana Piotra S.    z salonu Zaborowski                  piotr.stanula@zaborowski.com.pl                                                          www.zaborowski.com.pl          

poniedziałek, 25 marca 2019

Jazda testowa nową Kią Proceed

Limuzyną najnowszą Kia Proceed odbywałem test w dniu 25 marca 2019
Dzięki uprzejmości przedstawicieli Carserwisu, mogłem przeprowadzić test drogowy najnowszej wersji auta Proceed. Auto było wyposażone w wersji GT, bardzo bogato i elegancko. Testowałem samochód z silnikiem 204 KM o pojemności 1,6 z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną 7-mio stopniową. Wykończenie wnętrza zaskakująco dokładne i eleganckie, przeważające odcienie czerni z elementami przeszywania czerwoną
nitką. Tapicerka skórzana z siedziskami zamszowymi, fotele wygodne, przednie regulowane elektrycznie z pamięcią ustawienia. Dostęp do wszystkich regulacji klimatyzacji doskonały, nastawienia intuicyjne. Wyświetlanie na centralnym ekranie z doskonałą czytelnością. Także wskazania obrazu z kamery cofania bardzo dobre. Dużą zaletą jest precyzyjna nawigacja z
doskonałą czytelnością na centralnym ekranie LCD. Prowadzenie auta jest przyjemne, nie sprawia żadnych trudności nawet przy podróżowaniu po złych nawierzchniach. Do uszu kierowcy dochodzi pomruk silnika o charakterystyce sportowej, słyszalny z głośników systemu audio.
Sylwetka rasowa jak na limuzynę średniej klasy, przyciąga wzrok uczestników ruchu, dodatkowy efekt wprowadza znakomity głęboki odcień niebieskiego metaliku nadwozia. Wersja podstawowa w tym modelu jest bogato wyposażona w standardzie m.in. -system autonomicznego hamowania, -asystent utrzymania pasa ruchu,-światła w technologii LED, -system dostępu bezkluczykowego, -17"aluminiowe felgi, -7" ekran dotykowy z interfejsem Apple CarPlay i Android Auto, - automatyczną klimatyzację. Natomiast  dla użytkowanej przeze mnie wersji GT, występują dodatkowe elementy stylistyczne i dodatkowe systemy. -Sportowe fotele, -dedykowana tapicerka skórzano-zamszowa z emblematem GT, -czerwone przeszycia foteli, boczków drzwi i kierownicy, -zewnętrzne listwy progowe lakierowane na wysoki połysk z czerwonym akcentem. Atrapa chłodnicy z kratownicą w kolorze czarno-czerwonym z obramowaniem w kolorze ciemnego chromu, -Tylny zderzak z dyfuzorem, -kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego z trybem GT Racing.
-Tryb sport, elektroniczny generator dzwięku, -Sportowy układ wydechowy z aktywnymi klapami, -dwie chromowane końcówki układu wydechowego, -zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono, -aluminiowe obręcze kół z oponami Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40/R18.

   Nowa Kia Proceed ma również dodatkowe pakiety wyposażenia opcji.

Pakiet zimowy w cenie 2000 zł, podgrzewane fotele przednie z możliwością stopniowania, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewana szyba przednia.

Pakiet premium/PRE/ za 3500 zł, Kia Smart Tailgate-funkcja automatycznego otwierania i zamykania klapy bagażnika, składana oraz dzielona tylna kanapa, 40:20:40 z uchwytami do składania kanapy od strony bagażnika, tapicerka skórzano-zamszowa, elektryczny fotel kierowcy z 8-kierunkową regulacją oraz funkcją pamięci ustawień. Szklany dach elektrycznie sterowany w cenie 3500 zł. Ogromny 594-litrowy bagażnik to dodatkowa zaleta tego nowego auta.

                              Grzegorz T.             grzegorzto@op.pl

                                                             +daniel.dmoch@carsevis.pl

czwartek, 14 marca 2019

Test drogowy limuzyną Renault Talisman

W dniach 9 i 10 marca skorzystałem z możliwości testowania auta Talisman
Auto zostało udostępnione do jazdy przez Salon przy Białowieskiej 10A w Warszawie.    Wykonałem trasy przebiegające w mieście oraz na odcinku obwodnicy Warszawy, kier. Płn. S8.

     Luksusowa limuzyna Renault Talisman posiada wszelkie udogodnienia i systemy bezpieczeństwa oraz ułatwienia prowadzenia i manewrowania. Pomimo długości 4865

manewrowanie i parkowanie jest wyjątkowo łatwe, dzięki konstrukcji skrętu tylnej osi. Zawieszenie oraz styl jazdy wybierany jest przez ustawienie selektorem na środkowej konsoli z przodu pomiędzy fotelami. Komfortowe ustawienie daje przyjemne kołysanie i łagodnie pozwala na tłumienie nierówności drogowe.
Bardzo dobrej jakości ekran wyświetlacza LCD, zapewnia prawidłową pracę wszystkich funkcji multimedialnych, ustawienia parametrów jazdy oraz pomaga przy manewrowaniu na parkingu. Dodatkowe elementy regulacji klimatyzacji i uzyskane efekty jazdy eco również są pokazywane na ekranie wyświetlacza. Większość regulacji wykonuje się intuicyjnie.

                                                               

Komfortowe wyposażenie wnętrza i precyzyjne eleganckie wykonanie foteli z regulacją elektryczną z przodu, zapewniają miłe wrażenia, nawet przy długich męczących podróżach.   Wersja udostępniona do testu "Initiale Paris" z silnikiem benzynowym 1,8 o mocy 224 KM, zapewnia dynamiczną jazdę max. moment obrotowy wynosi 300 Nm. Prędkość maksymalna auta 197 km/godz. średnie zużycie paliwa ok. 6 l/100 km.
Prezentowany samochód ma 7-mio biegową automatyczną skrzynię dwu sprzęgłową.   W luksusowej kabinie Talismana, panuje całkowita cisza, nawet przy dużych prędkościach, hałas zewnętrzny jest minimalny, uzależniony od jakości drogi, po której kontynuowana jest jazda.  Dodatkową zaletą auta jest ogromny, 572 litrowy bagażnik, ustawny i wyposażony w różne dodatkowe schowki. Pojemniki znajdują się również pomiędzy tylnymi fotelami, gdzie wykonane jest miejsce do zainstalowania tabletu. Do multimediów jest dostęp zarówno z przodu i z tyłu auta. Na dużym wyświetlaczu można odtwarzać fotografie i filmy z nośników cyfrowych.  Tapicerka skórzana oraz

wykończenie bocznych osłon drzwi i podłokietników, dodaje szyku elegancji wyposażenia limuzyny. W tylnej części są dostępne indywidualne nawiewy dwustrefowej klimatyzacji oraz gniazda zasilające 12 V oraz przyłącza USB i zasilanie do tabletu lub smartfona.   

Wyposażenie seryjne zawiera: klimatyzację automatyczną 2-strefową, system multimedialny R-link 8,7" z nawigacją rozszerzoną mapą Europy i dostępem do usług multimedialnych. Światła przednie w technice Full Led Pure Vision z funkcją automatycznej zmiany mijania na drogowe. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. System wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania i systemem kontroli  martwego pola. System Multi Sense ze zmiennym kolorowym oświetleniem wnętrza. Fotel kierowcy z funkcją masażu
Tempomat z możliwością regulacji w czasie jazdy. System ostrzegania o przekraczaniu prędkości z funkcją odczytywania znaków drogowych i kontrolą pasa ruchu, ostrzeganie sygnalizowane jest na bocznych lusterkach. Auto jest na 19" kołach o wzorze "Duetto". Testowany przeze mnie Talisman posiadał nagłośnienie firmy Bose i radioodtwarzacz cyfrowy DAB.

Grzegorz T    przy udziale 

                  pracowników Salonu Białowieska 10A  Marka B. i Zenona S.

                                          www.rrgwarszawa.pl

 


niedziela, 24 lutego 2019

Solidna i nowoczesna Dacia Duster-jazda testowa


Dacią Duster 1,5 dieslem jezdziłem w czwartek w okolicach Warszawy,
115 KM silnik diesla okazał się dynamiczny, cichy i ekonomiczny. Na odcinkach obwodnicy miasta przy średniej prędkości ok. 90 km/godz. uzyskałem chwilowe zużycie paliwa 3,9 l/100 km. Auto udostępnione przez Salon Białowieska 10 A, posiada wersję Prestige, najlepiej wyposażoną z możliwością dokupienia dodatkowych pakietów, również z tapicerką skórzaną. Do praktycznych elementów należą: - system ułatwiający parkowanie z obrazem 360 z kamer zewnętrznych, wspomagany dzwiękiem, nawigacja bardzo dokładna i czytelna z aktualizacją map.
Dla bezpieczeństwa użytkowników auto ma systemy utrzymania toru jazdy, ostrzeganie o zbliżających się pojazdach z boku, oraz ostrzeganie o przeszkodach z tyłu. Także osprzęt audio, na najwyższym poziomie z odbiornikiem radiowym DAB oraz z wejściem USB i systemem łączności Bluetooth. Auto ma również router WiFi AirBox LTE z limitem 20 Gb miesięcznie. Wyposażenie testowanego samochodu, bardzo bogate, zachęca do

jazdy w każdych warunkach. Istnieje również możliwość zakupu wersji z napędem 4 x 4. Wszystkie odmiany Dacii Duster oferowane są z 6-cio biegową skrzynią manualną. Ceny standardowej odmiany auta zaczynają się od 39900 PLN, bardzo bogata benzynowa, to wydatek 69600 PLN. Podstawowe dane techniczne: 4341 dług. x 2052 szer. x 1693 wys. Max. moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr./min.
Zaskakująca jest czytelność i prostota obsługi ekranu multimedialnego, z kamerą cofania i nawigacją. Oprogramowanie nawigacji ma wiele funkcji rozszerzonej obsługi, ułatwiających dotarcie do zaprogramowanego celu podróży. Na pochwałę zasługuje również uporządkowana tablica kokpitu auta z intuicyjną obsługą systemu automatycznej klimatyzacji i ogrzewania wnętrza.

Dużym ułatwieniem w obsłudze funkcji audio i tempomatu oraz komputera pokładowego są przyciski, znajdujące się na kole kierownicy i pod nią. Wszelkie wskazania  dotyczące parametrów jazdy i osiągów silnika, wyświetlane są pomiędzy zegarami przed kierowcą. 

Prowadzenie tego kompaktowego SUV-a jest przyjemne, wygodne fotele niewątpliwie ułatwiają podróżowanie na dłuższych trasach.

Grzegorz T  + Marek B  Przedstawiciel   Salonu  www.rrgwarszawa.pl

poniedziałek, 18 lutego 2019

Renault Kadjar nowoczesny crossover już w sprzedaży

Przedstawiam podstawowe elementy wyposażenia wersji Intense auta w kompletacji udostępnionej do testowania.    Silnik benzynowy 1,333 140KM
w zakresie bezpieczeństwa: -ABS z systemem awaryjnego, nagłego hamowania, -system ESC dynamicznej kontroli toru jazdy, -system HSC wspomagania ruszania pod górę, -system kontroli ciśnienia opon, regulator-ogranicznik prędkości, -AEBS, aktywny system wspomagania nagłego hamowania, -czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, /dla pasażera z możliwością wyłączenia/. -boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera chroniące miednicę i klatkę piersiową, -poduszki kurtynowe, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach, -zagłowki na przednich i tylnych miejscach, -system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na skrajnych tylnych miejscach.       
              Urządzenia kontrolne, prowadzenie auta - elektryczne wspomaganie kierownicy, -automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny, -zespół multimedialny ze wskaznikiem 7"TFT, -karta Renault hands free, bezkluczykowy zapłon silnika,  -system kontroli pasa ruchu z dzwiękową sygnalizacją, -system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją odczytywania znaków drogowych, -automatyczna zmiana świateł drogowych, -system wspomagania parkowania tyłem, -czujniki wspomagające parkowanie z przodu i z tyłu, -kamera cofania z ostrzeganiem dzwiękowym. 
Widoczność - oświetlenie    -światła przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów, -światła do jazdy dziennej LED, -kierunkowskazy przednie i tylne LED, -lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, -oświetlenie ambientowe wnętrza, /schowek w dolnej części deski rozdzielczej, -podświetlone lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, 

Multimedia   -radiodtwarzacz DAB z Bluetooth, gniazdo USB i jack, wyświetlacz kolorowy, antena w kształcie płetwy rekina, -system R-link z nawigacją mapa Europy w wersji rozszerzonej z dostępem do usług internetowych.              
       Dane techniczne                                                  maksymalny moment obr. 240 Nm /przy 1600obr/min wymiary 4489 dług. x 1836 szer. x 1513 wys.



prędkość max 210 km/godz., przyspieszenie 0-100 km/godz 10,4 sek. 

Pozytywnie oceniam nowe auto Renaulta, jego główne zalety to komfort jazdy, przestronność kabiny oraz doskonałe wyciszenie wnętrza. Jedynym minusem jest znacznie większe zużycie paliwa, ponad deklarowaną wartość katalogową. Myślę, że optymalizacja zużycia paliwa zostanie poprawiona na skutek regulacji po większym przebiegu auta. Jezdziłem samochodem zupełnie nowym, była to pierwsza trasa, głównie w mieście z niewielkim fragmentem testu na obwodnicy, bez przekraczania predkości ponad 100 km/godz.    

 

  Grzegorz T.    + przedstawiciele Salonu  Panowie: Marek B i Zenon S.

     www.rrgwarszawa.pl

          

 

wtorek, 12 lutego 2019

Renault Kadjar relacja II cz. z testu drogowego

Nowy Kadjar 2019 140 KM
Porównałem poprzedni model z obecnie znajdującym się w sprzedaży.

1. Zmiany zauważone w designie nadwozia: Nowy pas przedni, chromowane wstawki w grillu i okolicy świateł przeciwmgielnych, zmieniony zderzak tylny z nowymi światłami cofania i przeciwmgielnymi. Nowe światła tylne, ledowe.

2. Zastosowano nowe silniki o mocy 140 KM i 160 KM typu TCe 1332 oraz Blue dCi 115 KM /1,5 l/ Blue dCi 150 KM /1,7 l/.
3. We wnętrzu umieszczono nowy panel multimedialny oraz nowe sterowanie klimatyzacji dwustrefowej, automatycznej. Na wyświetlaczu jest nowa opcja Car Play oraz Android Auto. Sterowanie jest dotykowe intuicyjne i bardzo proste w obsłudze.  Wyświetlanie czytelne i precyzyjne. Bardzo przydatną funkcją jest regulacja długosci siedzenia przedniego.
Oświetlenie auta wykonano w technice ledowej, nowe lampy uzyskały elegancki kształt i designerski styl. 

W nowym Renault Kadjar, dla wersji z najmocniejszym silnikiem, zastosowano napęd 4 x 4 z automatem 7-mio stopniowym. 

Auto uzyskało atrakcyjniejszy wygląd zewnętrzny, zmodyfikowano wnętrze, poprawiono komfort podróżowania przez znaczną modernizację kształtu foteli.

Opinie użytkowników są bardzo pozytywne i potwierdzam również walory tego eleganckiego auta, przeznaczonego dla zainteresowanych zakupem crossovera lub średniego SUV-a.

opinię sporzadziłem wspólnie z przedstawicielem Salonu Białowieska 10A Panem Zenonem S. 

                                                                           Grzegorz T    +  www.rrgwarszawa.pl