Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

poniedziałek, 23 września 2019

5 generacja toyoty RAV 4

Miałem przyjemność skorzystać z samodzielnej próby testowej najnowszej wersji RAV4 z silnikiem 2,0 -6-cio biegową skrzynią manualną.
Nowy SUV to bardzo dobre auto, nowoczesne i solidne z napędem 4 x 4, moc 173 KM wystarczająca do poruszania się w trudnym terenie oraz komfortowa do codziennych podróży do pracy. Znakomita do długich wakacyjnych wypraw.  Nowa wersja ma zmienione wnętrze, wykończenie eleganckimi materiałami, jak w autach klasy premium.  Dla wygody użytkowników, wprowadzono elektryczną regulację fotela kierowcy z pamięcią. Poprawiono też dostęp do tylnych siedzeń pasażerskich oraz o 79 l, powiększono pojemność bagażnika. Aktualnie bagażnik RAV4 ma 580 litrów.
Zbudowana na nowej płycie podłogowej Toyota uzyskała nowy napęd, obniżono środek ciężkości auta, usztywniono o 60 % całego nadwozia. Uzyskano dynamiczną bryłę nadwozia i zastosowano wszelkie możliwe systemy bezpieczeństwa, ułatwiające podróżowanie w warunkach miejskich i w trybie autostradowym. Wnętrze testowanej Toyoty z jasną podsufitką i skórzanym wykończeniem kokpitu, zmienianym ustawieniem oparcia tylnej kanapy, podwyższa elegancję i zapewnia dodatkowy komfort użytkowania.


Wszystkie regulacje, nastawienia klimatyzacji, obsługa systemów audio oraz tempomatu, wykonywane są intuicyjnie, pokrętła i elementy sterujące w zasięgu ręki kierowcy, nie sprawiają żadnych trudności. Część regulacji odbywa się dotykowo za pomocą dużego ekranu LCD. Tapicerka skórzana posiadająca elementy perforowane, bardzo  wysokiej jakości gatunek skóry. Płaska podłoga bagażnika podwyższa funkcjonalność wykorzystania przestrzeni bagażowej.

Prowadzenie auta perfekcyjne, cisza w kabinie panująca nawet przy wyższych prędkościach podróżowania. Zawdzięczamy ten efekt nowej, benzynowej platformie TNGA oraz nisko położonemu środkowi ciężkości nadwozia. Nowa Toyota RAV 4 oferowana jest w 9-ciu kolorach nadwozia oraz w wersji Selection z akcentami koloru czerni fortepianowej.

Polecam ten elegancki i wygodny SUV w wersji 4 x 4, tym bardziej, że dopłata bez lakieru metalicznego wynosi tylko 4400 zł. 

                                              Dane techniczne wersji 2,0 Dual VVT-IE  benzynowej
max. prędkość 190 km/godz.

moc silnika 173 KM/6600 obr./min.

max. moment obr. 208Nm 4300-5200 ob./min. 

   Grzegorz T. przy udziale Marka B. Handlowca z    Salonu Chodzeń w Warszawie   m.bochynski@chodzen.pl       CDN

czwartek, 20 czerwca 2019

Nowa Skoda Skala nowoczesny i wygodny samochod

 Skoda Skala to najnowszy produkt popularnego czeskiego producenta.     W dniu 1 czerwca uczestniczyłem w testowaniu nowego modelu Skala. Auto bardzo dobrze usytuowane w szeregu pomiędzy Fabią a Oktawią. Zbudowane na płycie podłogowej Rapida, wyposażone w 115-konny silnik 1,0 benzynowy turbo. Sportowa linia nadwozia znacznie poprawia aerodynamikę samochodu. Wnętrze i wykończenie kabiny, znacznie lepsze od dotychczas produkowanych innych modeli. Zaskakująco wygodna pozycja kierowcy oraz dużo miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. W panelu środkowym zastosowano LED-owy wyświetlacz wielofunkcyjny o przekątnej ekranu 9,2".  Przed kierowcą zastosowano cyfrowy wyświetlacz komputera pokładowego o rozmiarze 10,25"                                           Elegancji dodaje ładna dwukolorowa tapicerka oraz jasna, kremowa podsufitka.              Charakteru Skali dodaje dynamiczny i oszczędny silnik benzynowy z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Jazda dynamiczna i dobre prowadzenie auta to duże zalety nowości Skody. Bagażnik o pojemności 476 litrów to wystarczająca wielkość dla kompaktowej Skali.
Dla nowej Skali, producent przewidział dużą ilość elementów wyposażenia opcjonalnego, postawiono na różnorodne wyposażenia, dotyczące głównie bezpieczeństwa użytkowników oraz zapewnieniu komfortu jazdy. Standardowe modele produkowane są w trzech odmianach kompletacji: Active, Ambition i Style. Najbogatszą wersją przeprowadzałem jazdę testową.        CDN 

     Dziękując firmie Auto Wimar Centrum Sp z OO,  za udostępnienie auta do testu, polecam uwadze miłośnikom motoryzacji ten elegancki i wygodny samochód.

          Grzegorz T    przy udziale Pana Macieja Ł. luczynskim@auto-wimar.pl pracownika Auto Wimar Centrum Sp. z OO Al. Jerozolimskie 249 B w Warszawie


piątek, 31 maja 2019

Powiew luksusu w Salonie Euroservice Volvo

W dniu 30 maja uczestniczyłem w premierowym pokazie limuzyny Volvo S60
Podczas eventu pokazano najnowszy model limuzyny, produkowanej w USA

Wersja sedan, tylko silniki benzynowe, o mocy do 250 KM, pierwszy model wykonany w USA, dla Volvo, oferta dla Polski bez diesla. Prowadzący oraz Przedstawiciel Euroservice, potwierdzili również możliwość wersji hybrydowej o mocy łącznej do 400KM.

Impreza sprawnie przebiegająca zgromadziła ok. 450 widzów, wśród zainteresowanych była ogromna grupa kobiet z branży motoryzacyjnej i towarzyszących miłośnikom Volvo.
Jak zwykle Volvo cechuje elegancja i super wyposażenie wnętrza. Z elementów bardzo przydatnych, uwagę zwraca ogromny 12" ekran LCD w centralnej części kokpitu auta. Wystawione egzemplarze, posiadały motory 4-cylindrowe o pojemności 2 l.

Oprawa premiery S60, precyzyjnie reżyserowana i świetnie prowadzona przez Huberta Urbańskiego, miała również występ wokalistki, śpiewała "Sarsa".

Na tematy techniczne odpowiadał Pan Piotr Sędek, wsparcia udzielało 12-tu handlowców z Salonu, na terenie całej imprezy. 

 Z uwagą obserwowałem szczegóły wyposażenia auta i stwierdzam, że zgodnie z obecnie stosowanymi trendami, Volvo kontynuuje prace podtrzymujące priorytetowe udoskonalenia w kierunku bezpieczeństwa użytkowników aut. Oczywiście szczegóły systemów
bezpieczeństwa, opisane są w ofercie sprzedażowej, zwróciły moją uwagę szczegóły takie jak aktywne zagłówki, również na tylnej kanapie oraz rozkładane oparcia kanapy, zwiększające powierzchnię załadunku bagażu. 

    Dziękując za zaproszenie na udany event, gratuluję serdecznie profesjonalnej obsługi przy prezentacji udanego nowego Volvo S60.
     

 Grzegorz Tomasiewicz

poniedziałek, 8 kwietnia 2019

Jazda testowa Nissanem Leaf z baterią 40 kWh o zasięgu ponad 300 km

26 marca rozpocząłem testy drogowe nowym Nissanem Leaf z bateriami trakcyjnym 40 kWH. Auto zostało udostępnione przez Park Prasowy Nissana. Parametry i technika auta, wyposażenie i intuicyjne sterowania urządzeniami pokładowymi, na bardzo wysokim poziomie. Jestem zaskoczony rewelacyjnym systemem sterowania tzw. e-pedal, pozwala prowadzić samochód z użyciem tylko pedału przyspieszenia.
Wszechstronne funkcje e-pedal, umożliwiają przecyzyjne, płynne pokonywanie trasy bez użycia hamulca zasadniczego. Dodatkowo przy stopniowym zmniejszaniu prędkości, np. przy dojeżdżaniu do świateł, bateria trakcyjna auta podlega ładowaniu energią odzyskiwaną z silnika elektrycznego, silnik napędzany kołami podejmuje funkcję prądnicy prądu stałego. Zaprogramowana elektronika znakomicie ułatwia prowadzenie samochodu elektrycznego. Obecna wersja Nissana Leaf-a jest znacznie bardziej zaawansowana technologicznie niż inne auta elektryczne, spotykane na rynku krajowym.
Nowy Leaf ma znacznie większy zasięg od poprzedniego modelu i jest sprzedawany z bateriami trakcyjnymi 40 kWh, dysponuje mocą 150 KM i max. momentem obrotowym 320 Nm w całym zakresie prędkości. Baterie mają napięcie 350 V i w wielu stacjach szybkiego ładowania w mieście są bezpłatne. Najczęściej uzupełniałem energię w ładowarkach przy dużych sklepach wielobranżowych lub w galerii handlowej.
Konstrukcja elektrycznego Nissana jest całkowicie bezpieczna i nie wymaga szczególnych warunków użytkowania, prowadzenie komfortowe i łatwe, czytelność ekranu LCD oraz informacji o trybie jazdy, wyjątkowo dobre.   Podczas testowania pokonałem ponad 1000 km w różnych warunkach drogowych i osiągnąłem zużycie energii elektrycznej na poziomie 17,8 kWH. Czas ładowania przy szybkich ładowarkach wynosił przeciętnie ok. 1h. Próbowałem również uzupełniać energię elektryczną z sieci domowej 230 V. Był to jednak proces bardzo długotrwały.
Funkcjonalna nawigacja w Nissanie posiada możliwość lokalizacji najbliższej stacji ładowania energii.  Nissan Leaf to idealne auto, wygodne i ekonomiczne, do prowadzenia działalności gospodarczej, do szybkiego przemieszczania się po mieście oraz wyjazdów poza miasto. Przy zwiększonej ilości stacji ładujących, podróżowanie po kraju, nie sprawia żadnych kłopotów. Monitor energii i wskaznik poziomu
naładowania baterii, są bardzo czytelne i jednoznaczne.

Wnętrze auta wyposażono w: elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, klimatyzację automatyczną, dwustrefową, regulację wysokości fotela kierowcy, kierownicę pokrytą skórą, komputer pokładowy, tapicerkę skórzano-materiałową, składaną tylną kanapę dzieloną 60/40.

Funkcjonalność, wygoda i ekonomia użytkowania oraz bezpieczeństwo użytkowników, to główne zalety auta. CDN

            Grzegorz T.  przy udziale Pana Piotra S.    z salonu Zaborowski                  piotr.stanula@zaborowski.com.pl                                                          www.zaborowski.com.pl          

poniedziałek, 25 marca 2019

Jazda testowa nową Kią Proceed

Limuzyną najnowszą Kia Proceed odbywałem test w dniu 25 marca 2019
Dzięki uprzejmości przedstawicieli Carserwisu, mogłem przeprowadzić test drogowy najnowszej wersji auta Proceed. Auto było wyposażone w wersji GT, bardzo bogato i elegancko. Testowałem samochód z silnikiem 204 KM o pojemności 1,6 z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną 7-mio stopniową. Wykończenie wnętrza zaskakująco dokładne i eleganckie, przeważające odcienie czerni z elementami przeszywania czerwoną
nitką. Tapicerka skórzana z siedziskami zamszowymi, fotele wygodne, przednie regulowane elektrycznie z pamięcią ustawienia. Dostęp do wszystkich regulacji klimatyzacji doskonały, nastawienia intuicyjne. Wyświetlanie na centralnym ekranie z doskonałą czytelnością. Także wskazania obrazu z kamery cofania bardzo dobre. Dużą zaletą jest precyzyjna nawigacja z
doskonałą czytelnością na centralnym ekranie LCD. Prowadzenie auta jest przyjemne, nie sprawia żadnych trudności nawet przy podróżowaniu po złych nawierzchniach. Do uszu kierowcy dochodzi pomruk silnika o charakterystyce sportowej, słyszalny z głośników systemu audio.
Sylwetka rasowa jak na limuzynę średniej klasy, przyciąga wzrok uczestników ruchu, dodatkowy efekt wprowadza znakomity głęboki odcień niebieskiego metaliku nadwozia. Wersja podstawowa w tym modelu jest bogato wyposażona w standardzie m.in. -system autonomicznego hamowania, -asystent utrzymania pasa ruchu,-światła w technologii LED, -system dostępu bezkluczykowego, -17"aluminiowe felgi, -7" ekran dotykowy z interfejsem Apple CarPlay i Android Auto, - automatyczną klimatyzację. Natomiast  dla użytkowanej przeze mnie wersji GT, występują dodatkowe elementy stylistyczne i dodatkowe systemy. -Sportowe fotele, -dedykowana tapicerka skórzano-zamszowa z emblematem GT, -czerwone przeszycia foteli, boczków drzwi i kierownicy, -zewnętrzne listwy progowe lakierowane na wysoki połysk z czerwonym akcentem. Atrapa chłodnicy z kratownicą w kolorze czarno-czerwonym z obramowaniem w kolorze ciemnego chromu, -Tylny zderzak z dyfuzorem, -kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego z trybem GT Racing.
-Tryb sport, elektroniczny generator dzwięku, -Sportowy układ wydechowy z aktywnymi klapami, -dwie chromowane końcówki układu wydechowego, -zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono, -aluminiowe obręcze kół z oponami Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 225/40/R18.

   Nowa Kia Proceed ma również dodatkowe pakiety wyposażenia opcji.

Pakiet zimowy w cenie 2000 zł, podgrzewane fotele przednie z możliwością stopniowania, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewana szyba przednia.

Pakiet premium/PRE/ za 3500 zł, Kia Smart Tailgate-funkcja automatycznego otwierania i zamykania klapy bagażnika, składana oraz dzielona tylna kanapa, 40:20:40 z uchwytami do składania kanapy od strony bagażnika, tapicerka skórzano-zamszowa, elektryczny fotel kierowcy z 8-kierunkową regulacją oraz funkcją pamięci ustawień. Szklany dach elektrycznie sterowany w cenie 3500 zł. Ogromny 594-litrowy bagażnik to dodatkowa zaleta tego nowego auta.

                              Grzegorz T.             grzegorzto@op.pl

                                                             +daniel.dmoch@carsevis.pl

czwartek, 14 marca 2019

Test drogowy limuzyną Renault Talisman

W dniach 9 i 10 marca skorzystałem z możliwości testowania auta Talisman
Auto zostało udostępnione do jazdy przez Salon przy Białowieskiej 10A w Warszawie.    Wykonałem trasy przebiegające w mieście oraz na odcinku obwodnicy Warszawy, kier. Płn. S8.

     Luksusowa limuzyna Renault Talisman posiada wszelkie udogodnienia i systemy bezpieczeństwa oraz ułatwienia prowadzenia i manewrowania. Pomimo długości 4865

manewrowanie i parkowanie jest wyjątkowo łatwe, dzięki konstrukcji skrętu tylnej osi. Zawieszenie oraz styl jazdy wybierany jest przez ustawienie selektorem na środkowej konsoli z przodu pomiędzy fotelami. Komfortowe ustawienie daje przyjemne kołysanie i łagodnie pozwala na tłumienie nierówności drogowe.
Bardzo dobrej jakości ekran wyświetlacza LCD, zapewnia prawidłową pracę wszystkich funkcji multimedialnych, ustawienia parametrów jazdy oraz pomaga przy manewrowaniu na parkingu. Dodatkowe elementy regulacji klimatyzacji i uzyskane efekty jazdy eco również są pokazywane na ekranie wyświetlacza. Większość regulacji wykonuje się intuicyjnie.

                                                               

Komfortowe wyposażenie wnętrza i precyzyjne eleganckie wykonanie foteli z regulacją elektryczną z przodu, zapewniają miłe wrażenia, nawet przy długich męczących podróżach.   Wersja udostępniona do testu "Initiale Paris" z silnikiem benzynowym 1,8 o mocy 224 KM, zapewnia dynamiczną jazdę max. moment obrotowy wynosi 300 Nm. Prędkość maksymalna auta 197 km/godz. średnie zużycie paliwa ok. 6 l/100 km.
Prezentowany samochód ma 7-mio biegową automatyczną skrzynię dwu sprzęgłową.   W luksusowej kabinie Talismana, panuje całkowita cisza, nawet przy dużych prędkościach, hałas zewnętrzny jest minimalny, uzależniony od jakości drogi, po której kontynuowana jest jazda.  Dodatkową zaletą auta jest ogromny, 572 litrowy bagażnik, ustawny i wyposażony w różne dodatkowe schowki. Pojemniki znajdują się również pomiędzy tylnymi fotelami, gdzie wykonane jest miejsce do zainstalowania tabletu. Do multimediów jest dostęp zarówno z przodu i z tyłu auta. Na dużym wyświetlaczu można odtwarzać fotografie i filmy z nośników cyfrowych.  Tapicerka skórzana oraz

wykończenie bocznych osłon drzwi i podłokietników, dodaje szyku elegancji wyposażenia limuzyny. W tylnej części są dostępne indywidualne nawiewy dwustrefowej klimatyzacji oraz gniazda zasilające 12 V oraz przyłącza USB i zasilanie do tabletu lub smartfona.   

Wyposażenie seryjne zawiera: klimatyzację automatyczną 2-strefową, system multimedialny R-link 8,7" z nawigacją rozszerzoną mapą Europy i dostępem do usług multimedialnych. Światła przednie w technice Full Led Pure Vision z funkcją automatycznej zmiany mijania na drogowe. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. System wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania i systemem kontroli  martwego pola. System Multi Sense ze zmiennym kolorowym oświetleniem wnętrza. Fotel kierowcy z funkcją masażu
Tempomat z możliwością regulacji w czasie jazdy. System ostrzegania o przekraczaniu prędkości z funkcją odczytywania znaków drogowych i kontrolą pasa ruchu, ostrzeganie sygnalizowane jest na bocznych lusterkach. Auto jest na 19" kołach o wzorze "Duetto". Testowany przeze mnie Talisman posiadał nagłośnienie firmy Bose i radioodtwarzacz cyfrowy DAB.

Grzegorz T    przy udziale 

                  pracowników Salonu Białowieska 10A  Marka B. i Zenona S.

                                          www.rrgwarszawa.pl