Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

niedziela, 21 sierpnia 2022

DS7 SUV klasy premium

 Test drogowy SUV-em DS7 e-tense

Skorzystałem z uprzejmości pracownika salonu DS Automobiles i odbyłem jazdę testową hybrydowym autem klasy premium, bardzo bogato wyposażonym.

Samochód zachwyca elegancją i ciekawym wnętrzem z tapicerką z naturalnej skóry. Karoseria z dachem panoramicznym i elektrycznymi regulacjami foteli przednich oraz elektrycznym szyberdachem. Komfortowe zawieszenie z nowoczesnym sterowaniem warunków drogowych / DS Active Scan Suspension/, odczytującym nierówności nawierzchni, korzystającym z obrazu kamer i czujników, dostosowujących pracę zawieszenia.

 Samochód w wersji przednionapędowej posiada silnik 1,6 benzynowy  turbiną oraz elektryczny z możliwością ładowania z szybkich ładowarek Plug In. Wyposażono w akumulator trakcyjny 13,2 kWh, ładowany do 100% w ciągu 1h i 45 minut. Moc zespołu napędowego 225 KM. Komfort i elegancja to podstawowe zalety tej hybrydy. Podróżowanie autem może być realizowane w trzech trybach: jazda spokojna, normalna i dynamiczna. W dynamicznym trybie jazdy 100 km/h osiągamy w czasie 5,9 sek. Hybryda jest wyjątkowo ekonomiczna, przy trasie miejskiej udało mi się pokonać zaplanowane odcinki  wykorzystaniem 100% silnika elektrycznego. Katalogowo max. zasięg na silniku elektrycznym to ok58 km.

Silnik 1,6 turbo wykonano w technice Pure-tech. 

Komfortowe prowadzenie auta, odbywa się w przyjemnej i cichej kabinie, wnętrze jest obszerne, fotele wygodne i ogromny 555-litrowy bagażnik.

Z wielu dodatkowych wyposażeń elektronicznych, bardzo przydatna jest funkcja poszukiwania stacji ładowania, pokazująca szybkie ładowarki, po trasie przejazdu.

 Bardzo bogate wyposażenie wersji standardowej auta zawiera mnóstwo przydatnych systemów elektronicznych, podwyższających bezpieczeństwo użytkowania oraz ułatwiających komfortowe korzystanie z pojazdu.

Samochód ma dwustrefową klimatyzację automatyczną z nawiewem na tylną kanapę pasażerską. Cyfrowa deska rozdzielcza rewelacyjnie informuje o trybie bieżącej jazdy oraz o parametrach ładowania i bieżącym zużyciu energii. Czytelny obraz z kamery cofania, ułatwia parkowanie.                      CDN        Grzegorz T   grzegorzto@op.pl

                              przy udziale Pana Adama Sz. z DS Store z Al. Krakowskiej 206

                                                    adam.szebesta@external.stellantis.com





poniedziałek, 28 marca 2022

Prototyp urządzenia zapewniającego bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas transportu zimowego








Prototyp urządzenia  pozwalającego na automatyczne czyszczenie dachów naczep samochodów ciężarowych.

        PROJEKT zrealizowany został przy udziale środków z: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 - 2020.

         Kontakt: Firma Usługowo-Transportowa Włodzimierz Paćko,

                         Milanówek ul. Słowackiego 11

                             www.fut-packo.com     mail:ludna@wp.pl

                            tel.+48  603 664 360        +48 604 560 180

 

         Przedsięwzięcie opracowano we współpracy z jednostką naukową, na potrzeby wszystkich użytkowników, baz transportowych i firm przewozowych.

         Wynikiem prowadzonych prac jest prototyp oraz projekt techniczny wraz z analizą kosztową do wykonania instalacji demonstracyjnych.

         Szczegółowy opis do obejrzenia pod adresem:         https://fut-packo.com/

 

         polecam: Grzegorz Tomasiewicz      grzegorzto@op.pl

 


                                                         


piątek, 18 marca 2022

Pierwsza hybryda plug-in marki MINI Countryman

 Dnia 16 marca miałem możliwość testowania nowego Mini Countryman-a z napędem 4 x 4 o mocy łącznej 220 KM.     Auto zostało użyczone z salonu Inchcape
https://fut-packo.com/
Warszawa, przy al. Prymasa Tysiąclecia 64 w wyposażeniu Cooper SE ALL 4. Wersja 220 konna z dwoma silnikami, dynamiczna i bogato skompletowana, precyzyjnie wykończone wnętrze podwyższa prestiż nowego MINI. Hybrydowy model skonstruowano na płycie modułowej wspólne z BMW X1. Napęd tylny realizowany jest z silnika elektrycznego 88-konnego, na tylnej osi.
Silnik z przodu to zespół spalinowy 1,5 l trzycylindrowy, mocy 136 KM ze skrzynią Stoptronic 6-cio stopniową. Bateria o pojemności 7,6 kWh umieszczona jest pod tylną kanapą, zasięg na samym napędzie elektrycznym wynosi 35 - 40 km. Auto waży 1735 kg. Duża masa własna, sprawia, że samochód prowadzi się pewnie i bezpiecznie przy każdym rodzaju drogi. Nawet na ostrych zakrętach, przy wyższej prędkości znakomicie trzyma się
podłoża. Nowoczesny rzędowy silnik spalinowy, to 12-zaworowa jednostka o umiarkowanym zużyciu paliwa, po wyczerpaniu baterii, uzyskałem średnią wartość ok. 6,5 l/100km. Nie przekraczałem prędkości 120 km/godz. Obsługa regulacji pokładowych i czytelność wskazań z komputera pokładowego oraz wyświetlacza LCD, najwyższej jakości. Większość głównych nastawień realizowana jest za pomocą pokręteł i przełączników.  Doskonałe jest funkcjonowanie nawigacji i wskazania kamery cofania. Systemy bezpieczeństwa na bardzo wysokim poziomie. Czytelność informacji doskonała. Trochę utrudnione jest przełączanie funkcji komputera pokładowego, realizowane przyciskiem pod kierownicą.                                                    Luksusowe wykończenie skórzanej

tapicerki, podwyższa standard wnętrza. Główne zalety określiłbym: plusy -cena, niewiele odbiegająca od wersji spalinowej,- dynamika napędu,

wykonanie i materiały wnętrza. Minusy:-mały zasięg na baterii, -mały zbiornik paliwa, wielka masa własna /1735 kg/         Polecam to auto jako znakomity pojazd na codzienne dojazdy do pracy. Ekonomiczne, wygodne i dynamiczne.     Grzegorz T.     przy udziale: Michała K. i Huberta D  z Salonu INCHCAPE Warszawa.
czytelna nawigacja Countryman-a


 www.mini.shop.pl

   Inchcape Motor Polska Sp. z OO

   autoDealer MINI

sobota, 5 marca 2022

FIAT 500 La Prima, 100 % elektryczny, nowoczesny, ekologiczny samochód

Z podziękowaniem dla Pana Donata D. z Carserwisu  w Warszawie przekazuję relacje z jazdy testowej miejskiej. 

Po przeprowadzeniu wielu jazd próbnych nowymi elektrycznymi pojazdami, zainteresował mnie najnowszy samochód elektryczny FIAT 500 w wersji La Prima. To przede wszystkim stylowy i wygodny, ekonomiczny pojazd. Główne zalety małe zużycie energii, nowatorskie wnętrze, bardzo bogate wyposażenie i techniczne systemy bezpieczeństwa użytkowania. W małym aucie bardzo wygodne wnętrze, luksusowa skórzana tapicerka, nowatorski dostęp dla pasażerów poprzez dodatkowe drzwi z prawej strony.

Elegancja i nowe technologie są tutaj wszechobecne.  Z zewnątrz autko uzyskało nowe światła ledowe Infiniti. La Prima jest wersją najdroższą i limitowaną. Wiele elementów jest tutaj charakterystycznych tylko dla tego modelu Fiata. Skórzane fotele z regulacją elektryczną mają bardzo wygodny kształt i mocne trzymanie, przy pokonywaniu ostrych zakrętów. Deska rozdzielcza z centralnym wyświetlaczem dotykowym,  uzyskała nowoczesny wygląd. Nie ma już tutaj elementów lakierowanych, zrezygnowano też z piano-black, tak bardzo powszechnie stosowanego wykończenia w innych samochodach.

Silnik elektryczny z magnesami trwałymi dostarcza mocy 118 KM z momentem obrotowym 220 Nm w całym zakresie obrotów. Baterie trakcyjne mają pojemność 42 kWh i zapewniają zasięg do 320 km w użytkowaniu miejskim. Ładowanie z szybkiej ładowarki trwa 35 minut, do 80% napełnienia baterii. Trakcyjne baterie wykonano w technice litowo-jonowej. Zespół napędowy pozwala dynamicznie rozpędzać autko do prędkości 150 km/godz.  Na pokładzie

auta jest standardowa ładowarka, przenośna o mocy 2,3 kW, do sieci domowej, ładowanie wolne trwa ok. 15 godzin do pełnego naładowania. Oczywiście auto jest komfortowo zawieszone na felgach 17" z listwami chromowanymi w pakiecie styl. Autko nie ma dźwigni zmiany biegów, automatyczna przekładnia, sterowana jest przyciskami po konsolą przednią. Sygnalizacja pozycji ruchu dokładnie widoczna. Prowadzenie łatwe, nie wymaga szczególnych umiejętności, czynności obsługi auta elektrycznego, wyświetlane są w formie instrukcji na wyświetlaczu przed miejscem kierowcy.

Samochód wyposażono w funkcję tzw. e-pedal, znacznie ułatwiającą hamowanie. Przy miejskiej trasie, można nie korzystać z hamulca podstawowego, auto samo zwalnia, po odłożeniu nogi z pedału przyspieszenia, aż do zatrzymania. Jednocześnie oczywiście w znacznym stopniu odzyskuje energię i doładowuje baterie trakcyjne. Wyposażenie: -Podgrzewane fotele przednie, -podgrzewana szyba przednia w miejscu wycieraczek, -szklany panoramiczny dach z roleta przeciwsłoneczną, -Tempomat adaptacyjny z aktywnym asystentem pasa ruchu i asystentem jazdy w korku. -Czujnik zmierzchu,

-funkcja rozpoznawania znaków drogowych, -elektryczne wspomaganie kierownicy, -dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, -dzielone oparcia 50/50 tylnych foteli. -System wykrywania zmęczenia kierowcy, -asystent świateł drogowych, -czujnik deszczu, -elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, -felgi 17" z diamentowym szlifem, -dwukolorowa kierownica, pokryta skórą, autonomiczny, rewelacyjny system awaryjnego hamowania z funkcją                                                                          wykrywania pieszych i rowerzystów,

-funkcja Android Auto/ Apple Car Play -system multimedialny z 10,25" ekranem i nawigacją, -tuner cyfrowego radia DAB, -czujniki parkowania i kamera cofania 360 st. z widokiem z góry /bardzo przydatna funkcja w ciasnych miejscach parkowania, -system kontroli martwego pola.  W aucie nie ma tradycyjnej dźwigni biegów, przełączanie trybu jazdy realizuje się przyciskami pod centralną konsoletą, poniżej deski rozdzielczej.

Konstrukcja małego auta jest nowatorska, nastawiona na najwyższe bezpieczne użytkowanie.

Podsumowanie: rewelacyjnie łatwe prowadzenie auta, nowoczesna intuicyjna obsługa systemów pokładowych, wygodne eleganckie wnętrze, czytelna informacja, instrukcje wyświetlane na ekranie przed oczami kierowcy. Konstrukcja karoserii z dodatkowymi drzwiami, pozwala na łatwe zajmowanie miejsc pasażerów tylnej kanapy. Korzystanie z funkcji e-pedal, znakomicie wpływa na płynność jazdy i ekonomiczną eksploatację autka.

Polecam uwadze przyszłym entuzjastom elektromobilności  ten zgrabny i udany samochód.        

                           Grzegorz T    przy udziale Pana Donata D. z Carserwisu                        grzegorzto@op.pl        donat.dejneka@carservis.pl

     



niedziela, 27 lutego 2022

Nowy Nissan Qashqai w teście drogowym

 25 lutego z Salonu Zaborowski przy Puławskiej w Warszawie przeprowadziłem test najnowszego Nissana Qashqai.          
Auto użyczone wyposażone w wersji najdroższej Connecta+. Qashqai trzeciej generacji, o wymiarach 442,5 cm x 183,5 cm x 162,5 cm /dł. x szer x wys./ o całkowicie odmienionej linii nadwozia i eleganckim wnętrzu. Zbudowany został na 20 calowych kołach z dużym bagażnikiem o pojemności 436 litrów.  Zaskakująco luksusowe i wygodne wnętrze, skórzana tapicerka i elektrycznie regulowane fotele, kierowcy i pasażera. Fotele są podgrzewane z
funkcją masażu. We wnętrzu Qashqai-a ograniczono ilość połyskujących elementów piano-black. Boczki drzwi również obszyte są wysoko gatunkową skórą. Widoczność z pozycji kierowcy znakomita, karoseria ma cienkie słupki, parkowanie ułatwiają kamery z dobrą jakością wyświetlanego obrazu. System audio tradycyjny, regulowany z poziomu kierownicy. Menu kierowcy wyświetlane na ekranie, regulowane również z kierownicy.

Samochód z silnikiem 1,3 benzynowym 130 konnym z  płynnie działającą skrzynią automatyczną, ma umiarkowany apetyt na benzynę 6,5 - 7,9 l/100km. Wyposażenie: adaptacyjny tempomat, przednie i tylne czujnika parkowania, czujnik zmierzchu, selektor trybu jazdy, bezkluczykowy zapłon, elektryczne lusterka, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kierownica wielofunkcyjna, czujnik deszczu, nawigacja.

Bezpieczeństwo:

- system wykrywania pieszych

- asystent zmiany pasa ruchu

- czujnik martwego pola

- rozpoznawanie znaków drogowych

- system ostrzegania przed kolizją
- ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy

- asystent świateł drogowych

- elektromechaniczny hamulec postoj.

- asystent ruszania pod górę 

- monitorowanie ciśnienia opon

- koło zapasowe
 Dziękując za udostępnienie auta do testu, zachęcam do zapoznania się z eleganckim, wygodnym i bezpiecznym nowym Nissanem Qashqai. 

    Grzegorz T.

   przy udziale Handlowców Piotra W           piotr.wisnioch@zaborowski.com.pl

                                                 Piotra S   

    piotr.stanula@zaborowski.com.pl


środa, 23 lutego 2022

Peugeot 308 Hybrydowy Plug In

Skorzystałem z jazdy testowej nowym Peugeotem 308 w wersji GT Pack.18 lutego      skorzystałem z możliwości wykonania testu drogowego z Salonu Peugeot Al. Krakowska.                    Auto hybrydowe z  możliwością doładowania Plug In.

Eleganckie auto z tapicerką skórzaną Blue Naboo, występuje tylko w wersji GT i GT Pack. Wnętrze bardzo wygodne i obszerne, fotele regulowane elektrycznie z możliwością zapamiętania ustawień. Wykończenie boczków poszycia drzwi i kierownica również skórzana. Moc silnika spalinowego i hybrydy łącznie 225 KM, wyraźnie odczuwana jest przy przyspieszaniu np. po ruszeniu ze skrzyżowania, maksymalny moment obrotowy wynosi 360 Nm. Szacunkowy

czas ładowania baterii z sieci domowej ok. 7-miu godzin do 100% naładowania, ładowarka pokładowa standardowa mocy 3,7 kW, możliwość dokupienia opcjonalnie do 7,4 kW. Silnik spalinowy rzędowy o pojemności 1598 4-ro cyl. rzędowy z bezpośrednim wtryskiem. Silnik elektryczny 81kW, o mocy 110 KM. Peugeot 308 Hybryda Plug In 3-ciej generacji, zbudowany jest na zmodyfikowanej platformie EMP2. Główne zalety auta: komfortowe zawieszenie, trwały silnik spalinowy, planowana jest również 100% wersja elektryczna.

Trakcyjny akumulator o pojemności 12,44 kWh, gwarantuje przebieg w trybie elektrycznym do 59 km. Auto posiada nagłośnienie Focal Premium Hi Fi, system Visio Park 360, ułatwiający  parkowanie, otwierany szklany dach z roletą, wymaga dopłaty 5500 zł, również mocna 7,4 kW ładowarka jest dostępna za 1800 zł. Zaskakująca jest również płynność działania hamulców auta. Samochód na 18" kołach prezentuje się bardzo elegancko.

Tapicerka z naturalnej jasno-niebieskiej skóry  dodaje klasycznej elegancji wnętrza. Bardzo wysoko oceniam 308 Hybrid za wygodę, komfortowe wyposażenie, intuicyjną obsługę systemów pokładowych, czytelną i prostą obsługę nawigacji. Auto znakomicie prowadzi się w mieście, dynamicznie zachowuje się na autostradzie. Dziękując za udostępnienie auta do testów, zachęcam potencjalnych miłośników Peugeota do odwiedzenia Salonu firmy

Stellantis w Warszawie przy Al. Krakowskiej 206

Grzegorz T. 

grzegorzto@op.pl

salon-krakowska@peugeot.com

piątek, 18 lutego 2022

Rewelacyjna Toyota Yaris w teście miejskim

Toyota Yaris Cross została udostępniona przez Salon Chodzeń w Warszawie.  Auto w wersji EXECUTIVE,  bardzo bogato wyposażone, napęd 4 x 4,  116 KM hybryda.

Toyota Yaris Cross została użyczona w zaprzyjaźnionym Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej w Warszawie.   Główne cechy tego dynamicznego i wygodnego auta przekazał mi doradca Pan Marek B. Otrzymałem również szczegółowe materiały katalogowe, zawierające wszelkie wersje wyposażeniowe crossovera. Publikacje czytane przeze mnie dotychczas, nie zawierały zbyt wiele pochwał i sugerowały przeznaczenie Yarisa Cross, głównie do jazdy miejskiej.
Moje wrażenia z jazdy są wręcz odmienne, autko jest świetnie wykonane, ma doskonałe właściwości jezdne i dość obszerne wewnątrz. Przekonałem się o wielu zaletach tej hybrydy z napędem 4 x 4. Trzymanie boczne w dosyć zwartych nawrotach i gwałtownych zakrętach jest wprost zaskakująco dobre. System napędu 4 x 4 tworzony jest przez dwa silniki elektryczne umieszczone przy każdej osi. Funkcjonalnie napęd tylny jest dołączony tylko w przypadku utrudnień terenowych lub w trasie po bezdrożach.
Motor spalinowy 3-cylindrowy dostarcza mocy 92 KM, łączna moc zespołu napędowego wynosi 116 KM, maksymalny moment obrotowy 141 Nm. Silnik spalinowy benzynowy rzędowy 12-to zaworowy DOHC z wtryskiem pośrednim. Maksymalna prędkość 170 km/godz. przyspieszenie 11,8 sek do 100 km/godz. Yaris Cross oraz Yaris IV generacji produkowany jest w zakładach francuskich w Valenciennes. Jak w wielu crossoverach, Yaris ma wiele upiększeń w postaci nakładek na błotnikach oraz ślizgacze pod zderzakami. Cross ma znacznie większy prześwit od standardowej wersji Yarisa, jest o 95 mm wyższy, 20 mm szerszy i 240 mm dłuższy. Prześwit podwozia wynosi 170 mm. Auto ma większe 19 calowe felgi, śmiałą linią nadwozia przyciąga uwagę innych, przejeżdżających kierowców.
Silnik spalinowy pracuje przy dynamicznej jeździe, głównie poza miastem. Moja testowa miejska trasa realizowana była głównie z napędem elektrycznym. We wnętrzu panuje harmonijny porządek, czytelność zegarów oraz wyświetlanie na ekranie LCD, wzorowe. Wygodne fotele oraz więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy, nie wykluczają korzystania z dalszych podróży tym autkiem. Obsługa wszelkich regulacji oraz nastawianie audio i parametrów klimatyzacji jest intuicyjne i nie wymaga studiowania obszernej instrukcji użytkownika. Oczywiście Toyota, jak zwykle,  zastosowała wiele systemów bezpieczeństwa ułatwiających codzienne wykorzystywanie samochodu.
Dla kontroli wyboru optymalnych parametrów jazdy, zamontowano selektor trybu jazdy, normalny, ekonomiczny, pełna moc /sportowy/ oraz elektryczny.  Efektowny 9-calowy wyświetlacz Full HD uzupełnia część informacyjną auta, łącznie z obsługą nawigacji i kontroli parametrów jazdy, grafika jest czytelna, system współpracuje z telefonami z androidem i pozwala na sterowanie z poziomu smartfona, wieloma funkcjami użytkowymi, nawigacji.

Na pochwałę zasługuje pojemny 297 litrowy bagażnik z dzieloną podłogą i równą powierzchnią po rozłożeniu tylnych oparć siedzenia.

W badaniach zderzeniowych nowy Yaris Cross uzyskał 5 gwiazdek  w/g Euro NCAP. 

Wymiary zewnętrzne auta: 4180 x 1765 x 1595 /dług. x szer. x wys./                        
Zdecydowanie polecam ten elegancki i wygodny crossover Toyoty.  Grzegorz T.

                                                       grzegorzto@op.pl +salon@czerniakowska.chodzen.pl 

www.toyota.pl