testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
piątek, 18 lutego 2022
Rewelacyjna Toyota Yaris w teście miejskim
Toyota Yaris Cross została udostępniona przez Salon Chodzeń w Warszawie. Auto w wersji EXECUTIVE, bardzo bogato wyposażone, napęd 4 x 4, 116 KM hybryda.
Toyota Yaris Cross została użyczona w zaprzyjaźnionym Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej w Warszawie. Główne cechy tego dynamicznego i wygodnego auta przekazał mi doradca Pan Marek B. Otrzymałem również szczegółowe materiały katalogowe, zawierające wszelkie wersje wyposażeniowe crossovera. Publikacje czytane przeze mnie dotychczas, nie zawierały zbyt wiele pochwał i sugerowały przeznaczenie Yarisa Cross, głównie do jazdy miejskiej.Moje wrażenia z jazdy są wręcz odmienne, autko jest świetnie wykonane, ma doskonałe właściwości jezdne i dość obszerne wewnątrz. Przekonałem się o wielu zaletach tej hybrydy z napędem 4 x 4. Trzymanie boczne w dosyć zwartych nawrotach i gwałtownych zakrętach jest wprost zaskakująco dobre. System napędu 4 x 4 tworzony jest przez dwa silniki elektryczne umieszczone przy każdej osi. Funkcjonalnie napęd tylny jest dołączony tylko w przypadku utrudnień terenowych lub w trasie po bezdrożach.Motor spalinowy 3-cylindrowy dostarcza mocy 92 KM, łączna moc zespołu napędowego wynosi 116 KM, maksymalny moment obrotowy 141 Nm. Silnik spalinowy benzynowy rzędowy 12-to zaworowy DOHC z wtryskiem pośrednim. Maksymalna prędkość 170 km/godz. przyspieszenie 11,8 sek do 100 km/godz. Yaris Cross oraz Yaris IV generacji produkowany jest w zakładach francuskich w Valenciennes. Jak w wielu crossoverach, Yaris ma wiele upiększeń w postaci nakładek na błotnikach oraz ślizgacze pod zderzakami. Cross ma znacznie większy prześwit od standardowej wersji Yarisa, jest o 95 mm wyższy, 20 mm szerszy i 240 mm dłuższy. Prześwit podwozia wynosi 170 mm. Auto ma większe 19 calowe felgi, śmiałą linią nadwozia przyciąga uwagę innych, przejeżdżających kierowców.Silnik spalinowy pracuje przy dynamicznej jeździe, głównie poza miastem. Moja testowa miejska trasa realizowana była głównie z napędem elektrycznym. We wnętrzu panuje harmonijny porządek, czytelność zegarów oraz wyświetlanie na ekranie LCD, wzorowe. Wygodne fotele oraz więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy, nie wykluczają korzystania z dalszych podróży tym autkiem. Obsługa wszelkich regulacji oraz nastawianie audio i parametrów klimatyzacji jest intuicyjne i nie wymaga studiowania obszernej instrukcji użytkownika. Oczywiście Toyota, jak zwykle, zastosowała wiele systemów bezpieczeństwa ułatwiających codzienne wykorzystywanie samochodu.Dla kontroli wyboru optymalnych parametrów jazdy, zamontowano selektor trybu jazdy, normalny, ekonomiczny, pełna moc /sportowy/ oraz elektryczny. Efektowny 9-calowy wyświetlacz Full HD uzupełnia część informacyjną auta, łącznie z obsługą nawigacji i kontroli parametrów jazdy, grafika jest czytelna, system współpracuje z telefonami z androidem i pozwala na sterowanie z poziomu smartfona, wieloma funkcjami użytkowymi, nawigacji.
Wymiary zewnętrzne auta: 4180 x 1765 x 1595 /dług. x szer. x wys./
www.toyota.pl
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz