Suzuki Vitara mild hybrid test drogowy 16 października 2020 z Salonu Japan Motors
Samodzielną jazdę próbną wykonałem na głównych trasach miejskich w Warszawie. Wykorzystywałem auto w najdroższej wersji wyposażenia "elegance sun". Vitara to bezpieczne, dynamiczne i wygodne auto z tzw. miękką hybrydą z silnikiem elektrycznym, dodającym 50 Nm do turbodoładowanego motoru 1,4. Łączna moc zespołu napędowego to 129 KM, moment obrotowy 235 Nm, przy obrotach 2000 - 3000/min. Moc boostera /zespołu elektrycznego/ wynosi 10 kW. Silnik elektryczny to zespolony układ alternatora zintegrowany z rozrusznikiem.Układ elektryczny napędzany jest z akumulatora 48V, umieszczonego pod siedzeniem kierowcy. Pojemność akumulatora 8 kW, pozwala na obniżenie zużycia paliwa do ok. 16 %. Zasadniczą rolę w układzie hybrydowym Vitary, pełni tzw system ISG, złożony z silnika /alternator-rozrusznik/ i przetwornicy z 48 na 12V. Układ ISG ładuje się i gromadzi energię w akumulatorze, podczas jazdy rozpędem, np. podczas podjeżdżania do świateł, zjeżdżania z góry i łagodnego hamowania. Zespół ISG wspomaga pracę silnika spalinowego turbodoładowanego, zapewniając większą dynamikę podróżowania.W komorze silnika nie ma tradycyjnego akumulatora 12V. Podstawowa wersja auta Comfort , posiada: -reflektory LED dla świateł mijania i drogowych, -system wykrywania pieszych i samochodów, - rozpoznawanie znaków drogowych, -tempomat adaptacyjny, automatyczną klimatyzację, przednie lampy przeciwmgłowe, -automatyczne włączanie wycieraczek, -podgrzewane fotele przednie. I to za jedyne 69900 zł.Za wersję premium dopłacamy 6000 zł i otrzymujemy: -system multimedialny z 7 calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania, - połączeniem ze smartfonem /Apple CarPlay, Android Auto, Mirror Link. Bezpieczeństwo podnosi monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem. Prześwit podwozia wynosi 18,5 cm. Oszczędny i dynamiczny układ napędowy zapewnia przyspieszenie 0-100 km/godz. w 9,5 sek. Właściwości użytkowe podwyższa duży otwór bagażnika oraz niski próg załadunku.
W podstawowej wersji wyposażenia, jest układ zapobiegania uderzenia pieszego.
Silnik elektryczny to 10 kW mocy boostera, wspomagającego 4-cylindrowy silnik 16 zaworowy z turbo, łączna moc 129KM przy 5500 obr/min. Auto ma 6-biegową skrzynię manualną. Zawieszenie przód McPherson, tył belka skrętna. Hamulce tarczowe wentylowane z przodu i tarczowe z tyłu. Koła 17 calowe z oponami 215/55 R17.
Wnętrze auta wygodne i przestronne, wykończone materiałami wysokiej jakości. Cisza w kabinie nawet przy dużych prędkościach. Maksymalna prędkość auta 190 km/godz. Producent deklaruje emisję CO2 na poziomie 140-145 g/km. Podczas testu średnie zużycie paliwa nie przekraczało 6,6 l/100km. Przypominam, że ten samochód waży ok.1100 kg. Pojemność bagażnika 375/1120 litrów /przy rozłożonych siedzeniach.Bagażnik ustawny i wygodny do załadowania.
Polecam ten ekonomiczny, nowoczesny i ładny crossover.
Dziękuję z udostępnienie auta do testu, pracownikom Japan Motors,
grzegorzto@op.pl we współpracy z Panem Michałem S. mszczuk@pgd.pl
www.suzuki.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz