Test drogowy Mazdą MX30 elektryczną
Test drogowy elektrycznej Mazdy MX30 użyczonej z Salonu Bołtowicz
Mazdą elektryczną jeździłem dzięki uprzejmości Pana Marka B. z Salonu przy Rosoła 55 w Warszawie.
W pełni elektryczna Mazda ze 145 KM napędem osiąga 270 Nm, to idealne auto do miasta na codzienne krótkie przebiegi i wypady weekendowe poza miasto. Auto skonstruowano w Japonii, opierając o potrzeby przeciętnego użytkownika. Statystyczny pracownik na dojazdy do miejsca pracy pokonuje codziennie ok. 48 km. Mazda to ekonomiczny, elegancki
i wygodny pojazd. Dla obniżenia masy pojazdu, zastosowano lekką baterię trakcyjną o pojemności 35,5 kWh, zapewniającą przebieg ok. 265 km na jednym załadowaniu. Karoseria auta posiada unikalną konstrukcję drzwi typu "freestyle" otwieranych jak do szafy, ułatwiających dostęp do wnętrza pasażerom tylnych foteli. 18" alufelgi oraz reflektory w technice LED dodają charakteru sportowego Mazdy MX30.Wnętrze eleganckie wykonano z materiałów ekologicznych, wytwarzanych przeważnie z surowców, pochodzących z recyklingu. Oczywiście auto wyposażono w automatyczną skrzynię jednostopniową, płynnie pozwalającą na przyspieszenie do prędkości 140 km, sposób rekuperacji 5-cio stopniowy, ustawiany jest łopatkami pod kierownicą. Główne zalety auta to oszczędności użytkowania, możliwości korzystania z bus-pasów, parkowanie bezpłatne w centrum oraz dopuszczalny wjazd do stref czystego transportu. Wnętrze jest ciche i wygodne, samochód nie emituje żadnych zanieczyszczeń do atmosfery. Czytelność wskaźników i ekranu dotykowego na najwyższym poziomie, nawigacja perfekcyjna, nagłośnienie wraz z tunerem DAB, bardzo przyjemne, zaskakująco łatwa obsługa elektroniki pokładowej, podwyższa wartość elektrycznej Mazdy. Wyposażenie w systemy bezpieczeństwa, bardzo bogate, nawet w wersji podstawowej "KAI". Mazda MX30 uzyskała maksymalną 5-cio gwiazdkową ocenę testu EURO NCAP. Główne systemy to: aktywny tempomat, system rozpoznawania znaków z ostrzeżeniem o przekroczeniu dozwolonej prędkości, utrzymywanie toru jazdy, wspomaganie hamowania, kamera 360, monitorowanie martwego pola, monitorowanie cofania, reflektory LED z adaptacyjnym systemem regulacji. Jazda Mazdą MX30 jest przyjemna komfortowa, pokonywana w cichej kabinie, bez odgłosów z zewnątrz i bez nadmiernych drgań nadwozia, dzięki znakomicie zestrojonemu zawieszeniu.
Obraz z kamery cofania, bardzo wysokiej jakości, pomaga w precyzyjnym parkowaniu.
Motor elektryczny Mazdy MX30 145KM napędza przednią oś, przyspiesza w 9,7 sek do 100km/godz.
Grzegorz T grzegorzto@op.pl przy udziale: Marka B www.boltowicz.pl
m.bylinka@boltowicz.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz