Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

poniedziałek, 16 sierpnia 2021

Jazda testowa 100% elektryczną Mazdą MX30

W dniu 3.08.2021 uczestniczyłem w jazdach testowych elektryczną Mazdą MX30. Otrzymałem auto w bardzo bogatej konfiguracji z Salonu Bołtowicz przy ul. Rosoła w Warszawie. Wersja wyposażenia "Enso" najdroższa katalogowo, posiada wszelkie elektroniczne systemy bezpieczeństwa oraz komfortowo wykończone wnętrze. Podczas jazdy w kabinie panuje cisza, dźwięk silnika /odgłos pracy motoru tradycyjnego emitowany jest przez system pokładowy audio, słychać jako przyjazny pomruk. Moc elektrycznego układu napędowego wynosi 140 KM i całkowicie spełnia rolę napędu auta. Przy

zachowaniu rozsądnego stylu jazdy bateria wystarcza na ok. 200 km zasięgu. Pojemność baterii 35,5 max.moment obrotowy 270 Nm. Prędkość max. 140 km/h, ograniczona elektronicznie. Masa własna 1645 kg. Mazda MX30 ma wymiary: 4395 x 1795 x 1555 dł/szer./wys. Producent podaje średnie zużycie energii elektrycznej na poziomie 14,5 kWh/100 km. Przy moim trybie jazdy uzyskałem 16 kWh/100 km. Auto ma nagłośnienie "Bose"                               
Sterowanie systemem audio odbywa się z kierownicy. Pod kierownicą Mazda MX30 posiada łopatki do ręcznej zmiany przełożeń całkowicie zautomatyzowanej skrzyni biegów. Wśród wielu systemów elektronicznych, na uwagę zasługuje obraz z kamer 360, doskonale pokazujący przestrzeń do parkowania pojazdu. Wszechobecna elektronika jest obsługiwana intuicyjnie. Systemy bezpieczeństwa w MX30: 1.  matrycowe reflektory LED z regulowanym samoczynnie natężeniem światła. 2. aktywny tempomat. 3. utrzymanie w pasie ruchu. 4. wspomaganie hamowania awaryjnego 5. system kamer 360 6.cofanie z monitorowaniem ruchu poprzecznego. 7. kontrola martwego pola. 8. driver monitor, system monitorowania reakcji kierowcy, przypomina o potrzebie przerwy w podróży.
Wrażenia z jazdy MX30 są rewelacyjne,
znakomicie wyciszona kabina, dobre tłumienie nierówności trasy, dynamiczne przyspieszenie i płynność ruchu.

Auto oferowane jest w 11 kolorach nadwozia i różnymi wykończeniami wnętrza. W czasie testu jeździłem samochodem z wnętrzem wykończonym skórą ze wstawkami z naturalnego korka, na desce rozdzielczej i konsoli środkowej.

 Mazda MX30 zasługuje również na pochwałę za nowocześnie rozwiązane nadwozie, bezpieczne i wygodne użytkowo. Co prawda trzeba się przyzwyczaić do wsiadania na tylną kanapę, po otwarciu drzwi przednich.

Drzwi otwierają się bardzo szeroko, nadwozie nie ma środkowego słupka.

 





Grzegorz T   grzegorzto@op.pl

    przy udziale Pana Michała M z Salonu Mazda Bołtowicz przy ul. Rosoła w Warszawie.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz