testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
niedziela, 21 czerwca 2015
Nissan Leaf, test drogowy pojazdu elektrycznego
Testowany pojazd elektryczny udostępnił Nissan Polska, Salon Zaborowski z ul. Puławskiej 276 w Warszawie. Dzięki PR Manager Pani Dorocie P. uzyskałem możliwość odbycia jazd próbnych w warunkach poza miastem ze sprawdzeniem zasięgu użytkowania 100% elektrycznego auta.
środa, 17 czerwca 2015
Nowe hybrydowe autko Toyota Yaris już w sprzedaży.
Dalszy ciąg wrażeń z jazdy testowej w dniu 16 czerwca 2015.
Motor benzynowy o pojemności 1497 cm, dostarcza mocy 75
kM przy 4800 obrotów/min. Silnik wykonano w technice 16-
zaworowej z dwoma wałkami rozrządu. Ciekawostką jest konstrukcja rozruchu, auto nie posiada klasycznego rozrusznika i sprzęgła. Skrzynia automatyczna przcuje bardzo
płynnie i bez tzw. "dziur"przy wybieraniu przełożenia napędu
z trybu jazdy "eco" i obserwowałem, jak samoczynnie Yaris ładuje swoje baterie. Może traci na dynamice, przy starcie spod świateł, zdarzały się wyprzedzania przez małe Citroeny i Fordy, ale coś za coś.
Uważam Toyotę Yaris za idealne auto na dojazdy do pracy,
również wyjazdy weekendowe. Bagażnik 285 litrów raczej ogranicza pakowanie większych walizek, dłuższa podróż wakacyjna wtedy jest możliwa z bagażem we wnętrzu.
Bardzo dobrze funkcjonuje w Yarisie nawigacja, nie miałem żadnych zastrzeżeń do wskazań
miejsca postoju w terenie, który nie jest oznakowany na mapie. Na fotografii poniżej znajduje się lokalizacja Salonu Chodzeń, przyjaznego dla klienta i obsługiwanego przez fachową załogę. Do niewątpliwych zalet należy również, zastosowana skuteczna i sprawna, łatwa w obsłudze, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Katalog przedstawiony przez Salon, zawiera kilka nowych, niżej wycenionych pakietów doposażenia. Znajduję tu: ozdobny zestaw, nazwany Black z 16" felgami czarnymi polerowanymi, światła dzienne led-owe i tylne oraz stop wykonane w technice LED. Przyciemniane szyby oraz listwa okienna Piano Black. Cenę tego pakietu zmieniono na 1900 PLN, przy dotychczasowej 5900 PLN. Proponowany jest również pakiet Safety o wartości 2500 PLN, główne zalety dotyczą bezpieczeństwa: układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne włączanie świateł drogowych i czujnik
deszczu, uruchamiający wycieraczki szyb. Toyota Yaris wyposażona jest również w kamerę
cofania z bardzo dużą i dobrą czytelnością obrazu. Dla podwyższenia indywidualnego designu auta sprzedawane są również doposażenia w postaci pakietów: Pakiet City zawiera właśnie kamerę cofania, przednie lampy przeciwmgielne oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne, koszt pakietu 500 PLN, obniżony z dotychczasowej ceny 1900. W żadnej innej
firmie tak niskiej ceny na kamerę cofania nie znalazłem. Niską cenę mają również eleganckie aluminiowe felgi, sprzedawane razem ze światłami głównymi projektorowymi,
koszt tego zestawu 2000-2500 PLN. Na zamówienie również oferowana jest skórzana dwukolorowa tapicerka z elementami w kolorze czerwonym lub brązowym. Polecam to ciekawe i oszczędne autko, "zaprzyjaźniłem" się z nim w bardzo krótkim czasie miejskiej przejażdżki 16 czerwca, ulicami Warszawy i bliskich okolic. Z podziękowaniem grzegorzto@op.pl www.czerniakowska.chodzen.pl
pozycja bazy:
Toyota CHODZEŃ Czerniakowska 102
wtorek, 16 czerwca 2015
Nowa hybrydowa TOYOTA YARIS test miejski 16 czerwca 2015
ekran z wyświetleniem monitora energii |
nawigacja Toyoty Yaris |

napęd elektryczny Yaris 45 kW
grzegorzto@op.pl www.toyota.pl http://serwmotoelektroniki.blogspot.com
cdn.
wtorek, 9 czerwca 2015
LEON Cupra 280 sportowe tradycje Seata poparte niespotykanymi osiągami auta
Seat Leon Cupra 280 rok modelowy 2016, produkowany w 2015 roku trafił już do salonów. cd. opinii na temat niezwykłego SEATA Moc i dynamika rasowego, sportowego auta
Nowoczesnym i dynamicznym autem Cupra 280 odbywałem jazdę testową 1 czerwca w Warszawie. Dziękując za udział i udostępnienie samochodu, Sylwestrowi N. pracownikowi Carsed-u, składam gratulacje za obszerne informacje i rzeczowe
odpowiedzi na moje wątpliwości. Większość zainstalowanych systemów bezpieczeństwa jest mi znana z innych popularnych w Polsce samochodów. Poniżej zajmę się rozwiązaniami nowatorskimi, zaskakującymi dla mnie w tej wersji Seata. 1.Zastosowany motor benzynowy 2,0 TSI o mocy 280 kM z podwójnym wtryskiem. 2. Elementy wykończenia karoserii, sportowe fotele kubełkowe, listwy progowe zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym. 3. Bardzo duże felgi 19" i niskoprofilowe opony. 4. Elegancja wykończenia wnętrza i porządne materiały plastikowe miękkie, przyjemne. 5. Przesuwany wygodny podłokietnik między przednimi fotelami. 6. Asystent świateł drogowych. 7. System rozpoznawania zmęczenia kierowcy z sygnalizacją na
wyświetlaczu. 8. Wielofunkcyjny wyświetlacz dotykowy dla panela multimedialnego. 9, Adaptacyjny tempomat. 10. System ostrzegania o zbliżaniu się do pojazdu poprzedzającego z możliwością zachowania bezpiecznego odstępu. 11. Adaptacyjny regulowany system zawieszenia auta, usportowiony i zapewniający bezpieczne utrzymanie toru jazdy.
12. Bezstopniowa 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów. 13. Zgodnie z nowymi warunkami dla wszystkich modeli Seata, gwarancja 4-letnia z limitem do 120 tyś. km. /dla pierwszych 2 lat bez limitu km/.
14. Pojemność bagażnika po rozłożeniu tylnych siedzeń 1470 litrów, uzyskujemy płaską podłogę. 15. Elektronika prosta w obsłudze i wszelkie regulacje łatwo dostępne i czytelne. 16.Wskaźnik średniego zużycia paliwa dla zatrzymanego na postoju auta wyskalowany w l/h
/skrzynia w poz. P/ 17. Czytelnie i poprawnie wykonany katalog, dopełnia atrakcyjną ofertę sprzedaży Seata w salonie Carsed, przy ul. Łopuszańskiej 72 w Warszawie.
Seat Leon Cupra 280 grzegorzto@op.pl + sylwester.nogaj@carsed.pl


http://serwmotoelektroniki.blogspot.com
poniedziałek, 1 czerwca 2015
SEAT LEON CUPRA 280 kM test z 01.06.2015
Leonem Cupra, wykonałem test w południe 01.06.2015 w ruchu miejskim i obwodnicy Warszawy. Auto udostępnił salon CARSED przy ul. Łopuszańskiej 72 w Warszawie.
tapicerka dwukolorowa opcjonalnie |
Prowadzi się doskonale, dynamiczna reakcja napędu, pomimo zastosowania automatycznej skrzyni 6-stopniowej, jest nieporównywalna z innymi usportowionymi samochodami.
Przyjemność kierowania jest ogromna, tapicerka i regulacje fotela kierowcy jak w aucie z segmentu premium. Większość regulacji i ustawień w zasięgu ręki, obsługa intuicyjna. Mocną stroną auta jest
prawidłowe wyciszenie kabiny i dobre zestrojenie podwozia. Zaskakująca jest praca selektora trybu pracy zawieszenia.
Estetyka i elegancja wnętrza na najwyższym poziomie. Jedynym akcentem, dla mnie nie do zaakceptowania była ciemna kabina czarna skóra tapicerki i czarna podsufitka. Imponujący jest natomiast szklany panoramiczny dach, zamykany przeciwsłoneczną zaluzją, sterowaną elektrycznie.
grzegorzto@op.pl + www.carsed.pl Leon Cupra 2.0 TSI 280 kM
CDN.
piątek, 29 maja 2015
LEXUS NX 300H nowatorskie rozwiązania techniczne
Wynikiem mojego testu drogowego z dnia 25 maja 2015 jest obecny artykuł na temat technicznych możliwości nowoczesnego auta hybrydowego. Wyjątkowe rozwiązania techniczne zostały wprowadzone celem podwyższenia atrakcyjności i podstawowych warunków ekonomicznego uzytkowania samochodu. Lexus NX 300H nie posiada rozrusznika, drogiego filtra cząstek stałych, tradycyjnego sprzęgła oraz paska rozrządu. Elementy te w tradycyjnym samochodzie ulegają regularnemu zużyciu i wymagają często kosztownego serwisowania. Także konstrukcja układu hamulcowego, nowa i trwała znacznie rzadziej podlega serwisowaniu, wymiana klocków i tarcz jest znacznie tańsza. Łatwość obsługi i rzetelne informacje o rodzaju napędu, wyświetlane na ekranie LCD w Lexusie stanowią priorytet w konstrukcji. Auto ma właściwie trzy silniki, spalinowy 2,5 l oraz dwa elektryczne, komputerowo sterowane współpracujące z automatyczną skrzynią biegów.
Akumulatory znajdują się pod tylną kanapą, nie wymagają doładowywania, nie przewidziano również konieczności ich wymiany. Koszty utrzymania NX 300H zostały zminimalizowane dzięki znakomitej i przemyślanej obsłudze serwisowej i wyeliminowaniu elementów ulegających zużyciu w czasie codziennej eksploatacji. Nie straciła przy tym dynamika i pewność prowadzenia oraz bezpieczeństwo użytkowników. Motor spalinowy uruchamiany jest tylko powyżej prędkości ponad 65 km/godz. przy dynamicznym stylu jazdy. Dla uśrednienia parametrów jazdy współpracuje z kierowcą selektor trybu jazdy, cztery nastawienia:Eco, Normal, Sport S i Sport S+. Rewelacją jest jazda w ustawieniu Eco, przy tym ustawieniu silnik spalinowy w mieście nie jest uruchamiany. Należy pochwalić przemyślane i znakomicie wykonane systemy bezpieczeństwa oraz ostrzegania o zbliżających sie pojazdach. Wyjątkowo solidne jest podwozie auta, posiadające układ korekcji sztywności zawieszenia. Samochód
wyposażono w układ kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy oraz wspomaganie ruszania pod górę. Przeprojektowana sylwetka auta pozwoliła na osiągnięcie doskonałej aerodynamiki i tym samym ograniczenie hałasu we wnętrzu. Nowością jest również aktywny tempomat, pozwalający utrzymywać samoczynnie, ustaloną przez kierowcę odległość od pojazdu poprzedzającego, aktywny tempomat działa w każdym zakresie prędkości i wraca do nastawienia stałego jeżeli przed kierowanym LEXUSEM nie ma innych pojazdów.
grzegorzto@op.pl + www.lexuswarszawa-pulawska.pl
czwartek, 28 maja 2015
Porównanie Jeep-a Renegade auto USA, wyprodukowane w Europie z Fiatem 500X
Dalsze relacje z testu drogowego, auta użyczonego przez Carserwis w Piasecznie.
25 maja odbyłem jazdę testową Jeepem Renegade. Celem tego testu było porównanie z produkowanym we włoszech crossoverem Fiat 500X, testowanym przeze mnie wcześniej. Oba pojazdy mają taką samą płytę podłogową. Różnica jest tylko w kształcie nadwozia i
gabarytach zewnętrznych obu aut. Sposób obsługi i wygoda jest identyczna w Renegade i w Fiacie 500X. Superprecyzyjna skrzynia automatyczna Fiata, dodaje komfortu użytkowania i umożliwia znaczne oszczędności paliwa.
wnętrze Fiata 500X
Sylwetka Fiata 500X znacznie bardziej rozpoznawalna na świecie. Należy jeszcze podkreślić, że jakość, precyzja wykończenia i napęd automatyczną skrzynia biegów w połączeniu w zestawieniu z 4 x 4 jest przebojem w ofercie włoskiego producenta.
Pewne rozwiązania są w obu autach podobne, do takich należy 3-stopniowy selektor trybu jazdy. Silnik 1,4 Multiair o mocy 140 kM, zastosowano w Renegade i Fiacie 500X. Wyposażenie w system
elektroniki pokładowej wprowadzono system ostrzegający o zbliżających się pojazdach oraz o zbyt małej odległości od pojazdu poprzedzającego. Elegancja i precyzyjne wykończenie wnętrza Fiata
500X oraz Jeep-a Renegade jest na najwyższym poziomie, na pochwałę zasługuje bogate wyposażenie wersji podstawowych.
grzegorzto@op.pl + krzysztof.stromecki@carservis.pl
serwmotoelektroniki.blogspot.com
wnętrze Jeep-a Renegade |
25 maja odbyłem jazdę testową Jeepem Renegade. Celem tego testu było porównanie z produkowanym we włoszech crossoverem Fiat 500X, testowanym przeze mnie wcześniej. Oba pojazdy mają taką samą płytę podłogową. Różnica jest tylko w kształcie nadwozia i
przeniesieniu napędu przy zastosowaniu 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów w Fiacie. Pod względem wyposażenia i parametrów technicznych oba samochody są porównywalne. Bogate komplety wyposażenia występują już w wersjach podstawowych. Zamieszczam fotografie dla zobrazowania niewielkich różnic w
Pewne rozwiązania są w obu autach podobne, do takich należy 3-stopniowy selektor trybu jazdy. Silnik 1,4 Multiair o mocy 140 kM, zastosowano w Renegade i Fiacie 500X. Wyposażenie w system
start-stop umożliwia dodatkowe oszczędności paliwa, również stosowane w obu samochodach. Dla konstrukcji Fiata i Jeep-a Renegade wprowadzono podobne systemy bezpieczeństwa. Do
500X oraz Jeep-a Renegade jest na najwyższym poziomie, na pochwałę zasługuje bogate wyposażenie wersji podstawowych.
grzegorzto@op.pl + krzysztof.stromecki@carservis.pl
serwmotoelektroniki.blogspot.com
Subskrybuj:
Posty (Atom)