Nissan Leaf, test drogowy pojazdu elektrycznego
Testowany pojazd elektryczny udostępnił Nissan Polska, Salon Zaborowski z ul. Puławskiej 276 w Warszawie. Dzięki PR Manager Pani Dorocie P. uzyskałem możliwość odbycia jazd próbnych w warunkach poza miastem ze sprawdzeniem zasięgu użytkowania 100% elektrycznego auta.
Samochód posiada jeden motor asynchroniczny
prądu zmiennego o mocy 109 kM. Wielką zaletą jest uzyskanie stałego momentu obrotowego w pełnym zakresie prędkości podróżowania. Maksymalny moment obrotowy wynosi 254 Nm. Obroty silnika do 10500. Auto w Polsce sprzedawane jest w wersji bardzo bogato wyposażonej. Do komfortowego kompletu należy bardzo skuteczna automatyczna klimatyzacja, dobrze wyprofilowane i wygodne fotele oraz system inteligentnego kluczyka, otwieranie i uruchomienie auta przyciskami. Podgrzewana skórzana kierownica i podgrzewane fotele.
Elektryczne auto podczas uzupełniania energii z szybkiej ładowarki przed salonem, pobiera duży prąd w pierwszych minutach ładowania. Wieczorne ładowanie poprzedniego dnia po
40 minutach miało 90%- zaopatrzenia energii w akumulatorach. Leaf zbudowany został w futurystyczny sposób, uwagę zwracają reflektory przednie, nosek z zamknięciem przyłączy do ładowania oraz lampy tylne, wykonane w technice jednolitego klosza. Zewnętrzne klamki chromowane i czarne lusterka, podkreślają styl. Zastosowano 16-calowe stalowe felgi z oponami
205/55R. Systemy bezpieczeństwa auta: ABS z układem hamowania EBD, 6 poduszek powietrznych, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, blokady dziecięce na tylnych drzwiach, VSP dźwiękowy system ostrzegania pieszych, automatyczna blokada kabla ładowania. Samochód posiada system inteligentnego kluczyka i przycisk start/stop. Dla podwyższenia komfortu użytkowania istnieje możliwość podgrzewania lub chłodzenia wnętrza ustawienia na czas. Sterowanie systemem audio odbywa się z poziomu kierownicy. Kierownica jest skórzana i podgrzewana. Podgrzewane są również fotele z przodu i z tyłu. Do napędu i gromadzenia energii służy akumulator litowo-jonowy 24 kWh. Silnik elektryczny 80 kW uzyskuje moc 109 kM. Laminowany akumulator podstawowy o napięciu 360 V, 48 modułów ma 192 ogniwa. Do podstawowego wyposażenia należy ładowarka 3,6 kW /8 godzinna/ podłączana do sieci domowej, przy korzystaniu np. z drugiej taryfy, koszt przejechania 100 km wynosi 7 PLN. Samochód ma bagażnik o pojemności 370 litrów, dopuszczalna masa całkowita 1945 kg. Masa auta 1511 kg. Przyspieszenie 0-100 km/godz. osiąga w 11,5 sek. Na fotografiach przedstawiam szybką ładowarkę o dużej mocy, pozwalającą bezpłatnie uzupełnić 100 % energii. Charakterystyczna jest cecha ładowarek dużej mocy, umożliwiająca precyzyjne ustawienie czasu ładowania i kontrolowanie prądu oraz przebiegu naładowania w procentach. Auto przyjazne i ciche, nie wydziela żadnych spalin nie truje środowiska, zachowuje wszelkie zalety dynamiki i maksymalnego momentu obrotowego w całym zakresie prędkości 0 - 10500 obrotów. Nissan Leaf nie potrzebuje rozrusznika nie ma chłodnicy silnika, oczywiście żadnego rozrządu, pasków i elementów ulegających zużyciu. Unikalny system rekuperacji dostarcza doładowania akumulatorów w czasie hamowania i w momencie zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia. grzegorzto@op.pl www.zaborowski.com.pl cdn.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz