testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
czwartek, 17 marca 2016
Sorento rodzinny 7-miejscowy VAN produkcji KIA test 16 i 17 marca
Dużym SUV-em KIA Sorento podróżowałem, dzięki użyczeniu z salonu Carserwis SA w Warszawie. Udostępniono mi auto z wyposażeniem XL i elektrycznie sterowanym panoramicznym dachem, skórzaną tapicerką oraz fotelami ustawianymi elektrycznie z pamięcią ustawienia. KIA Sorento to mistrz przestronności i komfortu. Wszelkie systemy bezpieczeństwa i regulacje intuicyjnie dostępne kierowcy, nie sprawiają żadnych trudności przy obsłudze. Całkowicie nowy motor diesla o mocy 200 KM, połączony z 6-biegową skrzynią biegów, okazał się jednostką dynamiczną i cichą. Auto o masie własnej 1878 kg rozpędza się w 9,6 sek do 100 km/godz. Prędkość max. 203 km/godz. i max moment obrotowy 441 Nm dla obrotów 1750-2750. Do elementów bezpieczeństwa stosowanych w Sorento, należą pakiet kamerowy oraz kamera cofania. Skrzynia automatyczna oraz napęd 4x4 to ogromne zalety auta. Jedną z ciekawych funkcji jest możliwość zmiany biegów, manualnie, zauważyłem jednak w tym trybie większe zużycie paliwa. Testowane auto zostało wyposażone w 19" koła z eleganckimi alufelgami oraz pełnowymiarowym kołem zapasowym pod podwoziem również z felgą aluminiową. Duży ekran dotykowy LCD i precyzyjna nawigacja z 7-mio letnią aktualizacją to następny prezent w wyposażeniu wnętrza.
sobota, 12 marca 2016
Mitsubishi Outlander 2,2 D 150 KM c.d. testu drogowego
Japoński SUV OUTLANDER

Japoński SUV Outlander znakomicie spisuje się na różnych wyboistych drogach, dobrze prowadzi się na autostradach.Większość tras próbnych wykonuję w okolicach Warszawy i tuż pod miastem. Stwierdziłem, że uniwersalny samochód japońskiego producenta, spełnia oczekiwania krajowych użytkowników. Mitsubishi Outlander, nowoczesny, dynamiczny i oszczędny pojazd jest godnym następcą poprzedniej wersji. Zmieniono ok. 100 różnych rozwiązań technicznych, poprawiających bezpieczeństwo i komfort użytkownika. Całkowicie przeprojektowano wygląd zewnętrzny oraz wykończenie kabiny pasażerskiej. Auto wzbudza zainteresowanie miłośników motoryzacji. Jego pozycja w sprzedaży SUV w Polsce jest czołowa, wygrywa również tabele popularności w Europie. Najbardziej odpowiada mi funkcjonalne, obszerne wnętrze i atmosfera uporządkowanej kabiny auta.
Użytkownicy nowego Outlandera nie mają żadnych zastrzeżeń do jakości i funkcjonalności i walorów samochodu japońskiego, perfekcyjnie przygotowanego do jazdy w warunkach polskich.
przyłącze multimedialne na środkowej konsoli |
Aranżowanie wnętrza przez otwarcie trzeciego rzędu siedzeń, nie sprawia żadnych trudności, wsiadanie na miejsca 6 i 7 odbywa się po uchyleniu oparć tylnej kanapy. Zamieszczone fotografie pokazują jak rozwiązano otwieranie i dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Dużym atutem samochodu jest ogromny bagażnik z płaską podłogą. Umieszczone pod podwoziem koło zapasowe, stanowi dodatkowe wyposażenie ułatwiające eksploatację auta, przy powszechnej tendencji do stosowania zestawów naprawczych.
bagażnik z płaską podłogą po zamknięciu trzeciego rzędu siedzeń
autor przy prowadzeniu auta testowanego


schowek na akcesoria, prawa strona w bagażniku
CDN Grzegorz T. www.mitcar.pl
mitcar@mitcar.pl kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl
wtorek, 8 marca 2016
Mitsubishi Outlander 2,2 turbo diesel 150 KM z napędem 4 x 4
Jazda testowa Mitsubishi Outlanderem, użyczonym w MMC Car Poland Sp. z O.O Nowym autem 7-mio miejscowym Mitsubishi, obecnie przeprowadzam długotrwały test drogowy, na trasach szybkiego ruchu oraz w terenie w okolicach Warszawy.
Udostępniony samochód w wersji "intense plus", bogato wyposażony i wygodny z silnikiem diesla i napędem 4x4 z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów, ma wymiary: dług.4695 mm, szer.1810 mm i wys.1678 mm.- masa własna 1610 kg, uzyskuje przyspieszenie 11,6 do 100km/godz.
moment obrotowy max 360Nm dla obrotów 1500 - 2700 i moc 150 KM.
Max. prędkość 190 km/godz. przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym 5,8 l/100km. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu tyłu i kolumnom Mc Phersona z przodu. Zbudowane zostało na 18" felgach z oponami o szerokości 225. W wyposażeniu bezpieczeństwa zastosowana została kamera cofania z dużym ekranem LCD. Światła przednie w technice Ledowej, również do jazdy dziennej. Czytelność i obsługa konsolety najwyższej jakości, intuicyjna, nie wymaga specjalnych instrukcji i nie sprawia żadnych trudności. Ustawienia foteli przednich, mechaniczne i precyzyjne. Aranżacja kabiny umożliwia ustawienie trzeciego rzędu siedzeń do przewożenia 7-miu osób. Fotele trzeciego rzędu składane są w podłodze bagażnika. Wyposażenie
zawiera w komplecie koło zapasowe pod podwoziem.Pojemność bagażnika 581 litrów, przy złożonym trzecim rzędzie foteli. Outlander, najlepiej sprzedający się SUV w ofercie Mitsubishi. Nowy obecnie testowany egzemplarz posiada ponad 100 technicznych zmian. Solidny, odważny wygląd i funkcjonalne wnętrze to atuty samochodu.
Konstrukcja została zmieniona celem poprawienia sztywności struktury nadwozia, udoskonalono podwozie i układ napędowy. Wnętrze zostało lepiej wyciszone i zmieniona jest stylizacja karoserii oraz deski rozdzielczej.
Mitsubishi Outlander 2,2 150 KM i KIA Sportage GT Line 1,6 177KM
Grzegorz T. agnieszka.truszkowska@mitcar.pl
http://www.mitcar.pl
poniedziałek, 7 marca 2016
KIA Sportage GT Line kontra HYUNDAI Tucson wersja "Style"
C.d. porównania: KIA Sportage GT Line, HYUNDAI Tucson "style"
W porównaniu i wykonaniu tego opracowania brali udział pracownicy salonów KIA oraz Hyundai. Auta oceniam obiektywnie, po samodzielnym testowaniu w ruchu miejskim oraz okolicach Warszawy.
Do testu uzyskałem: Nową Kię Sportage w wersji GT Line z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią DCT, dwusprzęgłową i 7-mio stopniową. Motor 1,6 turbo-GDI 177 KM. Prędkość max 201 km/godz. max. moment obrotowy 265 Nm dla 1500 - 4500 obr/min. HYUNDAI Tucson w wersji "style" z napędem na przednią oś i mechaniczną skrzynią 6-biegową. Silnik 1,6 o mocy 132 KM, prędkość max. 182 km/godz. max. moment obrotowy 160,8 Nm przy 4850 obr/min. Podaję główne dane obu samochodów. Masa własna: KIA 1534 kg Hyundai 1379kg
wymiary zewn. dług. 4480 mm 4475 mm
szer. 1855 mm 1850 mm
wys. 1645 mm 1650 mm
pojemność bagażnika 201 l 513 l
koła alufelgi 19" 17"
Porównanie przeprowadziłem również w oparciu o internetowe opinie użytkowników tych samochodów. Zaznaczam, że długotrwałe testy będę jeszcze prowadził nadal, bo trudno jest ocenić auta jeżdżące od lutego w kraju, na dłuższych dystansach. Przy ocenie analizowałem parametry użytkowe i wrażenia z jazd, poparte wypowiedzią 45 właścicieli aut.
KIA HYUNDAI
ocena ogółem: 8,16 8,86
spalanie cykl miesz. 9,17 10,51 l/100km
układ jezdny 8,38 8,68
napęd/ silnik skrzynia/ 7,7 7,93
komfort jazdy 8,08 8,6
nadwozie i wnętrze 7,94 8,06
wentylacja i ogrzewanie 8,5 9,5
widoczność 8,57 9,1
elektryka i elektronika 7,8 9,55
niezawodność 8 9,1
koszty napraw 6,6 8,1
ocena średnia 8,16 8,86
Porównanie z opinii użytkowników wypada na korzyść HYUNDAI-a, należy tylko dodać, że Tucson sprzedawany jest znacznie dłużej na rynku krajowym, KIA Sportage została wprowadzona do powszechnej sprzedaży w lutym 2016. Moja ocena jest remisowa z plusem na korzyść elegancji i wyposażenia za wersję GT Line dla KII Sportage. Grzegorz T.
przy ocenie współpracowali: daniel.dmoch@carservis.pl
sebastian.stalka@carservis.pl marcin.autowicz@carservis.pl marcin.szczygielski@azauto.pl www.kia.com www.azauto.pl
Porównanie SUV-ów KIA Sportage GT Line Hyundai Tucson "style"
sobota, 5 marca 2016
KIA Sportage Hyundai Tucson porównanie nowych SUV w Polsce
Porównanie nowych SUV: KIA Sportage, HYUNDAI Tucson samochody zostały użyczone w salonach Carserwis przy Połczyńskiej 33 i w AZ Auto przy Puławskiej 516 w Warszawie. Auta prowadziłem na trasie, częściowo w ruchu miejskim
i na szybkich obwodnicach. Pod względem wyposażenia komplet w KIA był bardziej komfortowy i wzbogacony o tapicerkę skórzaną oraz elementy ozdobne nadwozia w wersji GT Line.
wnętrze KIA Sportage |
silnik 1,6 132 KM Hyundai Tucson |
silnik 177 KM KIA Sportage |
wnętrze Hyundai Tucson |
Nowe Suv-y produkowane na bieżąco, zamawiane powszechnie i licznie w salonach, można doposażyć, według znakomicie opracowanego katalogu. W przypadku Sportage, doposażenie polega na zakupieniu szklanego dachu z żaluzją przeciwsłoneczną. Dla Tucsona dopłaty w najwyższym wyposażeniu wymaga elektryczne sterowanie ustawienia fotela kierowcy, tapicerka skórzana i dwupanelowy szyberdach. Nadwozie Tucsona lakierowane jest w 12 kolorach dostępnych z metalikiem i niektóre z lakierem perłowym. Dopłata za lakier metaliczny lub perłowy to 2600 zł.
Moja ocena daje remis dla obu samochodów, ze wskazaniem na bardzo eleganckie wyposażenie wersji GT Line w KIA Sportage, flagowym SUV Kii.
opracowałem wspólnie z pracownikami Carserwis
i AZ Auto: daniel.dmoch@carservis.pl
marcin.szczygielski@azauto.pl
Grzegorz T. grzegorzto@op.pl
Hyundai Tucson następcą IX35 przebojowy SUV Hyundai-a
Tucson jest popularnym suv-em znakomicie sprzedawanym w krajowych salonach. Jeździłem autem w wersji style, podczas testu 4 marca, udostępnionym w Salonie AZ Auto z Puławskiej 516 w Warszawie. Całkowicie nowy samochód, uzyskał płytę podłogową z większym rozstawem osi oraz nowym silnikiem GDI o mocy 132 KM, max momentem obrotowym 160,8 Nm przy 4850 obr/min. Prędkość max 182 km/godz. 100 km/godz. uzyskuje w 11,5 sek. Obszerna i wygodna kabina na 5 osób, zapewnia odpowiednią ilość miejsca na tylnej kanapie i bagażnik o pojemności
513 l. Nowoczesny wolnossący motor 16-zaworowy i multiwtryskowy połączony jest z napędem przednim 6-cio biegową skrzynią manualną. Zapewnia odpowiednią dynamikę i sprawne poruszanie się w warunkach zatłoczonego miasta oraz na trasach szybkiego ruchu. Systemy bezpieczeństwa, kamera cofania i intuicyjna prosta obsługa instrumentów pokładowych, to ważne atuty nowoczesnego Tucsona.
Eleganckie i wygodne wnętrze dopracowane w szczegółach, dla wersji style nie wymaga żadnych dopłat. W tej kompletacji znajduje się również bardzo przydatna kamera cofania. Wielowahaczowe tylne zawieszenie pracuje poprawnie i bezgłośnie, samochód jest dobrze wyciszony, również przy większych prędkościach. Wyposażenie w zakresie komfortu: automatyczna klimatyzacja z chłodzonym schowkiem w kabinie, podgrzewane siedzenia z trzema poziomami grzania, podgrzewana kierownica, regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach, sterowanie lusterek i podgrzewanie elektryczne, składanie lusterek po wyłączeniu silnika. Regulowany kąt oparcia tylnej kanapy, tylne czujniki parkowania z sygnalizacją dźwiękową, system utrzymania pasa ruchu, informujący o zmianie pasa ruchu, bez załączonego kierunkowskazu, informacja o znakach drogowych i przekroczeniu dopuszczalnej prędkości. tempomat i czujnik deszczu. Auto posiada system inteligentnego kluczyka, uruchamianie poprzez wciśnięcie guzika na desce rozdzielczej. Dla uzyskania optymalnego zużycia paliwa zastosowano również układ start/stop, działający głównie w poruszaniu się po mieście. Samochód wyposażony jest w system multimedialny ze sterowaniem z pola kierownicy i nawigację z 8" ekranem dotykowym LCD. System posiada 8 głośników / 2 tweetery/ radio jest z wyświetlaniem RDS i możliwością odtwarzania MP3. Hyundai Tucson w wersji "style" wyposażono w nawigację satelitarną z programem aktualizacji MapCare. Do bogatego kompletu wyposażenia można dokupić jeszcze pakiet bezpieczeństwa, zawierający system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym, system automatycznego hamowania. Cena tego pakietu 4500 zł.
Polecają ten nowoczesny i bezpieczny samochód:
Grzegorz T + marcin.szczygielski@azauto.pl
www.azaauto.pl
wtorek, 1 marca 2016
FIAT TIPO najnowszym sedanem produkowanym w fabryce koncernu w Turcji
Fiatem Tipo wykonałem samodzielny test drogowy w dniu 1 marca, podróżując w okolicach miasta i obwodnicą Warszawy.
Fiat Tipo znowu po 23 latach w Polsce.Poprzedni Tipo wyprodukowano w 1993 r. jako 3 drz. kompakt.
Produkowany w tureckiej fabryce w mieście Bursa, sedan Tipo, porządny i elegancki z obszernym bagażnikiem 520 l.
Wyposażony w silnik 1,4 o mocy 95 KM i max. momencie obrotowym 127 Nm, zapewnia przyspieszenie 11,5 sek. do 100 km/godz. max.prędkość 185 km/godz. Nowoczesny motor 16 zaworowy wolnossący bardzo spokojnie napędza auto i zapewnia dość komfortowe warunki podróżowania. Skrzynia biegów manualna 6-cio biegowa, pracuje poprawnie i lekko, przełożenia wybierane są perfekcyjnie. Kabina przestronna i bardzo dobrze wyciszona, posiada wszystkie podstawowe elementy wyposażenia, skromna tablica rozdzielcza ma elementy regulacyjne do obsługi wszystkich urządzeń pokładowych w zasięgu ręki kierowcy. Intuicyjną obsługę ułatwia duży ekran LCD, dotykowo sterujący audio i wyświetlający parametry chwilowe zużycia paliwa i zasięg auta. Funkcje informacyjne czytelne i poprawnie przekazywane, na bieżąco ułatwiają poprawny sposób prowadzenia samochodu. Na wprost fotela kierowcy znajduje się monochromatyczny wyświetlacz, informujący o potrzebie zmiany biegów przy odpowiedniej wartości obrotów silnika. Nowy Tipo to zupełnie porządny sedan niczym nie przypominający poprzedniego Fiata o nazwie Tipo z lat 90 ubiegłego wieku. Samochód został wyposażony w wieloczynnościowy panel multimedialny oraz regulacje umieszczone na kole kierowniczym.
Zaskoczony precyzją wykonania wnętrza i intuicyjną
obsługą auta, polecam Nowe Tipo, potencjalnym
użytkownikom, jako samochód rodzinny, uniwersalny.
Grzegorz T + www.carserwis.pl
+ tadeusz.rymuszka@carservis.pl
+ krzysztof.stromecki@carservis.pl
+ donat.dejneka@carservis.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)