Nowa Toyota Prius 122KM

Nowa Toyota Prius 122KM
TOYOTA PRIUS 2016

czwartek, 17 marca 2016

Sorento rodzinny 7-miejscowy VAN produkcji KIA test 16 i 17 marca

Dużym SUV-em KIA Sorento podróżowałem, dzięki użyczeniu z salonu Carserwis SA w Warszawie. Udostępniono mi auto z wyposażeniem XL i elektrycznie sterowanym panoramicznym dachem, skórzaną tapicerką oraz fotelami ustawianymi elektrycznie z pamięcią ustawienia. KIA Sorento to mistrz przestronności i komfortu. Wszelkie systemy bezpieczeństwa i regulacje intuicyjnie dostępne kierowcy, nie sprawiają żadnych trudności przy obsłudze. Całkowicie nowy motor diesla o mocy 200 KM, połączony z 6-biegową skrzynią biegów, okazał się jednostką dynamiczną i cichą. Auto o masie własnej 1878 kg rozpędza się w 9,6 sek do 100 km/godz. Prędkość max. 203 km/godz. i max moment obrotowy 441 Nm dla obrotów 1750-2750.
Do elementów bezpieczeństwa stosowanych w Sorento, należą pakiet kamerowy oraz kamera cofania. Skrzynia automatyczna oraz napęd 4x4 to ogromne zalety auta. Jedną z ciekawych funkcji jest możliwość zmiany biegów, manualnie, zauważyłem jednak w tym trybie większe zużycie paliwa. Testowane auto zostało wyposażone w 19" koła z eleganckimi alufelgami oraz pełnowymiarowym kołem zapasowym pod podwoziem również z felgą aluminiową. Duży ekran dotykowy LCD i precyzyjna nawigacja z 7-mio letnią aktualizacją to następny prezent w wyposażeniu wnętrza.
Z zaskakujących "patentów" zauważyłem osłonę tylnego zderzaka, umieszczoną wraz z podłogą bagażnika, rozkładaną przy chowaniu bagażu. Auto o wymiarach dług.4780 mm, szer. 1890 mm oraz wys. 1685 mm wzbudza zainteresowanie wielu kierowców. Elegancka tapicerka ze skóry oraz podgrzewanie i wentylacja wszystkich foteli to dodatek komfortowy wyposażenia tej wersji. Bardzo przydatna jest również funkcja klimatyzacji z tyłu kabiny pasażerskiej, zwłaszcza przy użytkowanych fotelach 3-go rzędu. Pojemność bagażnika 605 litrów dla złożonych foteli 6 i 7. Fotele 3-go rzędu składają się w podłogę stanowiąc płaską przestrzeń bagażową. Całkowita pojemność przestrzeni bagażowej 1662 litry.
Wszystkie wersje Sorento oferowane są z nowoczesnymi silnikami diesla. Zawieszenie samochodu wielowahaczowe z tyłu i z Mc Phersonem z przodu, jest ciche i precyzyjnie wybiera nierówności drogowe. Samochód jest wysoko zawieszony i dla ułatwienia zajmowania miejsc wewnątrz zastosowano stopień po obu stronach karoserii. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest pakiet technologiczny, oferowany za
dopłatą w wysokości 9000 PLN, zawierający: system monitorowania otoczenia samochodu z kamerą 360 stopni, asystent samoczynnego parkowania, aktywny tempomat z możliwością regulacji utrzymania odległości od auta poprzedzającego, system samopoziomowania zawieszenia tylnego oraz akustyczny zestaw multimedialny z tunerem DAB i 7"dotykowym ekranem LCD. Koła 19" uzbrojone są w opony 235/55/R19. Dla bogatej wersji XL wyposażenie ma ponadto: bezkluczykowy system zapłonu, automatyczne otwieranie bagażnika, asystenta zmiany pasa ruchu z możliwością dezaktywacji, system rozpoznawania znaków drogowych /ograniczenie prędkości/ system monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, system monitorowania ruchu z tyłu auta. Na prawym i lewym nadkolu przy ustawionych fotelach 3-go rzędu znajdują się nawiewy klimatyzacji z regulacjami. 

 

Kia Sorento oferowana jest w 8-miu modnych kolorach karoserii.
Wnętrze pasażerskie dla 3, 4 i 5 pasażera to wygodna kanapa z możliwością regulacji nachylenia oparć.

 Czytelne zegary i wyświetlanie parametrów pomiędzy zegarami

Wygodne miejsce dla kierowcy z elektrycznie ustawianym fotelem z pamięcią ustawień oraz automatycznym odsuwaniem przy zajmowaniu miejsca oraz wysiadaniu z auta.

Nowoczesny i komfortowy samochód polecają:

marcin.autowicz@carservis.pl

daniel.dmoch@carservis.pl andrzej.kalbarczyk@carservis.pl    sebastian.stalka@carservis.pl      Grzegorz T.                              www.kia.com                                www.carserwis.pl

sobota, 12 marca 2016

Mitsubishi Outlander 2,2 D 150 KM c.d. testu drogowego


Japoński SUV OUTLANDER

Japoński SUV Outlander znakomicie spisuje się na różnych wyboistych drogach, dobrze prowadzi się na autostradach.Większość tras próbnych wykonuję w okolicach Warszawy i tuż pod miastem.  Stwierdziłem, że uniwersalny samochód japońskiego producenta, spełnia oczekiwania krajowych użytkowników. Mitsubishi Outlander,  nowoczesny, dynamiczny i oszczędny pojazd jest godnym następcą poprzedniej wersji. Zmieniono ok. 100 różnych rozwiązań technicznych, poprawiających bezpieczeństwo i komfort użytkownika. Całkowicie przeprojektowano wygląd zewnętrzny oraz wykończenie kabiny pasażerskiej.  Auto wzbudza zainteresowanie miłośników motoryzacji. Jego pozycja w sprzedaży SUV w Polsce jest czołowa, wygrywa również tabele popularności w Europie.  Najbardziej odpowiada mi funkcjonalne, obszerne wnętrze i atmosfera uporządkowanej kabiny auta. 

Użytkownicy nowego Outlandera nie mają żadnych zastrzeżeń do jakości i funkcjonalności i walorów samochodu japońskiego, perfekcyjnie przygotowanego do jazdy w warunkach polskich.  

Porównanie z przebojową jednostką KIĄ Sportage
przyłącze multimedialne na środkowej konsoli 

Aranżowanie wnętrza przez otwarcie trzeciego rzędu siedzeń, nie sprawia żadnych trudności, wsiadanie na miejsca 6 i 7 odbywa się po uchyleniu oparć tylnej kanapy. Zamieszczone fotografie pokazują jak rozwiązano otwieranie i dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Dużym atutem samochodu jest ogromny bagażnik z płaską podłogą. Umieszczone pod podwoziem koło zapasowe, stanowi dodatkowe wyposażenie ułatwiające eksploatację auta, przy powszechnej tendencji do stosowania zestawów naprawczych.    

bagażnik z płaską podłogą po zamknięciu trzeciego rzędu siedzeń

autor przy prowadzeniu auta testowanego



schowek na akcesoria, prawa strona w bagażniku




    CDN    Grzegorz T.      www.mitcar.pl
                mitcar@mitcar.pl  kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl


wtorek, 8 marca 2016

Mitsubishi Outlander 2,2 turbo diesel 150 KM z napędem 4 x 4

Jazda testowa Mitsubishi Outlanderem, użyczonym w MMC Car Poland Sp. z O.O Nowym autem 7-mio miejscowym Mitsubishi, obecnie przeprowadzam długotrwały test drogowy, na trasach szybkiego ruchu oraz w terenie w okolicach Warszawy.


Udostępniony samochód w wersji "intense plus", bogato wyposażony i wygodny z silnikiem diesla i napędem 4x4 z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów, ma wymiary: dług.4695 mm, szer.1810 mm i wys.1678 mm.- masa własna 1610 kg, uzyskuje przyspieszenie 11,6 do 100km/godz. 
moment obrotowy max 360Nm dla obrotów 1500 - 2700 i moc 150 KM.
Max. prędkość 190 km/godz. przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym 5,8 l/100km. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu tyłu i kolumnom Mc Phersona z przodu. Zbudowane zostało na 18" felgach z oponami o szerokości 225. W wyposażeniu bezpieczeństwa zastosowana została kamera cofania z dużym ekranem LCD. Światła przednie w technice Ledowej, również do jazdy dziennej. Czytelność i obsługa konsolety najwyższej jakości, intuicyjna, nie wymaga specjalnych instrukcji i nie sprawia żadnych trudności. Ustawienia foteli przednich, mechaniczne i precyzyjne. Aranżacja kabiny umożliwia ustawienie trzeciego rzędu siedzeń do przewożenia 7-miu osób. Fotele trzeciego rzędu składane są w podłodze bagażnika. Wyposażenie
zawiera w komplecie koło zapasowe pod podwoziem.Pojemność bagażnika 581 litrów, przy złożonym trzecim rzędzie foteli. Outlander, najlepiej sprzedający się SUV w ofercie Mitsubishi. Nowy obecnie testowany egzemplarz posiada ponad 100 technicznych zmian. Solidny, odważny wygląd i funkcjonalne wnętrze to atuty samochodu.
Konstrukcja została zmieniona celem poprawienia sztywności struktury nadwozia, udoskonalono podwozie i układ napędowy. Wnętrze zostało lepiej wyciszone i zmieniona jest stylizacja karoserii oraz deski rozdzielczej.



                      

Mitsubishi Outlander 2,2 150 KM i KIA Sportage GT Line 1,6  177KM 
 Grzegorz T.       agnieszka.truszkowska@mitcar.pl

                          http://www.mitcar.pl

poniedziałek, 7 marca 2016

KIA Sportage GT Line kontra HYUNDAI Tucson wersja "Style"



C.d. porównania: KIA Sportage GT Line, HYUNDAI Tucson "style"

W porównaniu i wykonaniu tego opracowania brali udział pracownicy salonów KIA oraz Hyundai. Auta oceniam obiektywnie, po samodzielnym testowaniu w ruchu miejskim oraz okolicach Warszawy.

Do testu uzyskałem: Nową Kię Sportage w wersji GT Line z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią DCT, dwusprzęgłową i 7-mio stopniową. Motor 1,6 turbo-GDI 177 KM. Prędkość max 201 km/godz. max. moment obrotowy 265 Nm dla 1500 - 4500 obr/min.  HYUNDAI Tucson w wersji "style" z napędem na przednią oś i mechaniczną skrzynią 6-biegową. Silnik 1,6 o mocy 132 KM, prędkość max. 182 km/godz. max. moment obrotowy 160,8 Nm przy 4850 obr/min. Podaję główne dane obu samochodów.   Masa własna:      KIA   1534 kg    Hyundai 1379kg

                                   wymiary zewn. dług.                 4480 mm               4475 mm

                                                            szer.                 1855 mm               1850 mm

                                                            wys.                 1645 mm               1650 mm 

                                      pojemność bagażnika              201 l                      513 l

                                      koła    alufelgi                            19"                       17"
Porównanie przeprowadziłem również w oparciu o internetowe opinie użytkowników tych samochodów. Zaznaczam, że długotrwałe testy będę jeszcze prowadził nadal, bo trudno jest ocenić auta jeżdżące od lutego w kraju, na dłuższych dystansach. Przy ocenie analizowałem parametry użytkowe i wrażenia z jazd, poparte wypowiedzią 45 właścicieli aut.

           KIA                   HYUNDAI
ocena ogółem:              8,16                       8,86
spalanie cykl miesz.     9,17                    10,51 l/100km
układ jezdny                8,38                      8,68
napęd/ silnik skrzynia/ 7,7                        7,93
komfort jazdy              8,08                       8,6
nadwozie i wnętrze      7,94                       8,06
wentylacja i ogrzewanie  8,5                     9,5
widoczność                     8,57                    9,1
elektryka i elektronika   7,8                      9,55

niezawodność                 8                         9,1

koszty napraw                6,6                      8,1 

ocena średnia              8,16                    8,86

Porównanie z opinii użytkowników wypada na korzyść HYUNDAI-a, należy tylko dodać, że Tucson sprzedawany jest znacznie dłużej na rynku krajowym, KIA Sportage została wprowadzona do powszechnej sprzedaży w lutym 2016. Moja ocena jest remisowa z plusem na korzyść elegancji i wyposażenia za wersję GT Line dla KII Sportage.        Grzegorz T.

     przy ocenie współpracowali: daniel.dmoch@carservis.pl 

sebastian.stalka@carservis.pl            marcin.autowicz@carservis.pl        marcin.szczygielski@azauto.pl               www.kia.com          www.azauto.pl

                                                 

 

                      

      Porównanie SUV-ów KIA Sportage GT Line                                                Hyundai Tucson "style"                                                    


                  


                                                                                        




 

sobota, 5 marca 2016

KIA Sportage Hyundai Tucson porównanie nowych SUV w Polsce

Porównanie nowych SUV: KIA Sportage, HYUNDAI Tucson samochody zostały użyczone w salonach Carserwis przy Połczyńskiej 33 i w AZ Auto przy Puławskiej 516 w  Warszawie.                      Auta prowadziłem na trasie, częściowo w ruchu miejskim
na  szybkich obwodnicach. Pod względem wyposażenia komplet w KIA był bardziej komfortowy i wzbogacony o tapicerkę skórzaną oraz elementy ozdobne nadwozia w wersji GT Line.

wnętrze KIA Sportage

silnik 1,6 132 KM Hyundai Tucson

silnik 177 KM KIA Sportage    


wnętrze Hyundai Tucson
Nowe Suv-y produkowane na bieżąco, zamawiane powszechnie i licznie w salonach, można doposażyć, według znakomicie opracowanego katalogu. W przypadku Sportage, doposażenie polega na zakupieniu szklanego dachu z żaluzją przeciwsłoneczną. Dla Tucsona dopłaty w najwyższym wyposażeniu wymaga elektryczne sterowanie ustawienia fotela kierowcy, tapicerka skórzana i dwupanelowy szyberdach. Nadwozie Tucsona lakierowane jest w 12 kolorach dostępnych z metalikiem i niektóre z lakierem perłowym. Dopłata za lakier metaliczny lub perłowy to 2600 zł.
Moja ocena daje remis dla obu samochodów, ze wskazaniem na bardzo eleganckie wyposażenie wersji GT Line w KIA Sportage, flagowym SUV Kii.
      opracowałem wspólnie z pracownikami Carserwis
i AZ Auto: daniel.dmoch@carservis.pl
                     marcin.szczygielski@azauto.pl      
               Grzegorz T.  grzegorzto@op.pl

Hyundai Tucson następcą IX35 przebojowy SUV Hyundai-a



 Hyundai TUCSON nowy SUV Hyundai-a w salonach w Polsce
                                                                                           motor 1,6 GDI 132 KM


Tucson jest popularnym suv-em znakomicie sprzedawanym w krajowych salonach. Jeździłem autem w wersji style, podczas testu 4 marca, udostępnionym w Salonie AZ Auto z Puławskiej 516 w Warszawie. Całkowicie nowy samochód, uzyskał płytę podłogową z większym rozstawem osi oraz nowym silnikiem GDI o mocy 132 KM, max momentem obrotowym 160,8 Nm przy 4850 obr/min. Prędkość max 182 km/godz. 100 km/godz. uzyskuje w 11,5 sek. Obszerna i wygodna kabina na 5 osób, zapewnia odpowiednią ilość miejsca na tylnej kanapie i bagażnik o pojemności 
513 l. Nowoczesny  wolnossący motor 16-zaworowy i multiwtryskowy połączony jest z napędem przednim 6-cio biegową skrzynią manualną. Zapewnia odpowiednią dynamikę i sprawne poruszanie się w warunkach zatłoczonego miasta oraz na trasach szybkiego ruchu. Systemy bezpieczeństwa, kamera cofania i intuicyjna prosta obsługa instrumentów pokładowych, to ważne atuty nowoczesnego Tucsona.
Eleganckie i wygodne wnętrze dopracowane w szczegółach, dla wersji style nie wymaga żadnych dopłat. W tej kompletacji znajduje się również bardzo przydatna kamera cofania. Wielowahaczowe tylne zawieszenie pracuje poprawnie i bezgłośnie, samochód jest dobrze wyciszony, również przy większych prędkościach. Wyposażenie w zakresie komfortu: automatyczna klimatyzacja z chłodzonym schowkiem w kabinie, podgrzewane siedzenia z trzema poziomami grzania,  podgrzewana kierownica, regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach, sterowanie lusterek i podgrzewanie elektryczne, składanie lusterek po wyłączeniu silnika. Regulowany kąt oparcia tylnej kanapy, tylne czujniki parkowania z sygnalizacją dźwiękową, system utrzymania pasa ruchu, informujący o  zmianie pasa ruchu, bez załączonego kierunkowskazu, informacja o znakach drogowych i przekroczeniu dopuszczalnej prędkości.  tempomat i czujnik deszczu.  Auto posiada system inteligentnego kluczyka, uruchamianie poprzez wciśnięcie guzika na desce rozdzielczej. Dla uzyskania optymalnego zużycia paliwa zastosowano również układ start/stop, działający głównie w poruszaniu się po mieście. Samochód wyposażony jest w system multimedialny ze sterowaniem z pola kierownicy i nawigację z 8" ekranem dotykowym LCD. System posiada 8 głośników / 2 tweetery/  radio jest z wyświetlaniem RDS i możliwością odtwarzania MP3. Hyundai Tucson w wersji "style" wyposażono w nawigację satelitarną z programem aktualizacji MapCare. Do bogatego kompletu wyposażenia można dokupić jeszcze pakiet bezpieczeństwa, zawierający system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym, system automatycznego hamowania. Cena tego pakietu 4500 zł.

Polecają ten nowoczesny i bezpieczny samochód:

                       Grzegorz T    + marcin.szczygielski@azauto.pl

                                               www.azaauto.pl

 





wtorek, 1 marca 2016

FIAT TIPO najnowszym sedanem produkowanym w fabryce koncernu w Turcji

Fiatem Tipo wykonałem samodzielny test drogowy w dniu 1 marca, podróżując w okolicach miasta i obwodnicą Warszawy.



Fiat Tipo znowu po 23 latach w Polsce.Poprzedni Tipo wyprodukowano w 1993 r. jako 3 drz. kompakt.

Produkowany w tureckiej fabryce w mieście Bursa, sedan Tipo, porządny i elegancki z obszernym bagażnikiem 520 l.

Wyposażony w silnik 1,4 o mocy 95 KM i max. momencie obrotowym 127 Nm, zapewnia przyspieszenie 11,5 sek. do 100 km/godz. max.prędkość 185 km/godz. Nowoczesny motor 16 zaworowy wolnossący bardzo spokojnie napędza auto i zapewnia dość komfortowe warunki podróżowania. Skrzynia biegów manualna 6-cio biegowa, pracuje poprawnie i lekko, przełożenia wybierane są perfekcyjnie. Kabina przestronna i bardzo dobrze wyciszona, posiada wszystkie podstawowe elementy wyposażenia, skromna tablica rozdzielcza ma elementy regulacyjne do obsługi wszystkich urządzeń pokładowych w zasięgu ręki kierowcy. Intuicyjną obsługę ułatwia duży ekran LCD, dotykowo sterujący audio i wyświetlający parametry chwilowe zużycia paliwa i zasięg auta. Funkcje informacyjne czytelne i poprawnie przekazywane, na bieżąco ułatwiają poprawny sposób prowadzenia samochodu.  Na wprost fotela kierowcy znajduje się monochromatyczny wyświetlacz, informujący o potrzebie zmiany biegów przy odpowiedniej wartości obrotów silnika. Nowy Tipo to zupełnie porządny sedan niczym nie przypominający poprzedniego Fiata o nazwie Tipo z lat 90 ubiegłego wieku.          Samochód został wyposażony w wieloczynnościowy panel multimedialny oraz  regulacje umieszczone na kole kierowniczym.



Zaskoczony precyzją wykonania wnętrza i intuicyjną
obsługą auta, polecam Nowe Tipo, potencjalnym
użytkownikom, jako samochód rodzinny, uniwersalny.
     Grzegorz T       +     www.carserwis.pl
               +  tadeusz.rymuszka@carservis.pl
               +  krzysztof.stromecki@carservis.pl
                + donat.dejneka@carservis.pl