testy drogowe nowych aut hybrydowych i elektrycznych, nowości motoryzacyjnej elektroniki użytkowej, dodatkowego wyposażenia, radioinstalacje,systemy cofania, nawigacje,zestawy głośnomówiące gsm.
piątek, 6 maja 2016
środa, 27 kwietnia 2016
Porównanie sedanów Fiat Tipo kontra Citroen C-Elysee
Fiat Tipo kontra Citroen C-Elysee
Porównanie parametrów samochodów popularnych 2016 wykonam w trzech kategoriach: dane katalogowe, komfort, bezpieczeństwo.
Fiat Tipo Citroen C-Elysee
moc max 115 KM 95 KM
skrzynia bieg man.5 - bieg. man. 5 - bieg.
wymiary: dł/szer./wys. 4532/1792/1497 4427/1950/1466
poj. bagażnika 520 l 506 l
prędkość max. 185 km/godz. 188 km/godz.
przysp. do 100km/godz. 11,5 sek 10,7 sek
średnie zużycie paliwa 5,7 l/100km 6,4 l/100km
Komfort: centralny zamek, czujnik deszczu, klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane 4 szyby, czujnik zmierzchu, wspomaganie elektryczne kierownicy, tempomat.Oba auta mają podobne wyposażenie w zakresie niezbędnych elementów komfortu,różnica wypada na korzyść Fiata Tipo, posiadającego znacznie lepszy system audio z 5,5 calowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym TFT.
Bezpieczeństwo: Wspomaganie parkowania, czujniki tylne, automatyczna blokada zamków po ruszeniu auta, ABS, światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, wskaźnik konieczności zmiany biegu, tempomat z ogranicznikiem prędkości. Wyposażenie jest porównywalne, chociaż Fiat Tipo posiada więcej drobnych ułatwień podwyższających komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Dla wyrównania oceny należy podkreślić jakość wyjątkowego zawieszenia Citroena, pomimo zastosowania tylnej belki skrętnej układ amortyzacji i zawieszenia, pracuje cicho i pewnie. Samochody są bardzo wygodne i porównywalne co do jakości oraz komfortu. Stosunek ceny do jakości wypada na korzyść Citroena, wersja testowa More Life wyceniona na 46490 zł, jest tańsza od TIPO Opening Plus o ponad 4500 zł.
silnik 1,4 Fiata Tipo |
Polecają te nowoczesne i ładne auta: Grzegorz T. http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/ + krzysztof.stromecki@carservis.pl
+ monika.szczodrowska@citroen
silnik 1,6 Citroena C-Elysee
poniedziałek, 25 kwietnia 2016
Citroen C-Elysee sedan produkcji 2016 test drogowy
Citroen C-Elysee 1,6 115 KM z silnikiem benzynowym
Citroenem C-Elysee podróżowałem w czasie testu 25 kwietnia w okolicach Warszawy, częściowo trasami szybkiego ruchu, trochę w umiarkowanym ruchu miejskim. Auto udostępnił do jazdy Salon Citroen Polska przy ul. Puławskiej 338 w Warszawie. Wyposażenie wersji More Life, dość bogate zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa i charakterystyczny
komfort użytkowania. Wnętrze jest uporządkowane z dobrym dostępem do niezbędnych regulacji i nastawień. Regulacja komputera pokładowego, z manipulatora przy kierownicy, wskazania parametrów czytelne, wyświetlane w kolorze bursztynowym. Do podstawowych elementów wyposażenia należą: 1. manualna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaniem temperatury. 2. wspomaganie parkowania tyłem. 3. reflektory przeciwmgielne. 4. szyby boczne sterowane elektrycznie. 5. pakiet look, chromowane dodatki do karoserii, ramka szyby przedniej. 6. ABS 7. ESP 8. automatyczna blokada zamków drzwi po ruszeniu auta. 9. samoczynne włączenie świateł awaryjnych w przypadku gwałtownego, nagłego hamowania. 10. Fotel kierowcy regulowany do góry. 11. klamki wewnętrzne chromowane. 12. kluczyk ze zdalnym otwieraniem klapy bagażnika. 13. kolumna kierownicy regulowana do góry. 14. lakierowane osłony lusterek zewnętrznych 15. lakierowane zderzaki z przodu i z tyłu w kolorze nadwozia. 16. lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane. 17. tempomat z regulacją ograniczenia prędkości 18. reflektory ze światłami do jazdy dziennej. 19. zamek centralny załączany z deski rozdzielczej i sterowany pilotem w kluczyku. 20. wspomaganie kierownicy elektryczne.
Wrażenia z jazdy bardzo dobre, samochód z silnikiem 1,6 o mocy 115 KM i 150 Nm max momentu obrotowego zapewnia dynamiczną jazdę w 10,3 sek rozpędza auto o masie 1050 kg do 100 km/godz. Apetyt na paliwo ok. 6 litrów na 100km w cyklu mieszanym.
Pojemność bagażnika 506 litrów, dopuszczalna wartość ładowności wynosi 434 kg. Skrzynia biegów manualna z wyświetlaniem sygnalizującym konieczność zmiany przełożenia na małym wyświetlaczu przed oczami kierowcy. Samochód posiada nowoczesny silnik z bardzo dobrze zestopniowaną manualną skrzynią 5-biegową. Jest to auto II generacji tego modelu. Polecają ten nowoczesny, wygodny, rodzinny samochód: Grzegorz T + dealer/citroen/warszawa-puławska monika.szczodrowska@citroen.com
środa, 20 kwietnia 2016
Prius nowej IV generacji już w sprzedaży w kraju
20 kwietnia przeprowadziłem ponowny test drogowy IV generacji Toyoty Prius
Auto zostało użyczone w Salonie Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie. Test został przeze mnie wykonany w obecności pracowników Szpitala Wojewódzkiego, celem popularyzacji samochodów osobowych nowej generacji z napędem hybrydowym. Podczas jazdy mieszanej uzyskałem średnie zużycie paliwa na poziomie 4,5 l/100km. Wykonałem też próbę ustawień nawigacji oraz modyfikowanego tempomatu.
Wszelkie urządzenia pokładowe tego nowoczesnego auta, pracują perfekcyjnie i nie wymagają specjalnego szkolenia w zakresie obsługi. Sterowanie tempomatu z manetki przy kierownicy, bardzo wygodne i łatwe w obsłudze. Nawigacja ma nastawienia bezpośrednio poprzez ekran dotykowy. Na tym ekranie występują też funkcje informacyjne, dotyczące parametrów pojazdu, wyświetlanie kamery parkowania, grafika pokazująca system rozdziału energii bardzo czytelna, oczywiste oszczędności energii przedstawiane są w formie przyrastających zielonych elementów na symbolu akumulatora trakcyjnego. Akumulator trakcyjny umieszczony jest pod tylną kanapą pasażerów i nie ogranicza pojemności bagażnika. W bagażniku umieszczono akcesoria do awaryjnej naprawy kół. Przestronna kabina oraz bardzo wygodne fotele z precyzyjną regulacją ułatwiają podróżowanie na długich trasach.
Auto bardzo dynamiczne i eleganckie wyróżnia się nowoczesną sylwetką i ekstrawaganckim designem. Należy pochwalić bardzo dobre, widoczne z daleka światła pozycyjne z tyłu oraz lampy biksenonowe główne. Światła pozycyjne wykonane zostały w technice LED. Do komfortowego wyposażenia należy bardzo skuteczna dwustrefowa klimatyzacja oraz odpowiednio
zestrojone wielowahaczowe zawieszenie tylne. Kokpit i elementy regulacyjne są w zasięgu ręki kierowcy oraz odpowiednio zaznaczone czytelnymi symbolami. Zainteresowanie wzbudza biała emaliowana wkładka konsolety środkowej auta, słyszałem krytykę tego elementu. Wśród bardzo wielu istotnych głównych walorów wyposażenia ten jeden element, charakterystyczny dla wizji projektanta, na pewno nie dyskryminuje jakości auta. Ogromną zaletą są wszechobecne systemy bezpieczeństwa oraz sygnalizacji o zbliżaniu się do samochodu poprzedzającego, połączonej z funkcją hamowania awaryjnego. Wypróbowałem tą znakomitą funkcję
przy niewielkiej prędkości podróżnej.
Polecają ten nowoczesny, oszczędny i bezpieczny samochód:
Grzegorz T autor http://serwmotoelektroniki.blogspot.com/
www.toyota.pl/business
www.czerniakowska.chodzen.pl
salon@czerniakowska.chodzen.pl
wtorek, 19 kwietnia 2016
Hybrydowe napędy Toyoty, przodująca technika w popularnych samochodach osobowych
Na podstawie ostatnio przeprowadzonych jazd testowych, przekazuję główne zasady konstrukcji nowoczesnych aut hybrydowych w koncernie Toyoty. Auta najnowszej produkcji Toyoty zostały wyposażone w zintegrowane jednostki napędowe złożone z silnika spalinowego, przekładni rozdziału mocy i silnika elektrycznego. Najczęstszym rodzajem
napędu jest system szeregowo równoległy. Prius IV generacji to optymalne auto do codziennej jazdy w każdych warunkach. Testowane samochody uzyskały najmniejsze zużycie paliwa, przy poruszaniu się w mieście wynik 3,8 l/100 km. Przy zatłoczonych ulicach w godzinach szczytu praktycznie pracował tylko napęd elektryczny. Umiejętna jazda przy płynnym operowaniu hamulcami dała jeszcze większe doładowanie akumulatora trakcyjnego niż w trasie. Bardzo przydatne jest wtedy wskazanie wyświetlania rozdzielenia energii. Samochód ma w wyposażeniu wiele elementów asystujących i podwyższających bezpieczeństwo użytkowania. Komfort podróżowania uzyskano dzięki harmonijnej współpracy silnika spalinowego i elektrycznego. Zawieszenie auta to precyzja i nowoczesny układ wielowahaczowy. Duży bagażnik oraz przestronne wnętrze kwalifikuje samochód do grupy aut rodzinnych. Prius zwany jest Toyotą o dwóch sercach, szczerze uznaję to określenie i polecam hybrydową technikę Toyoty, stosowaną w popularnych, masowo produkowanych od 20 lat autach.
Grzegorz T. toyota.pl/prius +www.czerniakowska.chodzen.pl +salon@czerniakowska .chodzen.pl
sobota, 16 kwietnia 2016
Legendarna hybryda Toyota Prius c.d. testu drogowego
Toyota Prius testowana 8 kwietnia, dzięki użyczeniu z Salonu Chodzeń przy Czerniakowskiej 102 w Warszawie.
Do relacji zamieszczonej 9 kwietnia dodaję kilka danych interesującej nowej wersji Priusa. Przez 20-letni okres produkcji Prius hybrydowy zdobył 3,5 miliona klientów
Ten kultowy samochód uzyskał ogromne zaufanie oraz został wysoko oceniony pod względem jakości i niezawodności. Aktualna wersja to IV generacja hybrydy o niezrównanej oszczędności paliwa i bardzo odważnym designie z zewnątrz oraz wysokiej ergonomii wnętrza. Prius napędzany jest systemem szeregowo-równoległym tzw. HYBRID SYNERGY DRIVE Toyoty. Napęd stanowią dwa silniki: spalinowy 1,8 o mocy 98
KM i momencie obrotowym 142 Nm oraz elektryczny 72 KM, łączna moc maksymalna 122 KM. Wymiary auta: dł/szer. wys. 4540x1760x1470 mm. Pojemność bagażnika 502 l. Masa całkowita max wynosi 1790 kg. Akumulator trakcyjny napędu umieszczony jest pod tylną kanapą, dzięki takiemu umieszczeniu środek ciężkości położony jest bardzo nisko. Napęd jest identyczny jak w modelu bardzo popularnym Toyota
Auris. Budowa układu napędowego oparta jest o dwa podzespoły przeznaczone tylko do hybryd, pierwszy to elektroniczny sterownik mocy, regulujący również odzyskiem energii podczas hamowania oraz przekładni rozdziału mocy. Elementy te zbudowane są w postaci jednostki zintegrowanej zblokowanej mechanicznie i sterowanej automatyką elektroniczną. Automatyka i sterowniki elektroniczne, współpracujące z kierowcą to
perfekcyjnie zbudowane i od 20 lat seryjnie produkowane podzespoły, dopracowane i bezawaryjne. Należy przypomnieć, że hybryda nie posiada rozrusznika, alternatora, tradycyjnych podzespołów ulegających naturalnemu zużyciu oraz częstym awariom. Układ hamulcowy w hybrydach jest trwalszy i nie wymaga częstych zmian elementów ciernych.
Polecają ten nowatorski i ekonomiczny samochód: Grzegorz T + toyota.pl/prius
www.czerniakowska.chodzen.pl
środa, 13 kwietnia 2016
Toyota RAV4 Hybrid cd relacji z przeprowadzonego testu drogowego
11kwietnia wykonywałem test nowej hybrydowej RAV4
Samochód został wyposażony w wersji "Prestige"Charakterystyczne cechy to: 1. system monitorowania martwego pola, 2. monitor panoramiczny z systemem kamer 360, 3. system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. 4. Skórzana dwukolorowa tapicerka, 5. przednie i tylne czujniki parkowania, 6. spryskiwacze reflektorów, 7. podgrzewanie przednich wycieraczek, 8. nawigacja w systemie Toyota Touch 2 & Go, 9. pakiet safety z automatycznymi światłami drogowymi, 10. układ rozpoznawania znaków drogowych, 11. układ wczesnego reagowania w przypadku ryzyka zderzenia. 12. system rozpoznawania pieszych, 13. układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i z systemem powrotu na zadany tor jazdy. 14. aktywny tempomat, 15. system wykrywania zmęczenia kierowcy. 16. pakiet premium audio JBL, 17. rozszerzona ochrona przeciwkradzieżowa, 18. relingi dachowe.
Grzegorz T. + Toyota Chodzeń Warszawa
www.toyota.pl www.czerniakowska.chodzen.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)